Mekler és a felrobbant akkumulátor

A C2-es kategória első helyéről elektromos hiba miatt adta fel a Costa Brava Ralit Mekler László és Mikó-Mekler Edit. A Scuderia Coppa Amici versenyzőpárosának Alfa Romeo Giulia Sprint GTA-jában a negyedik szakasz után robbant fel az akkumulátor, amelyet még orvosolni tudtak, de a háromszáz méterrel később megállt benzinpumpák cseréjére már nem maradt idő. Mekler addig a historic Eb-értékelés abszolút 17. helyén állt, megelőzve több, nagyobb kategóriájú autót.

Mekler_CostaBrava2 (Large)

„Nem tudjuk még pontosan, hogy mi történt, vagy a generátorom töltött túl vagy a két benzinpumpa lett zárlatos” – mondta Mekler László. „Tavaly a Mecsek Ralin is problémánk volt a generátorral, ami nem bírta a nagy lámpákat, ezért az idén egy erősebb generátort építettünk az autóba. Elvileg jónak kellett volna lennie. A negyedik gyorsaságiról még lejöttünk, amikor aztán nagyon büdöset éreztünk az autóban. Láttam, hogy a hátsó sárvédőnél füstöl, azt hittem, hogy a kézifék ragadt be, de az működött rendesen. Megálltunk, kinyitottam a csomagtartót, ömlött ki belőle a füst, de én még ekkora füstöt nem is láttam, az akkumulátor pedig ott hevert felrobbanva.

A szervizparkból hoztak tartalék akkumulátort, kicseréltük, elindultunk, de háromszáz méter múlva megállt a két benzinpumpánk, amiből a gyors szervizautóban nem volt tartalék.

Rettentően bosszantott a dolog. Annál is inkább, mert addig jól mentünk. Az első gyorsaságin volt egy kisebb problémánk, amit magunknak okoztunk. A reflektort fent kell bekapcsolnom, de ehhez előbb alul kell felkapcsolnom a világítást. Na, én ezt lányos zavaromban elfelejtettem és csak nyolc kilométer után jöttem rá, hogy miért nem működnek a lámpák. Az első gyorsaságin Edit is elveszett egyszer, de a második szakaszra mind a ketten megérkeztünk. Onnantól kezdve szerintem jól mentünk.

Mekler_CostaBrava1 (Large)

A C2-ben egyedül indultunk, ezért ezt nem lett volna nagy kunszt megnyerni. A verseny előtt azt mondtam, hogy ha egy pár nagy autót elcsípünk, akkor az nekem többet ér a győzelemnél. Ludwig Kuhn és Antonio Parisi is mögöttünk volt a Porschéval, bár azért azt hozzátenném, hogy szeretnék én 72 éves koromban úgy versenyezni, ahogy Ludwig. Egyébként ő is és Wirtmann Feri is Scuderia Coppa Amici színekben indult, és nagyon örülök neki, hogy hármunk közül legalább ők ketten sikeresen képviselték a csapatunkat. Sok sms-t kaptam itthonról historic versenyzőktől, mennyire sajnálják, hogy kiestünk, mert addig milyen jól mentünk. Ez nagyon jól esett és ezúton is köszönöm nekik.

A következő versenyünk a Sanremo Ralin lett volna, de most azt mondom, hogy nagyobb valószínűséggel hagyjuk ki, mint hogy indulunk rajta. A historic Európa-bajnokság nagyon komoly sorozat, csak úgy érdemes indulni rajta, ha tökéletesen fel vagy készülve és nem szabad olyan apróságon elcsúszni, hogy nincs a gyors szervizautóban tartalék alkatrész. Ezért szeretném előbb a hátterünket rendbe rakni.”

További információ: www.scuderia.hu www.historic-racing.hu

Brilliant Driver Program

Brilliant Driver Program – Miért fontos a szezon előtti teszt? És miért kell belőle mindjárt három is?

Ahogyan a legtöbb sportban, a gokartozásban is fontos a szezon előtti alapozás. Éppen ezért készült a Brilliant Driver Program csapata három tematikus teszttel a szezonnyitóra. 

Három kategóriában négy versenyzővel áll rajthoz a Brilliant Driver Program – BDP Team – csapata az idei magyar és nemzetközi gokart bajnokságokban. 

Juráncsik Balázs tavaly a SeniorMax kategóriában versenyzett, idén pedig a váltós, DD2-ben áll rajthoz. 

Fally Marci második szezonját kezdi a JuniorMaxban, míg öccse, a tavalyi MiniMax magyar bajnok, Fally Markó egy kategóriával feljebb lép és ő is JuniorMaxban folytatja. Mindhárman a nemzetközi sorozatokra, elsősorban a Közép-Európai Rotax Max Challenge-re (CEE) koncentrálnak.

A BDP Teamhez idén csatlakozik a svéd Marcus Papp, aki a MiniMaxban áll rajthoz a magyar bajnokságban. 

Foto: Brilliant Driver Program // Fally Markó és Fally Marci JuniorMax gokartja készül a jesolói teszt első napján

„A gokartsportban is nagyon fontos az év eleji felkészülés – mondta Kurgyis Róbert, a BDP Team csapatvezetője. – A négy versenyzőnk közül hárman is kategóriát váltottak, ezért még alaposabban kellett felkészülnünk. 

Januárban Jesolóban kezdtünk. Itt szerencsénk volt az időjárással, hiszen a vizes pálya kisebb erőkifejtést igényelt a versenyzőktől, így könnyebben tudtak tanulni. 

Ezt követte egy kecskeméti teszt, amit kifejezetten azért iktattunk be, hogy a száraz aszfalton komolyabb erőnléti tréninget tartsunk versenyzőinknek. Komoly fitness programjuk van, de a gokartversenyzés olyan speciális izomzatot igényel, amelyeket szinte csak a gokartozással lehet megszerezni. 

A harmadik tesztünk ismét Jesolóban volt, egy héttel a CEE Bonus Cup versenye előtt. Itt már a felkészülés utolsó fázisában voltunk. Több beállítást próbáltunk ki mindegyik gokarton. Fontos ilyenkor, hogy a stopper mellett a versenyzők visszajelzésére is hagyatkozzunk. Az egész programot úgy állítottuk össze, hogy a nap végére mindig volt előrelépés. A háromnapos teszt végén pedig mind a négy versenyzőnk elégedetten, motiváltan szállt ki a gokartból. 

Fotó: Brilliant Driver Program // Juráncsik Balázs idén váltott DD2-es kategóriára

Juráncsik Balázs szép fokozatosan fejlődött és vele úgy gondolom, hogy DD2-ben akár a győzelemért is harcba szállhatunk. 

Fally Marci és Markó is sokat léptek előre. Két nagyon tehetséges fiatalról van szó. Marci egyre szebben vezet a JuniorMaxban. Markónak tavaly sikeres éve volt a MiniMaxban, idén nagy falat lesz neki a JuniorMax, de komolyan fejlődik. Az időmérőn mindenképpen jó teljesítményt várok mind a kettőjüktől. Velük a folyamatos fejlődés a célunk. 

Marcus Papp a két jesolói teszten volt velünk. Ő a svéd bajnokságban indult korábban. Sokat kell még tanulnia, de nagyon intelligens és eltökélt versenyzőről van szó, akin látszik, hogy rettenetesen akar fejlődni. Minden bemeneten jobb és jobb lett. Ő még két kecskeméti teszten fog részt venni, a magyar bajnokság előtt. 

Brilliant Driver Program
Foto: Brilliant Driver Program // Kurgyis Róbert csapatvezető az előzési pontokat magyarázza Marcus Pappnak

Jesolóban a BDP csapatot erősített Bors Bertold, aki tavaly DD2-ben ért el szép eredményeket a Grand Finalsen. Ezúttal nem versenyzőként, hanem szerelőként és coachként szerepelt. A Brilliant Driver Programban szeretnénk komplex versenyzőket nevelni, ennek volt a része, hogy Berti most egy másik feladatkörben mutatkozott be. Nagyon jól végezte a munkáját és bízunk benne, hogy minél hamarabb láthatjuk őt versenyző overallban is.

Foto: Brilliant Driver Program // A csapat motormérnöke, Kurgyis Zsolt és Bors Berti, bajnok gokart versenyző, aki ezúttal szerelőként segítette a csapatot

Nagy öröm volt a számunkra, hogy amíg a BDP Team Jesolóban tesztelt, addig a Brilliant Driver Program versenyzője, Krózser Menyhért kiválóan szerepelt a WSK Super Master Series-en Franciacortában. Ezúton is gratulálunk neki.“ 

Fotó: Brilliant Driver Program // Krózser Menyhért

A BDP Team idei első versenye február 23–25-e között lesz Jesolóban, ahol Juráncsik Balázs (DD2), Fally Marci (JuniorMax) és Fally Markó (JuniorMax) állnak rajthoz a CEE Bonus Cupon.