Mekler harmadik lett a Historic Rali-Európa-bajnokságon

A C csoport harmadik és a C2-es kategória első helyét szerezte meg Mekler László és Mekler-Mikó Edit a Historic Rali-Európa-bajnokság idei 12. futamán, az Elba Ralin. Ezzel a C csoport bajnokságában 79-re növelték pontjaik számát, amivel bebiztosították maguknak az év végi harmadik helyet.

MeklerElba

A páros ezúttal a kisebb, 1,6-os Alfával, a Giulia Sprint GTA-val állt rajthoz, amelynek a generátora tréfálta meg őket az első, éjszakai szakaszokon. Ezt követően az autó tökéletesen működött és Meklerék is kihozták belőle a maximumot.

„Elba az idén is hozta a formáját. Millió turista, biciklista volt, úgy kellett kerülgetni őket a pályabejáráson” – mesélte Mekler. „A tavalyi, 97-es rajtszámmal ellentétben az idén 35-öset kaptunk, de ebben borzasztóan sok munkánk volt. Így viszont végre nem kellett az ellenfeleket előzgetnünk a gyorsaságikon.”

„Az első nap, csütörtök este tönkrement a generátorunk és nem töltött elég feszültséggel. Mivel ikergyújtógyertyás a motor, azonnal háromhengeres lett, így még kevesebbet töltött a generátor és a lámpákat sem tudtam felkapcsolni. Feltettük a tartalék generátort, onnantól kezdve az autó tökéletesen működött. Viszont az első két gyorsot elbuktuk.”

„Pénteken és szombaton is a biztonságra mentem. Tavaly is ezzel az autóval indultunk Elbán, akkor műszaki hiba miatt kiestünk, ezért most mindenképpen célba akartam érni, de az utolsó gyorsaságikon már annyira nyomtam, hogy sok nem maradt benne.”

„A csoportunkban harmadikok lettünk az Eb értékelésében, az olasz bajnoksággal összevont abszolút értékelésben pedig huszadikak. Utóbbira büszkébb vagyok. A C csoport Európa-bajnokságában bebiztosítottuk a harmadik helyet. Ennél számomra fontosabb a csapatunk, a Scuderia Coppa Amici szereplése. Jelenleg a negyedik helyen állunk a csapatbajnokságban, amit szeretnénk megtartani.”

„Nagyon sok versenyzőtársunkat hívtuk meg a szezonzáró Mecsek Ralira. Öt autót Elbáról egyenesen áthoztak Magyarországra, most itt állnak az udvarunkon, a versenyzők és a szerelők pedig majd repülővel érkeznek.”

A Historic Rali-Európa-bajnokság C csoportjának állása 12 futam után

  1. Mats Myrsell, Porsche Carrera RS, 129 pont
  2. Anders Johnsen, Porsche Carrera RSR, 101 pont
  3. Mekler László, Alfa Romeo 1750 GTam, 79 pont
  4. Valter Jensen, Porsche Carrera RS, 40 pont
  5. Denis Moynihan, Ford Escort Mk I, 15 pont
  6. Villu Mättik, VAZ 2101, 11 pont
  7. Wolfgang Nehse, Porsche Carrera RS, 2 pont

 

Navigátorok

  1. Esko Junttila 129 pont
  2. Ingrid Johnsen 101 pont
  3. Mekler-Mikó Edit 79 pont
  4. Erik Pedersen 39 pont
  5. Gerard Conway 15 pont
  6. Arvo Maslenikov 11 pont

 

Csapatbajnokság

  1. Rododendri Historic Rally 231 pont
  2. Tractive Motorsport 203 pont
  3. Historic Rally Club Finland 189 pont
  4. Scuderia Coppa Amici 162 pont
  5. Squadra Corse Isola Vicentina 145 pont
  6. Team Milano Racing 130 pont
  7. Rally Club Sandro Munari 40 pont
  8. Black Motorsport 15 pont
  9. SK Villu 11 pont
  10. Pravia Autocompeticion 1 pont

További információ: www.scuderia.hu www.historic-racing.hu

Wirtmann Ferenc–Kerekes József, Ford Escort Mk2, Győr Rally 2024, győztes és Historic Bajnok

Még a fotós is Wirtmann autóját javította a Győr Rallyn

Régen volt már olyan kalandos versenye Wirtmann Ferencnek és Kerekes Józsefnek, mint a Győr Rally. Az első gyorsasági után még csak betolni kellett a Ford Escort Mk II-est, a második körben azonban teljesen elnémult. Kisebb konzíliumot tartottak felette, hogy megtalálják a hibát, amiben még egy fotóst is bevontak. Végül némi telefonos segítséggel sikerült újra életre kelteni az autót. Ez után már csak az egész historic mezőnyt kellett utolérni etapon, ledolgozni egy büntetést és a célban pezsgőt locsolva megünnepelni a bajnoki címet.

„Tényleg kalandos verseny volt – nevetett Wirtmann. – Az első gyorsaságin letört az önindító kábele. Csak betolással indult az Escort. Szerencsére a historic mezőnye nagyon segítőkész volt. Idén már többször is volt önindító problémánk, úgyhogy rutinjuk van a betolásban. Ezúton is hálásan köszönöm a segítségüket. A szervizparkban megjavították a srácok, ezzel többet nem volt problémánk.“ 

Wirtmann Ferenc–Kerekes József, Ford Escort Mk2, Győr Rally 2024, győztes és Historic Bajnok
Wirtmann Ferenc–Kerekes József, Ford Escort MkII

Viszont nagy sietségükben a szervizparkból kifelé jövet kihagyták a tankoló zónát, ami miatt 30 másodperc büntetést kaptak, így váratlanul szorossá vált a verseny. 

„Navigátor hiba volt – szögezte le Kerekes Joti. – Egy pillanatra kizökkentem, Feri jó helyre fordult, de mondtam, ne oda menjen, eggyel arrébb. Amikor rájöttem a hibára már késő volt.“

Wirtmann Ferenc–Kerekes József, Ford Escort Mk2, Győr Rally 2024, győztes és Historic Bajnok
Wirtmann Ferenc–Kerekes József, Ford Escort MkII

Wirtmann nem bosszankodott, de volt egy pillanat, amikor felmerült benne, lehet, hogy elúszott a győzelem: 

„Én is hibázhatok, Joti is. Elég rég óta versenyzek, nekem is tudnom kellett volna, hogy be kell menni a tankoló zónába. A büntetéssel az előnyünk el is úszott, 11 másodperccel vezettünk Müller Roland Zsigulija előtt. Ráadásul Kalapács Zsolt a Rábaringen nagyon letalált az Opellal, adott nekünk hét másodpercet, ami rengeteg. Akkor éreztem, hogy nem annyira biztos ez a győzelem.“

Wirtmann Ferenc–Kerekes József, Ford Escort Mk2, Győr Rally 2024, győztes és Historic Bajnok
Wirtmann Ferenc–Kerekes József, Ford Escort MkII

Pedig az igazi riadalom még hátravolt. Az ötödik gyorsaságin, Sokorópátkán egyszer csak leállt a motor. 

„Jotival próbáltunk kapcsolgatni mindent, nagy nehezen életre kelt, de aztán megint leállt és akkor már nem is tudtuk újra indítani. 

Szerencsére lejtett a pálya, így begurultunk a célba. A két szervizesünknek Farkas Ferikének és Pál Lacinak még a fotós Zentai Gábor is próbált segíteni, ő elektromos szerelő. Végül felhívtuk Papp Arnit, aki az Escort elektromos rendszerét készítette, és közös erővel találtuk meg a leszakadt testkábelt. Miután meglett a hiba, ideiglenesen megoldottuk és mehettünk is. 

Wirtmann Ferenc–Kerekes József, Ford Escort Mk2, Győr Rally 2024, győztes és Historic Bajnok
Wirtmann Ferenc–Kerekes József, Ford Escort MkII

Akkorra viszont az egész historic mezőny elment már mellettünk, úgyhogy etapon igyekeznünk kellett, de végül késés nélkül értünk a következő időellenőrzőre.“

Wirtmannék versenye ezután konszolidálódott és végül több mint egy perc előnnyel nyertek. 

„Mindent egybevetve izgalmas verseny volt. Nem csak Kalapács, a zsigulisok is nagyon jól mentek, nehéz dolgunk volt ellenük. 

Wirtmann Ferenc–Kerekes József, Ford Escort Mk2, Győr Rally 2024, győztes és Historic Bajnok
Wirtmann Ferenc–Kerekes József, Ford Escort MkII

Az etapokat kicsit hosszúnak éreztem, már elszoktunk a 7–800 kilométeres versenyektől. Volt a murvás etap és a felhordásos gyorsasági is, azt nem nagyon szerettem. Nagyon jó ötlet volt viszont a szalmabála lassító, aminek az érintéséért nem járt büntetés.

A rendezés jó volt, a rajt-cél ceremóniának és a győri városi szakasznak is megadták a módját.“

Wirtmann Ferenc és Kerekes József is megadták a módját, hiszen a Győr Rallyn aratott D csoport és a D2-es kategória győzelmükkel mind a két bajnokságot megnyerték. Az idei Wirtmann 9. D csoportos bajnoki címe, és zsinórban a 17. szezonját zárja bajnokként.

Wirtmann Ferenc–Kerekes József, Ford Escort Mk2, Győr Rally 2024, győztes és Historic Bajnok
Wirtmann Ferenc–Kerekes József, Ford Escort MkII
Wirtmann Ferenc korábbi historic eredményei
  • 2008. C csoport magyar bajnok
  • 2009. C csoport magyar bajnok
  • 2010. C csoport magyar bajnok
  • 2011. C csoport magyar bajnok
  • 2012. C csoport magyar bajnok, Historic CEZ bajnok
  • 2013. Historic CEZ bajnok
  • 2014. D csoport magyar bajnok, Historic Eb C csoport 4. 
  • 2015. C csoport magyar bajnok, Historic CEZ bajnok, Historic Eb D csoport 2. 
  • 2016. D csoport magyar bajnok, Historic CEZ bajnok
  • 2017. D csoport magyar bajnok, Historic abszolút magyar bajnok
  • 2018. Historic abszolút magyar bajnok, Historic Eb D csoport 2. 
  • 2019. D csoport magyar bajnok, Historic CEZ D csoport 2. 
  • 2020. Historic abszolút magyar bajnok, D csoport magyar bajnok
  • 2021. Historic abszolút magyar bajnok, D csoport magyar bajnok
  • 2022. D csoport magyar bajnok
  • 2023. D csoport magyar bajnok
  • 2024. D csoport magyar bajnok
A Textura Sport Club partnerei: Textura Zrt., Valvoline és Sonax