Mekler harmadik lett a Historic Rali-Európa-bajnokságon

A C csoport harmadik és a C2-es kategória első helyét szerezte meg Mekler László és Mekler-Mikó Edit a Historic Rali-Európa-bajnokság idei 12. futamán, az Elba Ralin. Ezzel a C csoport bajnokságában 79-re növelték pontjaik számát, amivel bebiztosították maguknak az év végi harmadik helyet.

MeklerElba

A páros ezúttal a kisebb, 1,6-os Alfával, a Giulia Sprint GTA-val állt rajthoz, amelynek a generátora tréfálta meg őket az első, éjszakai szakaszokon. Ezt követően az autó tökéletesen működött és Meklerék is kihozták belőle a maximumot.

„Elba az idén is hozta a formáját. Millió turista, biciklista volt, úgy kellett kerülgetni őket a pályabejáráson” – mesélte Mekler. „A tavalyi, 97-es rajtszámmal ellentétben az idén 35-öset kaptunk, de ebben borzasztóan sok munkánk volt. Így viszont végre nem kellett az ellenfeleket előzgetnünk a gyorsaságikon.”

„Az első nap, csütörtök este tönkrement a generátorunk és nem töltött elég feszültséggel. Mivel ikergyújtógyertyás a motor, azonnal háromhengeres lett, így még kevesebbet töltött a generátor és a lámpákat sem tudtam felkapcsolni. Feltettük a tartalék generátort, onnantól kezdve az autó tökéletesen működött. Viszont az első két gyorsot elbuktuk.”

„Pénteken és szombaton is a biztonságra mentem. Tavaly is ezzel az autóval indultunk Elbán, akkor műszaki hiba miatt kiestünk, ezért most mindenképpen célba akartam érni, de az utolsó gyorsaságikon már annyira nyomtam, hogy sok nem maradt benne.”

„A csoportunkban harmadikok lettünk az Eb értékelésében, az olasz bajnoksággal összevont abszolút értékelésben pedig huszadikak. Utóbbira büszkébb vagyok. A C csoport Európa-bajnokságában bebiztosítottuk a harmadik helyet. Ennél számomra fontosabb a csapatunk, a Scuderia Coppa Amici szereplése. Jelenleg a negyedik helyen állunk a csapatbajnokságban, amit szeretnénk megtartani.”

„Nagyon sok versenyzőtársunkat hívtuk meg a szezonzáró Mecsek Ralira. Öt autót Elbáról egyenesen áthoztak Magyarországra, most itt állnak az udvarunkon, a versenyzők és a szerelők pedig majd repülővel érkeznek.”

A Historic Rali-Európa-bajnokság C csoportjának állása 12 futam után

  1. Mats Myrsell, Porsche Carrera RS, 129 pont
  2. Anders Johnsen, Porsche Carrera RSR, 101 pont
  3. Mekler László, Alfa Romeo 1750 GTam, 79 pont
  4. Valter Jensen, Porsche Carrera RS, 40 pont
  5. Denis Moynihan, Ford Escort Mk I, 15 pont
  6. Villu Mättik, VAZ 2101, 11 pont
  7. Wolfgang Nehse, Porsche Carrera RS, 2 pont

 

Navigátorok

  1. Esko Junttila 129 pont
  2. Ingrid Johnsen 101 pont
  3. Mekler-Mikó Edit 79 pont
  4. Erik Pedersen 39 pont
  5. Gerard Conway 15 pont
  6. Arvo Maslenikov 11 pont

 

Csapatbajnokság

  1. Rododendri Historic Rally 231 pont
  2. Tractive Motorsport 203 pont
  3. Historic Rally Club Finland 189 pont
  4. Scuderia Coppa Amici 162 pont
  5. Squadra Corse Isola Vicentina 145 pont
  6. Team Milano Racing 130 pont
  7. Rally Club Sandro Munari 40 pont
  8. Black Motorsport 15 pont
  9. SK Villu 11 pont
  10. Pravia Autocompeticion 1 pont

További információ: www.scuderia.hu www.historic-racing.hu

Fotó: Wirtmann Ferenc // Diósgyőr Rally

Wirtmann elaludt, de győzött

A D korcsoport első és az abszolút értékelés harmadik helyét szerezte meg Wirtmann Ferenc és Kerekes József a HUMDA Rally Országos Historic Bajnokság második futamán, a Diósgyőr Rallyn. A Ford Escort Mk II-es ezúttal is hibátlanul működött, kaptak ugyan egy lassú defektet, de ez nem hátráltatta a párost, mindössze vasárnap reggel a rajt előtt akadt némi riadalom a csapatban. 

„Jó verseny volt – mondta Wirtmann Ferenc. – Ifj. Érdi Tibi Sierrájával és Varga Zoli BMW-jével nem tudtuk felvenni a versenyt, de így is volt küzdelem. Sajnáltam, hogy Rónay Laci a Toyotával és Szemám Sanyi a Subaruval kiestek, velük lehetett volna még csatázni, de Nagy Tibi is jól ment a Golffal. Pár helyi srác pedig a saras, gödrös pályákon olyan időket autózott, hogy csak pislogtunk. 

Fotó: Wirtmann Ferenc–Kerekes József // Diósgyőr

Mályinkán a rossz minőségű rész nem feküdt nekünk. Az Escorton 13 colos kerék van, széles gumikkal, ami a jó minőségű aszfalton kiváló, de a gödrös dobálós részeken minden pillanatban ki akarta csavarni a kezemből a kormányt. 

Az autó jól viselkedett, Benító főmérnök úr a verseny előtt átnézte, azt mondta, rendben lesz. Úgy is volt. Egy defektet kaptunk ezen a rossz részen, de lassú defekt volt, nem hátráltatott minket. 

Fotó: Wirtmann Ferenc // Benító főmérnök úr, Diósgyőr Rally

A DVTK stadionban nagyon színvonalas szervizpark volt, a célban rengetegen voltak, nagyon szép serlegeket kaptunk, úgyhogy jövünk jövőre is.“

Na de mi történt vasárnap reggel, ami miatt 30 másodperc büntetést kapott a páros? 

„Elaludtunk – nevet Kerekes Joti. – Szép kényelmesen mentünk a parc ferméhez, amikor Nagy Tibi – a legnagyobb ellenfelünk – hív, hogy hol vagyunk, mert már be kellene mennünk az autóért. Na onnantól kezdve nagyon siettünk, de így is késtünk három percet, ami miatt 30 másodperc büntetést kaptunk.

Fotó: Kerekes József // Diósgyőr

Egyértelműen navigátor hiba volt, de az az egy vigasztal, hogy 37 éves pályafutásom alatt még soha sem késtünk az én hibámból. Ha a következő 37 évet is megúszom hiba nélkül, akkor szerintem ezt a mostanit is megbocsátják nekem. 

Szerencsére a végeredményt nem befolyásolta. A korcsoportunkat megnyertük, ami egy másfeles szorzójú versenyen fontos dolog, ennél többet nem tehettünk volna. A következő versenyünk, a Mecsek Rally is másfeles szorzójú lesz, úgyhogy ma még pihenünk egyet, de holnap el is kezdjük a felkészülést.“

Fotó: Wirtmann Ferenc–Kerekes József // Diósgyőr

A Textura Sport Club partnerei: Textura Zrt., Valvoline és Sonax