Matics újra dobogón – Székesfehérvár Rali

Idei legjobb eredményét érte el Matics Mihály és Zejda Viki az Országos Ralibajnokság ötödik futamán, a Székesfehérvár Ralin, ahol a Mitsubishi Lancer Evo IX-cel a 3-as géposztály második helyén végeztek. A négy negyedik hely után megszerzett idei első dobogós eredmény kulcsát ezúttal nem a gumiabroncsokban kellett keresni, hanem a végre jól működő lengéscsillapítókban és a VFTS-nél használt, régi rendszerű, egyszerűsített itinerben.

_MRT_Szekesfehervar_Rallye_2016_069

„Négy negyedik hely után nagyon jót tette az önbecsülésünknek ez a második – mondta Matics Mihály. – Nem a serlegre hajtottam, inkább bosszantott, hogy nem tudunk a többiekkel lépést tartani. Most nagyon jót meccseltünk Rongóval (Rongits) és Osival (Osváth) is, de a 3-as géposztályban mércének számító Balogh Janihoz is sokkal közelebb voltunk, mint az idén bármikor.”

_MRT_Szekesfehervar_Rallye_2016_060

„A verseny előtt megnézettem a lengéscsillapítókat. Amikor megvettem őket, kifejezetten dobálós, magyar pályákra kértem a beállításukat. Most, amikor szétszedték, azt mondták, hogy hol akartam versenyezni vele, mert nagyon sima aszfaltra való volt. Most végre megcsinálták olyanra, mint amilyet eredetileg szerettem volna. Amikor visszakaptuk, elmentünk egy tesztre Zobákpusztára. Emlékeztem az egyik kanyarra – ahol van egy hupli – pár éve negyedikben fordultam. Most megint negyedikben próbáltam, az autó tök jól viselkedett, megnéztem ötödik fékkel, még mindig állt, ötödik gázelvétellel, meg sem moccant. Az lett a vége, hogy ötödik padlón át lehetett küldeni rajta, az autó állt az úton, mint a cövek. Azt meg nem kell magyaráznom, mekkora különbség negyedikben vagy ötödik padló menni. A versenyen is sokkal kezesebb volt az autó, gyorsabban, bátrabban tudtunk vele menni és az időeredmények is sokkal jobbak voltak, mint eddig.”

_MRT_Szekesfehervar_Rallye_2016_024

„Változtattunk az itineren is. Ha egy pályát ismersz fejből, akkor jó lehet a pontos, részletes itiner, de ha sok információt kell elmondania a navigátornak, akkor ahhoz eleve hadarnia kell, neked meg nincs időd úgysem arra, hogy mindent feldolgozz. Ezért egyszerűsítettem az itinert, sokkal kevesebb információval. Kicsit visszanyúltunk a gyökerekhez, a VFTS-nél használt itinerhez. Egyelőre úgy néz ki, ez is bejött.”

_MRT_Szekesfehervar_Rallye_2016_028

A Red Ribbon Team együttműködő partnerei:

Sepi Trans Kft., Rother.hu Kft., Ferme Kft., Formance Kft., Molnár Zoltán e.v., NBT Capital Kft., Agro-Clean Kft., Unitranscoop Kft., Unitranscoop Logistic Kft., Onlinet Kft, Combit számítástechnikai Zrt., Frituspecial Kft., Reményi Károly e.v., CargoPlaza Kft., Hidvégi László e.v. Autófényező, ACJ.SK, Gasztransz Kft., Garancia-Sped Kft.

 

Zagyva

Zagyva Lajos nem nyert, győzött

A kétkerék-hajtású kategória két legendája, Zagyva Lajos és Spitzer Gábor nyerték a Győr Rallyn a 2wd, az RC4 és a Peugeot Kupát is, ám miután nem akarták befolyásolni az utánpótlás kategória bajnokságát, a céldobogón leadták menetlevelüket, így végül nem értékelték őket a versenyen. Mégis győztek. 

„Az utolsó pillanatban dőlt el minden – magyarázta Zagyva Lajos. – Eredetileg (Zagyva) Dorkát neveztük a Peugeot Kupába, azonban az egyetemi elfoglaltsága miatt nem tudott rajthoz állni. Aki ismeri Dorkát, az tudja róla, hogy él-hal a rallyért, de az egyetemet is komolyan veszi, így most az utóbbit választotta. 

Zagyva Lajos
Fotó: Pál Bence // Zagyva Lajos

Nem is nagyon foglalkoztunk a Győr Rallyval, amíg észbe nem kaptam, hogy hiszen mi vállaltuk, hogy a Veszprém Rally után három Peugeot Kupa futamon indulunk. Gyorsan felhívtam Spitzer Gabit és beneveztünk.“

Bár Zagyva Lajos és Spitzer Gábor is évtizedeken keresztül számítottak a magyar kétkerekes mezőny legkiemelkedőbb sofőrei és navigátorai közé, sohasem versenyeztek együtt. Gyerekeik, Zagyva Dorka és Spitzer Frida viszont a rallyn keresztül nagyon jó barátok lettek, ami a két családot is összehozta. 

Fotó: Pál Bence // Spitzer Gábor

„Az utóbbi évben sok segítséget kaptunk (Spitzer) Gabitól, most már ő navigál Dorkának. Egy ideje beszélgettünk róla, hogy menni kéne egyet nekünk is együtt, az élet pedig hirtelen megadta ezt a lehetőséget. 

Mondtam Gabinak, hogy csak úgy megyek, ha tisztességesen felkészülünk, de a verseny végén kiállunk, hogy ne befolyásoljuk az éves bajnokságot. Annyit válaszolt, ő is így gondolja. 

Na innentől viszont nem volt könnyű dolgunk, mert meg kellett nyerni a versenyt, hogy a végén úgy tudjunk kiállni, hogy a sorrendet ne borítsuk fel. 

A pályabejáráson a két napot maximálisan kihasználtuk. A versenyen volt úgy, hogy átszóltam Gabinak, húzzon még egyet az övön, mert ez kemény lesz. Ráhúzott és mondta, mehetünk. 

Fotó: Pál Bence // Zagyva Lajos

Határ Attilával és Bertalan Marcival nagyon jót vívtunk. Minden tudásunkra szükség volt, hogy felvegyük velük a versenyt. Büszke vagyok a két srácra, mert egy éve őket szemeltem ki, hogy menjenek helyettem az Oroszlány Rallyn a Peugeot-val. Akkor azt mondtam, azért kapják, mert szerintem ők lehetnek a Peugeot Kupa két sztárja, és egy év múlva ez be is jött. 

Végül 3,3 másodperccel – ami nem mondható soknak – mi voltunk a leggyorsabbak. Sőt, nagyon is benne volt, hogy a fiatalok elvernek minket. Ahogy Gabival megbeszéltük, a célban leadtuk a menetlevelünket, de annyira elbénáztam, hogy rossz embernek adtam le, ezért kaptunk 20 másodperc büntetést, de végül is ez már nem számított.“

A Zagyva–Spitzer páros így a kétkerék-hajtású, az RC4-es és a Peugeot Kupa győzelméről is lemondott, plusz a Peugeot Kupa pénzdíjáról, de ezt egyáltalán nem bánják. 

Fotó: Pál Bence // Zagyva Lajos

„Nagyon sokan gratuláltak nekünk, hogy ez kemény munka volt. Az egyik legkedvesebb megjegyzés az volt, hogy a magyar rallysportban pár embernek le van betonozva a neve, és mostmár az enyém is. Én nem így gondolom, de jól esett. Ez a sok gratuláció nekünk Gabival felért egy győzelemmel. A fiatalok meg hadd gyűjtsék a serleget, a jövő az övék, őket kell segíteni. 

Azért azt el kell mondanom, hogy ez a négy nap kivégzett rendesen. Ma (hétfő) reggel felkeltem, ó mondom, nincs semmi baj, megyek dolgozni, de délben hazajöttem, mert elfáradtam. Ezzel együtt nagyon megérte, jól esett Gabival mind a kettőnk lelkének.“ 

Zagyva Lajos együttműködő partnere a Vértes és Vidéke Kft.