Megjelent a májusi Rally Café

Már kapható a Rally Café Autósport Magazin májusi száma, amely 136 oldalasra bővült, hogy minél több autósport hírrel szolgálhassunk olvasóinknak.

A tartalomból:

  • Utánajártunk, hogy miért is maradt el az IRC-futam a Mecsek Ralin és pontosan kiszámoltuk, hogy miért kerül 150 millió Ft-ba egy IRC-rendezés.
  • Spitzmüller Csabáról kiderült, hogy a rali mellett a vadászat a nagy szenvedélye, vagyis ő inkább amolyan erdész.
  • Egy rég óta együtt versenyző párost, Pethő Istvánt és Rubóczky Attilát teszteltük le, vajon mennyire ismerik egymást. (Nem áruljuk el, ki győzött.)
  • Kiss Pál Tamás volt az első magyar autóversenyző, aki a McLaren Forma–1-es szimulátorába ülhetett. Blogjában azt is elmeséli, milyen érzés, amikor a gép rángatja az ember fejét.
  • Talmácsi Gábor gőzerővel építi ralis karrierjét, de az ő blogjából az is kiderül, hogy miért kacsintgat még mindig a MotoGP felé.
  • Pont nélkül, de nagyon sok mesélnivalóval tért haza az Ír Raliról Krózser Menyhért, aki a pályákról, a vendégszeretetről és egy golyóálló ruhás rendőri igazoltatásról is mesél.
  • Sergio Perez személyében találtunk egy új Forma–1-es világbajnok jelöltet.
  • Jari-Matti Latvalára pedig egy kicsit ráhúztuk a vizes lepedőt idei bakijai miatt.
  • A 15 éves Ficza Ferencet választottuk a hónap autóversenyzőjévé, aki egy-két éven belül akár a túraautó vb új magyar sztárja is lehet.

26 oldal WTCC melléklet:

  • A „beugró” lengéscsillapító okozta Michelisz Norbert kálváriáját, de világbajnoki futamgyőztes bloggerünktől azt is megtudhatják, hogy mit lehet csinálni a másfélnapos hazautazás alatt.
  • Újdonsült túraautó vb-menőnket, Wéber Gábort alaposan kifaggattuk arról, hogy az elméleti tudását hogyan tudja átültetni a gyakorlatban, és azt a kérdést is feltettük neki, hogy mikor veri már meg a WTCC-mezőnyt.
  • Minden csapat, minden versenyező
  • Michelisz Norbi pályafutása: Hímesházától a világhírig
  • Wéber Gábor pályafutása: Mentorok gyöngye

Kapható a Relay, Immedió és Pavilonhálózatokban, valamint az Agip, az OMV, az Avia, és Teletank üzemanyagtöltő állomásokon. A túraautó vb-futamon pedig keressék az SRT sátrában.

Krózser Menyhért

Krózser Menyhért: Lila szektor és tengelytörés

Jól kezdődött Krózser Menyhért idei utolsó versenye, a WSK Final Cup második fordulóján Franciacortában. Az időmérőn sorra szórta a lila szektorokat, az előfutamokon is jól szerepelt, ám az elődöntőben kilökték, így a KZ2 mezőny végéről kellett felküzdenie magát. 

Csípős hideg fogadta a mezőnyt Franciacortában, ahol reggel mindössze két fok volt. Ilyen körülmények között az ideális ív és a pálya többi része között egy minimális hőmérséklet különbség alakul ki, ami azt eredményezi, hogy az íven kívül nagyon nehéz betapasztani a gokartot. 

Éppen ezért volt nagyon fontos az időmérő, amelyen szárnyalt Krózser Menyhért, sorra szórta a lila szektorokat és végig a top háromban szerepelt. Az utolsó körre azonban elfogyott a tapadása, így a csoportjában a nyolcadik helyen végzett. 

Fotó: MHH Kart Team // Krózser Menyhért

A két előfutam jól sikerült, határozottan javult az elsőkörös teljesítménye, amelyen a legtöbbet szeretett volna dolgozni, így az időmérőhöz képest egy pozíciót javított. 

Az elődöntőben azonban a harmadik kanyarban balesetbe került, hátulról meglökték, eltört a felnije és a tengelye is, ami miatt nem tudta folytatni a versenyt. 

A döntőben ezért a 22. helyről rajtolt. A rutinos KZ2 mezőnyben egyébként sem könnyű előzni, most pedig a hideg aszfalt miatt különösen nehéz feladat volt az ívről lemenni. Ennek ellenére az MHH Kart Team versenyzője három pozíciót javított. 

Fotó: MHH Kart Team // Krózser Menyhért

„Összességében megint csak nagyon jó hétvégénk volt – mondta Krózser Menyhért. – Az időmérőn jó volt a tempóm, egy kicsit jobban kellett volna időzíteni, de most mentem először KZ2-ben ilyen gumikon, ilyen hidegben, úgyhogy ebből is tanultam. 

Az előfutamok jobban sikerültek, mint az előző héten. Az elsőkörös teljesítményemen szerettem volna javítani. Ez sikerült, de nyilván még egy pár verseny rutinnal sokkal jobb is lehet. 

Az elődöntőben sajnos kilöktek. Ez benne van a gokartsportban. A döntőben megint csak jó volt az első köröm és három pozíciót javítani is tudtam. Az eredménnyel messze nem vagyok elégedett, sem az időmérővel, sem pedig a döntővel, de úgy érzem, hogy most is sokat fejlődtem és nagyon közel vagyok a kategória elejéhez. Még egy kis rutinnal az eredmények is jönni fognak. 

Krózser Menyhért
Fotó: MHH Kart Team // Krózser Menyhért

Szeretném megköszönni mindenkinek az idei évet. Hatalmas utat jártunk be a csapattal, rengeteget fejlődtem az elmúlt pár hónapban. Jövőre folytatjuk.“

Krózser Menyhért, MHH Kart Team, KZ2 eredmények

Résztvevők: 47
Időmérő csoport: 8.
Időmérő: 15.
BC előfutam: 10.
AC előfutam: 11.
Előfutamok összesített: 14.
Elődöntő: 23. (baleset miatt kiesett)
Összesített: 22.
Döntő: 19.

Az MHH Kart Team együttműködő partnerei:

Metál Hungária Holding Zrt., Carsystem Hungária Kft., BDP Team – Brilliant Driver Program