Mekler a Costa Brava Ralin kezdi a szezont

A historic rali-Európa-bajnokságon indul az idén Mekler László és Mikó Edit. A Scuderia Coppa Amici versenyzőpárosa tavaly a historic CEZ-bajnokság második helyén végzett Alfa Romeo Giulia Sprint GTA-val, az idén pedig ugyanezzel az autóval a legjobbak között szeretnék megméretni magukat. Első versenyük a Costa Brava Rali lesz, március 14–15-e között.

Mekler_teszt2 (Medium)

„Hét versenyen szeretnénk indulni az Európa-bajnokságon” – mondta Mekler László. „Tavaly CEZ-ben másodikok lettünk, de engem nem a bajnoki cím motivál. Nagyon szeretem a ralit, imádom az Alfámat és szeretnék nagyon jó versenyeken indulni, sok hozzám hasonló historic megszállott között. Azért is választottuk az idén az Európa-bajnokságot, mert itt a versenyek a historic autókról szólnak, több korcsoport és kategória ellenfelünk is lesz, és a közönség érti, mi a historic rali lényege.”

„Tavaly másodikok lettünk CEZ-ben, aminek volt sportértéke, de nem a serlegeket, hanem az élményeket szeretném gyűjteni. Ez persze nem jelenti azt, hogy csak sétakocsikázni fogunk, mert ha elindulok egy versenyen, akkor ott szeretném megnyerni a kategóriámat, de ha az 1600-as Alfánkkal meg tudnánk csipkedni egy-két nagyobb Porschét vagy Alpine-t, akkor az nekem nagyobb dolog lenne a győzelemnél is.”

Mekler_teszt1 (Medium)

„Az Alfa Romeo Giulia Sprint GTA-t a télen felújítottuk. Magyar Imre és Magyar Zoli kiváló munkát végeztek az autón, a karosszéria pedig Szelei Imrének köszönhetően újult meg. Két héttel az első versenyünk előtt az Euroringen teszteltük az autót, ahol előjött még egy-két hiányosság. A kipufogónk például nem stimmelt. Volt egy tartalék kipufogónk, ami négy kilóval nehezebb ugyan, de kénytelenek voltunk azt felrakni.”

További információ: www.scuderia.hu www.historic-racing.hu

Fotó: MHH Racing Team // Krózser Menyhért, FIA gokart Eb, Aragón

Krózser Menya jó formában kezdett az Eb-n

Jó formában érkezett Krózser Menyhért a KZ2-es FIA gokart Európa-bajnokság első hétvégéjére a spanyol Motorland Aragónban. Annak ellenére, hogy még sohasem versenyzett ezen a pályán gyorsan alkalmazkodott. Jól rajtol, annak ellenére, hogy többnyire külső ívről indult, mindig meg tudta őrizni a rajtpozícióját. Az eredményei kiegyensúlyozottak voltak, de a technikából valami hiányzott az igazán jó eredmény eléréséhez.

„Jó formában voltam és elégedett vagyok a teljesítményemmel – mondta a máskor többnyire önkritikus Krózser Menyhért. – A technika azonban nem állt össze, bármit csináltunk, több tized hátrányban voltunk.

Fotó: MHH Racing Team // Krózser Menyhért, FIA gokart Eb, Aragón

Aragónban most versenyeztem először. A pálya tetszett, széles, technikás, kifejezetten élvezetes. Gyorsan megtanultam, és az eredményeim is szinte egész hétvégén nagyon egyenletesek voltak. A csapat több dolgot is megpróbált, de nem jutottunk előbbre.

A rajtjaim jók voltak, szinte mindig kívülről indultam, ami ezen a pályán nagy hátrány, hiszen két jobbossal kezdődik, és ha nem tudsz besorolni, akkor több pozíciót is veszíthetsz. Én mindig megőriztem a pozíciómat.

Fotó: MHH Racing Team // Krózser Menyhért, FIA gokart Eb, Aragón

Az időmérőn és az első négy előfutamon végig egyenletes szintet hoztam. Az utolsó előfutam esős volt, gondoltam, hogy itt kevésbé számít a műszaki hátrány és egy kicsit kockáztattam, lila szektorom volt, a hétvége során először, de egy picivel többet kockáztattam, mint kellett volna és megforogtam. Ez volt az egyetlen hibám.

Az elődöntő jobban alakult, itt sokat tudtam előzni, de a döntőbe jutáshoz erősebb előfutamok kellettek volna. A csapat sem értette, miért voltunk ekkora tempóhátrányban. Bármit próbáltunk, ugyanannyi volt a lemaradásunk.

Fotó: MHH Racing Team // Krózser Menyhért, FIA gokart Eb, Aragón

Az eredménnyel nyilván nem vagyok elégedett, de úgy érzem, hogy amit lehetett, kihoztam a hétvégéből. Versenyzői pályafutásom során most vagyok a legjobb formámban, nagyon szeretnék már egy olyan versenyt, amikor csak rajtam múlik az eredmény, és megmutathatom a tudásomat.

Most egy hosszabb szünet következik és a nyár végén folytatódik az Eb Val Vibratában. Én már most készen állok.“

Krózser Menyhért, MHH Racing Team, KZ2 eredmények

KZ2-es FIA gokart Európa-bajnokság – 1. futam, Motorland Aragón (Spanyolország), 2024. július 5–7.

Résztvevők: 86
Időmérő csoport: 14.
Időmérő: 41.
EF előfutam: 14.
AE előfutam: 14.
CE előfutam: 13.
DE előfutam: 14.
BE előfutam: 26.
Előfutamok összesített: 44.
B Elődöntő: 15.
Elődöntő utáni összesített: 43.

Az MHH Racing Team együttműködő partnerei:

Metál Hungária Holding Zrt., Carsystem Hungária Kft., BDP – Brilliant Driver Program