Matics bekeményített

A téli felújítás utáni shake downnak és az új Hankook-gumik tesztjére szánta Matics Mihály és Zejda Viktória az orfűi 123 Teszt Ralit. Mindkét célt sikerült elérniük, és bár ezúttal nem az eredmény volt a fontos, a licences versenyzők között a hatodik helyet szerezték meg a Mitsubishi Lancer Evo IX-cel.

079B0759 (Large)

„Abszolút elégedett vagyok, a célt még egy kicsit túl is teljesítettük” – mondta Matics Mihály. „A télen teljes felújításon esett át az autó, ilyenkor kell egy teszt vagy még jobb egy tesztverseny, ami alatt minden alkatrész a helyére rázódik. A csavarokat újra kellett húzni, és a futóművet is folyamatosan utána kellett állítani, de ez volt az egyik célunk.”

079B1785 (Large)

„A másik pedig, hogy a Hankook-gumikat teszteljük. Részt vettünk a hivatalos teszten is, ahol nagyon jól sikerült az autó beállítása, ám azt figyelmen kívül hagytam, hogy az orfűi pályák tempósabbak, csúszósabb az aszfalt. A tesztpályára bekeményített futómű ide nem volt alkalmas, folyamatosan puhítottunk, a végén eljutottunk az eredeti beállításunkhoz, aminél még lehetett volna puhább is. Úgy tűnik, hogy ezek a gumik puhább futóművet igényelnek.”

079B0362 (Large)

„Nagyon hasznos volt a teszt, bár szerintem az első pár versenyen még sok meglepetést fog okozni az új gumi. Az autó és a csapat is készen áll az Eger Ralira, a jövő héten szeretnék egy kicsit rápihenni a versenyre, de ahogy magamat ismerem, ez úgysem fog sikerülni.”

A Red Ribbon Team együttműködő partnerei: Sepi Trans Kft., Rother.hu Kft., Ferme Kft., Formance Kft., Molnár Zoltán e.v., NBT Capital Kft., Agro-Clean Kft., Unitranscoop Kft., Unitranscoop Logistic Kft., Onlinet, Combit, Frituspecial, Reményi Károly e.v., CargoPlaza Kft., E-Vapor, Hidvégi László e.v. Autófényező, ACJ.SK, Gasztransz Kft.

Fotó: MHH Racing Team // Krózser Menyhért, FIA gokart Eb, Aragón

Krózser Menya jó formában kezdett az Eb-n

Jó formában érkezett Krózser Menyhért a KZ2-es FIA gokart Európa-bajnokság első hétvégéjére a spanyol Motorland Aragónban. Annak ellenére, hogy még sohasem versenyzett ezen a pályán gyorsan alkalmazkodott. Jól rajtol, annak ellenére, hogy többnyire külső ívről indult, mindig meg tudta őrizni a rajtpozícióját. Az eredményei kiegyensúlyozottak voltak, de a technikából valami hiányzott az igazán jó eredmény eléréséhez.

„Jó formában voltam és elégedett vagyok a teljesítményemmel – mondta a máskor többnyire önkritikus Krózser Menyhért. – A technika azonban nem állt össze, bármit csináltunk, több tized hátrányban voltunk.

Fotó: MHH Racing Team // Krózser Menyhért, FIA gokart Eb, Aragón

Aragónban most versenyeztem először. A pálya tetszett, széles, technikás, kifejezetten élvezetes. Gyorsan megtanultam, és az eredményeim is szinte egész hétvégén nagyon egyenletesek voltak. A csapat több dolgot is megpróbált, de nem jutottunk előbbre.

A rajtjaim jók voltak, szinte mindig kívülről indultam, ami ezen a pályán nagy hátrány, hiszen két jobbossal kezdődik, és ha nem tudsz besorolni, akkor több pozíciót is veszíthetsz. Én mindig megőriztem a pozíciómat.

Fotó: MHH Racing Team // Krózser Menyhért, FIA gokart Eb, Aragón

Az időmérőn és az első négy előfutamon végig egyenletes szintet hoztam. Az utolsó előfutam esős volt, gondoltam, hogy itt kevésbé számít a műszaki hátrány és egy kicsit kockáztattam, lila szektorom volt, a hétvége során először, de egy picivel többet kockáztattam, mint kellett volna és megforogtam. Ez volt az egyetlen hibám.

Az elődöntő jobban alakult, itt sokat tudtam előzni, de a döntőbe jutáshoz erősebb előfutamok kellettek volna. A csapat sem értette, miért voltunk ekkora tempóhátrányban. Bármit próbáltunk, ugyanannyi volt a lemaradásunk.

Fotó: MHH Racing Team // Krózser Menyhért, FIA gokart Eb, Aragón

Az eredménnyel nyilván nem vagyok elégedett, de úgy érzem, hogy amit lehetett, kihoztam a hétvégéből. Versenyzői pályafutásom során most vagyok a legjobb formámban, nagyon szeretnék már egy olyan versenyt, amikor csak rajtam múlik az eredmény, és megmutathatom a tudásomat.

Most egy hosszabb szünet következik és a nyár végén folytatódik az Eb Val Vibratában. Én már most készen állok.“

Krózser Menyhért, MHH Racing Team, KZ2 eredmények

KZ2-es FIA gokart Európa-bajnokság – 1. futam, Motorland Aragón (Spanyolország), 2024. július 5–7.

Résztvevők: 86
Időmérő csoport: 14.
Időmérő: 41.
EF előfutam: 14.
AE előfutam: 14.
CE előfutam: 13.
DE előfutam: 14.
BE előfutam: 26.
Előfutamok összesített: 44.
B Elődöntő: 15.
Elődöntő utáni összesített: 43.

Az MHH Racing Team együttműködő partnerei:

Metál Hungária Holding Zrt., Carsystem Hungária Kft., BDP – Brilliant Driver Program