Megcsináltuk!

Két hétvégével az idei szezon vége előtt mindent megnyert Fodor Géza az Országos Gokartbajnokságban. A Max Masters és a DD2 Masters kategóriákban egyaránt magyar bajnok és nyílt magyar bajnok lett. Mivel egy hónappal ezelőtt a Közép-Kelet-Európai Zónabajnokságban is mindkét kategória bajnokságát megnyerte, így összesen hat bajnoki címet szerzett az idén. Azonban az MHH Team versenyzője nem erre volt a legbüszkébb a dunaszerdahelyi hétvégén, hanem arra, hogy a DD2 elődöntőjében nemcsak a Masters értékelést nyerte meg, hanem az abszolútban is az élen végzett, a döntőben pedig 21 körön keresztül több bajnok előtt vezetett.

_MG_1062_resize (Large)

Fodor Géza: – Hú, nem is tudom, hol kezdjem, annyi minden történt velem egyetlen hétvége alatt. A Max Mastersben és a DD2 Mastersben is úgy érkeztem a versenyre, hogy akár megszerezhetem a bajnoki címet. Ehhez Max Mastersben elegendő volt két dobogós helyezés. Sajnos így is versenyeztem, és az időmérőn, az elődöntőben és a döntőben is második lettem. Nem nagyon tudtam koncentrálni és nagyon sok hibát vétettem.

_MG_0974_resize (Large)

Nagyon izgalmasan alakult viszont a DD2. A Masters mezőny itt együtt versenyez a DD2-vel, ahol csupa kiváló fiatal pilóta indul, akik szinte a gokartba születtek. Vasárnap reggel akkumulátorhiba miatt nem tudtam kimenni a warm upra, így az időmérőn kerestem a helyem és nem sikerült úgy, ahogy elterveztem. A DD2 Mastersban a harmadik, DD2-ben pedig hetedik időt futottam. Az elődöntőre elállt az eső és az ideális ív fel is száradt – így slick gumit tettünk fel –, viszont mellette még vizes volt a pálya.

_MG_0932_resize (Large)

A rajttól jól jöttem el, a második kanyar után már ötödiknek fordultam, majd az előttem lévők sorra hibáztak, nem vették figyelembe előzéseknél a vizes féktávokat, így egyszer csak azt vettem észre, hogy Kancsár Ferenc mögött a második helyen állok. Nagyon meglepődtem, hogy Ferenc nem tudott tőlem elmenni, tudtam tartani a tempóját. A vége előtt három körrel elkezdett szemerkélni az eső, az utolsó körre pedig leszakadt az ég. Kancsár hibázott előttem, túlcsúszott, és csak mögém tudott visszasorolni, így megnyertem az elődöntőt.

_MG_0927_resize (Large)

A döntőben az élről rajtoltam és 21 körig meg is őriztem a vezető pozíciómat, pedig közben elkezdett melegedni a motorom, 105 °C-os volt (az ideális 60 °C), az első fékem is elfogyott, itthon kiderült, hogy a vázam is eltört az ülésrögzítésnél. Az utolsó körben ezúttal én hibáztam egy picit, így Kancsár meg tudott előzni és végül második helyen futottam be. DD2 Masters értékelésében az elődöntőt és a döntőt is megnyertem. Az egész boxutca kint állt és szurkolt, ami nagyon jól esett.

_MG_0189_resize (Large)

Hatalmas dolog volt a számomra, hogy harmadik gokartos szezonomban ilyen nagyszerű versenyzők között mehettem az élen. Kancsár eddig az idén egyszer kapott ki, amikor műszaki hibája volt, ő egy nagyon komoly mérce a DD2-ben. A verseny nagy pozitívuma volt, hogy a számomra motiválatlan Max futamok után fel tudtam állni és egy teljesen más, koncentrált vezetést tudtam véghezvinni a DD2-ben.

_MG_0085_resize (Large)

Max Mastersben és DD2 Mastersben is megnyertem a bajnokságot. Nemcsak a magyar bajnokságot, hanem a nyílt bajnokságot is, ahol a külföldi versenyzőket is értékelik, vagyis összesen négy bajnoki címet szereztem meg a hétvégén. Mivel azonban a magyar és a nyílt bajnokság között nincsen nagy különbség, én ezt inkább két bajnoki címnek érzem. Mindenesetre az idei évre kitűzött célt teljesítettük, amiért hálás köszönetem a szerelőimnek, Zozónak és Robinak, Ben George-nak, Cicinek, az egész Hargitai Racingnek, Menyának és természetesen nem utolsó sorban a családomnak. Nélkülük nem sikerült volna.

A szezon utolsó két hétvégéjén csak a DD2 Mastersre szeretnék koncentrálni, hogy minél jobban felkészüljek a valenciai világdöntőre.

IMG_0263 (Large)

Az MHH Rally & Kart Team 2014-es eredményei

  • március 23. Jesolo, szlovén gokartbajnoki futam, Fodor Géza, DD2 Masters helyezés
  • március 30. Vredestein–Miskolc Rali ORB-futam, Krózser Menyhért–Papp György, defekt miatt kiestek
  • április 13. Jesolo, magyar gokartbajnoki futam, Fodor Géza, Max Masters, , 1. helyezés, DD2 Masters 2., 4. helyezés
  • április 27. Rechnitz, magyar gokartbajnoki futam, Fodor Géza, Max Masters, , 1. helyezés, DD2 Masters 1., 1. helyezés
  • május 10. Bükfürdő Rali, Országos Murva Ralibajnokság, Krózser Menyhért–Papp György abszolút helyezés
  • május 18. Kecskemét, magyar gokartbajnoki futam, Fodor Géza, Max Masters, , 2. helyezés, DD2 Masters 1., 1. helyezés; Krózser Menyhért, Max Masters 4., 7. helyezés
  • június 14. Fehérvár Rali, Országos Murva Ralibajnokság, Krózser Menyhért–Papp György abszolút helyezés
  • június 14-15. Fehérvár Rali, Országos Ralibajnokság, Krózser Menyhért–Papp György abszolút helyezés
  • június 22. Pannoniaring, magyar gokartbajnoki futam, Fodor Géza, Max Masters, , 1. helyezés, DD2 Masters 1., 1. helyezés
  • június 12-13. Veszprém Rali, Országos Ralibajnokság, Krózser Menyhért–Papp György abszolút helyezés
  • július 25-27. Poznan (Lengyelország), magyar gokartbajnoki futam, Fodor Géza, Max Masters, , 1. helyezés, DD2 Masters 1., 1. helyezés
  • augusztus 29-31. Dunaszerdahely (Szlovákia), magyar gokartbajnoki futam, Fodor Géza, Max Masters, , 2. helyezés, DD2 Masters 1., 1. helyezés

IMG_1492 (Large)

Magyar Gokart Szövetség Bajnoksága

  • április 11–13.           OB, CEE           Jesolo, Olaszország
  • április 25–27.           OB, osztrák     Rechnitz, Ausztria
  • május 16–18.           OB                   Gokart Stadion, Kecskemét
  • június 20–22.            OB, CEE           Pannoniaring, Ostffyasszonyfa
  • július 25–27.             OB, CEE           Poznan, Lengyelország
  • augusztus 29–31.     OB,                  Dunaszerdahely, Szlovákia
  • szeptember 19–21.  OB, CEE           Speedworld, Pachfurth, Ausztria
  • október 10–12.         OB, osztrák     Speedworld, Pachfurth, Ausztria

*OB: országos-bajnokság, CEE: Közép-Kelet-Európai Zónabajnokság, osztrák: osztrák bajnokság

Az MHH Rally & Kart Team együttműködő partnerei:

Metál Hungária Holding Zrt., Carsystem Hungária Kft., Cégcentrum Kft., Marvin Watches, R-M professzionális festékek, Bernardo Ecenarro festékek, Telmon Kft., Logiszerviz Kft.

További információ:

www.menya.hu, www.facebook.com/menya.hu

Zsírpapa, Mészáros Sándor, Lada VFTS, Zemplén Rally 2024

Zsírpapa meghajtotta az Öreglányt

A tervezettnél rövidebbre, de nagyon jól sikerült Zsírpapa, Mészi és a GFV közös születésnapi bulija a Zemplén Rallyn. Az újjáépített VFTS kiválóan muzsikált, Zsírpapa jól meg is táncoltatta. A hármas (ez fontos) relé azonban meghibásodott, így az utolsó három gyorsaságit kihagyták. Viszont egyszer megverték Wirtmannt. Három másodperccel. 

„Képzeld el, jövünk le Mádról és elkezdett kehegni az Öreglány – vág a közepébe Zsírpapa. – A gyorsasági utána szerviz megnézte, nem találtak semmit. Bementünk a szervizparkba, kicseréltünk osztófejet, rotort, mindent. Semmi változás. Mondom, szerintetek végigbírja? Igen. Akkor go!

Zsírpapa, Mészáros Sándor, Lada VFTS, Zemplén Rally 2024
Fotó: Bittó Zsolt // Zsírpapa

Megyünk etapot, ott is keheg. Amikor kihagyott, akkor rányomtam egyet a relére és abbahagyta. De a gyorsasági előtt már megállt. Jöttek a szervizesek, de nem engedték be őket, be kellett gyalogolniuk, rövidre zárták a relét, azóta tökéletesen működik, de akkor már kikéstük az időnket és kiestünk.

Tudod mi a legszebb? Hogy a harmadik relé ment tönkre én meg az elsőt nyomkodtam, az indexét.“

Zsírpapa elszokott, de azért megverte Wirtmannt!

„Az Öreglány nagyon jó lett. A lengéscsillapítóján még puhítani kell egy kicsit, de ezt leszámítva minden nagyon zsír. Próbáltam rá vigyázni. Nagyon nyálkás volt az út, nem akartam bedobni, mint az előző VFTS-emet a Győr Rallyn. A körülmények mindenkinek egyformák voltak, én viszont szarul mentem. Vissza kell szokni a tempóhoz. 

Hallod, a régi VFTS-emmel a kis gyerek (Plesz Márk) úgy megvert. Nagyon bele talált ebbe a kocsiba. Nagyon ügyes volt. 

Zsírpapa, Mészáros Sándor, Lada VFTS, Zemplén Rally 2024
Fotó: Bittó Zsolt // Zsírpapa

Várjál már, mert mi meg Wirtmannt vertük meg, három másodperccel. Hát, öcsém, képzeld kapott hármat. Jó, egyszer és biztos volt valami gyíkja neki is, de a három másodperc, az akkor is három másodperc. Ne félj, egy évig ezt fogja hallgatni tőlem.

A verseny is jó volt, na de a szurkolók… 

„Nagyon jó verseny volt, én legalábbis jól éreztem magam. Jók voltak a pályák, kicsit hosszúak az etapok, de az nem számít. Anya lejött főzni, ettünk, ittunk, versenyeztünk. Mi kell még? 

A szurkolók is nagyon jók voltak, tök korrekt helyen álltak, integettek, élmény volt előttük versenyezni. Képzeld el, tréningen megyünk, egyszer csak megállítanak minket. Hát már péntek este kint volt a kemény mag sátorral. Dumáltunk velük, Meszes (Mészáros Sándor) ivott egy fröccsöt, azt mentünk tovább. Pont olyan volt, mint régen. Még most is libabőrös vagyok.“ 

Zsírpapa, Mészáros Sándor, Lada VFTS, Zemplén Rally 2024
Fotó: Bittó Zsolt // Zsírpapa

Szponzorok, család és ami igazán számít

„Most mondhatom a szponzorokat? Köszönöm az Etikett Print Kft-nek, a Box Print-FSD Packing Kft-nek, a GQS Kft-nek és az LS-P Kft-nek a támogatást, hogy rajthoz állhattunk a Zemplén Rallyn, a családomnak, hogy elviseltek, anyának, hogy itt volt velünk és istenieket főzött, mindenkinek, aki a versenyen dolgozott, a szurkolóknak, hogy szurkoltak. 

Hogy nem mentünk az utolsó három gyorsaságin, pont nem érdekel. Táncba vittem az Öreglányt, megforgattam, elfáradt a végére, de addig nagyon jó volt. Találkozunk, nem is tudom mikor és hol, de menni kéne még, mert nagyon be vagyok rozsdásodva. Majd nézünk valamit. Puszi a csajoknak.“