Mekler hetedik, a Scuderia harmadik lett a Sanremo Ralin

A C2-es kategóriát megnyerte, C csoportban pedig a hetedik helyen végzett Mekler László és Mekler-Mikó Edit a Sanremo Ralin. Az Alfa Romeo Giulia GTA-val versenyző páros ezzel a historic rali-Európa-bajnokság C csoportjában a pontverseny hetedik helyén áll. Szintén jól szerepelt a Scuderia Coppa Amici is, amelyben Mekleren kívül Wirtmann Ferenc és Ludwig Kuhn is pontot szereztek, így a patinás olasz futamon a magyar csapat volt a harmadik legeredményesebb, a historic Eb csapatbajnokságában pedig az ötödik helyre lépett előre.

SVC_3041 (Large)

„Örülök neki, hogy végül rajthoz álltunk a versenyen, ami jó hangulatban telt” – mondta Mekler László. „A csapat újraszervezése meghozta a gyümölcsét, ezúttal nagyobb probléma nélkül teljesítettük a versenyt, ami mutatta, hogy jó irányba léptünk, de azzal is tisztában vagyok, hogy két hét alatt nem tudtuk megtanulni mindazt, amit az ellenfeleink több éves tapasztalatból merítenek.

Az autónk is jól működött. Egyedül a vibrálással volt némi problémánk. Az egyik gyorsasági előtt például ettől lelazult a gyújtáskapcsolónk, amit Wirtmann Feri bicskájával sikerült megjavítanom. A pályák nagyon töredezettek voltak, sok helyen kerülgettem a gödröket, így viszont megúsztuk a defektet.

1SR_5786 (Large)

A mezőny eleje nagyon erős volt, a hét Lancia 037-essel, és a rengeteg Porschéval. A C2-ben sajnos csak ketten voltunk, az egyetlen ellenfelünk is kiesett, így a győzelemnek számomra nincs olyan nagy sportértéke, mint a C csoport hetedik helyének, amit sokkal erősebb autók között értünk el.

Két Alfa Romeo volt a mezőnyben, és hiába vitték el a Lanciák a show-t, amerre jártunk, mindenhol mosolygó arcokkal találkoztunk.

1MP_9844 (Large)

A mi szereplésünknél is nagyobb öröm számomra, hogy a Scuderia Coppa Amici a harmadik legeredményesebb csapat lett a versenyen és hogy a bajnokságban az ötödik helyen állunk csupa jó nevű, nagy csapat között.

A Historic Rali-Európa-bajnokság C korcsoport (2-es kategória) állása három futam után:
1. Lucio da Zanche (I) 114 pont
2. Mats Myrsell (S) 69 pont
3. Valter Chris Jensen (N) 63 pont
4. Wirtmann Ferenc (H) 48 pont
5. Antonio Sainz (E) 35 pont
6. Carlo Falcone (I) 30
7. Mekler László (H) 24 pont
8. Anders Johnsen (S) 21 pont
9. Villu Mättik (EE) 15 pont
10. Carles Palou (E) 12 pont
11. Nicholas Montini (I) 6 pont

1SR_5789 (Large)

A Historic Rali-Európa-bajnokság csapatverseny állása három futam után:
1. Historic Rally Club Finland 170 pont
2. Rododendri Historic Rally 150 pont
3. Black Motorsport 116 pont
4. Scuderia Coppa Amici 96 pont
5. Tractive Motorsport 90 pont
= Profil Racing Team 90 pont
7. Winners Rally Team 81 pont
8. Rally Club Sandro Munari 63 pont
9. Escuderia Madrid Historicos 35 pont
10. Circolo Della Biella 30 pont
11. SK Villu 15

A Historic Rali-Európa-bajnokság 2014-es naptára:
2014. február 28., Rallye de España (Spanyolország)
2014. március 14., 62 Rally Costa Brava (Spanyolország)
2014. április 4., 29° Sanremo Rally Storico (Olaszország)
2014. május 2., International Rally of the Lakes (Írország)
2014. május 16., 23. Historic Rallye Vltava (Csehország)
2014. június 5., 13th Historic Acropolis Rally (Görögország)
2014. június 20., Ypres Historic Rally (Belgium)
2014. július 3., Historic San Marino Rally (San Marino)
2014. július 18., Auto24 Rally Estonia (Észtország)
2014. augusztus 7., Lahti Historic Rally (Finnország)
2014. augusztus 28., 19° Rally Alpi Orientali Historic (Olaszország)
2014. szeptember 18., XXVI Rally Elba Storico (Olaszország)
2014. október 3., 6 Rallye de Asturias Historico (Spanyolország)
2014. október 17., 48. Mecsek Rallye (Magyarország)

További információ: www.scuderia.huwww.historic-racing.hu

Wirtmann Ferenc–Kerekes József, Ford Escort Mk II, Hargita Rally 2025

Hó, tükörjég, és egy majdnem medve – Wirtmann győzött a Hargita Rallyn

Győzelemmel kezdte a szezont Wirtmann Ferenc és Kerekes József a román bajnokság idei első futamán, a Hargita Rallyn. A Ford Escort Mk II-es egyszer ugyan megtréfálta őket és éppen csak elgurult a célig, a pályabejáráson pedig a hó és a jég és egy majdnem medve is rájuk ijesztett.

„Csak szuperlatívuszokban tudok beszélni a versenyről – mondta Wirtmann. – Minden a versenyzőkért történt és minden nagyon flottul zajlott. 

Wirtmann Ferenc–Kerekes József, Ford Escort Mk II, Hargita Rally 2025
Escort Mk II, Hargita Rally 2025

Szenzációs pályák voltak, egész héten egyetlen gödörrel sem találkoztunk. Egyedül az időjárás miatt aggódtunk, miután a pályabejárásra leesett a hó és tükörjég volt az aszfalt. A versenyre azonban lekotorták, felszórták, így nyoma sem maradt a hónak. A pálya széle ettől függetlenül felázott és ahol nem volt padkavédelem, ott elég kihordásossá vált. Észnél kellett lenni, de nem volt vészes. 

Az Escort jól működött, bár egyszer ránk ijesztett, amikor elment a töltés. A gyorsasági felétől dadogott a motor, majd 120-nál végleg megállt. Kiraktam üresbe és begurultunk a célba. Szerencsénk volt, mert a célvonalon még kettővel, de átgurultunk, aztán jöttek a nézők és betoltak. 

Wirtmann Ferenc–Kerekes József, Ford Escort Mk II, Hargita Rally 2025
Escort Mk II, Hargita Rally 2025

Az indítómotorral szokott gond lenni, a generátorral eddig nem volt. Az Escort motorja magas fordulaton eléggé rezonál, ez okozza általában a problémát. Szerencsére hosszabb etap következett, így a gyorsasági után a srácok megjavították és késés nélkül folytathattuk.

Nagyon jó hangulatú verseny volt, Kovács Levente barátom hívott meg, aki szintén egy Escorttal versenyez Romániában. Most nem tudott indulni, ezért végig velünk volt, segített mindenben. Ezúton is nagyon köszönöm a segítségét. 

A nézők is fantasztikusak voltak, a rendezők pedig mindent megtettek, hogy jól érezzük magunkat. Szívesen megyünk vissza máskor is.“

Wirtmann Ferenc–Kerekes József, Ford Escort Mk II, Hargita Rally 2025
Escort Mk II, Hargita Rally 2025

Na de mi a helyzet a medvével? Ami errefelé valóban gyakori és minden ide látogatónak felhívják a figyelmét, hogy nem játék.

„Ezt nekünk is többször elmondták – veszi át a szót Kerekes Joti. – Annyit beszéltek róla, hogy amikor a pályabejáráson az út szélén megláttam egy barna állatot, felkiáltottam, ott egy medve. Feri rám néz, azt mondja, te, az egy tehén. Tényleg az volt, csak barna. Hát így találkoztunk egy majdnem medvével. 

Wirtmann Ferenc–Kerekes József, Ford Escort Mk II, Hargita Rally 2025
Escort Mk II, Hargita Rally 2025

Én is csak meg tudom erősíteni Ferit, hogy nagyon jól szervezett verseny volt. Az egyik etapon volt egy rövid módosítás, egy rendezvény helyszínét kellett elkerülni. Erre kaptunk több információt is, amin felül a rendező küldött egy videót, hogy pontosan merre kell kerülni. Ilyet korábban még nem tapasztaltam. 

Feri fél év nem ült autóban, de ez nem látszott rajta. Szerintem lendületesen autóztunk. Nem volt sok ellenfelünk historicban, de ennek ellenére nem rossz győzelemmel kezdeni a szezont, főleg egy ilyen jó versenyen.“

Wirtmann Ferenc–Kerekes József, Ford Escort Mk II, Hargita Rally 2025
Escort Mk II, Hargita Rally 2025

Bár a Wirtmann–Kerekes páros az Országos Historic Rallybajnokság első futamát kihagyta, a második versenyen, a júniusi Mecsek Rallyn biztosan ott lesznek. 

„A Mecsek Rallytól a teljes magyar historic szezont tervezzük – mondta Wirtmann. – Üzenem Zsírpapának, hogy Pécsen találkozunk. Viszek neki gumit, hátha azzal meg tud verni.“

A Textura Sport Club partnerei: Grawe Életbiztosító Zrt., Textura Zrt., Valvoline és Sonax