Mekler és a Scuderia is a második helyen áll a Bohemia Rali után

A C csoport második és a C3-as kategória első helyén végzett Mekler László és Mekler-Mikó Edit, Alfa Romeo 1750 GTam-mel a Bohemia Ralin, a Historic Rali Európa-bajnokság kilencedik futamán. A páros igen nehéz versenyen van túl, hiszen az első napon az elromlott kuplung miatt ki is kellett állniuk, másnap azonban szuperralival visszatértek, és sikerült felkapaszkodniuk. Mekler ezzel a C csoport bajnokságában a második helyre lépett előre, míg a csapatbajnokságban a Scuderia Coppa Amici több nagy múltú csapatot megelőzve szintén az igen előkelő második helyen áll.

IMG_6054 (Large)

„Jó lett volna a verseny, ha nincs a műszaki hibánk” – mondta Mekler. „Az első gyorsaságin nyolcadik időt autóztunk, a porschés Pagellával azonosat. Mondtam is (Mikó) Editnek, hogy most repülünk.”

„A második gyorsaságin azonban háromszor megállt az autó, mint a szög, de így is abszolút 12. időt futottunk. A kuplungunk viszont teljesen tönkrement, nem tudtuk folytatni a versenyt és kiálltuk.”

„Másnapra megjavítottuk az autót, a kihagyott gyorsaságikért a legrosszabb idő plusz egy percet kaptunk. Abszolút értékelésben így 25.-ek lettünk. Az volt a célom, hogy az első ötben végezzünk, ami nagyon merész, de nem megvalósíthatatlan. De hát ilyen a rali.”

„Az időmérést leszámítva a verseny nagyon jól szervezett volt, jó pályákkal. Az Eb-pontokat én nem számolgatom, de annak nagyon örülök, hogy a Scuderia a második helyen áll. Tisztában vagyok vele, hogy ezt nem tudjuk sokáig tartani, hiszen az ellenfelek nagyobb létszámú csapattal, több versenyen indulnak, de én ezt a részeredményt is komoly teljesítménynek tartom egy kis magyar csapattól, és nagyon büszke is vagyok rá.”

A Historic Rali-Európa-bajnokság C csoportjának állása kilenc futam után

  1. Mats Myrsell, Porsche Carrera RS, 87 pont
  2. Mekler László, Alfa Romeo 1750 GTam, 67 pont
  3. Anders Johnsen, Porsche Carrera RSR, 59 pont
  4. Valter Jensen, Porsche Carrera RS, 28 pont
  5. Denis Moynihan, Ford Escort Mk I, 15 pont
  6. Villu Mättik, VAZ 2101, 10 pont
  7. Wolfgang Nehse, Porsche Carrera RS, 1 pont

Navigátorok

  1. Esko Junttila 87 pont
  2. Mekler-Mikó Edit 67 pont
  3. Ingrid Johnsen 59 pont
  4. Erik Pedersen 28 pont
  5. Gerard Conway 15 pont
  6. Arvo Maslenikov 10 pont

Csapatbajnokság:

  1. Rododendri Historic Rally 174 pont
  2. Scuderia Coppa Amici 137 pont
  3. Tractive Motorsport 134 pont
  4. Historic Rally Club Finland 129 pont
  5. Squadra Corse Isola Vicentina 103 pont
  6. Team Milano Racing 90 pont
  7. Rally Club Sandro Munari 28 pont
  8. Black Motorsport 15 pont
  9. SK Villu 10 pont
  10. Pravia Autocompeticion 1 pont

További információ: www.scuderia.hu www.historic-racing.hu

Wirtmann Ferenc

Wirtmann: Kuplung, szuperrally, de így is élveztük

Kalandos versenye volt Wirtmann Ferencnek és Kerekes Józsefnek a Salgó Rallyn. Az Országos Historic Rallybajnokság második futamán az első öt szakaszt megnyerték és vezették a versenyt, amikor elromlott a Ford Escort Mk II-es kuplungja, így a napi utolsó szakaszt ki kellett hagyniuk. Szombaton szuperrallyval visszaálltak, de a kihagyott gyorsasági miatt annyi büntetést kaptak, hogy az abszolút értékelésben a nyolcadik, D csoportban pedig az ötödik helyre tudtak felkapaszkodni.

Jó versenyt ígért Wirtmann Ferenc a Salgó Rallyra és a műszaki hibájuk ellenére is azt gondolja, nem tévedett az előrejelzéssel. 

„Tényleg jó verseny volt, jó pályákkal – mondja. – Ceredet nem kell bemutatni, az egyik legjobb magyar gyorsasági. Kazár rettentő gyors, bár most megnövelték a hosszát. A másik két pályát Katalinaknaként ismerjük. Elég durva, de igazi rally gyorsasági. Sok volt a murvafelhordás, a sár, verseny közben is esett az eső, mégis kevés defekt volt. Mi Jotival nagyon élveztük a pályákat. 

Az első öt gyorsaságit megnyertük, de már az elején probléma volt a kuplunggal, nem emelt ki. A hatodik szakaszon nem mertünk elrajtolni, mert ha bent maradunk a pályán, akkor vége a versenyünknek. Inkább bementünk a szervizparkba, ahol kicseréltük a kuplungot, így másnap folytatni tudtuk a versenyt.“

Fotó: Sári Péter // Wirtmann Ferenc

A szuperrallyt azonban a historic szabálya komolyan bünteti. 

„A historic sajátos szabálya szerint, ha ez első nap kiesel, akkor az addigi eredményeidet törlik és a kategória utolsó idejét kapod, plusz kihagyott gyorsaságinként öt percet – vette át a szót Kerekes Joti. – Ez nekünk összességében több mint 15 perc büntetést jelentett, de legalább versenyben maradtunk. Mivel szuperrallyztunk, a megszerzett pontjainkat is felezik, így számításaink szerint három pontot kaptunk, ami még mindig több, mint ha kiesetünk volna.“

A verseny második napján, szombaton így már nem kellett sietnie a párosnak és előkerültek a használt gumik is. 

„Előszedtük az összes kopott gumit, amit egyébként versenyre már nem raktunk volna fel, és elhasználtuk őket – mondta Wirtmann. – Zagyvarónát mind a háromszor megnyertük. Szuhára nem voltak jók a széles gumik, de mivel gyakorlatilag nem számított az időeredményünk, fent hagytuk őket és azzal mentünk. Ott mind a kétszer kikaptunk. 

Fotó: Sári Péter // Wirtmann Ferenc

Abszolútban 8., D csoportban 5., D3-as kategóriában pedig 4.-ek lettünk. Ennyit tudtunk kihozni a versenyből. A Mecsek Rally előtt át kell néznünk a kuplungot és a hidraulikát is. Amint megvan a hiba oka, tudjuk orvosolni. Remélem, a másik magyar klasszikus versenyen, Pécsen az eredményünk is jobb lesz. De ha csak annyira élvezzük Jotival, mint a Salgót, akkor már elégedettek leszünk.“ 

A Textura Sport Club partnerei: Grawe Életbiztosító Zrt., Textura Zrt., Valvoline és Sonax