Matics újra dobogón – Székesfehérvár Rali

Idei legjobb eredményét érte el Matics Mihály és Zejda Viki az Országos Ralibajnokság ötödik futamán, a Székesfehérvár Ralin, ahol a Mitsubishi Lancer Evo IX-cel a 3-as géposztály második helyén végeztek. A négy negyedik hely után megszerzett idei első dobogós eredmény kulcsát ezúttal nem a gumiabroncsokban kellett keresni, hanem a végre jól működő lengéscsillapítókban és a VFTS-nél használt, régi rendszerű, egyszerűsített itinerben.

_MRT_Szekesfehervar_Rallye_2016_069

„Négy negyedik hely után nagyon jót tette az önbecsülésünknek ez a második – mondta Matics Mihály. – Nem a serlegre hajtottam, inkább bosszantott, hogy nem tudunk a többiekkel lépést tartani. Most nagyon jót meccseltünk Rongóval (Rongits) és Osival (Osváth) is, de a 3-as géposztályban mércének számító Balogh Janihoz is sokkal közelebb voltunk, mint az idén bármikor.”

_MRT_Szekesfehervar_Rallye_2016_060

„A verseny előtt megnézettem a lengéscsillapítókat. Amikor megvettem őket, kifejezetten dobálós, magyar pályákra kértem a beállításukat. Most, amikor szétszedték, azt mondták, hogy hol akartam versenyezni vele, mert nagyon sima aszfaltra való volt. Most végre megcsinálták olyanra, mint amilyet eredetileg szerettem volna. Amikor visszakaptuk, elmentünk egy tesztre Zobákpusztára. Emlékeztem az egyik kanyarra – ahol van egy hupli – pár éve negyedikben fordultam. Most megint negyedikben próbáltam, az autó tök jól viselkedett, megnéztem ötödik fékkel, még mindig állt, ötödik gázelvétellel, meg sem moccant. Az lett a vége, hogy ötödik padlón át lehetett küldeni rajta, az autó állt az úton, mint a cövek. Azt meg nem kell magyaráznom, mekkora különbség negyedikben vagy ötödik padló menni. A versenyen is sokkal kezesebb volt az autó, gyorsabban, bátrabban tudtunk vele menni és az időeredmények is sokkal jobbak voltak, mint eddig.”

_MRT_Szekesfehervar_Rallye_2016_024

„Változtattunk az itineren is. Ha egy pályát ismersz fejből, akkor jó lehet a pontos, részletes itiner, de ha sok információt kell elmondania a navigátornak, akkor ahhoz eleve hadarnia kell, neked meg nincs időd úgysem arra, hogy mindent feldolgozz. Ezért egyszerűsítettem az itinert, sokkal kevesebb információval. Kicsit visszanyúltunk a gyökerekhez, a VFTS-nél használt itinerhez. Egyelőre úgy néz ki, ez is bejött.”

_MRT_Szekesfehervar_Rallye_2016_028

A Red Ribbon Team együttműködő partnerei:

Sepi Trans Kft., Rother.hu Kft., Ferme Kft., Formance Kft., Molnár Zoltán e.v., NBT Capital Kft., Agro-Clean Kft., Unitranscoop Kft., Unitranscoop Logistic Kft., Onlinet Kft, Combit számítástechnikai Zrt., Frituspecial Kft., Reményi Károly e.v., CargoPlaza Kft., Hidvégi László e.v. Autófényező, ACJ.SK, Gasztransz Kft., Garancia-Sped Kft.

 

Zsírpapa, Mészáros Sándor, Lada VFTS, Zemplén Rally 2024

Zsírpapa meghajtotta az Öreglányt

A tervezettnél rövidebbre, de nagyon jól sikerült Zsírpapa, Mészi és a GFV közös születésnapi bulija a Zemplén Rallyn. Az újjáépített VFTS kiválóan muzsikált, Zsírpapa jól meg is táncoltatta. A hármas (ez fontos) relé azonban meghibásodott, így az utolsó három gyorsaságit kihagyták. Viszont egyszer megverték Wirtmannt. Három másodperccel. 

„Képzeld el, jövünk le Mádról és elkezdett kehegni az Öreglány – vág a közepébe Zsírpapa. – A gyorsasági utána szerviz megnézte, nem találtak semmit. Bementünk a szervizparkba, kicseréltünk osztófejet, rotort, mindent. Semmi változás. Mondom, szerintetek végigbírja? Igen. Akkor go!

Zsírpapa, Mészáros Sándor, Lada VFTS, Zemplén Rally 2024
Fotó: Bittó Zsolt // Zsírpapa

Megyünk etapot, ott is keheg. Amikor kihagyott, akkor rányomtam egyet a relére és abbahagyta. De a gyorsasági előtt már megállt. Jöttek a szervizesek, de nem engedték be őket, be kellett gyalogolniuk, rövidre zárták a relét, azóta tökéletesen működik, de akkor már kikéstük az időnket és kiestünk.

Tudod mi a legszebb? Hogy a harmadik relé ment tönkre én meg az elsőt nyomkodtam, az indexét.“

Zsírpapa elszokott, de azért megverte Wirtmannt!

„Az Öreglány nagyon jó lett. A lengéscsillapítóján még puhítani kell egy kicsit, de ezt leszámítva minden nagyon zsír. Próbáltam rá vigyázni. Nagyon nyálkás volt az út, nem akartam bedobni, mint az előző VFTS-emet a Győr Rallyn. A körülmények mindenkinek egyformák voltak, én viszont szarul mentem. Vissza kell szokni a tempóhoz. 

Hallod, a régi VFTS-emmel a kis gyerek (Plesz Márk) úgy megvert. Nagyon bele talált ebbe a kocsiba. Nagyon ügyes volt. 

Zsírpapa, Mészáros Sándor, Lada VFTS, Zemplén Rally 2024
Fotó: Bittó Zsolt // Zsírpapa

Várjál már, mert mi meg Wirtmannt vertük meg, három másodperccel. Hát, öcsém, képzeld kapott hármat. Jó, egyszer és biztos volt valami gyíkja neki is, de a három másodperc, az akkor is három másodperc. Ne félj, egy évig ezt fogja hallgatni tőlem.

A verseny is jó volt, na de a szurkolók… 

„Nagyon jó verseny volt, én legalábbis jól éreztem magam. Jók voltak a pályák, kicsit hosszúak az etapok, de az nem számít. Anya lejött főzni, ettünk, ittunk, versenyeztünk. Mi kell még? 

A szurkolók is nagyon jók voltak, tök korrekt helyen álltak, integettek, élmény volt előttük versenyezni. Képzeld el, tréningen megyünk, egyszer csak megállítanak minket. Hát már péntek este kint volt a kemény mag sátorral. Dumáltunk velük, Meszes (Mészáros Sándor) ivott egy fröccsöt, azt mentünk tovább. Pont olyan volt, mint régen. Még most is libabőrös vagyok.“ 

Zsírpapa, Mészáros Sándor, Lada VFTS, Zemplén Rally 2024
Fotó: Bittó Zsolt // Zsírpapa

Szponzorok, család és ami igazán számít

„Most mondhatom a szponzorokat? Köszönöm az Etikett Print Kft-nek, a Box Print-FSD Packing Kft-nek, a GQS Kft-nek és az LS-P Kft-nek a támogatást, hogy rajthoz állhattunk a Zemplén Rallyn, a családomnak, hogy elviseltek, anyának, hogy itt volt velünk és istenieket főzött, mindenkinek, aki a versenyen dolgozott, a szurkolóknak, hogy szurkoltak. 

Hogy nem mentünk az utolsó három gyorsaságin, pont nem érdekel. Táncba vittem az Öreglányt, megforgattam, elfáradt a végére, de addig nagyon jó volt. Találkozunk, nem is tudom mikor és hol, de menni kéne még, mert nagyon be vagyok rozsdásodva. Majd nézünk valamit. Puszi a csajoknak.“