Mekler két pontot hozott az Alpi Orientaliról

photo 1 (Large)Csak pár kilométerrel sikerült tovább jutnia az idén Mekler Lászlónak és Mekler-Mikó Editnek az Alpi Orientalin, a historic rali-Európa-bajnokság 11. futamán.

Az Alfa Romeo Giulia Sport GTA-val versenyző párosnak az első gyorsasági rajtjában lett háromhengeres az autója, amellyel két szakaszt teljesítettek ugyan, de utána már a szerviz sem tudott segíteni, és a verseny feladása mellett döntöttek.

Tavaly a verseny második gyorsaságiján differenciálmű-hiba miatt álltak ki, ezúttal ezt a szakaszt sikerült befejezniük.

A kétszeres szorzójú futamon így a rajthoz állásért járó két ponttal gazdagodtak.

A Scuderia Coppa Amici azonban jól teljesített, 26 pontot gyűjtve stabilan őrzi negyedik helyét a csapatbajnokságban.

„Az idén sem sikerült célba érnünk” – mondta Mekler László. „Az első gyorsasági rajtjáig minden tökéletesen működött.

Ott azonban háromhengeres lett az Alfa. Reménykedtem benne, hogy csak gyertyahiba, ezért felküzdöttük magunkat a 15 km-es szakaszon, ami végig emelkedett.

A szakasz után, amikor levettem a sisakot, már hallottam a hangján, hogy valami nagyobb baj van.

photo 4 (Large)

A szerviz nem tudott feljönni az első két szakasz közé, ezért a második gyorsaságin, ami szerencsére lejtett, legurultunk. Utána megnézték az autót, de nem tudtak rajta segíteni.”

„Itthon szétszedtük a motort, az egyik szelep el volt görbülve, úgyhogy valószínűleg beszívott valami koszt.”

„Nagyon sajnálom, mert nekem ez az Alpi Orientali a kedvenc versenyem, imádom a pályákat. Tavaly a második gyorsaságin kellett kiállnunk, az idén túljutottunk ezen a helyen, de mivel háromhengeres volt a motorunk, nem tudtunk élvezni egyetlen métert sem.”

„Két hét múlva következik az Elba Rali, az idei utolsó hármas szorzójú verseny a historic Eb-n, amin indulunk, és természetesen a szezonzáró Mecsek Ralin is ott leszünk.”

MeklerVltava3

 

 

A Historic Rali-Európa-bajnokság C korcsoport (2-es kategória) állása 11 futam után:

  1. Mats Myrsell (S) Porsche Carrera 261 pont
  2. Lucio da Zanche (I) Porsche Carrera 237 pont
  3. Valter Chris Jensen (N) Porsche Carrera 156 pont
  4. Wirtmann Ferenc (H) Ford Escort RS 133 pont
  5. Carlo Falcone (I) Porsche 914 133 pont
  6. Anders Johnsen (S) Porsche Carrera 129 pont
  7. Mekler László (H) Alfa Romeo GTA 76 pont
  8. Pietro Corredig (I) BMW 2002 TI 53
  9. Villu Mättik (EE) VAZ 2101 51 pont
  10. Danis Moynihan (IRL) Ford Escort RS 45 pont

1MP_9844 (Large) 

A Historic Rali-Európa-bajnokság C korcsoport (2-es kategória) navigátorok, állása hat futam után:

  1. Esko Junttila (S) 261 pont
  2. Giulio Oberti (I) 237 pont
  3. Erik Pedersen (N) 156 pont
  4. Pietro Ometto (I) 133 pont
  5. Ingrid Johnsen (S) 129 pont
  6. Barna György (H) 85 pont
  7. Mekler-Mikó Edit (H) 76 pont
  8. Sonia Borghese (I) 53 pont
  9. Arvo Maslenikov (EE) 51 pont
  10. Gerard Conway (IRL) 45 pont

1SR_5789 (Large)

A Historic Rali-Európa-bajnokság csapatverseny állása 11 futam után:

  1. Historic Rally Club Finland 465 pont
  2. Tractive Motorsport 390 pont
  3. Rododendri Historic Rally 364 pont
  4. Scuderia Coppa Amici 267 pont
  5. Black Motorsport 219 pont
  6. Profil Racing Team 219 pont
  7. Winners Rally Team 207 pont
  8. Rally Club Sandro Munari 156 pont
  9. Circolo Della Biella 106 pont
  10. SK Villu 51 pont
  11. Escuderia Madrid Historicos 35 pont

SVC_3041 (Large)

A Historic Rali-Európa-bajnokság 2014-es naptára:

  1. február 28., Rallye de España (Spanyolország) 2-es szorzó
  2. március 14., 62 Rally Costa Brava (Spanyolország) 3-as szorzó
  3. április 4., 29° Sanremo Rally Storico (Olaszország) 3-as szorzó
  4. május 2., International Rally of the Lakes (Írország) 3-as szorzó
  5. május 16., 23. Historic Rallye Vltava (Csehország) 2-es szorzó
  6. június 5., 13th Historic Acropolis Rally (Görögország) két külön verseny 3-as szorzó
  7. június 20., Ypres Historic Rally (Belgium) 2-es szorzó
  8. július 3., Historic San Marino Rally (San Marino) 2-es szorzó
  9. július 18., Auto24 Rally Estonia (Észtország) 2-es szorzó
  10. augusztus 7., Lahti Historic Rally (Finnország) 3-as szorzó
  11. augusztus 28., 19° Rally Alpi Orientali Historic (Olaszország) 2-es szorzó
  12. szeptember 18., XXVI Rally Elba Storico (Olaszország) 3-as szorzó
  13. október 3., 6 Rallye de Asturias Historico (Spanyolország) 1-es szorzó
  14. október 17., 48. Mecsek Rallye (Magyarország) 2-es szorzó

 

További információ: www.scuderia.hu www.historic-racing.hu

Krózser Menyhért

Krózser Menyhért: Lila szektor és tengelytörés

Jól kezdődött Krózser Menyhért idei utolsó versenye, a WSK Final Cup második fordulóján Franciacortában. Az időmérőn sorra szórta a lila szektorokat, az előfutamokon is jól szerepelt, ám az elődöntőben kilökték, így a KZ2 mezőny végéről kellett felküzdenie magát. 

Csípős hideg fogadta a mezőnyt Franciacortában, ahol reggel mindössze két fok volt. Ilyen körülmények között az ideális ív és a pálya többi része között egy minimális hőmérséklet különbség alakul ki, ami azt eredményezi, hogy az íven kívül nagyon nehéz betapasztani a gokartot. 

Éppen ezért volt nagyon fontos az időmérő, amelyen szárnyalt Krózser Menyhért, sorra szórta a lila szektorokat és végig a top háromban szerepelt. Az utolsó körre azonban elfogyott a tapadása, így a csoportjában a nyolcadik helyen végzett. 

Fotó: MHH Kart Team // Krózser Menyhért

A két előfutam jól sikerült, határozottan javult az elsőkörös teljesítménye, amelyen a legtöbbet szeretett volna dolgozni, így az időmérőhöz képest egy pozíciót javított. 

Az elődöntőben azonban a harmadik kanyarban balesetbe került, hátulról meglökték, eltört a felnije és a tengelye is, ami miatt nem tudta folytatni a versenyt. 

A döntőben ezért a 22. helyről rajtolt. A rutinos KZ2 mezőnyben egyébként sem könnyű előzni, most pedig a hideg aszfalt miatt különösen nehéz feladat volt az ívről lemenni. Ennek ellenére az MHH Kart Team versenyzője három pozíciót javított. 

Fotó: MHH Kart Team // Krózser Menyhért

„Összességében megint csak nagyon jó hétvégénk volt – mondta Krózser Menyhért. – Az időmérőn jó volt a tempóm, egy kicsit jobban kellett volna időzíteni, de most mentem először KZ2-ben ilyen gumikon, ilyen hidegben, úgyhogy ebből is tanultam. 

Az előfutamok jobban sikerültek, mint az előző héten. Az elsőkörös teljesítményemen szerettem volna javítani. Ez sikerült, de nyilván még egy pár verseny rutinnal sokkal jobb is lehet. 

Az elődöntőben sajnos kilöktek. Ez benne van a gokartsportban. A döntőben megint csak jó volt az első köröm és három pozíciót javítani is tudtam. Az eredménnyel messze nem vagyok elégedett, sem az időmérővel, sem pedig a döntővel, de úgy érzem, hogy most is sokat fejlődtem és nagyon közel vagyok a kategória elejéhez. Még egy kis rutinnal az eredmények is jönni fognak. 

Krózser Menyhért
Fotó: MHH Kart Team // Krózser Menyhért

Szeretném megköszönni mindenkinek az idei évet. Hatalmas utat jártunk be a csapattal, rengeteget fejlődtem az elmúlt pár hónapban. Jövőre folytatjuk.“

Krózser Menyhért, MHH Kart Team, KZ2 eredmények

Résztvevők: 47
Időmérő csoport: 8.
Időmérő: 15.
BC előfutam: 10.
AC előfutam: 11.
Előfutamok összesített: 14.
Elődöntő: 23. (baleset miatt kiesett)
Összesített: 22.
Döntő: 19.

Az MHH Kart Team együttműködő partnerei:

Metál Hungária Holding Zrt., Carsystem Hungária Kft., BDP Team – Brilliant Driver Program