Matics bekeményített

A téli felújítás utáni shake downnak és az új Hankook-gumik tesztjére szánta Matics Mihály és Zejda Viktória az orfűi 123 Teszt Ralit. Mindkét célt sikerült elérniük, és bár ezúttal nem az eredmény volt a fontos, a licences versenyzők között a hatodik helyet szerezték meg a Mitsubishi Lancer Evo IX-cel.

079B0759 (Large)

„Abszolút elégedett vagyok, a célt még egy kicsit túl is teljesítettük” – mondta Matics Mihály. „A télen teljes felújításon esett át az autó, ilyenkor kell egy teszt vagy még jobb egy tesztverseny, ami alatt minden alkatrész a helyére rázódik. A csavarokat újra kellett húzni, és a futóművet is folyamatosan utána kellett állítani, de ez volt az egyik célunk.”

079B1785 (Large)

„A másik pedig, hogy a Hankook-gumikat teszteljük. Részt vettünk a hivatalos teszten is, ahol nagyon jól sikerült az autó beállítása, ám azt figyelmen kívül hagytam, hogy az orfűi pályák tempósabbak, csúszósabb az aszfalt. A tesztpályára bekeményített futómű ide nem volt alkalmas, folyamatosan puhítottunk, a végén eljutottunk az eredeti beállításunkhoz, aminél még lehetett volna puhább is. Úgy tűnik, hogy ezek a gumik puhább futóművet igényelnek.”

079B0362 (Large)

„Nagyon hasznos volt a teszt, bár szerintem az első pár versenyen még sok meglepetést fog okozni az új gumi. Az autó és a csapat is készen áll az Eger Ralira, a jövő héten szeretnék egy kicsit rápihenni a versenyre, de ahogy magamat ismerem, ez úgysem fog sikerülni.”

A Red Ribbon Team együttműködő partnerei: Sepi Trans Kft., Rother.hu Kft., Ferme Kft., Formance Kft., Molnár Zoltán e.v., NBT Capital Kft., Agro-Clean Kft., Unitranscoop Kft., Unitranscoop Logistic Kft., Onlinet, Combit, Frituspecial, Reményi Károly e.v., CargoPlaza Kft., E-Vapor, Hidvégi László e.v. Autófényező, ACJ.SK, Gasztransz Kft.

Krózser Menyhért

Krózser Menyhért: Lila szektor és tengelytörés

Jól kezdődött Krózser Menyhért idei utolsó versenye, a WSK Final Cup második fordulóján Franciacortában. Az időmérőn sorra szórta a lila szektorokat, az előfutamokon is jól szerepelt, ám az elődöntőben kilökték, így a KZ2 mezőny végéről kellett felküzdenie magát. 

Csípős hideg fogadta a mezőnyt Franciacortában, ahol reggel mindössze két fok volt. Ilyen körülmények között az ideális ív és a pálya többi része között egy minimális hőmérséklet különbség alakul ki, ami azt eredményezi, hogy az íven kívül nagyon nehéz betapasztani a gokartot. 

Éppen ezért volt nagyon fontos az időmérő, amelyen szárnyalt Krózser Menyhért, sorra szórta a lila szektorokat és végig a top háromban szerepelt. Az utolsó körre azonban elfogyott a tapadása, így a csoportjában a nyolcadik helyen végzett. 

Fotó: MHH Kart Team // Krózser Menyhért

A két előfutam jól sikerült, határozottan javult az elsőkörös teljesítménye, amelyen a legtöbbet szeretett volna dolgozni, így az időmérőhöz képest egy pozíciót javított. 

Az elődöntőben azonban a harmadik kanyarban balesetbe került, hátulról meglökték, eltört a felnije és a tengelye is, ami miatt nem tudta folytatni a versenyt. 

A döntőben ezért a 22. helyről rajtolt. A rutinos KZ2 mezőnyben egyébként sem könnyű előzni, most pedig a hideg aszfalt miatt különösen nehéz feladat volt az ívről lemenni. Ennek ellenére az MHH Kart Team versenyzője három pozíciót javított. 

Fotó: MHH Kart Team // Krózser Menyhért

„Összességében megint csak nagyon jó hétvégénk volt – mondta Krózser Menyhért. – Az időmérőn jó volt a tempóm, egy kicsit jobban kellett volna időzíteni, de most mentem először KZ2-ben ilyen gumikon, ilyen hidegben, úgyhogy ebből is tanultam. 

Az előfutamok jobban sikerültek, mint az előző héten. Az elsőkörös teljesítményemen szerettem volna javítani. Ez sikerült, de nyilván még egy pár verseny rutinnal sokkal jobb is lehet. 

Az elődöntőben sajnos kilöktek. Ez benne van a gokartsportban. A döntőben megint csak jó volt az első köröm és három pozíciót javítani is tudtam. Az eredménnyel messze nem vagyok elégedett, sem az időmérővel, sem pedig a döntővel, de úgy érzem, hogy most is sokat fejlődtem és nagyon közel vagyok a kategória elejéhez. Még egy kis rutinnal az eredmények is jönni fognak. 

Krózser Menyhért
Fotó: MHH Kart Team // Krózser Menyhért

Szeretném megköszönni mindenkinek az idei évet. Hatalmas utat jártunk be a csapattal, rengeteget fejlődtem az elmúlt pár hónapban. Jövőre folytatjuk.“

Krózser Menyhért, MHH Kart Team, KZ2 eredmények

Résztvevők: 47
Időmérő csoport: 8.
Időmérő: 15.
BC előfutam: 10.
AC előfutam: 11.
Előfutamok összesített: 14.
Elődöntő: 23. (baleset miatt kiesett)
Összesített: 22.
Döntő: 19.

Az MHH Kart Team együttműködő partnerei:

Metál Hungária Holding Zrt., Carsystem Hungária Kft., BDP Team – Brilliant Driver Program