Matics sikeresen tesztelt — Baranya Kupa

Az abszolút negyedik helyet szerezte meg Matics Mihály és Zejda Viki a Baranya Kupán, ahol egyben a második legjobb mitsubishis páros és a legjobb N-es Mitsubishivel induló egység is voltak.

Baranya Kupa 2016.
Baranya Kupa 2016.

A verseny a Rali 2-es bajnokság mellett Mitropa Kupa-futam is volt és hagyományosan komoly mezőny állt össze első osztályú licenccel rendelkező párosokból is, aki elsősorban tesztellésre használták a versenyt. Matics különböző gumikat szeretett volna kipróbálni, ezért minden körben más abronccsal állt rajthoz, illetve az egyszerűsített itinerét is csiszolta.

Baranya Kupa 2016.
Baranya Kupa 2016.

„Nagyon jól sikerült a tesztünk, minden körben más gumival mentem, hogy jobban össze tudjuk hasonlítani őket – mondta Matics. – Úgy tűnik, hogy jövőre már a magyar bajnokságban is az Eb-s gumikat tudjuk használni, ezeket akartam kipróbálni. Nagyon hasznos tapasztalatokkal lettünk gazdagabbak.

Baranya Kupa 2016.
Baranya Kupa 2016.

Az eredmény most annyira nem volt fontos, hiszen akkor végig a leggyorsabb gumival kellett volna mennünk, de a körülményekhez képest így is mindig próbáltuk a legjobbat kihozni magunkból. Azt gondolom, hogy a mitsubishis mezőnyben jól megálltuk a helyünket.

Baranya Kupa 2016.
Baranya Kupa 2016.

A Fehérvár Rali óta próbálunk egy egyszerűsített itinert használni, most nem írtuk át teljesen a régieket, de kihúzgáltunk belőle egy csomó fölösleges dolgot, a Mecsek Ralira még jobban szeretném egyszerűsíteni, hogy tényleg csak a legfontosabb információk maradjanak meg.

Baranya Kupa 2016.
Baranya Kupa 2016.

A hétvégén rajthoz állunk Oroszlányban is egy sprinten, ahol szeretném folytatni a gumik tesztelését és persze jó felkészülési verseny lesz a Mecsek Ralira is.

A Red Ribbon Team együttműködő partnerei:

Sepi Trans Kft., Rother.hu Kft., Ferme Kft., Formance Kft., Molnár Zoltán e.v., NBT Capital Kft., Agro-Clean Kft., Unitranscoop Kft., Unitranscoop Logistic Kft., Onlinet Kft, Combit számítástechnikai Zrt., Frituspecial Kft., Reményi Károly e.v., CargoPlaza Kft., Hidvégi László e.v. Autófényező, ACJ.SK, Gasztransz Kft., Garancia-Sped Kft.

 

Fotó: MHH Racing Team // Krózser Menyhért, FIA gokart Eb, Aragón

Krózser Menya jó formában kezdett az Eb-n

Jó formában érkezett Krózser Menyhért a KZ2-es FIA gokart Európa-bajnokság első hétvégéjére a spanyol Motorland Aragónban. Annak ellenére, hogy még sohasem versenyzett ezen a pályán gyorsan alkalmazkodott. Jól rajtol, annak ellenére, hogy többnyire külső ívről indult, mindig meg tudta őrizni a rajtpozícióját. Az eredményei kiegyensúlyozottak voltak, de a technikából valami hiányzott az igazán jó eredmény eléréséhez.

„Jó formában voltam és elégedett vagyok a teljesítményemmel – mondta a máskor többnyire önkritikus Krózser Menyhért. – A technika azonban nem állt össze, bármit csináltunk, több tized hátrányban voltunk.

Fotó: MHH Racing Team // Krózser Menyhért, FIA gokart Eb, Aragón

Aragónban most versenyeztem először. A pálya tetszett, széles, technikás, kifejezetten élvezetes. Gyorsan megtanultam, és az eredményeim is szinte egész hétvégén nagyon egyenletesek voltak. A csapat több dolgot is megpróbált, de nem jutottunk előbbre.

A rajtjaim jók voltak, szinte mindig kívülről indultam, ami ezen a pályán nagy hátrány, hiszen két jobbossal kezdődik, és ha nem tudsz besorolni, akkor több pozíciót is veszíthetsz. Én mindig megőriztem a pozíciómat.

Fotó: MHH Racing Team // Krózser Menyhért, FIA gokart Eb, Aragón

Az időmérőn és az első négy előfutamon végig egyenletes szintet hoztam. Az utolsó előfutam esős volt, gondoltam, hogy itt kevésbé számít a műszaki hátrány és egy kicsit kockáztattam, lila szektorom volt, a hétvége során először, de egy picivel többet kockáztattam, mint kellett volna és megforogtam. Ez volt az egyetlen hibám.

Az elődöntő jobban alakult, itt sokat tudtam előzni, de a döntőbe jutáshoz erősebb előfutamok kellettek volna. A csapat sem értette, miért voltunk ekkora tempóhátrányban. Bármit próbáltunk, ugyanannyi volt a lemaradásunk.

Fotó: MHH Racing Team // Krózser Menyhért, FIA gokart Eb, Aragón

Az eredménnyel nyilván nem vagyok elégedett, de úgy érzem, hogy amit lehetett, kihoztam a hétvégéből. Versenyzői pályafutásom során most vagyok a legjobb formámban, nagyon szeretnék már egy olyan versenyt, amikor csak rajtam múlik az eredmény, és megmutathatom a tudásomat.

Most egy hosszabb szünet következik és a nyár végén folytatódik az Eb Val Vibratában. Én már most készen állok.“

Krózser Menyhért, MHH Racing Team, KZ2 eredmények

KZ2-es FIA gokart Európa-bajnokság – 1. futam, Motorland Aragón (Spanyolország), 2024. július 5–7.

Résztvevők: 86
Időmérő csoport: 14.
Időmérő: 41.
EF előfutam: 14.
AE előfutam: 14.
CE előfutam: 13.
DE előfutam: 14.
BE előfutam: 26.
Előfutamok összesített: 44.
B Elődöntő: 15.
Elődöntő utáni összesített: 43.

Az MHH Racing Team együttműködő partnerei:

Metál Hungária Holding Zrt., Carsystem Hungária Kft., BDP – Brilliant Driver Program