Tovább folytatta szárnyalását Matics Mihály és Zejda Viki a Mikulás Ralin, ahol a legjobb mitsubishis párosként az abszolút negyedik helyet szerezték meg – csak R5-ös és Szuper–2000-es autók végeztek előttük. Bár a verseny alapvetően a felszabadult, önfeledt autózásról szól, a mezőny eleje nagyon is komolyan veszi. Ide tartozott Matics is, aki a gumitesztelés közepette két igen meleg pillanatot is átélt.
„Jól sült el ez a verseny is – mosolygott Matics, aki a szezon második felében egyre jobban magára és a gumikra talált, szinte lehetetlen őt kibillenteni a hónapok óta tartó lendületéből. – A Mikulás Rali mindig arról szólt nekünk, hogy tét nélkül, felszabadultan autózzunk. Ez a felszabadultság azonban már megvolt a Mecsek és az Ózd Ralikon is, itt a Mikuláson pedig egy kicsit túlzásba is vittem.
Az első körben kétszer is volt meleg pillanatunk, amikből könnyen lehetett volna totálkár. Itt próbáltam ki a Pirelli puha és eggyel keményebb gumiját. A puhával kezdtünk. Az egyik ugrató előtt még igazítani akartam a kocsin, hogy biztosan egyenesen ugorjon el, de a hátulja elúszott, sikerült kétszázzal kopp keresztben elugranunk és az út mellé esni. Bíztam benne, hogy nem akad le a küszöb semmiben. Szerencsénk volt, nem akadt le.
A másik egyértelműen az én hülyeségem volt. Egy balkanyarban, amit száraz körülmények között padlógázon lehet venni, a belső ív saras volt. Gondoltam, hogy akkor szélesebben fordulok, de láttam, hogy abból baj lesz, behúztam a sárba, az beledobott az út szélén lévő partoldalba, onnan meg leestünk az útról. Másodszorra is szerencsénk volt, hogy nem akadtunk le egy bombatölcsérben.
Mind a két kalandot megúsztuk, időt sem sokat veszítettünk vele, de a bölcsőn és a váznyúlványon lesz munkám a következő hetekben. A második körre egy kicsit visszavettem a tempóból, nem akartam összehajtogatni az autót.
Összességében jó verseny volt, nagyon jól éreztük magunkat. A negyedik hellyel abszolút elégedett vagyok, annak pedig nagyon örülök, hogy mi lettünk a legjobb N-esek.
Az idén még a Szilveszter Ralin szeretnénk indulni, addig nem kezdjük el a Mitsubishi szezon előtti felkészítést, aztán szeretnénk nekifutni a 2017-es évnek is.
Red Ribbon Team együttműködő partnerei: Sepi Trans Kft., Rother.hu Kft., Ferme Kft., Formance Kft., Molnár Zoltán e.v., NBT Capital Kft., Agro-Clean Kft., Unitranscoop Kft., Unitranscoop Logistic Kft., Onlinet Kft, Combit számítástechnikai Zrt., Frituspecial Kft., Reményi Károly e.v., CargoPlaza Kft., Hidvégi László e.v. Autófényező, ACJ.SK, Gasztransz Kft., Garancia-Sped Kft.