Mekler és a felrobbant akkumulátor

A C2-es kategória első helyéről elektromos hiba miatt adta fel a Costa Brava Ralit Mekler László és Mikó-Mekler Edit. A Scuderia Coppa Amici versenyzőpárosának Alfa Romeo Giulia Sprint GTA-jában a negyedik szakasz után robbant fel az akkumulátor, amelyet még orvosolni tudtak, de a háromszáz méterrel később megállt benzinpumpák cseréjére már nem maradt idő. Mekler addig a historic Eb-értékelés abszolút 17. helyén állt, megelőzve több, nagyobb kategóriájú autót.

Mekler_CostaBrava2 (Large)

„Nem tudjuk még pontosan, hogy mi történt, vagy a generátorom töltött túl vagy a két benzinpumpa lett zárlatos” – mondta Mekler László. „Tavaly a Mecsek Ralin is problémánk volt a generátorral, ami nem bírta a nagy lámpákat, ezért az idén egy erősebb generátort építettünk az autóba. Elvileg jónak kellett volna lennie. A negyedik gyorsaságiról még lejöttünk, amikor aztán nagyon büdöset éreztünk az autóban. Láttam, hogy a hátsó sárvédőnél füstöl, azt hittem, hogy a kézifék ragadt be, de az működött rendesen. Megálltunk, kinyitottam a csomagtartót, ömlött ki belőle a füst, de én még ekkora füstöt nem is láttam, az akkumulátor pedig ott hevert felrobbanva.

A szervizparkból hoztak tartalék akkumulátort, kicseréltük, elindultunk, de háromszáz méter múlva megállt a két benzinpumpánk, amiből a gyors szervizautóban nem volt tartalék.

Rettentően bosszantott a dolog. Annál is inkább, mert addig jól mentünk. Az első gyorsaságin volt egy kisebb problémánk, amit magunknak okoztunk. A reflektort fent kell bekapcsolnom, de ehhez előbb alul kell felkapcsolnom a világítást. Na, én ezt lányos zavaromban elfelejtettem és csak nyolc kilométer után jöttem rá, hogy miért nem működnek a lámpák. Az első gyorsaságin Edit is elveszett egyszer, de a második szakaszra mind a ketten megérkeztünk. Onnantól kezdve szerintem jól mentünk.

Mekler_CostaBrava1 (Large)

A C2-ben egyedül indultunk, ezért ezt nem lett volna nagy kunszt megnyerni. A verseny előtt azt mondtam, hogy ha egy pár nagy autót elcsípünk, akkor az nekem többet ér a győzelemnél. Ludwig Kuhn és Antonio Parisi is mögöttünk volt a Porschéval, bár azért azt hozzátenném, hogy szeretnék én 72 éves koromban úgy versenyezni, ahogy Ludwig. Egyébként ő is és Wirtmann Feri is Scuderia Coppa Amici színekben indult, és nagyon örülök neki, hogy hármunk közül legalább ők ketten sikeresen képviselték a csapatunkat. Sok sms-t kaptam itthonról historic versenyzőktől, mennyire sajnálják, hogy kiestünk, mert addig milyen jól mentünk. Ez nagyon jól esett és ezúton is köszönöm nekik.

A következő versenyünk a Sanremo Ralin lett volna, de most azt mondom, hogy nagyobb valószínűséggel hagyjuk ki, mint hogy indulunk rajta. A historic Európa-bajnokság nagyon komoly sorozat, csak úgy érdemes indulni rajta, ha tökéletesen fel vagy készülve és nem szabad olyan apróságon elcsúszni, hogy nincs a gyors szervizautóban tartalék alkatrész. Ezért szeretném előbb a hátterünket rendbe rakni.”

További információ: www.scuderia.hu www.historic-racing.hu

Rally Hungary

Zagyva Dorka: Eb ötödik idő, magyar szakaszgyőzelem a Rally Hungaryn

Igen változatos versenye volt Zagyva Dorkának és Zagyva Lajosnak a rally Európa-bajnokság nyitó futamán, a Rally Hungaryn. Az első napon egy ugratás után megsérült a hűtőjük, ami miatt kiestek. Másnapra megjavították a Peugeot 208 Rally4-est, amivel Dorka szárnyalt. Kedvenc szakaszán, Iszkán a 16 fős, Eb-sztárokkal tűzdelt RC4-es kategóriában ötödik időt autózott, a Peugeot Kupa értékelésében pedig megnyerte a szakaszt.

„Nagyon jó versenyünk volt – mondta Zagyva Dorka. – Szombaton a Kislőtéren egy gödör után jött egy bukkanó, ami annyira megdobta az autót, hogy orra estünk. Azonnal néztem a vizet és amint elkezdett emelkedni a hőmérséklete, tudtam, hogy vége a versenyünknek. 

Szerencsére nem sérült komolyan az autó, csak hűtőt és lökhárítót kellett cserélnünk, így másnap Szuper Rallyval visszaálltunk. Ennek azért is örültem nagyon, mert így mehettem a kedvenc pályámon, Iszkán és a nagy mumusomon, Tésen. Iszkán RC4-ben ötödik időt értünk el, ami egy 16 fős Eb-mezőnyben számomra óriási dolog. 

Fotó: Zagyva Dorka–Zagyva Lajos // Rally Hungary

Tés előtt egy kicsit féltem, az a pálya tavaly nagyon nem ment. Most úgy voltam vele, hogy csak végigmegyünk, nem itt kell megváltani a világot, de ahogy elrajtoltunk, éreztem, hogy sokkal jobban fekszik mint egy éve. A második körre pedig már nagyon vártam. 

Ezen a pályán éreztem a legjobban, hogy mennyit fejlődtem tavalyhoz képest. Nagyon büszke vagyok az ötödik időnkre, de tudom, hogy még sokat kell tanulnom. A verseny végén apu megdicsért, hogy jól mentem, nekem ennél több nem kell a veszprémi pályákon.“

Fotó: Zagyva Dorka–Zagyva Lajos // Rally Hungary

„Így van! – erősítette meg Zagyva Lajos, Dorka édesapja és egyben navigátora. – Most is csak jót tudok mondani róla. Az orra esés sajnos benne van a rallyban. Évtizedek óta megyek ezeken a pályákon, sok újat nem tudnak mutatni, de álmomban sem gondoltam volna, hogy ez a bukkanó így megdobja az autót. 

Másnap nagyon jól ment Dorka. Iszkát imádta és szerintem most már Tést is szereti. Az, hogy az Eb mezőnyben ötödik időt autóztunk, várakozáson felüli, de a Peugeot Kupa szakaszgyőzelmet is nagyra értékelem. Sokat kell még tanulnia, ez nem is kérdéses, de látom rajta a fejlődést, nagyon odatette magát és büszke vagyok rá.“ 

Zagyva Dorka együttműködő partnere a Vértes és Vidéke Kft.