Mekler kedvenc versenyén, az Alpi Orientalin indul

Augusztus 28–30-a között rendezik a Historic Rali-Európa-bajnokság 11., kétszeres szorzójú futamát, az Alpi Orientalit. Az Olaszország északkeleti részén, zömében hegyi utakon zajló verseny hazai pálya lesz a Scuderia Coppa Amici párosa Alfa Romeo Giulia Sprint GTA-ja számára. Nemcsak azért, mert Olaszországban gyártották, hanem mert a pályák adottsága is fekszik az autónak, különösen a hegyről lefelé vezető szakaszok. Mekler mellett a Kátai–Sárdi kettős Fiat 131 Abarth-tal is a Scuderia Coppa Amici színeiben indul, amely a csapatbajnokságban az igen előkelő negyedik helyen áll.

SVC_3041 (Large)

„Ez a kedvenc versenyem az Európa-bajnokságon. Nagyon jó minőségű, szűk aszfalton zajlik, tele kanyarral és Olaszországban van” – mondta Mekler László. „A környék is nagyon szép és a közelben készítik a világ legjobb sonkáját.”

„Nagyon erős lesz a mezőny, mindenki itt van, aki számít az Eb-n, de a helybélieket ezeken a pályákon nem lehet megverni. Ők úgy ismerik az Alpi Orientalit, mint a magyar mezőny Árpádtetőt.”

1SR_5786 (Large)

„Ettől függetlenül bízom a jó eredményben. A szűk pályák fekszenek az Alfának, főleg, amikor a hegyről lefelé jövünk. Szintkülönbség lesz bőven. Van olyan pálya, ami háromszáz méterről rajtol és ezer méter magasra megy fel, majd visszajön négyszáz méterre.”

„Remélem, hogy Kátai Tomival sok pontot tudunk gyűjteni a Scuderia számára és a csapatbajnokságban meg tudjuk őrizni a negyedik helyünket, ami szerintem óriási dolog egy kis magyar csapattól.”

A Historic Rali-Európa-bajnokság C korcsoport (2-es kategória) állása kilenc futam után:

  1. Mats Myrsell (S) Porsche Carrera 294 pont
  2. Lucio da Zanche (I) Porsche Carrera 240 pont
  3. Wirtmann Ferenc (H) Ford Escort RS 133 pont
  4. Anders Johnsen (S) Porsche Carrera 132 pont
  5. Valter Chris Jensen (N) Porsche Carrera 126 pont
  6. Carlo Falcone (I) Porsche 914 113 pont
  7. Mekler László (H) Alfa Romeo GTA 74 pont
  8. Villu Mättik (EE) VAZ 2101 51 pont
  9. Danis Moynihan (IRL) Ford Escort RS 45 pont
  10. Antonio Sainz (E) Porsche/Ford Escort RS 35 pont

1MP_9844 (Large)

A Historic Rali-Európa-bajnokság C korcsoport (2-es kategória) navigátorok, állása hat futam után:

  1. Esko Junttila (S) 294 pont
  2. Giulio Oberti (I) 240 pont
  3. Ingrid Johnsen (S) 132 pont
  4. Erik Pedersen (N) 126 pont
  5. Pietro Ometto (I) 113 pont
  6. Barna György (H) 85 pont
  7. Mekler-Mikó Edit (H) 74 pont
  8. Arvo Maslenikov (EE) 51 pont
  9. Gerard Conway (IRL) 45 pont
  10. Sonia Borghese (I) 27 pont

Mekler_CostaBrava1 (Large)

A Historic Rali-Európa-bajnokság csapatverseny állása hat futam után:

  1. Historic Rally Club Finland 599 pont
  2. Tractive Motorsport 426 pont
  3. Rododendri Historic Rally 388 pont
  4. Scuderia Coppa Amici 241 pont
  5. Black Motorsport 219 pont
  6. Profil Racing Team 219 pont
  7. Winners Rally Team 183 pont
  8. Rally Club Sandro Munari 126 pont
  9. Circolo Della Biella 86 pont
  10. SK Villu 51 pont
  11. Escuderia Madrid Historicos 35 pont

Mekler_teszt3 (Medium)

A Historic Rali-Európa-bajnokság 2014-es naptára:

  1. február 28., Rallye de España (Spanyolország) 2-es szorzó
  2. március 14., 62 Rally Costa Brava (Spanyolország) 3-as szorzó
  3. április 4., 29° Sanremo Rally Storico (Olaszország) 3-as szorzó
  4. május 2., International Rally of the Lakes (Írország) 3-as szorzó
  5. május 16., 23. Historic Rallye Vltava (Csehország) 2-es szorzó
  6. június 5., 13th Historic Acropolis Rally (Görögország) két külön verseny 3-as szorzó
  7. június 20., Ypres Historic Rally (Belgium) 2-es szorzó
  8. július 3., Historic San Marino Rally (San Marino) 2-es szorzó
  9. július 18., Auto24 Rally Estonia (Észtország) 2-es szorzó
  10. augusztus 7., Lahti Historic Rally (Finnország) 3-as szorzó
  11. augusztus 28., 19° Rally Alpi Orientali Historic (Olaszország) 2-es szorzó
  12. szeptember 18., XXVI Rally Elba Storico (Olaszország) 3-as szorzó
  13. október 3., 6 Rallye de Asturias Historico (Spanyolország) 1-es szorzó
  14. október 17., 48. Mecsek Rallye (Magyarország) 2-es szorzó

További információ: www.scuderia.hu www.historic-racing.hu

Rally Hungary

Zagyva Dorka: Eb ötödik idő, magyar szakaszgyőzelem a Rally Hungaryn

Igen változatos versenye volt Zagyva Dorkának és Zagyva Lajosnak a rally Európa-bajnokság nyitó futamán, a Rally Hungaryn. Az első napon egy ugratás után megsérült a hűtőjük, ami miatt kiestek. Másnapra megjavították a Peugeot 208 Rally4-est, amivel Dorka szárnyalt. Kedvenc szakaszán, Iszkán a 16 fős, Eb-sztárokkal tűzdelt RC4-es kategóriában ötödik időt autózott, a Peugeot Kupa értékelésében pedig megnyerte a szakaszt.

„Nagyon jó versenyünk volt – mondta Zagyva Dorka. – Szombaton a Kislőtéren egy gödör után jött egy bukkanó, ami annyira megdobta az autót, hogy orra estünk. Azonnal néztem a vizet és amint elkezdett emelkedni a hőmérséklete, tudtam, hogy vége a versenyünknek. 

Szerencsére nem sérült komolyan az autó, csak hűtőt és lökhárítót kellett cserélnünk, így másnap Szuper Rallyval visszaálltunk. Ennek azért is örültem nagyon, mert így mehettem a kedvenc pályámon, Iszkán és a nagy mumusomon, Tésen. Iszkán RC4-ben ötödik időt értünk el, ami egy 16 fős Eb-mezőnyben számomra óriási dolog. 

Fotó: Zagyva Dorka–Zagyva Lajos // Rally Hungary

Tés előtt egy kicsit féltem, az a pálya tavaly nagyon nem ment. Most úgy voltam vele, hogy csak végigmegyünk, nem itt kell megváltani a világot, de ahogy elrajtoltunk, éreztem, hogy sokkal jobban fekszik mint egy éve. A második körre pedig már nagyon vártam. 

Ezen a pályán éreztem a legjobban, hogy mennyit fejlődtem tavalyhoz képest. Nagyon büszke vagyok az ötödik időnkre, de tudom, hogy még sokat kell tanulnom. A verseny végén apu megdicsért, hogy jól mentem, nekem ennél több nem kell a veszprémi pályákon.“

Fotó: Zagyva Dorka–Zagyva Lajos // Rally Hungary

„Így van! – erősítette meg Zagyva Lajos, Dorka édesapja és egyben navigátora. – Most is csak jót tudok mondani róla. Az orra esés sajnos benne van a rallyban. Évtizedek óta megyek ezeken a pályákon, sok újat nem tudnak mutatni, de álmomban sem gondoltam volna, hogy ez a bukkanó így megdobja az autót. 

Másnap nagyon jól ment Dorka. Iszkát imádta és szerintem most már Tést is szereti. Az, hogy az Eb mezőnyben ötödik időt autóztunk, várakozáson felüli, de a Peugeot Kupa szakaszgyőzelmet is nagyra értékelem. Sokat kell még tanulnia, ez nem is kérdéses, de látom rajta a fejlődést, nagyon odatette magát és büszke vagyok rá.“ 

Zagyva Dorka együttműködő partnere a Vértes és Vidéke Kft.