Sűrű programmal kezdte az idei rali szezont Mekler László, aki öt hét alatt három versenyen vett részt, két különböző autóval és két különböző navigátorral. Március elején a spanyol historic Eb-futamon, a Costa Brava Ralin kezdett, majd Ausztriában egyik kedvenc versenyén, a Rebenland Ralin vett részt és végül a másik kedvenc Eb-futamán, az olasz Sanremo Storicón zárt.
Costa Brava Rali, abszolút 6., 2-es csoport 3., C3 kategória 1. hely
„Három nagyon jó versenyen indultunk” – mondta Mekler. „A Costa Braván Sárdi Zoli navigált, (Mekler-Mikó) Edit nem tudott eljönni, mert az egyik gyerekünket műtötték. Zoli, Kátai Tomival ment már az Eb-n, úgyhogy tapasztalat, nagyon jó navigátor, de az a fajta összeszokottság, ami Edittel kialakult az elmúlt öt évben, természetesen nem volt meg.
Ez volt az piros Alfánk első versenye azóta, hogy tavaly az Alpi Orinetalin kiütöttem a futóművét. A télen alaposan felújítottuk, hibátlanul üzemelt, abszolút hatodikok lettünk, a kategóriát pedig megnyertük.”
Rebenland Rali, 8.3-as kategória 3. hely
Egy héttel utána már Ausztriában álltunk rajthoz, ott a fehér Alfával és Edittel mentem. Azért indultunk, mert nagyon nehéz versenynek tartom és tetszik ez a fajta kihívás. Sajnos a pályákat eléggé kijárta a mezőny, előttünk elment az osztrák első osztályú bajnokság is. Rosszabb volt a pálya minősége, mint az Akropoliszé. Mi nem tudjuk azokat az íveket használni, mint a modern kocsik, ezért elég sokat kellett lerakni az Alfát.
Sanremo Rali, abszolút 23., C3 kategória 4. hely
A Sanremón visszatértünk a piros Alfához. Ez az egyik legnehezebb verseny, ahol van minden, napsütés, köd, eső. Az első nap a38.-nak rajtoltunk és beraktak elénk egy TR8-as versenyzőt, akiről tudni lehetett, hogy a pálya felénél utolérjük. Reklamáltunk, a második gyorsaságitól kaptunk két percet (rajtidőt), de így is utolértük őt. A Sanremo Ralin pedig nem tudsz félre állni, mert az út szélén vagy sziklafal vagy szakadék van. Az első nap ezzel buktunk egy percet az olasz Rino Righihez képest, aki kettővel előttünk rajtolt Escorttal.
Másnap leugrott az eső meg a köd, amiben hoztuk a formánkat. Az első nap az abszolút 33. helyen voltunk, másnap tíz helyet javítottunk úgy, hogy nem estek ki előlünk senki. Righivel szemben megmaradt az egy perc hátrány, így kategória negyedikek lettünk. Ha nem érjük utol a TR8-ast, akkor talán a dobogóért harcolhattunk volna. Az első két helyen két fiatal srác végzett Fiat 124 Abarthtal, akik mint az állat, úgy mentek, őket nem tudtuk volna megfogni.
A Sanremo Ralin volt egy elég ciki szituációnk, etapon nekimentem a korlátnak. Ilyen sem volt még, hogy valaki etapon törje össze a kocsit. Köd volt, bepárásodott az ablak, én meg nem figyeltem és egyszer csak azt láttam, hogy hoppá, elfogyott az út. Szerencsére csak kozmetikázni kellett a karosszériát, nagyobb baja nem esett a kocsinak.