Mekler harmadik, a Scuderia második a historic Eb-n

A C korcsoport negyedik valamint a C3-as kategória első helyét szerezte meg Mekler László és Mekler-Mikó Edit a Costa Brava Rali, historic Eb-futamon, Alfa Romeo 1750 GTam-mel. Mivel a kategória győzelemért is külön pont jár, így a bajnokság harmadik helyén állnak. Még jobban szerepelt a Scuderia Coppa Amici. A magyar csapat Mekler és Wirtmann révén 23 pontot gyűjtött a nyitó versenyen, amivel a kilenc értékelt csapat közül a második helyen áll.

Mekler_CostaBrava2015 (Large)

A Costa Brava Rali volt az 1750 GTam első historic Eb-futama, és a tavalyi Baranya Kupa után mindössze a második raliversenye is. Az egykoron pálya versenyautónak épített Alfát a következő versenyre Mekler szeretné leváltani egy új, ralira épült autóval.

„Kemény verseny volt. Tavaly műszaki hiba miatt hamar kiestünk, ezért az idén revansot akartunk venni és nagyon szerettünk volna célba érni” – mondta Mekler László. „Az Eb mellett a spanyol bajnokságban is értékelték a versenyt, így volt pár kategória társunk. Nagyon jól esett, hogy a helybéliek sem tudtak megfogni. C csoportban három Porsche végzett előttünk, amikkel nem tudunk mit kezdeni, de mi első sorban versenyezni és nem pontot gyűjteni mentünk. Annak viszont nagyon örülök, hogy a Scuderia ilyen jól szerepelt és hogy rangos, nagy múltú csapatok között a második helyen állunk a bajnokságban. ”

„Az eső jó volt, a hó egy kicsit meglepett, hiszen a Costa Braván vagyunk márciusban, hogy kerül oda hó? Képzelheted milyen volt a 245-ös gumikkal a havon korcsolyázni.

„Az autónak ez volt a második raliversenye, de a Sanremo Ralin már egy újépítésűvel szeretnénk indulni.”

További információ: www.scuderia.hu www.historic-racing.hu

Zsírpapa, Mészáros Sándor, Lada VFTS, Zemplén Rally 2024

Zsírpapa meghajtotta az Öreglányt

A tervezettnél rövidebbre, de nagyon jól sikerült Zsírpapa, Mészi és a GFV közös születésnapi bulija a Zemplén Rallyn. Az újjáépített VFTS kiválóan muzsikált, Zsírpapa jól meg is táncoltatta. A hármas (ez fontos) relé azonban meghibásodott, így az utolsó három gyorsaságit kihagyták. Viszont egyszer megverték Wirtmannt. Három másodperccel. 

„Képzeld el, jövünk le Mádról és elkezdett kehegni az Öreglány – vág a közepébe Zsírpapa. – A gyorsasági utána szerviz megnézte, nem találtak semmit. Bementünk a szervizparkba, kicseréltünk osztófejet, rotort, mindent. Semmi változás. Mondom, szerintetek végigbírja? Igen. Akkor go!

Zsírpapa, Mészáros Sándor, Lada VFTS, Zemplén Rally 2024
Fotó: Bittó Zsolt // Zsírpapa

Megyünk etapot, ott is keheg. Amikor kihagyott, akkor rányomtam egyet a relére és abbahagyta. De a gyorsasági előtt már megállt. Jöttek a szervizesek, de nem engedték be őket, be kellett gyalogolniuk, rövidre zárták a relét, azóta tökéletesen működik, de akkor már kikéstük az időnket és kiestünk.

Tudod mi a legszebb? Hogy a harmadik relé ment tönkre én meg az elsőt nyomkodtam, az indexét.“

Zsírpapa elszokott, de azért megverte Wirtmannt!

„Az Öreglány nagyon jó lett. A lengéscsillapítóján még puhítani kell egy kicsit, de ezt leszámítva minden nagyon zsír. Próbáltam rá vigyázni. Nagyon nyálkás volt az út, nem akartam bedobni, mint az előző VFTS-emet a Győr Rallyn. A körülmények mindenkinek egyformák voltak, én viszont szarul mentem. Vissza kell szokni a tempóhoz. 

Hallod, a régi VFTS-emmel a kis gyerek (Plesz Márk) úgy megvert. Nagyon bele talált ebbe a kocsiba. Nagyon ügyes volt. 

Zsírpapa, Mészáros Sándor, Lada VFTS, Zemplén Rally 2024
Fotó: Bittó Zsolt // Zsírpapa

Várjál már, mert mi meg Wirtmannt vertük meg, három másodperccel. Hát, öcsém, képzeld kapott hármat. Jó, egyszer és biztos volt valami gyíkja neki is, de a három másodperc, az akkor is három másodperc. Ne félj, egy évig ezt fogja hallgatni tőlem.

A verseny is jó volt, na de a szurkolók… 

„Nagyon jó verseny volt, én legalábbis jól éreztem magam. Jók voltak a pályák, kicsit hosszúak az etapok, de az nem számít. Anya lejött főzni, ettünk, ittunk, versenyeztünk. Mi kell még? 

A szurkolók is nagyon jók voltak, tök korrekt helyen álltak, integettek, élmény volt előttük versenyezni. Képzeld el, tréningen megyünk, egyszer csak megállítanak minket. Hát már péntek este kint volt a kemény mag sátorral. Dumáltunk velük, Meszes (Mészáros Sándor) ivott egy fröccsöt, azt mentünk tovább. Pont olyan volt, mint régen. Még most is libabőrös vagyok.“ 

Zsírpapa, Mészáros Sándor, Lada VFTS, Zemplén Rally 2024
Fotó: Bittó Zsolt // Zsírpapa

Szponzorok, család és ami igazán számít

„Most mondhatom a szponzorokat? Köszönöm az Etikett Print Kft-nek, a Box Print-FSD Packing Kft-nek, a GQS Kft-nek és az LS-P Kft-nek a támogatást, hogy rajthoz állhattunk a Zemplén Rallyn, a családomnak, hogy elviseltek, anyának, hogy itt volt velünk és istenieket főzött, mindenkinek, aki a versenyen dolgozott, a szurkolóknak, hogy szurkoltak. 

Hogy nem mentünk az utolsó három gyorsaságin, pont nem érdekel. Táncba vittem az Öreglányt, megforgattam, elfáradt a végére, de addig nagyon jó volt. Találkozunk, nem is tudom mikor és hol, de menni kéne még, mert nagyon be vagyok rozsdásodva. Majd nézünk valamit. Puszi a csajoknak.“