Mekler és a felrobbant akkumulátor

A C2-es kategória első helyéről elektromos hiba miatt adta fel a Costa Brava Ralit Mekler László és Mikó-Mekler Edit. A Scuderia Coppa Amici versenyzőpárosának Alfa Romeo Giulia Sprint GTA-jában a negyedik szakasz után robbant fel az akkumulátor, amelyet még orvosolni tudtak, de a háromszáz méterrel később megállt benzinpumpák cseréjére már nem maradt idő. Mekler addig a historic Eb-értékelés abszolút 17. helyén állt, megelőzve több, nagyobb kategóriájú autót.

Mekler_CostaBrava2 (Large)

„Nem tudjuk még pontosan, hogy mi történt, vagy a generátorom töltött túl vagy a két benzinpumpa lett zárlatos” – mondta Mekler László. „Tavaly a Mecsek Ralin is problémánk volt a generátorral, ami nem bírta a nagy lámpákat, ezért az idén egy erősebb generátort építettünk az autóba. Elvileg jónak kellett volna lennie. A negyedik gyorsaságiról még lejöttünk, amikor aztán nagyon büdöset éreztünk az autóban. Láttam, hogy a hátsó sárvédőnél füstöl, azt hittem, hogy a kézifék ragadt be, de az működött rendesen. Megálltunk, kinyitottam a csomagtartót, ömlött ki belőle a füst, de én még ekkora füstöt nem is láttam, az akkumulátor pedig ott hevert felrobbanva.

A szervizparkból hoztak tartalék akkumulátort, kicseréltük, elindultunk, de háromszáz méter múlva megállt a két benzinpumpánk, amiből a gyors szervizautóban nem volt tartalék.

Rettentően bosszantott a dolog. Annál is inkább, mert addig jól mentünk. Az első gyorsaságin volt egy kisebb problémánk, amit magunknak okoztunk. A reflektort fent kell bekapcsolnom, de ehhez előbb alul kell felkapcsolnom a világítást. Na, én ezt lányos zavaromban elfelejtettem és csak nyolc kilométer után jöttem rá, hogy miért nem működnek a lámpák. Az első gyorsaságin Edit is elveszett egyszer, de a második szakaszra mind a ketten megérkeztünk. Onnantól kezdve szerintem jól mentünk.

Mekler_CostaBrava1 (Large)

A C2-ben egyedül indultunk, ezért ezt nem lett volna nagy kunszt megnyerni. A verseny előtt azt mondtam, hogy ha egy pár nagy autót elcsípünk, akkor az nekem többet ér a győzelemnél. Ludwig Kuhn és Antonio Parisi is mögöttünk volt a Porschéval, bár azért azt hozzátenném, hogy szeretnék én 72 éves koromban úgy versenyezni, ahogy Ludwig. Egyébként ő is és Wirtmann Feri is Scuderia Coppa Amici színekben indult, és nagyon örülök neki, hogy hármunk közül legalább ők ketten sikeresen képviselték a csapatunkat. Sok sms-t kaptam itthonról historic versenyzőktől, mennyire sajnálják, hogy kiestünk, mert addig milyen jól mentünk. Ez nagyon jól esett és ezúton is köszönöm nekik.

A következő versenyünk a Sanremo Ralin lett volna, de most azt mondom, hogy nagyobb valószínűséggel hagyjuk ki, mint hogy indulunk rajta. A historic Európa-bajnokság nagyon komoly sorozat, csak úgy érdemes indulni rajta, ha tökéletesen fel vagy készülve és nem szabad olyan apróságon elcsúszni, hogy nincs a gyors szervizautóban tartalék alkatrész. Ezért szeretném előbb a hátterünket rendbe rakni.”

További információ: www.scuderia.hu www.historic-racing.hu

Zsírpapa, Mészáros Sándor, Lada VFTS, Zemplén Rally 2024

Zsírpapa meghajtotta az Öreglányt

A tervezettnél rövidebbre, de nagyon jól sikerült Zsírpapa, Mészi és a GFV közös születésnapi bulija a Zemplén Rallyn. Az újjáépített VFTS kiválóan muzsikált, Zsírpapa jól meg is táncoltatta. A hármas (ez fontos) relé azonban meghibásodott, így az utolsó három gyorsaságit kihagyták. Viszont egyszer megverték Wirtmannt. Három másodperccel. 

„Képzeld el, jövünk le Mádról és elkezdett kehegni az Öreglány – vág a közepébe Zsírpapa. – A gyorsasági utána szerviz megnézte, nem találtak semmit. Bementünk a szervizparkba, kicseréltünk osztófejet, rotort, mindent. Semmi változás. Mondom, szerintetek végigbírja? Igen. Akkor go!

Zsírpapa, Mészáros Sándor, Lada VFTS, Zemplén Rally 2024
Fotó: Bittó Zsolt // Zsírpapa

Megyünk etapot, ott is keheg. Amikor kihagyott, akkor rányomtam egyet a relére és abbahagyta. De a gyorsasági előtt már megállt. Jöttek a szervizesek, de nem engedték be őket, be kellett gyalogolniuk, rövidre zárták a relét, azóta tökéletesen működik, de akkor már kikéstük az időnket és kiestünk.

Tudod mi a legszebb? Hogy a harmadik relé ment tönkre én meg az elsőt nyomkodtam, az indexét.“

Zsírpapa elszokott, de azért megverte Wirtmannt!

„Az Öreglány nagyon jó lett. A lengéscsillapítóján még puhítani kell egy kicsit, de ezt leszámítva minden nagyon zsír. Próbáltam rá vigyázni. Nagyon nyálkás volt az út, nem akartam bedobni, mint az előző VFTS-emet a Győr Rallyn. A körülmények mindenkinek egyformák voltak, én viszont szarul mentem. Vissza kell szokni a tempóhoz. 

Hallod, a régi VFTS-emmel a kis gyerek (Plesz Márk) úgy megvert. Nagyon bele talált ebbe a kocsiba. Nagyon ügyes volt. 

Zsírpapa, Mészáros Sándor, Lada VFTS, Zemplén Rally 2024
Fotó: Bittó Zsolt // Zsírpapa

Várjál már, mert mi meg Wirtmannt vertük meg, három másodperccel. Hát, öcsém, képzeld kapott hármat. Jó, egyszer és biztos volt valami gyíkja neki is, de a három másodperc, az akkor is három másodperc. Ne félj, egy évig ezt fogja hallgatni tőlem.

A verseny is jó volt, na de a szurkolók… 

„Nagyon jó verseny volt, én legalábbis jól éreztem magam. Jók voltak a pályák, kicsit hosszúak az etapok, de az nem számít. Anya lejött főzni, ettünk, ittunk, versenyeztünk. Mi kell még? 

A szurkolók is nagyon jók voltak, tök korrekt helyen álltak, integettek, élmény volt előttük versenyezni. Képzeld el, tréningen megyünk, egyszer csak megállítanak minket. Hát már péntek este kint volt a kemény mag sátorral. Dumáltunk velük, Meszes (Mészáros Sándor) ivott egy fröccsöt, azt mentünk tovább. Pont olyan volt, mint régen. Még most is libabőrös vagyok.“ 

Zsírpapa, Mészáros Sándor, Lada VFTS, Zemplén Rally 2024
Fotó: Bittó Zsolt // Zsírpapa

Szponzorok, család és ami igazán számít

„Most mondhatom a szponzorokat? Köszönöm az Etikett Print Kft-nek, a Box Print-FSD Packing Kft-nek, a GQS Kft-nek és az LS-P Kft-nek a támogatást, hogy rajthoz állhattunk a Zemplén Rallyn, a családomnak, hogy elviseltek, anyának, hogy itt volt velünk és istenieket főzött, mindenkinek, aki a versenyen dolgozott, a szurkolóknak, hogy szurkoltak. 

Hogy nem mentünk az utolsó három gyorsaságin, pont nem érdekel. Táncba vittem az Öreglányt, megforgattam, elfáradt a végére, de addig nagyon jó volt. Találkozunk, nem is tudom mikor és hol, de menni kéne még, mert nagyon be vagyok rozsdásodva. Majd nézünk valamit. Puszi a csajoknak.“