Megjelent a májusi Rally Café

Már kapható a Rally Café Autósport Magazin májusi száma, amely 136 oldalasra bővült, hogy minél több autósport hírrel szolgálhassunk olvasóinknak.

A tartalomból:

  • Utánajártunk, hogy miért is maradt el az IRC-futam a Mecsek Ralin és pontosan kiszámoltuk, hogy miért kerül 150 millió Ft-ba egy IRC-rendezés.
  • Spitzmüller Csabáról kiderült, hogy a rali mellett a vadászat a nagy szenvedélye, vagyis ő inkább amolyan erdész.
  • Egy rég óta együtt versenyző párost, Pethő Istvánt és Rubóczky Attilát teszteltük le, vajon mennyire ismerik egymást. (Nem áruljuk el, ki győzött.)
  • Kiss Pál Tamás volt az első magyar autóversenyző, aki a McLaren Forma–1-es szimulátorába ülhetett. Blogjában azt is elmeséli, milyen érzés, amikor a gép rángatja az ember fejét.
  • Talmácsi Gábor gőzerővel építi ralis karrierjét, de az ő blogjából az is kiderül, hogy miért kacsintgat még mindig a MotoGP felé.
  • Pont nélkül, de nagyon sok mesélnivalóval tért haza az Ír Raliról Krózser Menyhért, aki a pályákról, a vendégszeretetről és egy golyóálló ruhás rendőri igazoltatásról is mesél.
  • Sergio Perez személyében találtunk egy új Forma–1-es világbajnok jelöltet.
  • Jari-Matti Latvalára pedig egy kicsit ráhúztuk a vizes lepedőt idei bakijai miatt.
  • A 15 éves Ficza Ferencet választottuk a hónap autóversenyzőjévé, aki egy-két éven belül akár a túraautó vb új magyar sztárja is lehet.

26 oldal WTCC melléklet:

  • A „beugró” lengéscsillapító okozta Michelisz Norbert kálváriáját, de világbajnoki futamgyőztes bloggerünktől azt is megtudhatják, hogy mit lehet csinálni a másfélnapos hazautazás alatt.
  • Újdonsült túraautó vb-menőnket, Wéber Gábort alaposan kifaggattuk arról, hogy az elméleti tudását hogyan tudja átültetni a gyakorlatban, és azt a kérdést is feltettük neki, hogy mikor veri már meg a WTCC-mezőnyt.
  • Minden csapat, minden versenyező
  • Michelisz Norbi pályafutása: Hímesházától a világhírig
  • Wéber Gábor pályafutása: Mentorok gyöngye

Kapható a Relay, Immedió és Pavilonhálózatokban, valamint az Agip, az OMV, az Avia, és Teletank üzemanyagtöltő állomásokon. A túraautó vb-futamon pedig keressék az SRT sátrában.

Wirtmann Ferenc

Wirtmann: Kuplung, szuperrally, de így is élveztük

Kalandos versenye volt Wirtmann Ferencnek és Kerekes Józsefnek a Salgó Rallyn. Az Országos Historic Rallybajnokság második futamán az első öt szakaszt megnyerték és vezették a versenyt, amikor elromlott a Ford Escort Mk II-es kuplungja, így a napi utolsó szakaszt ki kellett hagyniuk. Szombaton szuperrallyval visszaálltak, de a kihagyott gyorsasági miatt annyi büntetést kaptak, hogy az abszolút értékelésben a nyolcadik, D csoportban pedig az ötödik helyre tudtak felkapaszkodni.

Jó versenyt ígért Wirtmann Ferenc a Salgó Rallyra és a műszaki hibájuk ellenére is azt gondolja, nem tévedett az előrejelzéssel. 

„Tényleg jó verseny volt, jó pályákkal – mondja. – Ceredet nem kell bemutatni, az egyik legjobb magyar gyorsasági. Kazár rettentő gyors, bár most megnövelték a hosszát. A másik két pályát Katalinaknaként ismerjük. Elég durva, de igazi rally gyorsasági. Sok volt a murvafelhordás, a sár, verseny közben is esett az eső, mégis kevés defekt volt. Mi Jotival nagyon élveztük a pályákat. 

Az első öt gyorsaságit megnyertük, de már az elején probléma volt a kuplunggal, nem emelt ki. A hatodik szakaszon nem mertünk elrajtolni, mert ha bent maradunk a pályán, akkor vége a versenyünknek. Inkább bementünk a szervizparkba, ahol kicseréltük a kuplungot, így másnap folytatni tudtuk a versenyt.“

Fotó: Sári Péter // Wirtmann Ferenc

A szuperrallyt azonban a historic szabálya komolyan bünteti. 

„A historic sajátos szabálya szerint, ha ez első nap kiesel, akkor az addigi eredményeidet törlik és a kategória utolsó idejét kapod, plusz kihagyott gyorsaságinként öt percet – vette át a szót Kerekes Joti. – Ez nekünk összességében több mint 15 perc büntetést jelentett, de legalább versenyben maradtunk. Mivel szuperrallyztunk, a megszerzett pontjainkat is felezik, így számításaink szerint három pontot kaptunk, ami még mindig több, mint ha kiesetünk volna.“

A verseny második napján, szombaton így már nem kellett sietnie a párosnak és előkerültek a használt gumik is. 

„Előszedtük az összes kopott gumit, amit egyébként versenyre már nem raktunk volna fel, és elhasználtuk őket – mondta Wirtmann. – Zagyvarónát mind a háromszor megnyertük. Szuhára nem voltak jók a széles gumik, de mivel gyakorlatilag nem számított az időeredményünk, fent hagytuk őket és azzal mentünk. Ott mind a kétszer kikaptunk. 

Fotó: Sári Péter // Wirtmann Ferenc

Abszolútban 8., D csoportban 5., D3-as kategóriában pedig 4.-ek lettünk. Ennyit tudtunk kihozni a versenyből. A Mecsek Rally előtt át kell néznünk a kuplungot és a hidraulikát is. Amint megvan a hiba oka, tudjuk orvosolni. Remélem, a másik magyar klasszikus versenyen, Pécsen az eredményünk is jobb lesz. De ha csak annyira élvezzük Jotival, mint a Salgót, akkor már elégedettek leszünk.“ 

A Textura Sport Club partnerei: Grawe Életbiztosító Zrt., Textura Zrt., Valvoline és Sonax