Meeke egyelőre hallgat

PG Andersson mellett Kris Meeke lehet a 2011-es Mini WRC-program másik kiszemeltje. Az autót fejlesztő Prodrive vezetője, Dave Richards korábban is szívesen alkalmazta azt a taktikát, hogy egy tapasztalt versenyző mellé olyat ültessen a versenyautójába, akinek az egész vb-s pályafutását felépítheti. Így került annak idején a szintén Prodrive felügyelte Subaruba Colin McRae és Richards Burns is.

A harminc éves Kris Meeke ugyan már nem fiatal tehetség, de a rali világbajnokság elitjében mindenképpen újonc lenne. Ráadásul brit, ami a Mini márkánál és a Prodrive-nál is előny lehet. Tehetségéről és gyorsaságáról pedig felesleges is vitatkozni. A Peugeot-nál eltöltött másfél éve alatt a tesztmunkát is alaposan kitanulta, amit szintén kamatoztathatna a Mininél.

A pletykák szerint ezért ő a Prodrive elsőszámú kiszemeltje a jövő évi csapatukba. Meeke azonban egyelőre hallgat és kizárólag IRC bajnoki címe megvédésére törekszik:

„Argentína után egyedül az a célom, hogy a Peugeot-val minél több IRC-pontot szerezzek. Nagyon örülök a Kanári-szigetek Ralinak, mert az mindenki számára ismeretlen helyszín lesz, és egyenlő eséllyel indulhatunk. Számomra nem jelent problémát, hogy ilyen hirtelen került be a verseny az IRC-naptárba. Bármikor, bárhol szívesen versenyzek.”

Wirtmann Mecsek Rally

Wirtmann huhogott, orron csúszott és nyert

Kalandos versenye volt Wirtmann Ferencnek és Kerekes Józsefnek az Országos Historic Rally Bajnokság harmadik fordulóján, a Mecsek Rallyn, ahol a szokásosnál többet kockáztattak. Ennek ellenére a magyar értékelésben a D korcsoportot és a D2-es kategóriát is megnyerték. A nemzetközi historic mezőnyben abszolút értékelésben negyedikek lettek, D csoportban pedig Zippo Audi Quattrója mögött a második helyet szerezték meg. 

„Hibátlan verseny volt – mondta Wirtmann Ferenc. – Jó pályák, jó rendezés. Az Eb-mezőny nem volt túl nagy, de az eleje nagyon sietett. A két magyar vitézzel, Érdi Tibikével és Varga Zolival nem bírtunk. Amíg az Eb-mezőnyben mindenki rendben volt, hatodik–nyolcadik időket autóztunk. Amikor elkezdtek egymással versenyezni és hibázgattak, akkor tudtunk előrébb jönni. 

Fotó: Wirtmann Ferenc–Kerekes József, Mecsek Rally

Mi is gyorsabban mentünk, mint szoktunk, volt is kalandunk, bőven. Az egyik lassító előtt felírtuk, hogy bukkan, száz. A bukkan még megvolt, de a száz helyett már csak negyven maradt. Csúsztunk keresztbe, én már huhogtam, de valahogy sikerült úgy áttáncolnunk a lassítón, hogy nem értünk hozzá. Joti ujjongott, hogy de jó volt, én meg nem győztem a vizet törölgetni magamról. 

Volt még egy bukkanó, amit felírtunk, hogy dob, de amikor 150-nel odaértünk, már ugrató lett belőle. Úgy kilőtte az Escort hátulját, hogy egy darabig csak az aszfaltot láttam. Aztán egy féktávot is elmértem egy bal 4-ben, de az még éppen kiadta magát. 

Fotó: Wirtmann Ferenc–Kerekes József, Mecsek Rally

A verseny előtt Benító főmérnökúr valamit kicserélt a befecskendezőben – ő krumplinak hívja –, amitől magasabb fordulaton működött a motorunk és 5500-tól kezdett el húzni. Szerintem erősebb is lett, ami tiszta aszfalton előny, kihordásos, kavicsoson inkább hátrány. 

Az autó egyébként nagyon jól viselkedett, harmadik verseny óta nem kell hozzányúlni. Egyedül a fékfolyadékot rottyantottam meg, azt kellett kicserélni. 

Fotó: Wirtmann Ferenc–Kerekes József, Mecsek Rally

A verseny végére sikerült feljönnünk a negyedik helyre. Az utolsó gyorsasági előtt már nagy volt az előnyünk és a hátrányunk is, nem akartam kockáztatni, óvatosabban jöttünk le. 15 másodperccel mentünk rosszabbat, mint az előző körben. 

A beíróban láttam, hogy Zippónak gondja lehetett, mert végül csak 11 másodperccel vert meg. Ha egy kicsit jobban nyomom, akkor lehetett volna teljes magyar dobogó, de így is nagyon élveztük a versenyt. 

Fotó: Wirtmann Ferenc–Kerekes József, Mecsek Rally

Köszönöm mindenkinek, aki segített és szurkolt. Győrben találkozunk.“

A Textura Sport Club partnerei: Textura Zrt., Valvoline és Sonax