Megjelent a májusi Rally Café

Már kapható a Rally Café Autósport Magazin májusi száma, amely 136 oldalasra bővült, hogy minél több autósport hírrel szolgálhassunk olvasóinknak.

A tartalomból:

  • Utánajártunk, hogy miért is maradt el az IRC-futam a Mecsek Ralin és pontosan kiszámoltuk, hogy miért kerül 150 millió Ft-ba egy IRC-rendezés.
  • Spitzmüller Csabáról kiderült, hogy a rali mellett a vadászat a nagy szenvedélye, vagyis ő inkább amolyan erdész.
  • Egy rég óta együtt versenyző párost, Pethő Istvánt és Rubóczky Attilát teszteltük le, vajon mennyire ismerik egymást. (Nem áruljuk el, ki győzött.)
  • Kiss Pál Tamás volt az első magyar autóversenyző, aki a McLaren Forma–1-es szimulátorába ülhetett. Blogjában azt is elmeséli, milyen érzés, amikor a gép rángatja az ember fejét.
  • Talmácsi Gábor gőzerővel építi ralis karrierjét, de az ő blogjából az is kiderül, hogy miért kacsintgat még mindig a MotoGP felé.
  • Pont nélkül, de nagyon sok mesélnivalóval tért haza az Ír Raliról Krózser Menyhért, aki a pályákról, a vendégszeretetről és egy golyóálló ruhás rendőri igazoltatásról is mesél.
  • Sergio Perez személyében találtunk egy új Forma–1-es világbajnok jelöltet.
  • Jari-Matti Latvalára pedig egy kicsit ráhúztuk a vizes lepedőt idei bakijai miatt.
  • A 15 éves Ficza Ferencet választottuk a hónap autóversenyzőjévé, aki egy-két éven belül akár a túraautó vb új magyar sztárja is lehet.

26 oldal WTCC melléklet:

  • A „beugró” lengéscsillapító okozta Michelisz Norbert kálváriáját, de világbajnoki futamgyőztes bloggerünktől azt is megtudhatják, hogy mit lehet csinálni a másfélnapos hazautazás alatt.
  • Újdonsült túraautó vb-menőnket, Wéber Gábort alaposan kifaggattuk arról, hogy az elméleti tudását hogyan tudja átültetni a gyakorlatban, és azt a kérdést is feltettük neki, hogy mikor veri már meg a WTCC-mezőnyt.
  • Minden csapat, minden versenyező
  • Michelisz Norbi pályafutása: Hímesházától a világhírig
  • Wéber Gábor pályafutása: Mentorok gyöngye

Kapható a Relay, Immedió és Pavilonhálózatokban, valamint az Agip, az OMV, az Avia, és Teletank üzemanyagtöltő állomásokon. A túraautó vb-futamon pedig keressék az SRT sátrában.

Brilliant Driver Program

Brilliant Driver Program – Miért fontos a szezon előtti teszt? És miért kell belőle mindjárt három is?

Ahogyan a legtöbb sportban, a gokartozásban is fontos a szezon előtti alapozás. Éppen ezért készült a Brilliant Driver Program csapata három tematikus teszttel a szezonnyitóra. 

Három kategóriában négy versenyzővel áll rajthoz a Brilliant Driver Program – BDP Team – csapata az idei magyar és nemzetközi gokart bajnokságokban. 

Juráncsik Balázs tavaly a SeniorMax kategóriában versenyzett, idén pedig a váltós, DD2-ben áll rajthoz. 

Fally Marci második szezonját kezdi a JuniorMaxban, míg öccse, a tavalyi MiniMax magyar bajnok, Fally Markó egy kategóriával feljebb lép és ő is JuniorMaxban folytatja. Mindhárman a nemzetközi sorozatokra, elsősorban a Közép-Európai Rotax Max Challenge-re (CEE) koncentrálnak.

A BDP Teamhez idén csatlakozik a svéd Marcus Papp, aki a MiniMaxban áll rajthoz a magyar bajnokságban. 

Foto: Brilliant Driver Program // Fally Markó és Fally Marci JuniorMax gokartja készül a jesolói teszt első napján

„A gokartsportban is nagyon fontos az év eleji felkészülés – mondta Kurgyis Róbert, a BDP Team csapatvezetője. – A négy versenyzőnk közül hárman is kategóriát váltottak, ezért még alaposabban kellett felkészülnünk. 

Januárban Jesolóban kezdtünk. Itt szerencsénk volt az időjárással, hiszen a vizes pálya kisebb erőkifejtést igényelt a versenyzőktől, így könnyebben tudtak tanulni. 

Ezt követte egy kecskeméti teszt, amit kifejezetten azért iktattunk be, hogy a száraz aszfalton komolyabb erőnléti tréninget tartsunk versenyzőinknek. Komoly fitness programjuk van, de a gokartversenyzés olyan speciális izomzatot igényel, amelyeket szinte csak a gokartozással lehet megszerezni. 

A harmadik tesztünk ismét Jesolóban volt, egy héttel a CEE Bonus Cup versenye előtt. Itt már a felkészülés utolsó fázisában voltunk. Több beállítást próbáltunk ki mindegyik gokarton. Fontos ilyenkor, hogy a stopper mellett a versenyzők visszajelzésére is hagyatkozzunk. Az egész programot úgy állítottuk össze, hogy a nap végére mindig volt előrelépés. A háromnapos teszt végén pedig mind a négy versenyzőnk elégedetten, motiváltan szállt ki a gokartból. 

Fotó: Brilliant Driver Program // Juráncsik Balázs idén váltott DD2-es kategóriára

Juráncsik Balázs szép fokozatosan fejlődött és vele úgy gondolom, hogy DD2-ben akár a győzelemért is harcba szállhatunk. 

Fally Marci és Markó is sokat léptek előre. Két nagyon tehetséges fiatalról van szó. Marci egyre szebben vezet a JuniorMaxban. Markónak tavaly sikeres éve volt a MiniMaxban, idén nagy falat lesz neki a JuniorMax, de komolyan fejlődik. Az időmérőn mindenképpen jó teljesítményt várok mind a kettőjüktől. Velük a folyamatos fejlődés a célunk. 

Marcus Papp a két jesolói teszten volt velünk. Ő a svéd bajnokságban indult korábban. Sokat kell még tanulnia, de nagyon intelligens és eltökélt versenyzőről van szó, akin látszik, hogy rettenetesen akar fejlődni. Minden bemeneten jobb és jobb lett. Ő még két kecskeméti teszten fog részt venni, a magyar bajnokság előtt. 

Brilliant Driver Program
Foto: Brilliant Driver Program // Kurgyis Róbert csapatvezető az előzési pontokat magyarázza Marcus Pappnak

Jesolóban a BDP csapatot erősített Bors Bertold, aki tavaly DD2-ben ért el szép eredményeket a Grand Finalsen. Ezúttal nem versenyzőként, hanem szerelőként és coachként szerepelt. A Brilliant Driver Programban szeretnénk komplex versenyzőket nevelni, ennek volt a része, hogy Berti most egy másik feladatkörben mutatkozott be. Nagyon jól végezte a munkáját és bízunk benne, hogy minél hamarabb láthatjuk őt versenyző overallban is.

Foto: Brilliant Driver Program // A csapat motormérnöke, Kurgyis Zsolt és Bors Berti, bajnok gokart versenyző, aki ezúttal szerelőként segítette a csapatot

Nagy öröm volt a számunkra, hogy amíg a BDP Team Jesolóban tesztelt, addig a Brilliant Driver Program versenyzője, Krózser Menyhért kiválóan szerepelt a WSK Super Master Series-en Franciacortában. Ezúton is gratulálunk neki.“ 

Fotó: Brilliant Driver Program // Krózser Menyhért

A BDP Team idei első versenye február 23–25-e között lesz Jesolóban, ahol Juráncsik Balázs (DD2), Fally Marci (JuniorMax) és Fally Markó (JuniorMax) állnak rajthoz a CEE Bonus Cupon.