Mekler és a felrobbant akkumulátor

A C2-es kategória első helyéről elektromos hiba miatt adta fel a Costa Brava Ralit Mekler László és Mikó-Mekler Edit. A Scuderia Coppa Amici versenyzőpárosának Alfa Romeo Giulia Sprint GTA-jában a negyedik szakasz után robbant fel az akkumulátor, amelyet még orvosolni tudtak, de a háromszáz méterrel később megállt benzinpumpák cseréjére már nem maradt idő. Mekler addig a historic Eb-értékelés abszolút 17. helyén állt, megelőzve több, nagyobb kategóriájú autót.

Mekler_CostaBrava2 (Large)

„Nem tudjuk még pontosan, hogy mi történt, vagy a generátorom töltött túl vagy a két benzinpumpa lett zárlatos” – mondta Mekler László. „Tavaly a Mecsek Ralin is problémánk volt a generátorral, ami nem bírta a nagy lámpákat, ezért az idén egy erősebb generátort építettünk az autóba. Elvileg jónak kellett volna lennie. A negyedik gyorsaságiról még lejöttünk, amikor aztán nagyon büdöset éreztünk az autóban. Láttam, hogy a hátsó sárvédőnél füstöl, azt hittem, hogy a kézifék ragadt be, de az működött rendesen. Megálltunk, kinyitottam a csomagtartót, ömlött ki belőle a füst, de én még ekkora füstöt nem is láttam, az akkumulátor pedig ott hevert felrobbanva.

A szervizparkból hoztak tartalék akkumulátort, kicseréltük, elindultunk, de háromszáz méter múlva megállt a két benzinpumpánk, amiből a gyors szervizautóban nem volt tartalék.

Rettentően bosszantott a dolog. Annál is inkább, mert addig jól mentünk. Az első gyorsaságin volt egy kisebb problémánk, amit magunknak okoztunk. A reflektort fent kell bekapcsolnom, de ehhez előbb alul kell felkapcsolnom a világítást. Na, én ezt lányos zavaromban elfelejtettem és csak nyolc kilométer után jöttem rá, hogy miért nem működnek a lámpák. Az első gyorsaságin Edit is elveszett egyszer, de a második szakaszra mind a ketten megérkeztünk. Onnantól kezdve szerintem jól mentünk.

Mekler_CostaBrava1 (Large)

A C2-ben egyedül indultunk, ezért ezt nem lett volna nagy kunszt megnyerni. A verseny előtt azt mondtam, hogy ha egy pár nagy autót elcsípünk, akkor az nekem többet ér a győzelemnél. Ludwig Kuhn és Antonio Parisi is mögöttünk volt a Porschéval, bár azért azt hozzátenném, hogy szeretnék én 72 éves koromban úgy versenyezni, ahogy Ludwig. Egyébként ő is és Wirtmann Feri is Scuderia Coppa Amici színekben indult, és nagyon örülök neki, hogy hármunk közül legalább ők ketten sikeresen képviselték a csapatunkat. Sok sms-t kaptam itthonról historic versenyzőktől, mennyire sajnálják, hogy kiestünk, mert addig milyen jól mentünk. Ez nagyon jól esett és ezúton is köszönöm nekik.

A következő versenyünk a Sanremo Ralin lett volna, de most azt mondom, hogy nagyobb valószínűséggel hagyjuk ki, mint hogy indulunk rajta. A historic Európa-bajnokság nagyon komoly sorozat, csak úgy érdemes indulni rajta, ha tökéletesen fel vagy készülve és nem szabad olyan apróságon elcsúszni, hogy nincs a gyors szervizautóban tartalék alkatrész. Ezért szeretném előbb a hátterünket rendbe rakni.”

További információ: www.scuderia.hu www.historic-racing.hu

Wirtmann Ferenc–Kerekes József, Ford Escort Mk2, Győr Rally 2024, győztes és Historic Bajnok

Még a fotós is Wirtmann autóját javította a Győr Rallyn

Régen volt már olyan kalandos versenye Wirtmann Ferencnek és Kerekes Józsefnek, mint a Győr Rally. Az első gyorsasági után még csak betolni kellett a Ford Escort Mk II-est, a második körben azonban teljesen elnémult. Kisebb konzíliumot tartottak felette, hogy megtalálják a hibát, amiben még egy fotóst is bevontak. Végül némi telefonos segítséggel sikerült újra életre kelteni az autót. Ez után már csak az egész historic mezőnyt kellett utolérni etapon, ledolgozni egy büntetést és a célban pezsgőt locsolva megünnepelni a bajnoki címet.

„Tényleg kalandos verseny volt – nevetett Wirtmann. – Az első gyorsaságin letört az önindító kábele. Csak betolással indult az Escort. Szerencsére a historic mezőnye nagyon segítőkész volt. Idén már többször is volt önindító problémánk, úgyhogy rutinjuk van a betolásban. Ezúton is hálásan köszönöm a segítségüket. A szervizparkban megjavították a srácok, ezzel többet nem volt problémánk.“ 

Wirtmann Ferenc–Kerekes József, Ford Escort Mk2, Győr Rally 2024, győztes és Historic Bajnok
Wirtmann Ferenc–Kerekes József, Ford Escort MkII

Viszont nagy sietségükben a szervizparkból kifelé jövet kihagyták a tankoló zónát, ami miatt 30 másodperc büntetést kaptak, így váratlanul szorossá vált a verseny. 

„Navigátor hiba volt – szögezte le Kerekes Joti. – Egy pillanatra kizökkentem, Feri jó helyre fordult, de mondtam, ne oda menjen, eggyel arrébb. Amikor rájöttem a hibára már késő volt.“

Wirtmann Ferenc–Kerekes József, Ford Escort Mk2, Győr Rally 2024, győztes és Historic Bajnok
Wirtmann Ferenc–Kerekes József, Ford Escort MkII

Wirtmann nem bosszankodott, de volt egy pillanat, amikor felmerült benne, lehet, hogy elúszott a győzelem: 

„Én is hibázhatok, Joti is. Elég rég óta versenyzek, nekem is tudnom kellett volna, hogy be kell menni a tankoló zónába. A büntetéssel az előnyünk el is úszott, 11 másodperccel vezettünk Müller Roland Zsigulija előtt. Ráadásul Kalapács Zsolt a Rábaringen nagyon letalált az Opellal, adott nekünk hét másodpercet, ami rengeteg. Akkor éreztem, hogy nem annyira biztos ez a győzelem.“

Wirtmann Ferenc–Kerekes József, Ford Escort Mk2, Győr Rally 2024, győztes és Historic Bajnok
Wirtmann Ferenc–Kerekes József, Ford Escort MkII

Pedig az igazi riadalom még hátravolt. Az ötödik gyorsaságin, Sokorópátkán egyszer csak leállt a motor. 

„Jotival próbáltunk kapcsolgatni mindent, nagy nehezen életre kelt, de aztán megint leállt és akkor már nem is tudtuk újra indítani. 

Szerencsére lejtett a pálya, így begurultunk a célba. A két szervizesünknek Farkas Ferikének és Pál Lacinak még a fotós Zentai Gábor is próbált segíteni, ő elektromos szerelő. Végül felhívtuk Papp Arnit, aki az Escort elektromos rendszerét készítette, és közös erővel találtuk meg a leszakadt testkábelt. Miután meglett a hiba, ideiglenesen megoldottuk és mehettünk is. 

Wirtmann Ferenc–Kerekes József, Ford Escort Mk2, Győr Rally 2024, győztes és Historic Bajnok
Wirtmann Ferenc–Kerekes József, Ford Escort MkII

Akkorra viszont az egész historic mezőny elment már mellettünk, úgyhogy etapon igyekeznünk kellett, de végül késés nélkül értünk a következő időellenőrzőre.“

Wirtmannék versenye ezután konszolidálódott és végül több mint egy perc előnnyel nyertek. 

„Mindent egybevetve izgalmas verseny volt. Nem csak Kalapács, a zsigulisok is nagyon jól mentek, nehéz dolgunk volt ellenük. 

Wirtmann Ferenc–Kerekes József, Ford Escort Mk2, Győr Rally 2024, győztes és Historic Bajnok
Wirtmann Ferenc–Kerekes József, Ford Escort MkII

Az etapokat kicsit hosszúnak éreztem, már elszoktunk a 7–800 kilométeres versenyektől. Volt a murvás etap és a felhordásos gyorsasági is, azt nem nagyon szerettem. Nagyon jó ötlet volt viszont a szalmabála lassító, aminek az érintéséért nem járt büntetés.

A rendezés jó volt, a rajt-cél ceremóniának és a győri városi szakasznak is megadták a módját.“

Wirtmann Ferenc és Kerekes József is megadták a módját, hiszen a Győr Rallyn aratott D csoport és a D2-es kategória győzelmükkel mind a két bajnokságot megnyerték. Az idei Wirtmann 9. D csoportos bajnoki címe, és zsinórban a 17. szezonját zárja bajnokként.

Wirtmann Ferenc–Kerekes József, Ford Escort Mk2, Győr Rally 2024, győztes és Historic Bajnok
Wirtmann Ferenc–Kerekes József, Ford Escort MkII
Wirtmann Ferenc korábbi historic eredményei
  • 2008. C csoport magyar bajnok
  • 2009. C csoport magyar bajnok
  • 2010. C csoport magyar bajnok
  • 2011. C csoport magyar bajnok
  • 2012. C csoport magyar bajnok, Historic CEZ bajnok
  • 2013. Historic CEZ bajnok
  • 2014. D csoport magyar bajnok, Historic Eb C csoport 4. 
  • 2015. C csoport magyar bajnok, Historic CEZ bajnok, Historic Eb D csoport 2. 
  • 2016. D csoport magyar bajnok, Historic CEZ bajnok
  • 2017. D csoport magyar bajnok, Historic abszolút magyar bajnok
  • 2018. Historic abszolút magyar bajnok, Historic Eb D csoport 2. 
  • 2019. D csoport magyar bajnok, Historic CEZ D csoport 2. 
  • 2020. Historic abszolút magyar bajnok, D csoport magyar bajnok
  • 2021. Historic abszolút magyar bajnok, D csoport magyar bajnok
  • 2022. D csoport magyar bajnok
  • 2023. D csoport magyar bajnok
  • 2024. D csoport magyar bajnok
A Textura Sport Club partnerei: Textura Zrt., Valvoline és Sonax