Megcsináltuk!

Két hétvégével az idei szezon vége előtt mindent megnyert Fodor Géza az Országos Gokartbajnokságban. A Max Masters és a DD2 Masters kategóriákban egyaránt magyar bajnok és nyílt magyar bajnok lett. Mivel egy hónappal ezelőtt a Közép-Kelet-Európai Zónabajnokságban is mindkét kategória bajnokságát megnyerte, így összesen hat bajnoki címet szerzett az idén. Azonban az MHH Team versenyzője nem erre volt a legbüszkébb a dunaszerdahelyi hétvégén, hanem arra, hogy a DD2 elődöntőjében nemcsak a Masters értékelést nyerte meg, hanem az abszolútban is az élen végzett, a döntőben pedig 21 körön keresztül több bajnok előtt vezetett.

_MG_1062_resize (Large)

Fodor Géza: – Hú, nem is tudom, hol kezdjem, annyi minden történt velem egyetlen hétvége alatt. A Max Mastersben és a DD2 Mastersben is úgy érkeztem a versenyre, hogy akár megszerezhetem a bajnoki címet. Ehhez Max Mastersben elegendő volt két dobogós helyezés. Sajnos így is versenyeztem, és az időmérőn, az elődöntőben és a döntőben is második lettem. Nem nagyon tudtam koncentrálni és nagyon sok hibát vétettem.

_MG_0974_resize (Large)

Nagyon izgalmasan alakult viszont a DD2. A Masters mezőny itt együtt versenyez a DD2-vel, ahol csupa kiváló fiatal pilóta indul, akik szinte a gokartba születtek. Vasárnap reggel akkumulátorhiba miatt nem tudtam kimenni a warm upra, így az időmérőn kerestem a helyem és nem sikerült úgy, ahogy elterveztem. A DD2 Mastersban a harmadik, DD2-ben pedig hetedik időt futottam. Az elődöntőre elállt az eső és az ideális ív fel is száradt – így slick gumit tettünk fel –, viszont mellette még vizes volt a pálya.

_MG_0932_resize (Large)

A rajttól jól jöttem el, a második kanyar után már ötödiknek fordultam, majd az előttem lévők sorra hibáztak, nem vették figyelembe előzéseknél a vizes féktávokat, így egyszer csak azt vettem észre, hogy Kancsár Ferenc mögött a második helyen állok. Nagyon meglepődtem, hogy Ferenc nem tudott tőlem elmenni, tudtam tartani a tempóját. A vége előtt három körrel elkezdett szemerkélni az eső, az utolsó körre pedig leszakadt az ég. Kancsár hibázott előttem, túlcsúszott, és csak mögém tudott visszasorolni, így megnyertem az elődöntőt.

_MG_0927_resize (Large)

A döntőben az élről rajtoltam és 21 körig meg is őriztem a vezető pozíciómat, pedig közben elkezdett melegedni a motorom, 105 °C-os volt (az ideális 60 °C), az első fékem is elfogyott, itthon kiderült, hogy a vázam is eltört az ülésrögzítésnél. Az utolsó körben ezúttal én hibáztam egy picit, így Kancsár meg tudott előzni és végül második helyen futottam be. DD2 Masters értékelésében az elődöntőt és a döntőt is megnyertem. Az egész boxutca kint állt és szurkolt, ami nagyon jól esett.

_MG_0189_resize (Large)

Hatalmas dolog volt a számomra, hogy harmadik gokartos szezonomban ilyen nagyszerű versenyzők között mehettem az élen. Kancsár eddig az idén egyszer kapott ki, amikor műszaki hibája volt, ő egy nagyon komoly mérce a DD2-ben. A verseny nagy pozitívuma volt, hogy a számomra motiválatlan Max futamok után fel tudtam állni és egy teljesen más, koncentrált vezetést tudtam véghezvinni a DD2-ben.

_MG_0085_resize (Large)

Max Mastersben és DD2 Mastersben is megnyertem a bajnokságot. Nemcsak a magyar bajnokságot, hanem a nyílt bajnokságot is, ahol a külföldi versenyzőket is értékelik, vagyis összesen négy bajnoki címet szereztem meg a hétvégén. Mivel azonban a magyar és a nyílt bajnokság között nincsen nagy különbség, én ezt inkább két bajnoki címnek érzem. Mindenesetre az idei évre kitűzött célt teljesítettük, amiért hálás köszönetem a szerelőimnek, Zozónak és Robinak, Ben George-nak, Cicinek, az egész Hargitai Racingnek, Menyának és természetesen nem utolsó sorban a családomnak. Nélkülük nem sikerült volna.

A szezon utolsó két hétvégéjén csak a DD2 Mastersre szeretnék koncentrálni, hogy minél jobban felkészüljek a valenciai világdöntőre.

IMG_0263 (Large)

Az MHH Rally & Kart Team 2014-es eredményei

  • március 23. Jesolo, szlovén gokartbajnoki futam, Fodor Géza, DD2 Masters helyezés
  • március 30. Vredestein–Miskolc Rali ORB-futam, Krózser Menyhért–Papp György, defekt miatt kiestek
  • április 13. Jesolo, magyar gokartbajnoki futam, Fodor Géza, Max Masters, , 1. helyezés, DD2 Masters 2., 4. helyezés
  • április 27. Rechnitz, magyar gokartbajnoki futam, Fodor Géza, Max Masters, , 1. helyezés, DD2 Masters 1., 1. helyezés
  • május 10. Bükfürdő Rali, Országos Murva Ralibajnokság, Krózser Menyhért–Papp György abszolút helyezés
  • május 18. Kecskemét, magyar gokartbajnoki futam, Fodor Géza, Max Masters, , 2. helyezés, DD2 Masters 1., 1. helyezés; Krózser Menyhért, Max Masters 4., 7. helyezés
  • június 14. Fehérvár Rali, Országos Murva Ralibajnokság, Krózser Menyhért–Papp György abszolút helyezés
  • június 14-15. Fehérvár Rali, Országos Ralibajnokság, Krózser Menyhért–Papp György abszolút helyezés
  • június 22. Pannoniaring, magyar gokartbajnoki futam, Fodor Géza, Max Masters, , 1. helyezés, DD2 Masters 1., 1. helyezés
  • június 12-13. Veszprém Rali, Országos Ralibajnokság, Krózser Menyhért–Papp György abszolút helyezés
  • július 25-27. Poznan (Lengyelország), magyar gokartbajnoki futam, Fodor Géza, Max Masters, , 1. helyezés, DD2 Masters 1., 1. helyezés
  • augusztus 29-31. Dunaszerdahely (Szlovákia), magyar gokartbajnoki futam, Fodor Géza, Max Masters, , 2. helyezés, DD2 Masters 1., 1. helyezés

IMG_1492 (Large)

Magyar Gokart Szövetség Bajnoksága

  • április 11–13.           OB, CEE           Jesolo, Olaszország
  • április 25–27.           OB, osztrák     Rechnitz, Ausztria
  • május 16–18.           OB                   Gokart Stadion, Kecskemét
  • június 20–22.            OB, CEE           Pannoniaring, Ostffyasszonyfa
  • július 25–27.             OB, CEE           Poznan, Lengyelország
  • augusztus 29–31.     OB,                  Dunaszerdahely, Szlovákia
  • szeptember 19–21.  OB, CEE           Speedworld, Pachfurth, Ausztria
  • október 10–12.         OB, osztrák     Speedworld, Pachfurth, Ausztria

*OB: országos-bajnokság, CEE: Közép-Kelet-Európai Zónabajnokság, osztrák: osztrák bajnokság

Az MHH Rally & Kart Team együttműködő partnerei:

Metál Hungária Holding Zrt., Carsystem Hungária Kft., Cégcentrum Kft., Marvin Watches, R-M professzionális festékek, Bernardo Ecenarro festékek, Telmon Kft., Logiszerviz Kft.

További információ:

www.menya.hu, www.facebook.com/menya.hu

Wirtmann Ferenc–Kerekes József, Ford Escort Mk II, Hargita Rally 2025

Hó, tükörjég, és egy majdnem medve – Wirtmann győzött a Hargita Rallyn

Győzelemmel kezdte a szezont Wirtmann Ferenc és Kerekes József a román bajnokság idei első futamán, a Hargita Rallyn. A Ford Escort Mk II-es egyszer ugyan megtréfálta őket és éppen csak elgurult a célig, a pályabejáráson pedig a hó és a jég és egy majdnem medve is rájuk ijesztett.

„Csak szuperlatívuszokban tudok beszélni a versenyről – mondta Wirtmann. – Minden a versenyzőkért történt és minden nagyon flottul zajlott. 

Wirtmann Ferenc–Kerekes József, Ford Escort Mk II, Hargita Rally 2025
Escort Mk II, Hargita Rally 2025

Szenzációs pályák voltak, egész héten egyetlen gödörrel sem találkoztunk. Egyedül az időjárás miatt aggódtunk, miután a pályabejárásra leesett a hó és tükörjég volt az aszfalt. A versenyre azonban lekotorták, felszórták, így nyoma sem maradt a hónak. A pálya széle ettől függetlenül felázott és ahol nem volt padkavédelem, ott elég kihordásossá vált. Észnél kellett lenni, de nem volt vészes. 

Az Escort jól működött, bár egyszer ránk ijesztett, amikor elment a töltés. A gyorsasági felétől dadogott a motor, majd 120-nál végleg megállt. Kiraktam üresbe és begurultunk a célba. Szerencsénk volt, mert a célvonalon még kettővel, de átgurultunk, aztán jöttek a nézők és betoltak. 

Wirtmann Ferenc–Kerekes József, Ford Escort Mk II, Hargita Rally 2025
Escort Mk II, Hargita Rally 2025

Az indítómotorral szokott gond lenni, a generátorral eddig nem volt. Az Escort motorja magas fordulaton eléggé rezonál, ez okozza általában a problémát. Szerencsére hosszabb etap következett, így a gyorsasági után a srácok megjavították és késés nélkül folytathattuk.

Nagyon jó hangulatú verseny volt, Kovács Levente barátom hívott meg, aki szintén egy Escorttal versenyez Romániában. Most nem tudott indulni, ezért végig velünk volt, segített mindenben. Ezúton is nagyon köszönöm a segítségét. 

A nézők is fantasztikusak voltak, a rendezők pedig mindent megtettek, hogy jól érezzük magunkat. Szívesen megyünk vissza máskor is.“

Wirtmann Ferenc–Kerekes József, Ford Escort Mk II, Hargita Rally 2025
Escort Mk II, Hargita Rally 2025

Na de mi a helyzet a medvével? Ami errefelé valóban gyakori és minden ide látogatónak felhívják a figyelmét, hogy nem játék.

„Ezt nekünk is többször elmondták – veszi át a szót Kerekes Joti. – Annyit beszéltek róla, hogy amikor a pályabejáráson az út szélén megláttam egy barna állatot, felkiáltottam, ott egy medve. Feri rám néz, azt mondja, te, az egy tehén. Tényleg az volt, csak barna. Hát így találkoztunk egy majdnem medvével. 

Wirtmann Ferenc–Kerekes József, Ford Escort Mk II, Hargita Rally 2025
Escort Mk II, Hargita Rally 2025

Én is csak meg tudom erősíteni Ferit, hogy nagyon jól szervezett verseny volt. Az egyik etapon volt egy rövid módosítás, egy rendezvény helyszínét kellett elkerülni. Erre kaptunk több információt is, amin felül a rendező küldött egy videót, hogy pontosan merre kell kerülni. Ilyet korábban még nem tapasztaltam. 

Feri fél év nem ült autóban, de ez nem látszott rajta. Szerintem lendületesen autóztunk. Nem volt sok ellenfelünk historicban, de ennek ellenére nem rossz győzelemmel kezdeni a szezont, főleg egy ilyen jó versenyen.“

Wirtmann Ferenc–Kerekes József, Ford Escort Mk II, Hargita Rally 2025
Escort Mk II, Hargita Rally 2025

Bár a Wirtmann–Kerekes páros az Országos Historic Rallybajnokság első futamát kihagyta, a második versenyen, a júniusi Mecsek Rallyn biztosan ott lesznek. 

„A Mecsek Rallytól a teljes magyar historic szezont tervezzük – mondta Wirtmann. – Üzenem Zsírpapának, hogy Pécsen találkozunk. Viszek neki gumit, hátha azzal meg tud verni.“

A Textura Sport Club partnerei: Grawe Életbiztosító Zrt., Textura Zrt., Valvoline és Sonax

Zsírpapa, Kunmadaras 2025

Zsírpapa Zsír versenyen indult, de tényleg!

Váratlanul állt rajthoz Zsírpapa és az Öreglány Kunmadarason, az Intercars Rallysprinten. Meszes mindent belehajigált a tárcsába, de kaptak kávét, sütit és egy bónuszkört is, úgyhogy baromi jól érezték magukat. 

„Annyira jó verseny volt, hogy nem hiszed el, de tényleg! – kezdte Zsírpapa a beszámolót. – 160 induló volt, egy nap alatt betelt a nevezés. Nekem a harmadik nap jutott eszembe, hogy felhívom a rendezőt, lemennénk a fiúkkal egyet bohóckodni, tudod, hogy vigyem a szerelőimet. Azt mondja, betelt a nevezés, de tudod mit papa? Meghívlak benneteket. Na így mentünk le. Képzeld el, nevezést sem kellett fizetnünk, tényleg vendégek voltunk. 

Zsírpapa, Kunmadaras 2025
Fotó: Bittó Zsolt // Zsírpapa, Kunmadaras 2025

De hallod, olyan jó társaságba kerültünk. Jöttek a fiatalok, hogy szia papa, szia papa! Mintha mindig itt mentünk volna. Volt helyünk a szervizben, mindenki jól érezte magát, sütött, főzött. Szabó Attila szervizelt mellettünk, tőlük kaptunk kávét, mert azt persze elfelejtettünk vinni. Zsocáék voltak a másik oldalon, ők hozták a sütit.

Nálunk Meszes szokott ilyenkor főzni, de most sütött. Levittük a tárcsát, abba hajigált bele mindent, debrecenit, császárszalonnát, kolozsváriszalonnát, grillkolbászt, meg vittünk egy fél zöldségest is, hogy senki ne maradjon éhen. 

Zsírpapa, Kunmadaras 2025
Fotó: Bittó Zsolt // Zsírpapa, Kunmadaras 2025

A pálya, figyelj ide, tök frankó volt. Nyolc kilométer, fel tudtál váltani negyedikbe, ötödikbe. Volt benne szlalom rész is, de pont annyi, hogy az ember elviselje. A szerelő srácok, Deme Zsolti, Hosszú Laci, Rauth Tibi mind fülig érő szájjal szálltak ki. Ott volt velünk Lipi is, de ő nem akart beülni. 

Na de várjál! Még nem a szponzorokat akarom mondani, azt majd később. Ott vagyunk a harmadik kör rajtjában, megköszöntem a sportbírónak a munkáját, meg hogy itt lehettünk.

Lejöttünk a gyorsról, integetnek, hogy álljak meg. Megállok, azt mondja a srác, most telefonáltak a rajtból, ha akarok mehetek még egyet. Na, gyorsan visszamentem Norbikáért – az ő anyukája hozta a sütit –, mert kérdezte, hogy egyszer majd beülhetne-e. Mondtam neki, most van az egyszer, úgyhogy őt is vittem. 

Zsírpapa, Kunmadaras 2025
Fotó: Bittó Zsolt // Zsírpapa, Kunmadaras 2025

Na most elmondom a szponzorokat: köszönöm az Etikett Print Kft-nek, a Box Print-FSD Packing Kft-nek, a GQS Kft-nek és az LS-P Kft-nek, hogy támogatnak. Nélkülük nem tudnék versenyezni, ilyen jó csapatom sem lenne és a szerelőket sem tudtam volna most vinni. 

Köszönöm a rendezőknek, a sportbíróknak, mindenkinek, aki ezt a versenyt összerakta, a versenyzőtársaknak, a szurkolóknak, hogy ilyen jó hangulatot teremtettek. Nagyon jól éreztük magunkat. Üzenem mindenkinek, ha jó versenyen akar indulni, vagy szurkolni ide jöjjön, mert ez nagyon zsír volt.

Zsírpapa, Kunmadaras 2025
Fotó: Bittó Zsolt // Zsírpapa, Kunmadaras 2025

Legközelebb historicon találkozunk, mert Wirtmann-nak már a múltkor is megígértem, hogy jól elverem. Addig vigyázzatok magatokra! Puszi a csajoknak!“