Mekler és a Scuderia is a második helyen áll a Bohemia Rali után

A C csoport második és a C3-as kategória első helyén végzett Mekler László és Mekler-Mikó Edit, Alfa Romeo 1750 GTam-mel a Bohemia Ralin, a Historic Rali Európa-bajnokság kilencedik futamán. A páros igen nehéz versenyen van túl, hiszen az első napon az elromlott kuplung miatt ki is kellett állniuk, másnap azonban szuperralival visszatértek, és sikerült felkapaszkodniuk. Mekler ezzel a C csoport bajnokságában a második helyre lépett előre, míg a csapatbajnokságban a Scuderia Coppa Amici több nagy múltú csapatot megelőzve szintén az igen előkelő második helyen áll.

IMG_6054 (Large)

„Jó lett volna a verseny, ha nincs a műszaki hibánk” – mondta Mekler. „Az első gyorsaságin nyolcadik időt autóztunk, a porschés Pagellával azonosat. Mondtam is (Mikó) Editnek, hogy most repülünk.”

„A második gyorsaságin azonban háromszor megállt az autó, mint a szög, de így is abszolút 12. időt futottunk. A kuplungunk viszont teljesen tönkrement, nem tudtuk folytatni a versenyt és kiálltuk.”

„Másnapra megjavítottuk az autót, a kihagyott gyorsaságikért a legrosszabb idő plusz egy percet kaptunk. Abszolút értékelésben így 25.-ek lettünk. Az volt a célom, hogy az első ötben végezzünk, ami nagyon merész, de nem megvalósíthatatlan. De hát ilyen a rali.”

„Az időmérést leszámítva a verseny nagyon jól szervezett volt, jó pályákkal. Az Eb-pontokat én nem számolgatom, de annak nagyon örülök, hogy a Scuderia a második helyen áll. Tisztában vagyok vele, hogy ezt nem tudjuk sokáig tartani, hiszen az ellenfelek nagyobb létszámú csapattal, több versenyen indulnak, de én ezt a részeredményt is komoly teljesítménynek tartom egy kis magyar csapattól, és nagyon büszke is vagyok rá.”

A Historic Rali-Európa-bajnokság C csoportjának állása kilenc futam után

  1. Mats Myrsell, Porsche Carrera RS, 87 pont
  2. Mekler László, Alfa Romeo 1750 GTam, 67 pont
  3. Anders Johnsen, Porsche Carrera RSR, 59 pont
  4. Valter Jensen, Porsche Carrera RS, 28 pont
  5. Denis Moynihan, Ford Escort Mk I, 15 pont
  6. Villu Mättik, VAZ 2101, 10 pont
  7. Wolfgang Nehse, Porsche Carrera RS, 1 pont

Navigátorok

  1. Esko Junttila 87 pont
  2. Mekler-Mikó Edit 67 pont
  3. Ingrid Johnsen 59 pont
  4. Erik Pedersen 28 pont
  5. Gerard Conway 15 pont
  6. Arvo Maslenikov 10 pont

Csapatbajnokság:

  1. Rododendri Historic Rally 174 pont
  2. Scuderia Coppa Amici 137 pont
  3. Tractive Motorsport 134 pont
  4. Historic Rally Club Finland 129 pont
  5. Squadra Corse Isola Vicentina 103 pont
  6. Team Milano Racing 90 pont
  7. Rally Club Sandro Munari 28 pont
  8. Black Motorsport 15 pont
  9. SK Villu 10 pont
  10. Pravia Autocompeticion 1 pont

További információ: www.scuderia.hu www.historic-racing.hu

Zagyva

Zagyva Lajos nem nyert, győzött

A kétkerék-hajtású kategória két legendája, Zagyva Lajos és Spitzer Gábor nyerték a Győr Rallyn a 2wd, az RC4 és a Peugeot Kupát is, ám miután nem akarták befolyásolni az utánpótlás kategória bajnokságát, a céldobogón leadták menetlevelüket, így végül nem értékelték őket a versenyen. Mégis győztek. 

„Az utolsó pillanatban dőlt el minden – magyarázta Zagyva Lajos. – Eredetileg (Zagyva) Dorkát neveztük a Peugeot Kupába, azonban az egyetemi elfoglaltsága miatt nem tudott rajthoz állni. Aki ismeri Dorkát, az tudja róla, hogy él-hal a rallyért, de az egyetemet is komolyan veszi, így most az utóbbit választotta. 

Zagyva Lajos
Fotó: Pál Bence // Zagyva Lajos

Nem is nagyon foglalkoztunk a Győr Rallyval, amíg észbe nem kaptam, hogy hiszen mi vállaltuk, hogy a Veszprém Rally után három Peugeot Kupa futamon indulunk. Gyorsan felhívtam Spitzer Gabit és beneveztünk.“

Bár Zagyva Lajos és Spitzer Gábor is évtizedeken keresztül számítottak a magyar kétkerekes mezőny legkiemelkedőbb sofőrei és navigátorai közé, sohasem versenyeztek együtt. Gyerekeik, Zagyva Dorka és Spitzer Frida viszont a rallyn keresztül nagyon jó barátok lettek, ami a két családot is összehozta. 

Fotó: Pál Bence // Spitzer Gábor

„Az utóbbi évben sok segítséget kaptunk (Spitzer) Gabitól, most már ő navigál Dorkának. Egy ideje beszélgettünk róla, hogy menni kéne egyet nekünk is együtt, az élet pedig hirtelen megadta ezt a lehetőséget. 

Mondtam Gabinak, hogy csak úgy megyek, ha tisztességesen felkészülünk, de a verseny végén kiállunk, hogy ne befolyásoljuk az éves bajnokságot. Annyit válaszolt, ő is így gondolja. 

Na innentől viszont nem volt könnyű dolgunk, mert meg kellett nyerni a versenyt, hogy a végén úgy tudjunk kiállni, hogy a sorrendet ne borítsuk fel. 

A pályabejáráson a két napot maximálisan kihasználtuk. A versenyen volt úgy, hogy átszóltam Gabinak, húzzon még egyet az övön, mert ez kemény lesz. Ráhúzott és mondta, mehetünk. 

Fotó: Pál Bence // Zagyva Lajos

Határ Attilával és Bertalan Marcival nagyon jót vívtunk. Minden tudásunkra szükség volt, hogy felvegyük velük a versenyt. Büszke vagyok a két srácra, mert egy éve őket szemeltem ki, hogy menjenek helyettem az Oroszlány Rallyn a Peugeot-val. Akkor azt mondtam, azért kapják, mert szerintem ők lehetnek a Peugeot Kupa két sztárja, és egy év múlva ez be is jött. 

Végül 3,3 másodperccel – ami nem mondható soknak – mi voltunk a leggyorsabbak. Sőt, nagyon is benne volt, hogy a fiatalok elvernek minket. Ahogy Gabival megbeszéltük, a célban leadtuk a menetlevelünket, de annyira elbénáztam, hogy rossz embernek adtam le, ezért kaptunk 20 másodperc büntetést, de végül is ez már nem számított.“

A Zagyva–Spitzer páros így a kétkerék-hajtású, az RC4-es és a Peugeot Kupa győzelméről is lemondott, plusz a Peugeot Kupa pénzdíjáról, de ezt egyáltalán nem bánják. 

Fotó: Pál Bence // Zagyva Lajos

„Nagyon sokan gratuláltak nekünk, hogy ez kemény munka volt. Az egyik legkedvesebb megjegyzés az volt, hogy a magyar rallysportban pár embernek le van betonozva a neve, és mostmár az enyém is. Én nem így gondolom, de jól esett. Ez a sok gratuláció nekünk Gabival felért egy győzelemmel. A fiatalok meg hadd gyűjtsék a serleget, a jövő az övék, őket kell segíteni. 

Azért azt el kell mondanom, hogy ez a négy nap kivégzett rendesen. Ma (hétfő) reggel felkeltem, ó mondom, nincs semmi baj, megyek dolgozni, de délben hazajöttem, mert elfáradtam. Ezzel együtt nagyon megérte, jól esett Gabival mind a kettőnk lelkének.“ 

Zagyva Lajos együttműködő partnere a Vértes és Vidéke Kft.