Mekler hetedik, a Scuderia harmadik lett a Sanremo Ralin

A C2-es kategóriát megnyerte, C csoportban pedig a hetedik helyen végzett Mekler László és Mekler-Mikó Edit a Sanremo Ralin. Az Alfa Romeo Giulia GTA-val versenyző páros ezzel a historic rali-Európa-bajnokság C csoportjában a pontverseny hetedik helyén áll. Szintén jól szerepelt a Scuderia Coppa Amici is, amelyben Mekleren kívül Wirtmann Ferenc és Ludwig Kuhn is pontot szereztek, így a patinás olasz futamon a magyar csapat volt a harmadik legeredményesebb, a historic Eb csapatbajnokságában pedig az ötödik helyre lépett előre.

SVC_3041 (Large)

„Örülök neki, hogy végül rajthoz álltunk a versenyen, ami jó hangulatban telt” – mondta Mekler László. „A csapat újraszervezése meghozta a gyümölcsét, ezúttal nagyobb probléma nélkül teljesítettük a versenyt, ami mutatta, hogy jó irányba léptünk, de azzal is tisztában vagyok, hogy két hét alatt nem tudtuk megtanulni mindazt, amit az ellenfeleink több éves tapasztalatból merítenek.

Az autónk is jól működött. Egyedül a vibrálással volt némi problémánk. Az egyik gyorsasági előtt például ettől lelazult a gyújtáskapcsolónk, amit Wirtmann Feri bicskájával sikerült megjavítanom. A pályák nagyon töredezettek voltak, sok helyen kerülgettem a gödröket, így viszont megúsztuk a defektet.

1SR_5786 (Large)

A mezőny eleje nagyon erős volt, a hét Lancia 037-essel, és a rengeteg Porschéval. A C2-ben sajnos csak ketten voltunk, az egyetlen ellenfelünk is kiesett, így a győzelemnek számomra nincs olyan nagy sportértéke, mint a C csoport hetedik helyének, amit sokkal erősebb autók között értünk el.

Két Alfa Romeo volt a mezőnyben, és hiába vitték el a Lanciák a show-t, amerre jártunk, mindenhol mosolygó arcokkal találkoztunk.

1MP_9844 (Large)

A mi szereplésünknél is nagyobb öröm számomra, hogy a Scuderia Coppa Amici a harmadik legeredményesebb csapat lett a versenyen és hogy a bajnokságban az ötödik helyen állunk csupa jó nevű, nagy csapat között.

A Historic Rali-Európa-bajnokság C korcsoport (2-es kategória) állása három futam után:
1. Lucio da Zanche (I) 114 pont
2. Mats Myrsell (S) 69 pont
3. Valter Chris Jensen (N) 63 pont
4. Wirtmann Ferenc (H) 48 pont
5. Antonio Sainz (E) 35 pont
6. Carlo Falcone (I) 30
7. Mekler László (H) 24 pont
8. Anders Johnsen (S) 21 pont
9. Villu Mättik (EE) 15 pont
10. Carles Palou (E) 12 pont
11. Nicholas Montini (I) 6 pont

1SR_5789 (Large)

A Historic Rali-Európa-bajnokság csapatverseny állása három futam után:
1. Historic Rally Club Finland 170 pont
2. Rododendri Historic Rally 150 pont
3. Black Motorsport 116 pont
4. Scuderia Coppa Amici 96 pont
5. Tractive Motorsport 90 pont
= Profil Racing Team 90 pont
7. Winners Rally Team 81 pont
8. Rally Club Sandro Munari 63 pont
9. Escuderia Madrid Historicos 35 pont
10. Circolo Della Biella 30 pont
11. SK Villu 15

A Historic Rali-Európa-bajnokság 2014-es naptára:
2014. február 28., Rallye de España (Spanyolország)
2014. március 14., 62 Rally Costa Brava (Spanyolország)
2014. április 4., 29° Sanremo Rally Storico (Olaszország)
2014. május 2., International Rally of the Lakes (Írország)
2014. május 16., 23. Historic Rallye Vltava (Csehország)
2014. június 5., 13th Historic Acropolis Rally (Görögország)
2014. június 20., Ypres Historic Rally (Belgium)
2014. július 3., Historic San Marino Rally (San Marino)
2014. július 18., Auto24 Rally Estonia (Észtország)
2014. augusztus 7., Lahti Historic Rally (Finnország)
2014. augusztus 28., 19° Rally Alpi Orientali Historic (Olaszország)
2014. szeptember 18., XXVI Rally Elba Storico (Olaszország)
2014. október 3., 6 Rallye de Asturias Historico (Spanyolország)
2014. október 17., 48. Mecsek Rallye (Magyarország)

További információ: www.scuderia.huwww.historic-racing.hu

Fotó: Wirtmann Ferenc // Diósgyőr Rally

Wirtmann elaludt, de győzött

A D korcsoport első és az abszolút értékelés harmadik helyét szerezte meg Wirtmann Ferenc és Kerekes József a HUMDA Rally Országos Historic Bajnokság második futamán, a Diósgyőr Rallyn. A Ford Escort Mk II-es ezúttal is hibátlanul működött, kaptak ugyan egy lassú defektet, de ez nem hátráltatta a párost, mindössze vasárnap reggel a rajt előtt akadt némi riadalom a csapatban. 

„Jó verseny volt – mondta Wirtmann Ferenc. – Ifj. Érdi Tibi Sierrájával és Varga Zoli BMW-jével nem tudtuk felvenni a versenyt, de így is volt küzdelem. Sajnáltam, hogy Rónay Laci a Toyotával és Szemám Sanyi a Subaruval kiestek, velük lehetett volna még csatázni, de Nagy Tibi is jól ment a Golffal. Pár helyi srác pedig a saras, gödrös pályákon olyan időket autózott, hogy csak pislogtunk. 

Fotó: Wirtmann Ferenc–Kerekes József // Diósgyőr

Mályinkán a rossz minőségű rész nem feküdt nekünk. Az Escorton 13 colos kerék van, széles gumikkal, ami a jó minőségű aszfalton kiváló, de a gödrös dobálós részeken minden pillanatban ki akarta csavarni a kezemből a kormányt. 

Az autó jól viselkedett, Benító főmérnök úr a verseny előtt átnézte, azt mondta, rendben lesz. Úgy is volt. Egy defektet kaptunk ezen a rossz részen, de lassú defekt volt, nem hátráltatott minket. 

Fotó: Wirtmann Ferenc // Benító főmérnök úr, Diósgyőr Rally

A DVTK stadionban nagyon színvonalas szervizpark volt, a célban rengetegen voltak, nagyon szép serlegeket kaptunk, úgyhogy jövünk jövőre is.“

Na de mi történt vasárnap reggel, ami miatt 30 másodperc büntetést kapott a páros? 

„Elaludtunk – nevet Kerekes Joti. – Szép kényelmesen mentünk a parc ferméhez, amikor Nagy Tibi – a legnagyobb ellenfelünk – hív, hogy hol vagyunk, mert már be kellene mennünk az autóért. Na onnantól kezdve nagyon siettünk, de így is késtünk három percet, ami miatt 30 másodperc büntetést kaptunk.

Fotó: Kerekes József // Diósgyőr

Egyértelműen navigátor hiba volt, de az az egy vigasztal, hogy 37 éves pályafutásom alatt még soha sem késtünk az én hibámból. Ha a következő 37 évet is megúszom hiba nélkül, akkor szerintem ezt a mostanit is megbocsátják nekem. 

Szerencsére a végeredményt nem befolyásolta. A korcsoportunkat megnyertük, ami egy másfeles szorzójú versenyen fontos dolog, ennél többet nem tehettünk volna. A következő versenyünk, a Mecsek Rally is másfeles szorzójú lesz, úgyhogy ma még pihenünk egyet, de holnap el is kezdjük a felkészülést.“

Fotó: Wirtmann Ferenc–Kerekes József // Diósgyőr

A Textura Sport Club partnerei: Textura Zrt., Valvoline és Sonax