Matics volt a leggyorsabb N-es a Szilveszter Ralin

Az abszolút értékelés nyolcadik helyét szerezte meg Matics Mihály és Zejda Viki a Szilveszter Ralin, egyben ők lettek a legjobb N-es autóval induló páros is. Az egykori év végi buli verseny mára rangos eseménnyé nőtte ki magát, amelyet a mezőny eleje ugyanolyan komolyan vesz, mint a bajnoki futamot.

matics_szilveszeter

Matics is versenyezni akart a legjobb N-es, vagy akár a legjobb mitsubishis pozícióért is. Azonban számára nem kezdődött jól az év végi futam, hiszen az első (éjszakai) gyorsasági rajtjában eltörte a bal hátsó féltengelyt, amellyel egy perc hátránnyal a harmincadik helyen kezdte a versenyt. Innen sikerül 22 helyezést javítva a nyolcadik helyre felkapaszkodnia. Másnap kétszer is abszolút ötödik időt autózott, amikor csak R5-ös autók voltak előtte, másik két-két alkalommal pedig abszolút hatodik és hetedik időt ért el.

matics_szilveszetermr_szilveszter_r_2016_038

„Az éjszakai gyorsasági rajta előtt sokat várakoztunk, ezért a kerekek pörgetésével akartam felmelegíteni a gumit, ami eltörte a bal hátsó féltengelyünket – mesélte Matics. – Ennyit bírnia kellett volna, viszont azt is el kell fogadni, hogy a felújítási ciklus végén volt a legtöbb alkatrészünk, ilyenkor egy hasonló törésnek nagyobb a kockázata. Próbáltam óvatosan végigmenni a pályán, hogy ne tegyem tönkre az autót. Ilyenkor főleg az osztómű tud sérülni. Egy percet kaptunk és a harmincadik helyen álltunk.

matics_szilveszetermr_szilveszter_r_2016_035

Másnap az első kör hibátlan volt, a másodikra feltettem két olyan gumit, amit nem kellett volna, mert még jól néztek ki, de szövetszakadásos volt mind a kettő. Jobban örültem volna, ha ezt a gumi sztorit kihagyom, akkor talán még két hellyel előrébb végezhettünk volna, de csak saját magamat okolhatom miatta.

matics_szilveszetermr_szilveszter_r_2016_020

Az első gyorsasági tükrében így is elégedett vagyok az eredménnyel, volt olyan gyorsasági, ahol az összes R4-es Mitsubishit is meg tudtuk verni. A lendületünk megvan, az utolsó pár versenyünk nagyon jól sikerült, remélem, hogy a téli felkészítés után a 2017-es szezont is hasonlóan jól tudjuk kezdeni.

Red Ribbon Team együttműködő partnerei:

Sepi Trans Kft., Rother.hu Kft., Ferme Kft., Formance Kft., Molnár Zoltán e.v., NBT Capital Kft., Agro-Clean Kft., Unitranscoop Kft., Unitranscoop Logistic Kft., Onlinet Kft, Combit számítástechnikai Zrt., Frituspecial Kft., Reményi Károly e.v., CargoPlaza Kft., Hidvégi László e.v. Autófényező, ACJ.SK, Gasztransz Kft., Garancia-Sped Kft.

Zsírpapa, Mészáros Sándor, Lada VFTS, Zemplén Rally 2024

Zsírpapa meghajtotta az Öreglányt

A tervezettnél rövidebbre, de nagyon jól sikerült Zsírpapa, Mészi és a GFV közös születésnapi bulija a Zemplén Rallyn. Az újjáépített VFTS kiválóan muzsikált, Zsírpapa jól meg is táncoltatta. A hármas (ez fontos) relé azonban meghibásodott, így az utolsó három gyorsaságit kihagyták. Viszont egyszer megverték Wirtmannt. Három másodperccel. 

„Képzeld el, jövünk le Mádról és elkezdett kehegni az Öreglány – vág a közepébe Zsírpapa. – A gyorsasági utána szerviz megnézte, nem találtak semmit. Bementünk a szervizparkba, kicseréltünk osztófejet, rotort, mindent. Semmi változás. Mondom, szerintetek végigbírja? Igen. Akkor go!

Zsírpapa, Mészáros Sándor, Lada VFTS, Zemplén Rally 2024
Fotó: Bittó Zsolt // Zsírpapa

Megyünk etapot, ott is keheg. Amikor kihagyott, akkor rányomtam egyet a relére és abbahagyta. De a gyorsasági előtt már megállt. Jöttek a szervizesek, de nem engedték be őket, be kellett gyalogolniuk, rövidre zárták a relét, azóta tökéletesen működik, de akkor már kikéstük az időnket és kiestünk.

Tudod mi a legszebb? Hogy a harmadik relé ment tönkre én meg az elsőt nyomkodtam, az indexét.“

Zsírpapa elszokott, de azért megverte Wirtmannt!

„Az Öreglány nagyon jó lett. A lengéscsillapítóján még puhítani kell egy kicsit, de ezt leszámítva minden nagyon zsír. Próbáltam rá vigyázni. Nagyon nyálkás volt az út, nem akartam bedobni, mint az előző VFTS-emet a Győr Rallyn. A körülmények mindenkinek egyformák voltak, én viszont szarul mentem. Vissza kell szokni a tempóhoz. 

Hallod, a régi VFTS-emmel a kis gyerek (Plesz Márk) úgy megvert. Nagyon bele talált ebbe a kocsiba. Nagyon ügyes volt. 

Zsírpapa, Mészáros Sándor, Lada VFTS, Zemplén Rally 2024
Fotó: Bittó Zsolt // Zsírpapa

Várjál már, mert mi meg Wirtmannt vertük meg, három másodperccel. Hát, öcsém, képzeld kapott hármat. Jó, egyszer és biztos volt valami gyíkja neki is, de a három másodperc, az akkor is három másodperc. Ne félj, egy évig ezt fogja hallgatni tőlem.

A verseny is jó volt, na de a szurkolók… 

„Nagyon jó verseny volt, én legalábbis jól éreztem magam. Jók voltak a pályák, kicsit hosszúak az etapok, de az nem számít. Anya lejött főzni, ettünk, ittunk, versenyeztünk. Mi kell még? 

A szurkolók is nagyon jók voltak, tök korrekt helyen álltak, integettek, élmény volt előttük versenyezni. Képzeld el, tréningen megyünk, egyszer csak megállítanak minket. Hát már péntek este kint volt a kemény mag sátorral. Dumáltunk velük, Meszes (Mészáros Sándor) ivott egy fröccsöt, azt mentünk tovább. Pont olyan volt, mint régen. Még most is libabőrös vagyok.“ 

Zsírpapa, Mészáros Sándor, Lada VFTS, Zemplén Rally 2024
Fotó: Bittó Zsolt // Zsírpapa

Szponzorok, család és ami igazán számít

„Most mondhatom a szponzorokat? Köszönöm az Etikett Print Kft-nek, a Box Print-FSD Packing Kft-nek, a GQS Kft-nek és az LS-P Kft-nek a támogatást, hogy rajthoz állhattunk a Zemplén Rallyn, a családomnak, hogy elviseltek, anyának, hogy itt volt velünk és istenieket főzött, mindenkinek, aki a versenyen dolgozott, a szurkolóknak, hogy szurkoltak. 

Hogy nem mentünk az utolsó három gyorsaságin, pont nem érdekel. Táncba vittem az Öreglányt, megforgattam, elfáradt a végére, de addig nagyon jó volt. Találkozunk, nem is tudom mikor és hol, de menni kéne még, mert nagyon be vagyok rozsdásodva. Majd nézünk valamit. Puszi a csajoknak.“