Matics újra dobogón – Székesfehérvár Rali

Idei legjobb eredményét érte el Matics Mihály és Zejda Viki az Országos Ralibajnokság ötödik futamán, a Székesfehérvár Ralin, ahol a Mitsubishi Lancer Evo IX-cel a 3-as géposztály második helyén végeztek. A négy negyedik hely után megszerzett idei első dobogós eredmény kulcsát ezúttal nem a gumiabroncsokban kellett keresni, hanem a végre jól működő lengéscsillapítókban és a VFTS-nél használt, régi rendszerű, egyszerűsített itinerben.

_MRT_Szekesfehervar_Rallye_2016_069

„Négy negyedik hely után nagyon jót tette az önbecsülésünknek ez a második – mondta Matics Mihály. – Nem a serlegre hajtottam, inkább bosszantott, hogy nem tudunk a többiekkel lépést tartani. Most nagyon jót meccseltünk Rongóval (Rongits) és Osival (Osváth) is, de a 3-as géposztályban mércének számító Balogh Janihoz is sokkal közelebb voltunk, mint az idén bármikor.”

_MRT_Szekesfehervar_Rallye_2016_060

„A verseny előtt megnézettem a lengéscsillapítókat. Amikor megvettem őket, kifejezetten dobálós, magyar pályákra kértem a beállításukat. Most, amikor szétszedték, azt mondták, hogy hol akartam versenyezni vele, mert nagyon sima aszfaltra való volt. Most végre megcsinálták olyanra, mint amilyet eredetileg szerettem volna. Amikor visszakaptuk, elmentünk egy tesztre Zobákpusztára. Emlékeztem az egyik kanyarra – ahol van egy hupli – pár éve negyedikben fordultam. Most megint negyedikben próbáltam, az autó tök jól viselkedett, megnéztem ötödik fékkel, még mindig állt, ötödik gázelvétellel, meg sem moccant. Az lett a vége, hogy ötödik padlón át lehetett küldeni rajta, az autó állt az úton, mint a cövek. Azt meg nem kell magyaráznom, mekkora különbség negyedikben vagy ötödik padló menni. A versenyen is sokkal kezesebb volt az autó, gyorsabban, bátrabban tudtunk vele menni és az időeredmények is sokkal jobbak voltak, mint eddig.”

_MRT_Szekesfehervar_Rallye_2016_024

„Változtattunk az itineren is. Ha egy pályát ismersz fejből, akkor jó lehet a pontos, részletes itiner, de ha sok információt kell elmondania a navigátornak, akkor ahhoz eleve hadarnia kell, neked meg nincs időd úgysem arra, hogy mindent feldolgozz. Ezért egyszerűsítettem az itinert, sokkal kevesebb információval. Kicsit visszanyúltunk a gyökerekhez, a VFTS-nél használt itinerhez. Egyelőre úgy néz ki, ez is bejött.”

_MRT_Szekesfehervar_Rallye_2016_028

A Red Ribbon Team együttműködő partnerei:

Sepi Trans Kft., Rother.hu Kft., Ferme Kft., Formance Kft., Molnár Zoltán e.v., NBT Capital Kft., Agro-Clean Kft., Unitranscoop Kft., Unitranscoop Logistic Kft., Onlinet Kft, Combit számítástechnikai Zrt., Frituspecial Kft., Reményi Károly e.v., CargoPlaza Kft., Hidvégi László e.v. Autófényező, ACJ.SK, Gasztransz Kft., Garancia-Sped Kft.

 

Brilliant Driver Program

Brilliant Driver Program – Miért fontos a szezon előtti teszt? És miért kell belőle mindjárt három is?

Ahogyan a legtöbb sportban, a gokartozásban is fontos a szezon előtti alapozás. Éppen ezért készült a Brilliant Driver Program csapata három tematikus teszttel a szezonnyitóra. 

Három kategóriában négy versenyzővel áll rajthoz a Brilliant Driver Program – BDP Team – csapata az idei magyar és nemzetközi gokart bajnokságokban. 

Juráncsik Balázs tavaly a SeniorMax kategóriában versenyzett, idén pedig a váltós, DD2-ben áll rajthoz. 

Fally Marci második szezonját kezdi a JuniorMaxban, míg öccse, a tavalyi MiniMax magyar bajnok, Fally Markó egy kategóriával feljebb lép és ő is JuniorMaxban folytatja. Mindhárman a nemzetközi sorozatokra, elsősorban a Közép-Európai Rotax Max Challenge-re (CEE) koncentrálnak.

A BDP Teamhez idén csatlakozik a svéd Marcus Papp, aki a MiniMaxban áll rajthoz a magyar bajnokságban. 

Foto: Brilliant Driver Program // Fally Markó és Fally Marci JuniorMax gokartja készül a jesolói teszt első napján

„A gokartsportban is nagyon fontos az év eleji felkészülés – mondta Kurgyis Róbert, a BDP Team csapatvezetője. – A négy versenyzőnk közül hárman is kategóriát váltottak, ezért még alaposabban kellett felkészülnünk. 

Januárban Jesolóban kezdtünk. Itt szerencsénk volt az időjárással, hiszen a vizes pálya kisebb erőkifejtést igényelt a versenyzőktől, így könnyebben tudtak tanulni. 

Ezt követte egy kecskeméti teszt, amit kifejezetten azért iktattunk be, hogy a száraz aszfalton komolyabb erőnléti tréninget tartsunk versenyzőinknek. Komoly fitness programjuk van, de a gokartversenyzés olyan speciális izomzatot igényel, amelyeket szinte csak a gokartozással lehet megszerezni. 

A harmadik tesztünk ismét Jesolóban volt, egy héttel a CEE Bonus Cup versenye előtt. Itt már a felkészülés utolsó fázisában voltunk. Több beállítást próbáltunk ki mindegyik gokarton. Fontos ilyenkor, hogy a stopper mellett a versenyzők visszajelzésére is hagyatkozzunk. Az egész programot úgy állítottuk össze, hogy a nap végére mindig volt előrelépés. A háromnapos teszt végén pedig mind a négy versenyzőnk elégedetten, motiváltan szállt ki a gokartból. 

Fotó: Brilliant Driver Program // Juráncsik Balázs idén váltott DD2-es kategóriára

Juráncsik Balázs szép fokozatosan fejlődött és vele úgy gondolom, hogy DD2-ben akár a győzelemért is harcba szállhatunk. 

Fally Marci és Markó is sokat léptek előre. Két nagyon tehetséges fiatalról van szó. Marci egyre szebben vezet a JuniorMaxban. Markónak tavaly sikeres éve volt a MiniMaxban, idén nagy falat lesz neki a JuniorMax, de komolyan fejlődik. Az időmérőn mindenképpen jó teljesítményt várok mind a kettőjüktől. Velük a folyamatos fejlődés a célunk. 

Marcus Papp a két jesolói teszten volt velünk. Ő a svéd bajnokságban indult korábban. Sokat kell még tanulnia, de nagyon intelligens és eltökélt versenyzőről van szó, akin látszik, hogy rettenetesen akar fejlődni. Minden bemeneten jobb és jobb lett. Ő még két kecskeméti teszten fog részt venni, a magyar bajnokság előtt. 

Brilliant Driver Program
Foto: Brilliant Driver Program // Kurgyis Róbert csapatvezető az előzési pontokat magyarázza Marcus Pappnak

Jesolóban a BDP csapatot erősített Bors Bertold, aki tavaly DD2-ben ért el szép eredményeket a Grand Finalsen. Ezúttal nem versenyzőként, hanem szerelőként és coachként szerepelt. A Brilliant Driver Programban szeretnénk komplex versenyzőket nevelni, ennek volt a része, hogy Berti most egy másik feladatkörben mutatkozott be. Nagyon jól végezte a munkáját és bízunk benne, hogy minél hamarabb láthatjuk őt versenyző overallban is.

Foto: Brilliant Driver Program // A csapat motormérnöke, Kurgyis Zsolt és Bors Berti, bajnok gokart versenyző, aki ezúttal szerelőként segítette a csapatot

Nagy öröm volt a számunkra, hogy amíg a BDP Team Jesolóban tesztelt, addig a Brilliant Driver Program versenyzője, Krózser Menyhért kiválóan szerepelt a WSK Super Master Series-en Franciacortában. Ezúton is gratulálunk neki.“ 

Fotó: Brilliant Driver Program // Krózser Menyhért

A BDP Team idei első versenye február 23–25-e között lesz Jesolóban, ahol Juráncsik Balázs (DD2), Fally Marci (JuniorMax) és Fally Markó (JuniorMax) állnak rajthoz a CEE Bonus Cupon.