Matics szerencsésen volt szerencsétlen a Baranya Kupán

Az első gyorsasági szakaszon meghibásodott Matics Mihály és Zejda Viktória Mitsubishi Lancer Evo IX-ese a Baranya Kupán. Mint utólag kiderült, a fojtószelepből esett ki egy csavar, amit beszívott a motor. Az első gyorsaságin a gáz is fennakadt, ezt etapon Matics meg tudta javítani, a második gyorsasági utáni szervizben azonban megállapították, hogy elgörbült a szelep, ezért a verseny feladására kényszerültek. Szerencse a szerencsétlenségben, hogy ez nem az Országos Ralibajnokság soron következő futamán, a Kassa Ralin fordult elő, és csak tesztkilométereket, nem pedig bajnoki pontokat buktak vele.

Baranya Kupa 2015.
Baranya Kupa 2015.

„Nem sikeredett hosszúra a verseny” – mondta Matics Mihály. „Az első gyorsaságin kiesett egy csavar a fojtószelepből, a szelep átfordult és fennakadt a gáz, a motor pedig elkezdett három hengerezni. A pályáról úgy tudtunk lejönni, hogy folyamatosan le kellett kapcsolni a gyújtást, visszaváltani, majd megint ráadni. Etapon visszafordítottam a szelepet, a megmaradt egy csavart meghúztam, és gondoltam, hogy a szervizparkig elmegyünk, hátha egy gyertyacserével megússzuk. De a szervizparkban kompressziót mértünk, amiből egyértelműen kiderült, hogy görbe a szelep, így kiálltunk.”

Baranya Kupa 2015.
Baranya Kupa 2015.

„Aki ezer éve foglalkozik Mitsubishivel, az sem hallott még ilyet. A fojtószelepet tavaly cseréltük a házával együtt, ezt a csavart a gyárban beleteszik, és soha többet nem kell hozzányúlni.”

Baranya Kupa 2015.
Baranya Kupa 2015.

„Az egyik szemem sír, a másik nevet. Egyrészről így dobtuk a Baranya Kupát, amire nagyon készültünk, és biztos vagyok benne, hogy nagyon fog hiányozni minden egyes gyorsasági kilométer. Másrészről örülök neki, hogy itt jött ki ez a hiba és nem Kassán, egy ORB-futamon estünk ki miatta. Harmadrészről meg bennem van az is, ha még egy kört megyek a verseny előtti teszten, akkor ott esik ki a csavar, levesszük a hengerfejet és már a versenyre is jó lett volna az autó.”

Baranya Kupa 2015.
Baranya Kupa 2015.

„Most az elsődleges feladatunk a motort rendbe rakni. A kipufogó kilőtte a csavart, de átment a turbón is, úgyhogy azt is szét kell szednünk. Ha minden jól megy, akkor a Kassa Rali előtt még tartunk egy tesztet, hogy az elmaradt gyorsasági kilométereket pótoljuk.”

A Red Ribbon Team együttműködő partnerei: Sepi Trans Kft., Rother.hu Kft., Ferme Kft., Formance Kft., Molnár Zoltán e.v., NBT Capital Kft., Agro-Clean Kft., Unitranscoop Kft., Unitranscoop Logistic Kft., Onlinet, Combit, Frituspecial, Reményi Károly e.v., CargoPlaza Kft., E-Vapor, Hidvégi László e.v. Autófényező, ACJ.SK

Zsírpapa, Mészáros Sándor, Lada VFTS, Zemplén Rally 2024

Zsírpapa meghajtotta az Öreglányt

A tervezettnél rövidebbre, de nagyon jól sikerült Zsírpapa, Mészi és a GFV közös születésnapi bulija a Zemplén Rallyn. Az újjáépített VFTS kiválóan muzsikált, Zsírpapa jól meg is táncoltatta. A hármas (ez fontos) relé azonban meghibásodott, így az utolsó három gyorsaságit kihagyták. Viszont egyszer megverték Wirtmannt. Három másodperccel. 

„Képzeld el, jövünk le Mádról és elkezdett kehegni az Öreglány – vág a közepébe Zsírpapa. – A gyorsasági utána szerviz megnézte, nem találtak semmit. Bementünk a szervizparkba, kicseréltünk osztófejet, rotort, mindent. Semmi változás. Mondom, szerintetek végigbírja? Igen. Akkor go!

Zsírpapa, Mészáros Sándor, Lada VFTS, Zemplén Rally 2024
Fotó: Bittó Zsolt // Zsírpapa

Megyünk etapot, ott is keheg. Amikor kihagyott, akkor rányomtam egyet a relére és abbahagyta. De a gyorsasági előtt már megállt. Jöttek a szervizesek, de nem engedték be őket, be kellett gyalogolniuk, rövidre zárták a relét, azóta tökéletesen működik, de akkor már kikéstük az időnket és kiestünk.

Tudod mi a legszebb? Hogy a harmadik relé ment tönkre én meg az elsőt nyomkodtam, az indexét.“

Zsírpapa elszokott, de azért megverte Wirtmannt!

„Az Öreglány nagyon jó lett. A lengéscsillapítóján még puhítani kell egy kicsit, de ezt leszámítva minden nagyon zsír. Próbáltam rá vigyázni. Nagyon nyálkás volt az út, nem akartam bedobni, mint az előző VFTS-emet a Győr Rallyn. A körülmények mindenkinek egyformák voltak, én viszont szarul mentem. Vissza kell szokni a tempóhoz. 

Hallod, a régi VFTS-emmel a kis gyerek (Plesz Márk) úgy megvert. Nagyon bele talált ebbe a kocsiba. Nagyon ügyes volt. 

Zsírpapa, Mészáros Sándor, Lada VFTS, Zemplén Rally 2024
Fotó: Bittó Zsolt // Zsírpapa

Várjál már, mert mi meg Wirtmannt vertük meg, három másodperccel. Hát, öcsém, képzeld kapott hármat. Jó, egyszer és biztos volt valami gyíkja neki is, de a három másodperc, az akkor is három másodperc. Ne félj, egy évig ezt fogja hallgatni tőlem.

A verseny is jó volt, na de a szurkolók… 

„Nagyon jó verseny volt, én legalábbis jól éreztem magam. Jók voltak a pályák, kicsit hosszúak az etapok, de az nem számít. Anya lejött főzni, ettünk, ittunk, versenyeztünk. Mi kell még? 

A szurkolók is nagyon jók voltak, tök korrekt helyen álltak, integettek, élmény volt előttük versenyezni. Képzeld el, tréningen megyünk, egyszer csak megállítanak minket. Hát már péntek este kint volt a kemény mag sátorral. Dumáltunk velük, Meszes (Mészáros Sándor) ivott egy fröccsöt, azt mentünk tovább. Pont olyan volt, mint régen. Még most is libabőrös vagyok.“ 

Zsírpapa, Mészáros Sándor, Lada VFTS, Zemplén Rally 2024
Fotó: Bittó Zsolt // Zsírpapa

Szponzorok, család és ami igazán számít

„Most mondhatom a szponzorokat? Köszönöm az Etikett Print Kft-nek, a Box Print-FSD Packing Kft-nek, a GQS Kft-nek és az LS-P Kft-nek a támogatást, hogy rajthoz állhattunk a Zemplén Rallyn, a családomnak, hogy elviseltek, anyának, hogy itt volt velünk és istenieket főzött, mindenkinek, aki a versenyen dolgozott, a szurkolóknak, hogy szurkoltak. 

Hogy nem mentünk az utolsó három gyorsaságin, pont nem érdekel. Táncba vittem az Öreglányt, megforgattam, elfáradt a végére, de addig nagyon jó volt. Találkozunk, nem is tudom mikor és hol, de menni kéne még, mert nagyon be vagyok rozsdásodva. Majd nézünk valamit. Puszi a csajoknak.“