Matics: Vizes pályán ne menj slickkel

Két gyorsasági szakaszt is megnyert Matics Mihály és Zejda Viki a Miskolc Ralin a 3-as géposztályban, a verseny végén pedig a kategória negyedik helyét szerezték meg, valamint hasznos tapasztalatokkal gazdagodtak, többek között azzal, hogy vizes pályán nem szabad slickkel menni.

22.Miskolc_rallye_2016_011

„Nem teljesen vagyok elégedett, megint a verseny végére kezdtem rátalálni a ritmusra” – mondta Matics Mihály. „Az első nap jó lett volna, felraktam az intermédiákat, amivel a két Sajókazát meg is nyertük. A másik pályáról azt az információt kaptuk, hogy az eleje száraz, de a fák alatt vizes. Ezt én úgy értettem, hogy az egész pálya száraz, gondoltam, akkor nem melegítem meg az intermédiákat, hát nem jött be.”

„Másnapra próbáltuk kitalálni, hogy milyenek a pályák. Egymásnak ellentmondó információkat kaptunk. Úgy gondoltam, hogy Bükkszentlászló száraz lesz, ezért slicket raktunk fel. Hát nem az volt. Ahogy a felénél ráfordultunk a szűk részre, saras, nedves volt. Ráadásul még a hagyományos slickkel mentem – nem az Eb-s gumikkal –, amin kevesebb minta van.

22.Miskolc_rallye_2016_051

A második körre bíztam benne, hogy jobban felszárad a pálya, úgyhogy maradtunk a slick mellett, ami megint csak nem volt igazán jó döntés. A harmadik körre meg úgy voltam vele, hogy most már nem cserélek.

A kocsival minden rendben volt. Amiatt, hogy ennyit csúszkáltunk, többször is le kellett menni tőre, két felnit teljesen kinyírtam. Csodálkoztam is, hogy nem kaptunk defektet.

22.Miskolc_rallye_2016_041

Most jönnek a murvák, ott nincs akkora jelentősége a gumiknak, remélem, hogy kiegyensúlyozottabb teljesítményt tudunk nyújtani.”

A Red Ribbon Team együttműködő partnerei:

Sepi Trans Kft., Rother.hu Kft., Ferme Kft., Formance Kft., Molnár Zoltán e.v., NBT Capital Kft., Agro-Clean Kft., Unitranscoop Kft., Unitranscoop Logistic Kft., Onlinet Kft, Combit számítástechnikai Zrt., Frituspecial Kft., Reményi Károly e.v., CargoPlaza Kft., Hidvégi László e.v. Autófényező, ACJ.SK, Gasztransz Kft., Garancia-Sped Kft

Fotó: Wirtmann Ferenc // Diósgyőr Rally

Wirtmann elaludt, de győzött

A D korcsoport első és az abszolút értékelés harmadik helyét szerezte meg Wirtmann Ferenc és Kerekes József a HUMDA Rally Országos Historic Bajnokság második futamán, a Diósgyőr Rallyn. A Ford Escort Mk II-es ezúttal is hibátlanul működött, kaptak ugyan egy lassú defektet, de ez nem hátráltatta a párost, mindössze vasárnap reggel a rajt előtt akadt némi riadalom a csapatban. 

„Jó verseny volt – mondta Wirtmann Ferenc. – Ifj. Érdi Tibi Sierrájával és Varga Zoli BMW-jével nem tudtuk felvenni a versenyt, de így is volt küzdelem. Sajnáltam, hogy Rónay Laci a Toyotával és Szemám Sanyi a Subaruval kiestek, velük lehetett volna még csatázni, de Nagy Tibi is jól ment a Golffal. Pár helyi srác pedig a saras, gödrös pályákon olyan időket autózott, hogy csak pislogtunk. 

Fotó: Wirtmann Ferenc–Kerekes József // Diósgyőr

Mályinkán a rossz minőségű rész nem feküdt nekünk. Az Escorton 13 colos kerék van, széles gumikkal, ami a jó minőségű aszfalton kiváló, de a gödrös dobálós részeken minden pillanatban ki akarta csavarni a kezemből a kormányt. 

Az autó jól viselkedett, Benító főmérnök úr a verseny előtt átnézte, azt mondta, rendben lesz. Úgy is volt. Egy defektet kaptunk ezen a rossz részen, de lassú defekt volt, nem hátráltatott minket. 

Fotó: Wirtmann Ferenc // Benító főmérnök úr, Diósgyőr Rally

A DVTK stadionban nagyon színvonalas szervizpark volt, a célban rengetegen voltak, nagyon szép serlegeket kaptunk, úgyhogy jövünk jövőre is.“

Na de mi történt vasárnap reggel, ami miatt 30 másodperc büntetést kapott a páros? 

„Elaludtunk – nevet Kerekes Joti. – Szép kényelmesen mentünk a parc ferméhez, amikor Nagy Tibi – a legnagyobb ellenfelünk – hív, hogy hol vagyunk, mert már be kellene mennünk az autóért. Na onnantól kezdve nagyon siettünk, de így is késtünk három percet, ami miatt 30 másodperc büntetést kaptunk.

Fotó: Kerekes József // Diósgyőr

Egyértelműen navigátor hiba volt, de az az egy vigasztal, hogy 37 éves pályafutásom alatt még soha sem késtünk az én hibámból. Ha a következő 37 évet is megúszom hiba nélkül, akkor szerintem ezt a mostanit is megbocsátják nekem. 

Szerencsére a végeredményt nem befolyásolta. A korcsoportunkat megnyertük, ami egy másfeles szorzójú versenyen fontos dolog, ennél többet nem tehettünk volna. A következő versenyünk, a Mecsek Rally is másfeles szorzójú lesz, úgyhogy ma még pihenünk egyet, de holnap el is kezdjük a felkészülést.“

Fotó: Wirtmann Ferenc–Kerekes József // Diósgyőr

A Textura Sport Club partnerei: Textura Zrt., Valvoline és Sonax