Mekler kedvenc versenyén, az Alpi Orientalin indul

Augusztus 28–30-a között rendezik a Historic Rali-Európa-bajnokság 11., kétszeres szorzójú futamát, az Alpi Orientalit. Az Olaszország északkeleti részén, zömében hegyi utakon zajló verseny hazai pálya lesz a Scuderia Coppa Amici párosa Alfa Romeo Giulia Sprint GTA-ja számára. Nemcsak azért, mert Olaszországban gyártották, hanem mert a pályák adottsága is fekszik az autónak, különösen a hegyről lefelé vezető szakaszok. Mekler mellett a Kátai–Sárdi kettős Fiat 131 Abarth-tal is a Scuderia Coppa Amici színeiben indul, amely a csapatbajnokságban az igen előkelő negyedik helyen áll.

SVC_3041 (Large)

„Ez a kedvenc versenyem az Európa-bajnokságon. Nagyon jó minőségű, szűk aszfalton zajlik, tele kanyarral és Olaszországban van” – mondta Mekler László. „A környék is nagyon szép és a közelben készítik a világ legjobb sonkáját.”

„Nagyon erős lesz a mezőny, mindenki itt van, aki számít az Eb-n, de a helybélieket ezeken a pályákon nem lehet megverni. Ők úgy ismerik az Alpi Orientalit, mint a magyar mezőny Árpádtetőt.”

1SR_5786 (Large)

„Ettől függetlenül bízom a jó eredményben. A szűk pályák fekszenek az Alfának, főleg, amikor a hegyről lefelé jövünk. Szintkülönbség lesz bőven. Van olyan pálya, ami háromszáz méterről rajtol és ezer méter magasra megy fel, majd visszajön négyszáz méterre.”

„Remélem, hogy Kátai Tomival sok pontot tudunk gyűjteni a Scuderia számára és a csapatbajnokságban meg tudjuk őrizni a negyedik helyünket, ami szerintem óriási dolog egy kis magyar csapattól.”

A Historic Rali-Európa-bajnokság C korcsoport (2-es kategória) állása kilenc futam után:

  1. Mats Myrsell (S) Porsche Carrera 294 pont
  2. Lucio da Zanche (I) Porsche Carrera 240 pont
  3. Wirtmann Ferenc (H) Ford Escort RS 133 pont
  4. Anders Johnsen (S) Porsche Carrera 132 pont
  5. Valter Chris Jensen (N) Porsche Carrera 126 pont
  6. Carlo Falcone (I) Porsche 914 113 pont
  7. Mekler László (H) Alfa Romeo GTA 74 pont
  8. Villu Mättik (EE) VAZ 2101 51 pont
  9. Danis Moynihan (IRL) Ford Escort RS 45 pont
  10. Antonio Sainz (E) Porsche/Ford Escort RS 35 pont

1MP_9844 (Large)

A Historic Rali-Európa-bajnokság C korcsoport (2-es kategória) navigátorok, állása hat futam után:

  1. Esko Junttila (S) 294 pont
  2. Giulio Oberti (I) 240 pont
  3. Ingrid Johnsen (S) 132 pont
  4. Erik Pedersen (N) 126 pont
  5. Pietro Ometto (I) 113 pont
  6. Barna György (H) 85 pont
  7. Mekler-Mikó Edit (H) 74 pont
  8. Arvo Maslenikov (EE) 51 pont
  9. Gerard Conway (IRL) 45 pont
  10. Sonia Borghese (I) 27 pont

Mekler_CostaBrava1 (Large)

A Historic Rali-Európa-bajnokság csapatverseny állása hat futam után:

  1. Historic Rally Club Finland 599 pont
  2. Tractive Motorsport 426 pont
  3. Rododendri Historic Rally 388 pont
  4. Scuderia Coppa Amici 241 pont
  5. Black Motorsport 219 pont
  6. Profil Racing Team 219 pont
  7. Winners Rally Team 183 pont
  8. Rally Club Sandro Munari 126 pont
  9. Circolo Della Biella 86 pont
  10. SK Villu 51 pont
  11. Escuderia Madrid Historicos 35 pont

Mekler_teszt3 (Medium)

A Historic Rali-Európa-bajnokság 2014-es naptára:

  1. február 28., Rallye de España (Spanyolország) 2-es szorzó
  2. március 14., 62 Rally Costa Brava (Spanyolország) 3-as szorzó
  3. április 4., 29° Sanremo Rally Storico (Olaszország) 3-as szorzó
  4. május 2., International Rally of the Lakes (Írország) 3-as szorzó
  5. május 16., 23. Historic Rallye Vltava (Csehország) 2-es szorzó
  6. június 5., 13th Historic Acropolis Rally (Görögország) két külön verseny 3-as szorzó
  7. június 20., Ypres Historic Rally (Belgium) 2-es szorzó
  8. július 3., Historic San Marino Rally (San Marino) 2-es szorzó
  9. július 18., Auto24 Rally Estonia (Észtország) 2-es szorzó
  10. augusztus 7., Lahti Historic Rally (Finnország) 3-as szorzó
  11. augusztus 28., 19° Rally Alpi Orientali Historic (Olaszország) 2-es szorzó
  12. szeptember 18., XXVI Rally Elba Storico (Olaszország) 3-as szorzó
  13. október 3., 6 Rallye de Asturias Historico (Spanyolország) 1-es szorzó
  14. október 17., 48. Mecsek Rallye (Magyarország) 2-es szorzó

További információ: www.scuderia.hu www.historic-racing.hu

Wirtmann Ferenc–Kerekes József, Ford Escort Mk II, Hargita Rally 2025

Hó, tükörjég, és egy majdnem medve – Wirtmann győzött a Hargita Rallyn

Győzelemmel kezdte a szezont Wirtmann Ferenc és Kerekes József a román bajnokság idei első futamán, a Hargita Rallyn. A Ford Escort Mk II-es egyszer ugyan megtréfálta őket és éppen csak elgurult a célig, a pályabejáráson pedig a hó és a jég és egy majdnem medve is rájuk ijesztett.

„Csak szuperlatívuszokban tudok beszélni a versenyről – mondta Wirtmann. – Minden a versenyzőkért történt és minden nagyon flottul zajlott. 

Wirtmann Ferenc–Kerekes József, Ford Escort Mk II, Hargita Rally 2025
Escort Mk II, Hargita Rally 2025

Szenzációs pályák voltak, egész héten egyetlen gödörrel sem találkoztunk. Egyedül az időjárás miatt aggódtunk, miután a pályabejárásra leesett a hó és tükörjég volt az aszfalt. A versenyre azonban lekotorták, felszórták, így nyoma sem maradt a hónak. A pálya széle ettől függetlenül felázott és ahol nem volt padkavédelem, ott elég kihordásossá vált. Észnél kellett lenni, de nem volt vészes. 

Az Escort jól működött, bár egyszer ránk ijesztett, amikor elment a töltés. A gyorsasági felétől dadogott a motor, majd 120-nál végleg megállt. Kiraktam üresbe és begurultunk a célba. Szerencsénk volt, mert a célvonalon még kettővel, de átgurultunk, aztán jöttek a nézők és betoltak. 

Wirtmann Ferenc–Kerekes József, Ford Escort Mk II, Hargita Rally 2025
Escort Mk II, Hargita Rally 2025

Az indítómotorral szokott gond lenni, a generátorral eddig nem volt. Az Escort motorja magas fordulaton eléggé rezonál, ez okozza általában a problémát. Szerencsére hosszabb etap következett, így a gyorsasági után a srácok megjavították és késés nélkül folytathattuk.

Nagyon jó hangulatú verseny volt, Kovács Levente barátom hívott meg, aki szintén egy Escorttal versenyez Romániában. Most nem tudott indulni, ezért végig velünk volt, segített mindenben. Ezúton is nagyon köszönöm a segítségét. 

A nézők is fantasztikusak voltak, a rendezők pedig mindent megtettek, hogy jól érezzük magunkat. Szívesen megyünk vissza máskor is.“

Wirtmann Ferenc–Kerekes József, Ford Escort Mk II, Hargita Rally 2025
Escort Mk II, Hargita Rally 2025

Na de mi a helyzet a medvével? Ami errefelé valóban gyakori és minden ide látogatónak felhívják a figyelmét, hogy nem játék.

„Ezt nekünk is többször elmondták – veszi át a szót Kerekes Joti. – Annyit beszéltek róla, hogy amikor a pályabejáráson az út szélén megláttam egy barna állatot, felkiáltottam, ott egy medve. Feri rám néz, azt mondja, te, az egy tehén. Tényleg az volt, csak barna. Hát így találkoztunk egy majdnem medvével. 

Wirtmann Ferenc–Kerekes József, Ford Escort Mk II, Hargita Rally 2025
Escort Mk II, Hargita Rally 2025

Én is csak meg tudom erősíteni Ferit, hogy nagyon jól szervezett verseny volt. Az egyik etapon volt egy rövid módosítás, egy rendezvény helyszínét kellett elkerülni. Erre kaptunk több információt is, amin felül a rendező küldött egy videót, hogy pontosan merre kell kerülni. Ilyet korábban még nem tapasztaltam. 

Feri fél év nem ült autóban, de ez nem látszott rajta. Szerintem lendületesen autóztunk. Nem volt sok ellenfelünk historicban, de ennek ellenére nem rossz győzelemmel kezdeni a szezont, főleg egy ilyen jó versenyen.“

Wirtmann Ferenc–Kerekes József, Ford Escort Mk II, Hargita Rally 2025
Escort Mk II, Hargita Rally 2025

Bár a Wirtmann–Kerekes páros az Országos Historic Rallybajnokság első futamát kihagyta, a második versenyen, a júniusi Mecsek Rallyn biztosan ott lesznek. 

„A Mecsek Rallytól a teljes magyar historic szezont tervezzük – mondta Wirtmann. – Üzenem Zsírpapának, hogy Pécsen találkozunk. Viszek neki gumit, hátha azzal meg tud verni.“

A Textura Sport Club partnerei: Grawe Életbiztosító Zrt., Textura Zrt., Valvoline és Sonax