Megjelent a májusi Rally Café

Már kapható a Rally Café Autósport Magazin májusi száma, amely 136 oldalasra bővült, hogy minél több autósport hírrel szolgálhassunk olvasóinknak.

A tartalomból:

  • Utánajártunk, hogy miért is maradt el az IRC-futam a Mecsek Ralin és pontosan kiszámoltuk, hogy miért kerül 150 millió Ft-ba egy IRC-rendezés.
  • Spitzmüller Csabáról kiderült, hogy a rali mellett a vadászat a nagy szenvedélye, vagyis ő inkább amolyan erdész.
  • Egy rég óta együtt versenyző párost, Pethő Istvánt és Rubóczky Attilát teszteltük le, vajon mennyire ismerik egymást. (Nem áruljuk el, ki győzött.)
  • Kiss Pál Tamás volt az első magyar autóversenyző, aki a McLaren Forma–1-es szimulátorába ülhetett. Blogjában azt is elmeséli, milyen érzés, amikor a gép rángatja az ember fejét.
  • Talmácsi Gábor gőzerővel építi ralis karrierjét, de az ő blogjából az is kiderül, hogy miért kacsintgat még mindig a MotoGP felé.
  • Pont nélkül, de nagyon sok mesélnivalóval tért haza az Ír Raliról Krózser Menyhért, aki a pályákról, a vendégszeretetről és egy golyóálló ruhás rendőri igazoltatásról is mesél.
  • Sergio Perez személyében találtunk egy új Forma–1-es világbajnok jelöltet.
  • Jari-Matti Latvalára pedig egy kicsit ráhúztuk a vizes lepedőt idei bakijai miatt.
  • A 15 éves Ficza Ferencet választottuk a hónap autóversenyzőjévé, aki egy-két éven belül akár a túraautó vb új magyar sztárja is lehet.

26 oldal WTCC melléklet:

  • A „beugró” lengéscsillapító okozta Michelisz Norbert kálváriáját, de világbajnoki futamgyőztes bloggerünktől azt is megtudhatják, hogy mit lehet csinálni a másfélnapos hazautazás alatt.
  • Újdonsült túraautó vb-menőnket, Wéber Gábort alaposan kifaggattuk arról, hogy az elméleti tudását hogyan tudja átültetni a gyakorlatban, és azt a kérdést is feltettük neki, hogy mikor veri már meg a WTCC-mezőnyt.
  • Minden csapat, minden versenyező
  • Michelisz Norbi pályafutása: Hímesházától a világhírig
  • Wéber Gábor pályafutása: Mentorok gyöngye

Kapható a Relay, Immedió és Pavilonhálózatokban, valamint az Agip, az OMV, az Avia, és Teletank üzemanyagtöltő állomásokon. A túraautó vb-futamon pedig keressék az SRT sátrában.

Rally Hungary

Zagyva Dorka: Eb ötödik idő, magyar szakaszgyőzelem a Rally Hungaryn

Igen változatos versenye volt Zagyva Dorkának és Zagyva Lajosnak a rally Európa-bajnokság nyitó futamán, a Rally Hungaryn. Az első napon egy ugratás után megsérült a hűtőjük, ami miatt kiestek. Másnapra megjavították a Peugeot 208 Rally4-est, amivel Dorka szárnyalt. Kedvenc szakaszán, Iszkán a 16 fős, Eb-sztárokkal tűzdelt RC4-es kategóriában ötödik időt autózott, a Peugeot Kupa értékelésében pedig megnyerte a szakaszt.

„Nagyon jó versenyünk volt – mondta Zagyva Dorka. – Szombaton a Kislőtéren egy gödör után jött egy bukkanó, ami annyira megdobta az autót, hogy orra estünk. Azonnal néztem a vizet és amint elkezdett emelkedni a hőmérséklete, tudtam, hogy vége a versenyünknek. 

Szerencsére nem sérült komolyan az autó, csak hűtőt és lökhárítót kellett cserélnünk, így másnap Szuper Rallyval visszaálltunk. Ennek azért is örültem nagyon, mert így mehettem a kedvenc pályámon, Iszkán és a nagy mumusomon, Tésen. Iszkán RC4-ben ötödik időt értünk el, ami egy 16 fős Eb-mezőnyben számomra óriási dolog. 

Fotó: Zagyva Dorka–Zagyva Lajos // Rally Hungary

Tés előtt egy kicsit féltem, az a pálya tavaly nagyon nem ment. Most úgy voltam vele, hogy csak végigmegyünk, nem itt kell megváltani a világot, de ahogy elrajtoltunk, éreztem, hogy sokkal jobban fekszik mint egy éve. A második körre pedig már nagyon vártam. 

Ezen a pályán éreztem a legjobban, hogy mennyit fejlődtem tavalyhoz képest. Nagyon büszke vagyok az ötödik időnkre, de tudom, hogy még sokat kell tanulnom. A verseny végén apu megdicsért, hogy jól mentem, nekem ennél több nem kell a veszprémi pályákon.“

Fotó: Zagyva Dorka–Zagyva Lajos // Rally Hungary

„Így van! – erősítette meg Zagyva Lajos, Dorka édesapja és egyben navigátora. – Most is csak jót tudok mondani róla. Az orra esés sajnos benne van a rallyban. Évtizedek óta megyek ezeken a pályákon, sok újat nem tudnak mutatni, de álmomban sem gondoltam volna, hogy ez a bukkanó így megdobja az autót. 

Másnap nagyon jól ment Dorka. Iszkát imádta és szerintem most már Tést is szereti. Az, hogy az Eb mezőnyben ötödik időt autóztunk, várakozáson felüli, de a Peugeot Kupa szakaszgyőzelmet is nagyra értékelem. Sokat kell még tanulnia, ez nem is kérdéses, de látom rajta a fejlődést, nagyon odatette magát és büszke vagyok rá.“ 

Zagyva Dorka együttműködő partnere a Vértes és Vidéke Kft.