Mekler és a Scuderia is a második helyen áll a Bohemia Rali után

A C csoport második és a C3-as kategória első helyén végzett Mekler László és Mekler-Mikó Edit, Alfa Romeo 1750 GTam-mel a Bohemia Ralin, a Historic Rali Európa-bajnokság kilencedik futamán. A páros igen nehéz versenyen van túl, hiszen az első napon az elromlott kuplung miatt ki is kellett állniuk, másnap azonban szuperralival visszatértek, és sikerült felkapaszkodniuk. Mekler ezzel a C csoport bajnokságában a második helyre lépett előre, míg a csapatbajnokságban a Scuderia Coppa Amici több nagy múltú csapatot megelőzve szintén az igen előkelő második helyen áll.

IMG_6054 (Large)

„Jó lett volna a verseny, ha nincs a műszaki hibánk” – mondta Mekler. „Az első gyorsaságin nyolcadik időt autóztunk, a porschés Pagellával azonosat. Mondtam is (Mikó) Editnek, hogy most repülünk.”

„A második gyorsaságin azonban háromszor megállt az autó, mint a szög, de így is abszolút 12. időt futottunk. A kuplungunk viszont teljesen tönkrement, nem tudtuk folytatni a versenyt és kiálltuk.”

„Másnapra megjavítottuk az autót, a kihagyott gyorsaságikért a legrosszabb idő plusz egy percet kaptunk. Abszolút értékelésben így 25.-ek lettünk. Az volt a célom, hogy az első ötben végezzünk, ami nagyon merész, de nem megvalósíthatatlan. De hát ilyen a rali.”

„Az időmérést leszámítva a verseny nagyon jól szervezett volt, jó pályákkal. Az Eb-pontokat én nem számolgatom, de annak nagyon örülök, hogy a Scuderia a második helyen áll. Tisztában vagyok vele, hogy ezt nem tudjuk sokáig tartani, hiszen az ellenfelek nagyobb létszámú csapattal, több versenyen indulnak, de én ezt a részeredményt is komoly teljesítménynek tartom egy kis magyar csapattól, és nagyon büszke is vagyok rá.”

A Historic Rali-Európa-bajnokság C csoportjának állása kilenc futam után

  1. Mats Myrsell, Porsche Carrera RS, 87 pont
  2. Mekler László, Alfa Romeo 1750 GTam, 67 pont
  3. Anders Johnsen, Porsche Carrera RSR, 59 pont
  4. Valter Jensen, Porsche Carrera RS, 28 pont
  5. Denis Moynihan, Ford Escort Mk I, 15 pont
  6. Villu Mättik, VAZ 2101, 10 pont
  7. Wolfgang Nehse, Porsche Carrera RS, 1 pont

Navigátorok

  1. Esko Junttila 87 pont
  2. Mekler-Mikó Edit 67 pont
  3. Ingrid Johnsen 59 pont
  4. Erik Pedersen 28 pont
  5. Gerard Conway 15 pont
  6. Arvo Maslenikov 10 pont

Csapatbajnokság:

  1. Rododendri Historic Rally 174 pont
  2. Scuderia Coppa Amici 137 pont
  3. Tractive Motorsport 134 pont
  4. Historic Rally Club Finland 129 pont
  5. Squadra Corse Isola Vicentina 103 pont
  6. Team Milano Racing 90 pont
  7. Rally Club Sandro Munari 28 pont
  8. Black Motorsport 15 pont
  9. SK Villu 10 pont
  10. Pravia Autocompeticion 1 pont

További információ: www.scuderia.hu www.historic-racing.hu

Wirtmann Ferenc–Kerekes József, Ford Escort Mk II, Hargita Rally 2025

Hó, tükörjég, és egy majdnem medve – Wirtmann győzött a Hargita Rallyn

Győzelemmel kezdte a szezont Wirtmann Ferenc és Kerekes József a román bajnokság idei első futamán, a Hargita Rallyn. A Ford Escort Mk II-es egyszer ugyan megtréfálta őket és éppen csak elgurult a célig, a pályabejáráson pedig a hó és a jég és egy majdnem medve is rájuk ijesztett.

„Csak szuperlatívuszokban tudok beszélni a versenyről – mondta Wirtmann. – Minden a versenyzőkért történt és minden nagyon flottul zajlott. 

Wirtmann Ferenc–Kerekes József, Ford Escort Mk II, Hargita Rally 2025
Escort Mk II, Hargita Rally 2025

Szenzációs pályák voltak, egész héten egyetlen gödörrel sem találkoztunk. Egyedül az időjárás miatt aggódtunk, miután a pályabejárásra leesett a hó és tükörjég volt az aszfalt. A versenyre azonban lekotorták, felszórták, így nyoma sem maradt a hónak. A pálya széle ettől függetlenül felázott és ahol nem volt padkavédelem, ott elég kihordásossá vált. Észnél kellett lenni, de nem volt vészes. 

Az Escort jól működött, bár egyszer ránk ijesztett, amikor elment a töltés. A gyorsasági felétől dadogott a motor, majd 120-nál végleg megállt. Kiraktam üresbe és begurultunk a célba. Szerencsénk volt, mert a célvonalon még kettővel, de átgurultunk, aztán jöttek a nézők és betoltak. 

Wirtmann Ferenc–Kerekes József, Ford Escort Mk II, Hargita Rally 2025
Escort Mk II, Hargita Rally 2025

Az indítómotorral szokott gond lenni, a generátorral eddig nem volt. Az Escort motorja magas fordulaton eléggé rezonál, ez okozza általában a problémát. Szerencsére hosszabb etap következett, így a gyorsasági után a srácok megjavították és késés nélkül folytathattuk.

Nagyon jó hangulatú verseny volt, Kovács Levente barátom hívott meg, aki szintén egy Escorttal versenyez Romániában. Most nem tudott indulni, ezért végig velünk volt, segített mindenben. Ezúton is nagyon köszönöm a segítségét. 

A nézők is fantasztikusak voltak, a rendezők pedig mindent megtettek, hogy jól érezzük magunkat. Szívesen megyünk vissza máskor is.“

Wirtmann Ferenc–Kerekes József, Ford Escort Mk II, Hargita Rally 2025
Escort Mk II, Hargita Rally 2025

Na de mi a helyzet a medvével? Ami errefelé valóban gyakori és minden ide látogatónak felhívják a figyelmét, hogy nem játék.

„Ezt nekünk is többször elmondták – veszi át a szót Kerekes Joti. – Annyit beszéltek róla, hogy amikor a pályabejáráson az út szélén megláttam egy barna állatot, felkiáltottam, ott egy medve. Feri rám néz, azt mondja, te, az egy tehén. Tényleg az volt, csak barna. Hát így találkoztunk egy majdnem medvével. 

Wirtmann Ferenc–Kerekes József, Ford Escort Mk II, Hargita Rally 2025
Escort Mk II, Hargita Rally 2025

Én is csak meg tudom erősíteni Ferit, hogy nagyon jól szervezett verseny volt. Az egyik etapon volt egy rövid módosítás, egy rendezvény helyszínét kellett elkerülni. Erre kaptunk több információt is, amin felül a rendező küldött egy videót, hogy pontosan merre kell kerülni. Ilyet korábban még nem tapasztaltam. 

Feri fél év nem ült autóban, de ez nem látszott rajta. Szerintem lendületesen autóztunk. Nem volt sok ellenfelünk historicban, de ennek ellenére nem rossz győzelemmel kezdeni a szezont, főleg egy ilyen jó versenyen.“

Wirtmann Ferenc–Kerekes József, Ford Escort Mk II, Hargita Rally 2025
Escort Mk II, Hargita Rally 2025

Bár a Wirtmann–Kerekes páros az Országos Historic Rallybajnokság első futamát kihagyta, a második versenyen, a júniusi Mecsek Rallyn biztosan ott lesznek. 

„A Mecsek Rallytól a teljes magyar historic szezont tervezzük – mondta Wirtmann. – Üzenem Zsírpapának, hogy Pécsen találkozunk. Viszek neki gumit, hátha azzal meg tud verni.“

A Textura Sport Club partnerei: Grawe Életbiztosító Zrt., Textura Zrt., Valvoline és Sonax