Mekler két pontot hozott az Alpi Orientaliról

photo 1 (Large)Csak pár kilométerrel sikerült tovább jutnia az idén Mekler Lászlónak és Mekler-Mikó Editnek az Alpi Orientalin, a historic rali-Európa-bajnokság 11. futamán.

Az Alfa Romeo Giulia Sport GTA-val versenyző párosnak az első gyorsasági rajtjában lett háromhengeres az autója, amellyel két szakaszt teljesítettek ugyan, de utána már a szerviz sem tudott segíteni, és a verseny feladása mellett döntöttek.

Tavaly a verseny második gyorsaságiján differenciálmű-hiba miatt álltak ki, ezúttal ezt a szakaszt sikerült befejezniük.

A kétszeres szorzójú futamon így a rajthoz állásért járó két ponttal gazdagodtak.

A Scuderia Coppa Amici azonban jól teljesített, 26 pontot gyűjtve stabilan őrzi negyedik helyét a csapatbajnokságban.

„Az idén sem sikerült célba érnünk” – mondta Mekler László. „Az első gyorsasági rajtjáig minden tökéletesen működött.

Ott azonban háromhengeres lett az Alfa. Reménykedtem benne, hogy csak gyertyahiba, ezért felküzdöttük magunkat a 15 km-es szakaszon, ami végig emelkedett.

A szakasz után, amikor levettem a sisakot, már hallottam a hangján, hogy valami nagyobb baj van.

photo 4 (Large)

A szerviz nem tudott feljönni az első két szakasz közé, ezért a második gyorsaságin, ami szerencsére lejtett, legurultunk. Utána megnézték az autót, de nem tudtak rajta segíteni.”

„Itthon szétszedtük a motort, az egyik szelep el volt görbülve, úgyhogy valószínűleg beszívott valami koszt.”

„Nagyon sajnálom, mert nekem ez az Alpi Orientali a kedvenc versenyem, imádom a pályákat. Tavaly a második gyorsaságin kellett kiállnunk, az idén túljutottunk ezen a helyen, de mivel háromhengeres volt a motorunk, nem tudtunk élvezni egyetlen métert sem.”

„Két hét múlva következik az Elba Rali, az idei utolsó hármas szorzójú verseny a historic Eb-n, amin indulunk, és természetesen a szezonzáró Mecsek Ralin is ott leszünk.”

MeklerVltava3

 

 

A Historic Rali-Európa-bajnokság C korcsoport (2-es kategória) állása 11 futam után:

  1. Mats Myrsell (S) Porsche Carrera 261 pont
  2. Lucio da Zanche (I) Porsche Carrera 237 pont
  3. Valter Chris Jensen (N) Porsche Carrera 156 pont
  4. Wirtmann Ferenc (H) Ford Escort RS 133 pont
  5. Carlo Falcone (I) Porsche 914 133 pont
  6. Anders Johnsen (S) Porsche Carrera 129 pont
  7. Mekler László (H) Alfa Romeo GTA 76 pont
  8. Pietro Corredig (I) BMW 2002 TI 53
  9. Villu Mättik (EE) VAZ 2101 51 pont
  10. Danis Moynihan (IRL) Ford Escort RS 45 pont

1MP_9844 (Large) 

A Historic Rali-Európa-bajnokság C korcsoport (2-es kategória) navigátorok, állása hat futam után:

  1. Esko Junttila (S) 261 pont
  2. Giulio Oberti (I) 237 pont
  3. Erik Pedersen (N) 156 pont
  4. Pietro Ometto (I) 133 pont
  5. Ingrid Johnsen (S) 129 pont
  6. Barna György (H) 85 pont
  7. Mekler-Mikó Edit (H) 76 pont
  8. Sonia Borghese (I) 53 pont
  9. Arvo Maslenikov (EE) 51 pont
  10. Gerard Conway (IRL) 45 pont

1SR_5789 (Large)

A Historic Rali-Európa-bajnokság csapatverseny állása 11 futam után:

  1. Historic Rally Club Finland 465 pont
  2. Tractive Motorsport 390 pont
  3. Rododendri Historic Rally 364 pont
  4. Scuderia Coppa Amici 267 pont
  5. Black Motorsport 219 pont
  6. Profil Racing Team 219 pont
  7. Winners Rally Team 207 pont
  8. Rally Club Sandro Munari 156 pont
  9. Circolo Della Biella 106 pont
  10. SK Villu 51 pont
  11. Escuderia Madrid Historicos 35 pont

SVC_3041 (Large)

A Historic Rali-Európa-bajnokság 2014-es naptára:

  1. február 28., Rallye de España (Spanyolország) 2-es szorzó
  2. március 14., 62 Rally Costa Brava (Spanyolország) 3-as szorzó
  3. április 4., 29° Sanremo Rally Storico (Olaszország) 3-as szorzó
  4. május 2., International Rally of the Lakes (Írország) 3-as szorzó
  5. május 16., 23. Historic Rallye Vltava (Csehország) 2-es szorzó
  6. június 5., 13th Historic Acropolis Rally (Görögország) két külön verseny 3-as szorzó
  7. június 20., Ypres Historic Rally (Belgium) 2-es szorzó
  8. július 3., Historic San Marino Rally (San Marino) 2-es szorzó
  9. július 18., Auto24 Rally Estonia (Észtország) 2-es szorzó
  10. augusztus 7., Lahti Historic Rally (Finnország) 3-as szorzó
  11. augusztus 28., 19° Rally Alpi Orientali Historic (Olaszország) 2-es szorzó
  12. szeptember 18., XXVI Rally Elba Storico (Olaszország) 3-as szorzó
  13. október 3., 6 Rallye de Asturias Historico (Spanyolország) 1-es szorzó
  14. október 17., 48. Mecsek Rallye (Magyarország) 2-es szorzó

 

További információ: www.scuderia.hu www.historic-racing.hu

Wirtmann Ferenc–Kerekes József, Ford Escort Mk II, Hargita Rally 2025

Hó, tükörjég, és egy majdnem medve – Wirtmann győzött a Hargita Rallyn

Győzelemmel kezdte a szezont Wirtmann Ferenc és Kerekes József a román bajnokság idei első futamán, a Hargita Rallyn. A Ford Escort Mk II-es egyszer ugyan megtréfálta őket és éppen csak elgurult a célig, a pályabejáráson pedig a hó és a jég és egy majdnem medve is rájuk ijesztett.

„Csak szuperlatívuszokban tudok beszélni a versenyről – mondta Wirtmann. – Minden a versenyzőkért történt és minden nagyon flottul zajlott. 

Wirtmann Ferenc–Kerekes József, Ford Escort Mk II, Hargita Rally 2025
Escort Mk II, Hargita Rally 2025

Szenzációs pályák voltak, egész héten egyetlen gödörrel sem találkoztunk. Egyedül az időjárás miatt aggódtunk, miután a pályabejárásra leesett a hó és tükörjég volt az aszfalt. A versenyre azonban lekotorták, felszórták, így nyoma sem maradt a hónak. A pálya széle ettől függetlenül felázott és ahol nem volt padkavédelem, ott elég kihordásossá vált. Észnél kellett lenni, de nem volt vészes. 

Az Escort jól működött, bár egyszer ránk ijesztett, amikor elment a töltés. A gyorsasági felétől dadogott a motor, majd 120-nál végleg megállt. Kiraktam üresbe és begurultunk a célba. Szerencsénk volt, mert a célvonalon még kettővel, de átgurultunk, aztán jöttek a nézők és betoltak. 

Wirtmann Ferenc–Kerekes József, Ford Escort Mk II, Hargita Rally 2025
Escort Mk II, Hargita Rally 2025

Az indítómotorral szokott gond lenni, a generátorral eddig nem volt. Az Escort motorja magas fordulaton eléggé rezonál, ez okozza általában a problémát. Szerencsére hosszabb etap következett, így a gyorsasági után a srácok megjavították és késés nélkül folytathattuk.

Nagyon jó hangulatú verseny volt, Kovács Levente barátom hívott meg, aki szintén egy Escorttal versenyez Romániában. Most nem tudott indulni, ezért végig velünk volt, segített mindenben. Ezúton is nagyon köszönöm a segítségét. 

A nézők is fantasztikusak voltak, a rendezők pedig mindent megtettek, hogy jól érezzük magunkat. Szívesen megyünk vissza máskor is.“

Wirtmann Ferenc–Kerekes József, Ford Escort Mk II, Hargita Rally 2025
Escort Mk II, Hargita Rally 2025

Na de mi a helyzet a medvével? Ami errefelé valóban gyakori és minden ide látogatónak felhívják a figyelmét, hogy nem játék.

„Ezt nekünk is többször elmondták – veszi át a szót Kerekes Joti. – Annyit beszéltek róla, hogy amikor a pályabejáráson az út szélén megláttam egy barna állatot, felkiáltottam, ott egy medve. Feri rám néz, azt mondja, te, az egy tehén. Tényleg az volt, csak barna. Hát így találkoztunk egy majdnem medvével. 

Wirtmann Ferenc–Kerekes József, Ford Escort Mk II, Hargita Rally 2025
Escort Mk II, Hargita Rally 2025

Én is csak meg tudom erősíteni Ferit, hogy nagyon jól szervezett verseny volt. Az egyik etapon volt egy rövid módosítás, egy rendezvény helyszínét kellett elkerülni. Erre kaptunk több információt is, amin felül a rendező küldött egy videót, hogy pontosan merre kell kerülni. Ilyet korábban még nem tapasztaltam. 

Feri fél év nem ült autóban, de ez nem látszott rajta. Szerintem lendületesen autóztunk. Nem volt sok ellenfelünk historicban, de ennek ellenére nem rossz győzelemmel kezdeni a szezont, főleg egy ilyen jó versenyen.“

Wirtmann Ferenc–Kerekes József, Ford Escort Mk II, Hargita Rally 2025
Escort Mk II, Hargita Rally 2025

Bár a Wirtmann–Kerekes páros az Országos Historic Rallybajnokság első futamát kihagyta, a második versenyen, a júniusi Mecsek Rallyn biztosan ott lesznek. 

„A Mecsek Rallytól a teljes magyar historic szezont tervezzük – mondta Wirtmann. – Üzenem Zsírpapának, hogy Pécsen találkozunk. Viszek neki gumit, hátha azzal meg tud verni.“

A Textura Sport Club partnerei: Grawe Életbiztosító Zrt., Textura Zrt., Valvoline és Sonax

Zsírpapa, Kunmadaras 2025

Zsírpapa Zsír versenyen indult, de tényleg!

Váratlanul állt rajthoz Zsírpapa és az Öreglány Kunmadarason, az Intercars Rallysprinten. Meszes mindent belehajigált a tárcsába, de kaptak kávét, sütit és egy bónuszkört is, úgyhogy baromi jól érezték magukat. 

„Annyira jó verseny volt, hogy nem hiszed el, de tényleg! – kezdte Zsírpapa a beszámolót. – 160 induló volt, egy nap alatt betelt a nevezés. Nekem a harmadik nap jutott eszembe, hogy felhívom a rendezőt, lemennénk a fiúkkal egyet bohóckodni, tudod, hogy vigyem a szerelőimet. Azt mondja, betelt a nevezés, de tudod mit papa? Meghívlak benneteket. Na így mentünk le. Képzeld el, nevezést sem kellett fizetnünk, tényleg vendégek voltunk. 

Zsírpapa, Kunmadaras 2025
Fotó: Bittó Zsolt // Zsírpapa, Kunmadaras 2025

De hallod, olyan jó társaságba kerültünk. Jöttek a fiatalok, hogy szia papa, szia papa! Mintha mindig itt mentünk volna. Volt helyünk a szervizben, mindenki jól érezte magát, sütött, főzött. Szabó Attila szervizelt mellettünk, tőlük kaptunk kávét, mert azt persze elfelejtettünk vinni. Zsocáék voltak a másik oldalon, ők hozták a sütit.

Nálunk Meszes szokott ilyenkor főzni, de most sütött. Levittük a tárcsát, abba hajigált bele mindent, debrecenit, császárszalonnát, kolozsváriszalonnát, grillkolbászt, meg vittünk egy fél zöldségest is, hogy senki ne maradjon éhen. 

Zsírpapa, Kunmadaras 2025
Fotó: Bittó Zsolt // Zsírpapa, Kunmadaras 2025

A pálya, figyelj ide, tök frankó volt. Nyolc kilométer, fel tudtál váltani negyedikbe, ötödikbe. Volt benne szlalom rész is, de pont annyi, hogy az ember elviselje. A szerelő srácok, Deme Zsolti, Hosszú Laci, Rauth Tibi mind fülig érő szájjal szálltak ki. Ott volt velünk Lipi is, de ő nem akart beülni. 

Na de várjál! Még nem a szponzorokat akarom mondani, azt majd később. Ott vagyunk a harmadik kör rajtjában, megköszöntem a sportbírónak a munkáját, meg hogy itt lehettünk.

Lejöttünk a gyorsról, integetnek, hogy álljak meg. Megállok, azt mondja a srác, most telefonáltak a rajtból, ha akarok mehetek még egyet. Na, gyorsan visszamentem Norbikáért – az ő anyukája hozta a sütit –, mert kérdezte, hogy egyszer majd beülhetne-e. Mondtam neki, most van az egyszer, úgyhogy őt is vittem. 

Zsírpapa, Kunmadaras 2025
Fotó: Bittó Zsolt // Zsírpapa, Kunmadaras 2025

Na most elmondom a szponzorokat: köszönöm az Etikett Print Kft-nek, a Box Print-FSD Packing Kft-nek, a GQS Kft-nek és az LS-P Kft-nek, hogy támogatnak. Nélkülük nem tudnék versenyezni, ilyen jó csapatom sem lenne és a szerelőket sem tudtam volna most vinni. 

Köszönöm a rendezőknek, a sportbíróknak, mindenkinek, aki ezt a versenyt összerakta, a versenyzőtársaknak, a szurkolóknak, hogy ilyen jó hangulatot teremtettek. Nagyon jól éreztük magunkat. Üzenem mindenkinek, ha jó versenyen akar indulni, vagy szurkolni ide jöjjön, mert ez nagyon zsír volt.

Zsírpapa, Kunmadaras 2025
Fotó: Bittó Zsolt // Zsírpapa, Kunmadaras 2025

Legközelebb historicon találkozunk, mert Wirtmann-nak már a múltkor is megígértem, hogy jól elverem. Addig vigyázzatok magatokra! Puszi a csajoknak!“