Megcsináltuk!

Két hétvégével az idei szezon vége előtt mindent megnyert Fodor Géza az Országos Gokartbajnokságban. A Max Masters és a DD2 Masters kategóriákban egyaránt magyar bajnok és nyílt magyar bajnok lett. Mivel egy hónappal ezelőtt a Közép-Kelet-Európai Zónabajnokságban is mindkét kategória bajnokságát megnyerte, így összesen hat bajnoki címet szerzett az idén. Azonban az MHH Team versenyzője nem erre volt a legbüszkébb a dunaszerdahelyi hétvégén, hanem arra, hogy a DD2 elődöntőjében nemcsak a Masters értékelést nyerte meg, hanem az abszolútban is az élen végzett, a döntőben pedig 21 körön keresztül több bajnok előtt vezetett.

_MG_1062_resize (Large)

Fodor Géza: – Hú, nem is tudom, hol kezdjem, annyi minden történt velem egyetlen hétvége alatt. A Max Mastersben és a DD2 Mastersben is úgy érkeztem a versenyre, hogy akár megszerezhetem a bajnoki címet. Ehhez Max Mastersben elegendő volt két dobogós helyezés. Sajnos így is versenyeztem, és az időmérőn, az elődöntőben és a döntőben is második lettem. Nem nagyon tudtam koncentrálni és nagyon sok hibát vétettem.

_MG_0974_resize (Large)

Nagyon izgalmasan alakult viszont a DD2. A Masters mezőny itt együtt versenyez a DD2-vel, ahol csupa kiváló fiatal pilóta indul, akik szinte a gokartba születtek. Vasárnap reggel akkumulátorhiba miatt nem tudtam kimenni a warm upra, így az időmérőn kerestem a helyem és nem sikerült úgy, ahogy elterveztem. A DD2 Mastersban a harmadik, DD2-ben pedig hetedik időt futottam. Az elődöntőre elállt az eső és az ideális ív fel is száradt – így slick gumit tettünk fel –, viszont mellette még vizes volt a pálya.

_MG_0932_resize (Large)

A rajttól jól jöttem el, a második kanyar után már ötödiknek fordultam, majd az előttem lévők sorra hibáztak, nem vették figyelembe előzéseknél a vizes féktávokat, így egyszer csak azt vettem észre, hogy Kancsár Ferenc mögött a második helyen állok. Nagyon meglepődtem, hogy Ferenc nem tudott tőlem elmenni, tudtam tartani a tempóját. A vége előtt három körrel elkezdett szemerkélni az eső, az utolsó körre pedig leszakadt az ég. Kancsár hibázott előttem, túlcsúszott, és csak mögém tudott visszasorolni, így megnyertem az elődöntőt.

_MG_0927_resize (Large)

A döntőben az élről rajtoltam és 21 körig meg is őriztem a vezető pozíciómat, pedig közben elkezdett melegedni a motorom, 105 °C-os volt (az ideális 60 °C), az első fékem is elfogyott, itthon kiderült, hogy a vázam is eltört az ülésrögzítésnél. Az utolsó körben ezúttal én hibáztam egy picit, így Kancsár meg tudott előzni és végül második helyen futottam be. DD2 Masters értékelésében az elődöntőt és a döntőt is megnyertem. Az egész boxutca kint állt és szurkolt, ami nagyon jól esett.

_MG_0189_resize (Large)

Hatalmas dolog volt a számomra, hogy harmadik gokartos szezonomban ilyen nagyszerű versenyzők között mehettem az élen. Kancsár eddig az idén egyszer kapott ki, amikor műszaki hibája volt, ő egy nagyon komoly mérce a DD2-ben. A verseny nagy pozitívuma volt, hogy a számomra motiválatlan Max futamok után fel tudtam állni és egy teljesen más, koncentrált vezetést tudtam véghezvinni a DD2-ben.

_MG_0085_resize (Large)

Max Mastersben és DD2 Mastersben is megnyertem a bajnokságot. Nemcsak a magyar bajnokságot, hanem a nyílt bajnokságot is, ahol a külföldi versenyzőket is értékelik, vagyis összesen négy bajnoki címet szereztem meg a hétvégén. Mivel azonban a magyar és a nyílt bajnokság között nincsen nagy különbség, én ezt inkább két bajnoki címnek érzem. Mindenesetre az idei évre kitűzött célt teljesítettük, amiért hálás köszönetem a szerelőimnek, Zozónak és Robinak, Ben George-nak, Cicinek, az egész Hargitai Racingnek, Menyának és természetesen nem utolsó sorban a családomnak. Nélkülük nem sikerült volna.

A szezon utolsó két hétvégéjén csak a DD2 Mastersre szeretnék koncentrálni, hogy minél jobban felkészüljek a valenciai világdöntőre.

IMG_0263 (Large)

Az MHH Rally & Kart Team 2014-es eredményei

  • március 23. Jesolo, szlovén gokartbajnoki futam, Fodor Géza, DD2 Masters helyezés
  • március 30. Vredestein–Miskolc Rali ORB-futam, Krózser Menyhért–Papp György, defekt miatt kiestek
  • április 13. Jesolo, magyar gokartbajnoki futam, Fodor Géza, Max Masters, , 1. helyezés, DD2 Masters 2., 4. helyezés
  • április 27. Rechnitz, magyar gokartbajnoki futam, Fodor Géza, Max Masters, , 1. helyezés, DD2 Masters 1., 1. helyezés
  • május 10. Bükfürdő Rali, Országos Murva Ralibajnokság, Krózser Menyhért–Papp György abszolút helyezés
  • május 18. Kecskemét, magyar gokartbajnoki futam, Fodor Géza, Max Masters, , 2. helyezés, DD2 Masters 1., 1. helyezés; Krózser Menyhért, Max Masters 4., 7. helyezés
  • június 14. Fehérvár Rali, Országos Murva Ralibajnokság, Krózser Menyhért–Papp György abszolút helyezés
  • június 14-15. Fehérvár Rali, Országos Ralibajnokság, Krózser Menyhért–Papp György abszolút helyezés
  • június 22. Pannoniaring, magyar gokartbajnoki futam, Fodor Géza, Max Masters, , 1. helyezés, DD2 Masters 1., 1. helyezés
  • június 12-13. Veszprém Rali, Országos Ralibajnokság, Krózser Menyhért–Papp György abszolút helyezés
  • július 25-27. Poznan (Lengyelország), magyar gokartbajnoki futam, Fodor Géza, Max Masters, , 1. helyezés, DD2 Masters 1., 1. helyezés
  • augusztus 29-31. Dunaszerdahely (Szlovákia), magyar gokartbajnoki futam, Fodor Géza, Max Masters, , 2. helyezés, DD2 Masters 1., 1. helyezés

IMG_1492 (Large)

Magyar Gokart Szövetség Bajnoksága

  • április 11–13.           OB, CEE           Jesolo, Olaszország
  • április 25–27.           OB, osztrák     Rechnitz, Ausztria
  • május 16–18.           OB                   Gokart Stadion, Kecskemét
  • június 20–22.            OB, CEE           Pannoniaring, Ostffyasszonyfa
  • július 25–27.             OB, CEE           Poznan, Lengyelország
  • augusztus 29–31.     OB,                  Dunaszerdahely, Szlovákia
  • szeptember 19–21.  OB, CEE           Speedworld, Pachfurth, Ausztria
  • október 10–12.         OB, osztrák     Speedworld, Pachfurth, Ausztria

*OB: országos-bajnokság, CEE: Közép-Kelet-Európai Zónabajnokság, osztrák: osztrák bajnokság

Az MHH Rally & Kart Team együttműködő partnerei:

Metál Hungária Holding Zrt., Carsystem Hungária Kft., Cégcentrum Kft., Marvin Watches, R-M professzionális festékek, Bernardo Ecenarro festékek, Telmon Kft., Logiszerviz Kft.

További információ:

www.menya.hu, www.facebook.com/menya.hu

Wirtmann Ferenc

Wirtmann: Kuplung, szuperrally, de így is élveztük

Kalandos versenye volt Wirtmann Ferencnek és Kerekes Józsefnek a Salgó Rallyn. Az Országos Historic Rallybajnokság második futamán az első öt szakaszt megnyerték és vezették a versenyt, amikor elromlott a Ford Escort Mk II-es kuplungja, így a napi utolsó szakaszt ki kellett hagyniuk. Szombaton szuperrallyval visszaálltak, de a kihagyott gyorsasági miatt annyi büntetést kaptak, hogy az abszolút értékelésben a nyolcadik, D csoportban pedig az ötödik helyre tudtak felkapaszkodni.

Jó versenyt ígért Wirtmann Ferenc a Salgó Rallyra és a műszaki hibájuk ellenére is azt gondolja, nem tévedett az előrejelzéssel. 

„Tényleg jó verseny volt, jó pályákkal – mondja. – Ceredet nem kell bemutatni, az egyik legjobb magyar gyorsasági. Kazár rettentő gyors, bár most megnövelték a hosszát. A másik két pályát Katalinaknaként ismerjük. Elég durva, de igazi rally gyorsasági. Sok volt a murvafelhordás, a sár, verseny közben is esett az eső, mégis kevés defekt volt. Mi Jotival nagyon élveztük a pályákat. 

Az első öt gyorsaságit megnyertük, de már az elején probléma volt a kuplunggal, nem emelt ki. A hatodik szakaszon nem mertünk elrajtolni, mert ha bent maradunk a pályán, akkor vége a versenyünknek. Inkább bementünk a szervizparkba, ahol kicseréltük a kuplungot, így másnap folytatni tudtuk a versenyt.“

Fotó: Sári Péter // Wirtmann Ferenc

A szuperrallyt azonban a historic szabálya komolyan bünteti. 

„A historic sajátos szabálya szerint, ha ez első nap kiesel, akkor az addigi eredményeidet törlik és a kategória utolsó idejét kapod, plusz kihagyott gyorsaságinként öt percet – vette át a szót Kerekes Joti. – Ez nekünk összességében több mint 15 perc büntetést jelentett, de legalább versenyben maradtunk. Mivel szuperrallyztunk, a megszerzett pontjainkat is felezik, így számításaink szerint három pontot kaptunk, ami még mindig több, mint ha kiesetünk volna.“

A verseny második napján, szombaton így már nem kellett sietnie a párosnak és előkerültek a használt gumik is. 

„Előszedtük az összes kopott gumit, amit egyébként versenyre már nem raktunk volna fel, és elhasználtuk őket – mondta Wirtmann. – Zagyvarónát mind a háromszor megnyertük. Szuhára nem voltak jók a széles gumik, de mivel gyakorlatilag nem számított az időeredményünk, fent hagytuk őket és azzal mentünk. Ott mind a kétszer kikaptunk. 

Fotó: Sári Péter // Wirtmann Ferenc

Abszolútban 8., D csoportban 5., D3-as kategóriában pedig 4.-ek lettünk. Ennyit tudtunk kihozni a versenyből. A Mecsek Rally előtt át kell néznünk a kuplungot és a hidraulikát is. Amint megvan a hiba oka, tudjuk orvosolni. Remélem, a másik magyar klasszikus versenyen, Pécsen az eredményünk is jobb lesz. De ha csak annyira élvezzük Jotival, mint a Salgót, akkor már elégedettek leszünk.“ 

A Textura Sport Club partnerei: Grawe Életbiztosító Zrt., Textura Zrt., Valvoline és Sonax