Megcsináltuk!

Két hétvégével az idei szezon vége előtt mindent megnyert Fodor Géza az Országos Gokartbajnokságban. A Max Masters és a DD2 Masters kategóriákban egyaránt magyar bajnok és nyílt magyar bajnok lett. Mivel egy hónappal ezelőtt a Közép-Kelet-Európai Zónabajnokságban is mindkét kategória bajnokságát megnyerte, így összesen hat bajnoki címet szerzett az idén. Azonban az MHH Team versenyzője nem erre volt a legbüszkébb a dunaszerdahelyi hétvégén, hanem arra, hogy a DD2 elődöntőjében nemcsak a Masters értékelést nyerte meg, hanem az abszolútban is az élen végzett, a döntőben pedig 21 körön keresztül több bajnok előtt vezetett.

_MG_1062_resize (Large)

Fodor Géza: – Hú, nem is tudom, hol kezdjem, annyi minden történt velem egyetlen hétvége alatt. A Max Mastersben és a DD2 Mastersben is úgy érkeztem a versenyre, hogy akár megszerezhetem a bajnoki címet. Ehhez Max Mastersben elegendő volt két dobogós helyezés. Sajnos így is versenyeztem, és az időmérőn, az elődöntőben és a döntőben is második lettem. Nem nagyon tudtam koncentrálni és nagyon sok hibát vétettem.

_MG_0974_resize (Large)

Nagyon izgalmasan alakult viszont a DD2. A Masters mezőny itt együtt versenyez a DD2-vel, ahol csupa kiváló fiatal pilóta indul, akik szinte a gokartba születtek. Vasárnap reggel akkumulátorhiba miatt nem tudtam kimenni a warm upra, így az időmérőn kerestem a helyem és nem sikerült úgy, ahogy elterveztem. A DD2 Mastersban a harmadik, DD2-ben pedig hetedik időt futottam. Az elődöntőre elállt az eső és az ideális ív fel is száradt – így slick gumit tettünk fel –, viszont mellette még vizes volt a pálya.

_MG_0932_resize (Large)

A rajttól jól jöttem el, a második kanyar után már ötödiknek fordultam, majd az előttem lévők sorra hibáztak, nem vették figyelembe előzéseknél a vizes féktávokat, így egyszer csak azt vettem észre, hogy Kancsár Ferenc mögött a második helyen állok. Nagyon meglepődtem, hogy Ferenc nem tudott tőlem elmenni, tudtam tartani a tempóját. A vége előtt három körrel elkezdett szemerkélni az eső, az utolsó körre pedig leszakadt az ég. Kancsár hibázott előttem, túlcsúszott, és csak mögém tudott visszasorolni, így megnyertem az elődöntőt.

_MG_0927_resize (Large)

A döntőben az élről rajtoltam és 21 körig meg is őriztem a vezető pozíciómat, pedig közben elkezdett melegedni a motorom, 105 °C-os volt (az ideális 60 °C), az első fékem is elfogyott, itthon kiderült, hogy a vázam is eltört az ülésrögzítésnél. Az utolsó körben ezúttal én hibáztam egy picit, így Kancsár meg tudott előzni és végül második helyen futottam be. DD2 Masters értékelésében az elődöntőt és a döntőt is megnyertem. Az egész boxutca kint állt és szurkolt, ami nagyon jól esett.

_MG_0189_resize (Large)

Hatalmas dolog volt a számomra, hogy harmadik gokartos szezonomban ilyen nagyszerű versenyzők között mehettem az élen. Kancsár eddig az idén egyszer kapott ki, amikor műszaki hibája volt, ő egy nagyon komoly mérce a DD2-ben. A verseny nagy pozitívuma volt, hogy a számomra motiválatlan Max futamok után fel tudtam állni és egy teljesen más, koncentrált vezetést tudtam véghezvinni a DD2-ben.

_MG_0085_resize (Large)

Max Mastersben és DD2 Mastersben is megnyertem a bajnokságot. Nemcsak a magyar bajnokságot, hanem a nyílt bajnokságot is, ahol a külföldi versenyzőket is értékelik, vagyis összesen négy bajnoki címet szereztem meg a hétvégén. Mivel azonban a magyar és a nyílt bajnokság között nincsen nagy különbség, én ezt inkább két bajnoki címnek érzem. Mindenesetre az idei évre kitűzött célt teljesítettük, amiért hálás köszönetem a szerelőimnek, Zozónak és Robinak, Ben George-nak, Cicinek, az egész Hargitai Racingnek, Menyának és természetesen nem utolsó sorban a családomnak. Nélkülük nem sikerült volna.

A szezon utolsó két hétvégéjén csak a DD2 Mastersre szeretnék koncentrálni, hogy minél jobban felkészüljek a valenciai világdöntőre.

IMG_0263 (Large)

Az MHH Rally & Kart Team 2014-es eredményei

  • március 23. Jesolo, szlovén gokartbajnoki futam, Fodor Géza, DD2 Masters helyezés
  • március 30. Vredestein–Miskolc Rali ORB-futam, Krózser Menyhért–Papp György, defekt miatt kiestek
  • április 13. Jesolo, magyar gokartbajnoki futam, Fodor Géza, Max Masters, , 1. helyezés, DD2 Masters 2., 4. helyezés
  • április 27. Rechnitz, magyar gokartbajnoki futam, Fodor Géza, Max Masters, , 1. helyezés, DD2 Masters 1., 1. helyezés
  • május 10. Bükfürdő Rali, Országos Murva Ralibajnokság, Krózser Menyhért–Papp György abszolút helyezés
  • május 18. Kecskemét, magyar gokartbajnoki futam, Fodor Géza, Max Masters, , 2. helyezés, DD2 Masters 1., 1. helyezés; Krózser Menyhért, Max Masters 4., 7. helyezés
  • június 14. Fehérvár Rali, Országos Murva Ralibajnokság, Krózser Menyhért–Papp György abszolút helyezés
  • június 14-15. Fehérvár Rali, Országos Ralibajnokság, Krózser Menyhért–Papp György abszolút helyezés
  • június 22. Pannoniaring, magyar gokartbajnoki futam, Fodor Géza, Max Masters, , 1. helyezés, DD2 Masters 1., 1. helyezés
  • június 12-13. Veszprém Rali, Országos Ralibajnokság, Krózser Menyhért–Papp György abszolút helyezés
  • július 25-27. Poznan (Lengyelország), magyar gokartbajnoki futam, Fodor Géza, Max Masters, , 1. helyezés, DD2 Masters 1., 1. helyezés
  • augusztus 29-31. Dunaszerdahely (Szlovákia), magyar gokartbajnoki futam, Fodor Géza, Max Masters, , 2. helyezés, DD2 Masters 1., 1. helyezés

IMG_1492 (Large)

Magyar Gokart Szövetség Bajnoksága

  • április 11–13.           OB, CEE           Jesolo, Olaszország
  • április 25–27.           OB, osztrák     Rechnitz, Ausztria
  • május 16–18.           OB                   Gokart Stadion, Kecskemét
  • június 20–22.            OB, CEE           Pannoniaring, Ostffyasszonyfa
  • július 25–27.             OB, CEE           Poznan, Lengyelország
  • augusztus 29–31.     OB,                  Dunaszerdahely, Szlovákia
  • szeptember 19–21.  OB, CEE           Speedworld, Pachfurth, Ausztria
  • október 10–12.         OB, osztrák     Speedworld, Pachfurth, Ausztria

*OB: országos-bajnokság, CEE: Közép-Kelet-Európai Zónabajnokság, osztrák: osztrák bajnokság

Az MHH Rally & Kart Team együttműködő partnerei:

Metál Hungária Holding Zrt., Carsystem Hungária Kft., Cégcentrum Kft., Marvin Watches, R-M professzionális festékek, Bernardo Ecenarro festékek, Telmon Kft., Logiszerviz Kft.

További információ:

www.menya.hu, www.facebook.com/menya.hu

Wirtmann Ferenc–Kerekes József, Ford Escort Mk2, Győr Rally 2024, győztes és Historic Bajnok

Még a fotós is Wirtmann autóját javította a Győr Rallyn

Régen volt már olyan kalandos versenye Wirtmann Ferencnek és Kerekes Józsefnek, mint a Győr Rally. Az első gyorsasági után még csak betolni kellett a Ford Escort Mk II-est, a második körben azonban teljesen elnémult. Kisebb konzíliumot tartottak felette, hogy megtalálják a hibát, amiben még egy fotóst is bevontak. Végül némi telefonos segítséggel sikerült újra életre kelteni az autót. Ez után már csak az egész historic mezőnyt kellett utolérni etapon, ledolgozni egy büntetést és a célban pezsgőt locsolva megünnepelni a bajnoki címet.

„Tényleg kalandos verseny volt – nevetett Wirtmann. – Az első gyorsaságin letört az önindító kábele. Csak betolással indult az Escort. Szerencsére a historic mezőnye nagyon segítőkész volt. Idén már többször is volt önindító problémánk, úgyhogy rutinjuk van a betolásban. Ezúton is hálásan köszönöm a segítségüket. A szervizparkban megjavították a srácok, ezzel többet nem volt problémánk.“ 

Wirtmann Ferenc–Kerekes József, Ford Escort Mk2, Győr Rally 2024, győztes és Historic Bajnok
Wirtmann Ferenc–Kerekes József, Ford Escort MkII

Viszont nagy sietségükben a szervizparkból kifelé jövet kihagyták a tankoló zónát, ami miatt 30 másodperc büntetést kaptak, így váratlanul szorossá vált a verseny. 

„Navigátor hiba volt – szögezte le Kerekes Joti. – Egy pillanatra kizökkentem, Feri jó helyre fordult, de mondtam, ne oda menjen, eggyel arrébb. Amikor rájöttem a hibára már késő volt.“

Wirtmann Ferenc–Kerekes József, Ford Escort Mk2, Győr Rally 2024, győztes és Historic Bajnok
Wirtmann Ferenc–Kerekes József, Ford Escort MkII

Wirtmann nem bosszankodott, de volt egy pillanat, amikor felmerült benne, lehet, hogy elúszott a győzelem: 

„Én is hibázhatok, Joti is. Elég rég óta versenyzek, nekem is tudnom kellett volna, hogy be kell menni a tankoló zónába. A büntetéssel az előnyünk el is úszott, 11 másodperccel vezettünk Müller Roland Zsigulija előtt. Ráadásul Kalapács Zsolt a Rábaringen nagyon letalált az Opellal, adott nekünk hét másodpercet, ami rengeteg. Akkor éreztem, hogy nem annyira biztos ez a győzelem.“

Wirtmann Ferenc–Kerekes József, Ford Escort Mk2, Győr Rally 2024, győztes és Historic Bajnok
Wirtmann Ferenc–Kerekes József, Ford Escort MkII

Pedig az igazi riadalom még hátravolt. Az ötödik gyorsaságin, Sokorópátkán egyszer csak leállt a motor. 

„Jotival próbáltunk kapcsolgatni mindent, nagy nehezen életre kelt, de aztán megint leállt és akkor már nem is tudtuk újra indítani. 

Szerencsére lejtett a pálya, így begurultunk a célba. A két szervizesünknek Farkas Ferikének és Pál Lacinak még a fotós Zentai Gábor is próbált segíteni, ő elektromos szerelő. Végül felhívtuk Papp Arnit, aki az Escort elektromos rendszerét készítette, és közös erővel találtuk meg a leszakadt testkábelt. Miután meglett a hiba, ideiglenesen megoldottuk és mehettünk is. 

Wirtmann Ferenc–Kerekes József, Ford Escort Mk2, Győr Rally 2024, győztes és Historic Bajnok
Wirtmann Ferenc–Kerekes József, Ford Escort MkII

Akkorra viszont az egész historic mezőny elment már mellettünk, úgyhogy etapon igyekeznünk kellett, de végül késés nélkül értünk a következő időellenőrzőre.“

Wirtmannék versenye ezután konszolidálódott és végül több mint egy perc előnnyel nyertek. 

„Mindent egybevetve izgalmas verseny volt. Nem csak Kalapács, a zsigulisok is nagyon jól mentek, nehéz dolgunk volt ellenük. 

Wirtmann Ferenc–Kerekes József, Ford Escort Mk2, Győr Rally 2024, győztes és Historic Bajnok
Wirtmann Ferenc–Kerekes József, Ford Escort MkII

Az etapokat kicsit hosszúnak éreztem, már elszoktunk a 7–800 kilométeres versenyektől. Volt a murvás etap és a felhordásos gyorsasági is, azt nem nagyon szerettem. Nagyon jó ötlet volt viszont a szalmabála lassító, aminek az érintéséért nem járt büntetés.

A rendezés jó volt, a rajt-cél ceremóniának és a győri városi szakasznak is megadták a módját.“

Wirtmann Ferenc és Kerekes József is megadták a módját, hiszen a Győr Rallyn aratott D csoport és a D2-es kategória győzelmükkel mind a két bajnokságot megnyerték. Az idei Wirtmann 9. D csoportos bajnoki címe, és zsinórban a 17. szezonját zárja bajnokként.

Wirtmann Ferenc–Kerekes József, Ford Escort Mk2, Győr Rally 2024, győztes és Historic Bajnok
Wirtmann Ferenc–Kerekes József, Ford Escort MkII
Wirtmann Ferenc korábbi historic eredményei
  • 2008. C csoport magyar bajnok
  • 2009. C csoport magyar bajnok
  • 2010. C csoport magyar bajnok
  • 2011. C csoport magyar bajnok
  • 2012. C csoport magyar bajnok, Historic CEZ bajnok
  • 2013. Historic CEZ bajnok
  • 2014. D csoport magyar bajnok, Historic Eb C csoport 4. 
  • 2015. C csoport magyar bajnok, Historic CEZ bajnok, Historic Eb D csoport 2. 
  • 2016. D csoport magyar bajnok, Historic CEZ bajnok
  • 2017. D csoport magyar bajnok, Historic abszolút magyar bajnok
  • 2018. Historic abszolút magyar bajnok, Historic Eb D csoport 2. 
  • 2019. D csoport magyar bajnok, Historic CEZ D csoport 2. 
  • 2020. Historic abszolút magyar bajnok, D csoport magyar bajnok
  • 2021. Historic abszolút magyar bajnok, D csoport magyar bajnok
  • 2022. D csoport magyar bajnok
  • 2023. D csoport magyar bajnok
  • 2024. D csoport magyar bajnok
A Textura Sport Club partnerei: Textura Zrt., Valvoline és Sonax