Matics zsigulisan nyerte a Mecsek Ralit

Idei legjobb eredményét elérve megnyerte a 3-as géposztály versenyét valamint az erőgyorsaságit is Matics Mihály és Zejda Viki az 50. Mecsek Ralin, amelyen a Mitsubishi Lancer Evo IX-essel egyben az abszolút értékelésben is az igen előkelő ötödik helyen végeztek. A 3-as géposztályban összesen 13 pontot szereztek, amellyel a bajnokságban egy helyet előre lépve, a harmadikra jöttek fel, mindössze két pont lemaradással a második helyezett mögött.

d71a0883

Nagyon komolyan készült Matics a Mecsek Ralira, hiszen a Baranya és a Salgó Kupa is mind azt a célt szolgálta, hogy a pécsi versenyen minél jobban szerepeljen, ráadásul az egész évben nem nagyon tündöklő gumiknak is feküdtek a körülmények, a páros azonban azt élvezte a legjobban, hogy keresztbe csúszkálva is jöttek a jó eredmények.

d71a4011

„Nagyon kellett már a lelkünknek ez a győzelem, hogy meg tudjuk mutatni, nem csak kis versenyeken szerepelünk jól – mosolygott Matics. – A pályabejárás nyugodtan telt, nem vittük túlzásba, de tisztességesen felírtuk a pályákat, egyszerűsítettünk az itineren.

d71a2617

Első nap intermédiával mentünk. Nem nagyon vártam magamtól semmit, de Árpádtetőn elég jól átszaladtunk, és nagyon meglepett, hogy első időt mentünk. Ez mindjárt meghozta a harcos kedvemet. Másnapra felszáradtak a pályák, gondoltam, hogy akkor már kapni fogunk. Felraktuk az Eb-s gumikat, amivel nagyon csúszkáltunk, igazi zsigulisan kellett közlekedni vele. Képzelheted mennyire élveztük Vikivel. Hát még akkor, amikor kiderült, hogy ezekkel a gumikkal is tudjuk tartani az első helyet.

Nagyon örülök a győzelemnek, de azért a legjobb mégis az volt, amikor Orfűn, Remeteréten végigszaladsz 180-nal úgy, hogy a kormány végig ellentétesen áll és lapjával érkezel mindenhová. Hát ez az igazi rali.”

d71a3466

Red Ribbon Team együttműködő partnerei: Sepi Trans Kft., Rother.hu Kft., Ferme Kft., Formance Kft., Molnár Zoltán e.v., NBT Capital Kft., Agro-Clean Kft., Unitranscoop Kft., Unitranscoop Logistic Kft., Onlinet Kft, Combit számítástechnikai Zrt., Frituspecial Kft., Reményi Károly e.v., CargoPlaza Kft., Hidvégi László e.v. Autófényező, ACJ.SK, Gasztransz Kft., Garancia-Sped Kft.

Zsírpapa, Mészáros Sándor, Lada VFTS, Zemplén Rally 2024

Zsírpapa meghajtotta az Öreglányt

A tervezettnél rövidebbre, de nagyon jól sikerült Zsírpapa, Mészi és a GFV közös születésnapi bulija a Zemplén Rallyn. Az újjáépített VFTS kiválóan muzsikált, Zsírpapa jól meg is táncoltatta. A hármas (ez fontos) relé azonban meghibásodott, így az utolsó három gyorsaságit kihagyták. Viszont egyszer megverték Wirtmannt. Három másodperccel. 

„Képzeld el, jövünk le Mádról és elkezdett kehegni az Öreglány – vág a közepébe Zsírpapa. – A gyorsasági utána szerviz megnézte, nem találtak semmit. Bementünk a szervizparkba, kicseréltünk osztófejet, rotort, mindent. Semmi változás. Mondom, szerintetek végigbírja? Igen. Akkor go!

Zsírpapa, Mészáros Sándor, Lada VFTS, Zemplén Rally 2024
Fotó: Bittó Zsolt // Zsírpapa

Megyünk etapot, ott is keheg. Amikor kihagyott, akkor rányomtam egyet a relére és abbahagyta. De a gyorsasági előtt már megállt. Jöttek a szervizesek, de nem engedték be őket, be kellett gyalogolniuk, rövidre zárták a relét, azóta tökéletesen működik, de akkor már kikéstük az időnket és kiestünk.

Tudod mi a legszebb? Hogy a harmadik relé ment tönkre én meg az elsőt nyomkodtam, az indexét.“

Zsírpapa elszokott, de azért megverte Wirtmannt!

„Az Öreglány nagyon jó lett. A lengéscsillapítóján még puhítani kell egy kicsit, de ezt leszámítva minden nagyon zsír. Próbáltam rá vigyázni. Nagyon nyálkás volt az út, nem akartam bedobni, mint az előző VFTS-emet a Győr Rallyn. A körülmények mindenkinek egyformák voltak, én viszont szarul mentem. Vissza kell szokni a tempóhoz. 

Hallod, a régi VFTS-emmel a kis gyerek (Plesz Márk) úgy megvert. Nagyon bele talált ebbe a kocsiba. Nagyon ügyes volt. 

Zsírpapa, Mészáros Sándor, Lada VFTS, Zemplén Rally 2024
Fotó: Bittó Zsolt // Zsírpapa

Várjál már, mert mi meg Wirtmannt vertük meg, három másodperccel. Hát, öcsém, képzeld kapott hármat. Jó, egyszer és biztos volt valami gyíkja neki is, de a három másodperc, az akkor is három másodperc. Ne félj, egy évig ezt fogja hallgatni tőlem.

A verseny is jó volt, na de a szurkolók… 

„Nagyon jó verseny volt, én legalábbis jól éreztem magam. Jók voltak a pályák, kicsit hosszúak az etapok, de az nem számít. Anya lejött főzni, ettünk, ittunk, versenyeztünk. Mi kell még? 

A szurkolók is nagyon jók voltak, tök korrekt helyen álltak, integettek, élmény volt előttük versenyezni. Képzeld el, tréningen megyünk, egyszer csak megállítanak minket. Hát már péntek este kint volt a kemény mag sátorral. Dumáltunk velük, Meszes (Mészáros Sándor) ivott egy fröccsöt, azt mentünk tovább. Pont olyan volt, mint régen. Még most is libabőrös vagyok.“ 

Zsírpapa, Mészáros Sándor, Lada VFTS, Zemplén Rally 2024
Fotó: Bittó Zsolt // Zsírpapa

Szponzorok, család és ami igazán számít

„Most mondhatom a szponzorokat? Köszönöm az Etikett Print Kft-nek, a Box Print-FSD Packing Kft-nek, a GQS Kft-nek és az LS-P Kft-nek a támogatást, hogy rajthoz állhattunk a Zemplén Rallyn, a családomnak, hogy elviseltek, anyának, hogy itt volt velünk és istenieket főzött, mindenkinek, aki a versenyen dolgozott, a szurkolóknak, hogy szurkoltak. 

Hogy nem mentünk az utolsó három gyorsaságin, pont nem érdekel. Táncba vittem az Öreglányt, megforgattam, elfáradt a végére, de addig nagyon jó volt. Találkozunk, nem is tudom mikor és hol, de menni kéne még, mert nagyon be vagyok rozsdásodva. Majd nézünk valamit. Puszi a csajoknak.“