Mekler: Három verseny öt hét alatt

Sűrű programmal kezdte az idei rali szezont Mekler László, aki öt hét alatt három versenyen vett részt, két különböző autóval és két különböző navigátorral. Március elején a spanyol historic Eb-futamon, a Costa Brava Ralin kezdett, majd Ausztriában egyik kedvenc versenyén, a Rebenland Ralin vett részt és végül a másik kedvenc Eb-futamán, az olasz Sanremo Storicón zárt.

SONY DSC
SONY DSC

Costa Brava Rali, abszolút 6., 2-es csoport 3., C3 kategória 1. hely

„Három nagyon jó versenyen indultunk” – mondta Mekler. „A Costa Braván Sárdi Zoli navigált, (Mekler-Mikó) Edit nem tudott eljönni, mert az egyik gyerekünket műtötték. Zoli, Kátai Tomival ment már az Eb-n, úgyhogy tapasztalat, nagyon jó navigátor, de az a fajta összeszokottság, ami Edittel kialakult az elmúlt öt évben, természetesen nem volt meg.

Ez volt az piros Alfánk első versenye azóta, hogy tavaly az Alpi Orinetalin kiütöttem a futóművét. A télen alaposan felújítottuk, hibátlanul üzemelt, abszolút hatodikok lettünk, a kategóriát pedig megnyertük.”

Rebenland Rali, 8.3-as kategória 3. hely

Egy héttel utána már Ausztriában álltunk rajthoz, ott a fehér Alfával és Edittel mentem. Azért indultunk, mert nagyon nehéz versenynek tartom és tetszik ez a fajta kihívás. Sajnos a pályákat eléggé kijárta a mezőny, előttünk elment az osztrák első osztályú bajnokság is. Rosszabb volt a pálya minősége, mint az Akropoliszé. Mi nem tudjuk azokat az íveket használni, mint a modern kocsik, ezért elég sokat kellett lerakni az Alfát.

unnamed (Medium)

Sanremo Rali, abszolút 23., C3 kategória 4. hely

A Sanremón visszatértünk a piros Alfához. Ez az egyik legnehezebb verseny, ahol van minden, napsütés, köd, eső. Az első nap a38.-nak rajtoltunk és beraktak elénk egy TR8-as versenyzőt, akiről tudni lehetett, hogy a pálya felénél utolérjük. Reklamáltunk, a második gyorsaságitól kaptunk két percet (rajtidőt), de így is utolértük őt. A Sanremo Ralin pedig nem tudsz félre állni, mert az út szélén vagy sziklafal vagy szakadék van. Az első nap ezzel buktunk egy percet az olasz Rino Righihez képest, aki kettővel előttünk rajtolt Escorttal.

Másnap leugrott az eső meg a köd, amiben hoztuk a formánkat. Az első nap az abszolút 33. helyen voltunk, másnap tíz helyet javítottunk úgy, hogy nem estek ki előlünk senki. Righivel szemben megmaradt az egy perc hátrány, így kategória negyedikek lettünk. Ha nem érjük utol a TR8-ast, akkor talán a dobogóért harcolhattunk volna. Az első két helyen két fiatal srác végzett Fiat 124 Abarthtal, akik mint az állat, úgy mentek, őket nem tudtuk volna megfogni.

A Sanremo Ralin volt egy elég ciki szituációnk, etapon nekimentem a korlátnak. Ilyen sem volt még, hogy valaki etapon törje össze a kocsit. Köd volt, bepárásodott az ablak, én meg nem figyeltem és egyszer csak azt láttam, hogy hoppá, elfogyott az út. Szerencsére csak kozmetikázni kellett a karosszériát, nagyobb baja nem esett a kocsinak.

Brilliant Driver Program

Brilliant Driver Program – Miért fontos a szezon előtti teszt? És miért kell belőle mindjárt három is?

Ahogyan a legtöbb sportban, a gokartozásban is fontos a szezon előtti alapozás. Éppen ezért készült a Brilliant Driver Program csapata három tematikus teszttel a szezonnyitóra. 

Három kategóriában négy versenyzővel áll rajthoz a Brilliant Driver Program – BDP Team – csapata az idei magyar és nemzetközi gokart bajnokságokban. 

Juráncsik Balázs tavaly a SeniorMax kategóriában versenyzett, idén pedig a váltós, DD2-ben áll rajthoz. 

Fally Marci második szezonját kezdi a JuniorMaxban, míg öccse, a tavalyi MiniMax magyar bajnok, Fally Markó egy kategóriával feljebb lép és ő is JuniorMaxban folytatja. Mindhárman a nemzetközi sorozatokra, elsősorban a Közép-Európai Rotax Max Challenge-re (CEE) koncentrálnak.

A BDP Teamhez idén csatlakozik a svéd Marcus Papp, aki a MiniMaxban áll rajthoz a magyar bajnokságban. 

Foto: Brilliant Driver Program // Fally Markó és Fally Marci JuniorMax gokartja készül a jesolói teszt első napján

„A gokartsportban is nagyon fontos az év eleji felkészülés – mondta Kurgyis Róbert, a BDP Team csapatvezetője. – A négy versenyzőnk közül hárman is kategóriát váltottak, ezért még alaposabban kellett felkészülnünk. 

Januárban Jesolóban kezdtünk. Itt szerencsénk volt az időjárással, hiszen a vizes pálya kisebb erőkifejtést igényelt a versenyzőktől, így könnyebben tudtak tanulni. 

Ezt követte egy kecskeméti teszt, amit kifejezetten azért iktattunk be, hogy a száraz aszfalton komolyabb erőnléti tréninget tartsunk versenyzőinknek. Komoly fitness programjuk van, de a gokartversenyzés olyan speciális izomzatot igényel, amelyeket szinte csak a gokartozással lehet megszerezni. 

A harmadik tesztünk ismét Jesolóban volt, egy héttel a CEE Bonus Cup versenye előtt. Itt már a felkészülés utolsó fázisában voltunk. Több beállítást próbáltunk ki mindegyik gokarton. Fontos ilyenkor, hogy a stopper mellett a versenyzők visszajelzésére is hagyatkozzunk. Az egész programot úgy állítottuk össze, hogy a nap végére mindig volt előrelépés. A háromnapos teszt végén pedig mind a négy versenyzőnk elégedetten, motiváltan szállt ki a gokartból. 

Fotó: Brilliant Driver Program // Juráncsik Balázs idén váltott DD2-es kategóriára

Juráncsik Balázs szép fokozatosan fejlődött és vele úgy gondolom, hogy DD2-ben akár a győzelemért is harcba szállhatunk. 

Fally Marci és Markó is sokat léptek előre. Két nagyon tehetséges fiatalról van szó. Marci egyre szebben vezet a JuniorMaxban. Markónak tavaly sikeres éve volt a MiniMaxban, idén nagy falat lesz neki a JuniorMax, de komolyan fejlődik. Az időmérőn mindenképpen jó teljesítményt várok mind a kettőjüktől. Velük a folyamatos fejlődés a célunk. 

Marcus Papp a két jesolói teszten volt velünk. Ő a svéd bajnokságban indult korábban. Sokat kell még tanulnia, de nagyon intelligens és eltökélt versenyzőről van szó, akin látszik, hogy rettenetesen akar fejlődni. Minden bemeneten jobb és jobb lett. Ő még két kecskeméti teszten fog részt venni, a magyar bajnokság előtt. 

Brilliant Driver Program
Foto: Brilliant Driver Program // Kurgyis Róbert csapatvezető az előzési pontokat magyarázza Marcus Pappnak

Jesolóban a BDP csapatot erősített Bors Bertold, aki tavaly DD2-ben ért el szép eredményeket a Grand Finalsen. Ezúttal nem versenyzőként, hanem szerelőként és coachként szerepelt. A Brilliant Driver Programban szeretnénk komplex versenyzőket nevelni, ennek volt a része, hogy Berti most egy másik feladatkörben mutatkozott be. Nagyon jól végezte a munkáját és bízunk benne, hogy minél hamarabb láthatjuk őt versenyző overallban is.

Foto: Brilliant Driver Program // A csapat motormérnöke, Kurgyis Zsolt és Bors Berti, bajnok gokart versenyző, aki ezúttal szerelőként segítette a csapatot

Nagy öröm volt a számunkra, hogy amíg a BDP Team Jesolóban tesztelt, addig a Brilliant Driver Program versenyzője, Krózser Menyhért kiválóan szerepelt a WSK Super Master Series-en Franciacortában. Ezúton is gratulálunk neki.“ 

Fotó: Brilliant Driver Program // Krózser Menyhért

A BDP Team idei első versenye február 23–25-e között lesz Jesolóban, ahol Juráncsik Balázs (DD2), Fally Marci (JuniorMax) és Fally Markó (JuniorMax) állnak rajthoz a CEE Bonus Cupon.