Mekler két pontot hozott az Alpi Orientaliról

photo 1 (Large)Csak pár kilométerrel sikerült tovább jutnia az idén Mekler Lászlónak és Mekler-Mikó Editnek az Alpi Orientalin, a historic rali-Európa-bajnokság 11. futamán.

Az Alfa Romeo Giulia Sport GTA-val versenyző párosnak az első gyorsasági rajtjában lett háromhengeres az autója, amellyel két szakaszt teljesítettek ugyan, de utána már a szerviz sem tudott segíteni, és a verseny feladása mellett döntöttek.

Tavaly a verseny második gyorsaságiján differenciálmű-hiba miatt álltak ki, ezúttal ezt a szakaszt sikerült befejezniük.

A kétszeres szorzójú futamon így a rajthoz állásért járó két ponttal gazdagodtak.

A Scuderia Coppa Amici azonban jól teljesített, 26 pontot gyűjtve stabilan őrzi negyedik helyét a csapatbajnokságban.

„Az idén sem sikerült célba érnünk” – mondta Mekler László. „Az első gyorsasági rajtjáig minden tökéletesen működött.

Ott azonban háromhengeres lett az Alfa. Reménykedtem benne, hogy csak gyertyahiba, ezért felküzdöttük magunkat a 15 km-es szakaszon, ami végig emelkedett.

A szakasz után, amikor levettem a sisakot, már hallottam a hangján, hogy valami nagyobb baj van.

photo 4 (Large)

A szerviz nem tudott feljönni az első két szakasz közé, ezért a második gyorsaságin, ami szerencsére lejtett, legurultunk. Utána megnézték az autót, de nem tudtak rajta segíteni.”

„Itthon szétszedtük a motort, az egyik szelep el volt görbülve, úgyhogy valószínűleg beszívott valami koszt.”

„Nagyon sajnálom, mert nekem ez az Alpi Orientali a kedvenc versenyem, imádom a pályákat. Tavaly a második gyorsaságin kellett kiállnunk, az idén túljutottunk ezen a helyen, de mivel háromhengeres volt a motorunk, nem tudtunk élvezni egyetlen métert sem.”

„Két hét múlva következik az Elba Rali, az idei utolsó hármas szorzójú verseny a historic Eb-n, amin indulunk, és természetesen a szezonzáró Mecsek Ralin is ott leszünk.”

MeklerVltava3

 

 

A Historic Rali-Európa-bajnokság C korcsoport (2-es kategória) állása 11 futam után:

  1. Mats Myrsell (S) Porsche Carrera 261 pont
  2. Lucio da Zanche (I) Porsche Carrera 237 pont
  3. Valter Chris Jensen (N) Porsche Carrera 156 pont
  4. Wirtmann Ferenc (H) Ford Escort RS 133 pont
  5. Carlo Falcone (I) Porsche 914 133 pont
  6. Anders Johnsen (S) Porsche Carrera 129 pont
  7. Mekler László (H) Alfa Romeo GTA 76 pont
  8. Pietro Corredig (I) BMW 2002 TI 53
  9. Villu Mättik (EE) VAZ 2101 51 pont
  10. Danis Moynihan (IRL) Ford Escort RS 45 pont

1MP_9844 (Large) 

A Historic Rali-Európa-bajnokság C korcsoport (2-es kategória) navigátorok, állása hat futam után:

  1. Esko Junttila (S) 261 pont
  2. Giulio Oberti (I) 237 pont
  3. Erik Pedersen (N) 156 pont
  4. Pietro Ometto (I) 133 pont
  5. Ingrid Johnsen (S) 129 pont
  6. Barna György (H) 85 pont
  7. Mekler-Mikó Edit (H) 76 pont
  8. Sonia Borghese (I) 53 pont
  9. Arvo Maslenikov (EE) 51 pont
  10. Gerard Conway (IRL) 45 pont

1SR_5789 (Large)

A Historic Rali-Európa-bajnokság csapatverseny állása 11 futam után:

  1. Historic Rally Club Finland 465 pont
  2. Tractive Motorsport 390 pont
  3. Rododendri Historic Rally 364 pont
  4. Scuderia Coppa Amici 267 pont
  5. Black Motorsport 219 pont
  6. Profil Racing Team 219 pont
  7. Winners Rally Team 207 pont
  8. Rally Club Sandro Munari 156 pont
  9. Circolo Della Biella 106 pont
  10. SK Villu 51 pont
  11. Escuderia Madrid Historicos 35 pont

SVC_3041 (Large)

A Historic Rali-Európa-bajnokság 2014-es naptára:

  1. február 28., Rallye de España (Spanyolország) 2-es szorzó
  2. március 14., 62 Rally Costa Brava (Spanyolország) 3-as szorzó
  3. április 4., 29° Sanremo Rally Storico (Olaszország) 3-as szorzó
  4. május 2., International Rally of the Lakes (Írország) 3-as szorzó
  5. május 16., 23. Historic Rallye Vltava (Csehország) 2-es szorzó
  6. június 5., 13th Historic Acropolis Rally (Görögország) két külön verseny 3-as szorzó
  7. június 20., Ypres Historic Rally (Belgium) 2-es szorzó
  8. július 3., Historic San Marino Rally (San Marino) 2-es szorzó
  9. július 18., Auto24 Rally Estonia (Észtország) 2-es szorzó
  10. augusztus 7., Lahti Historic Rally (Finnország) 3-as szorzó
  11. augusztus 28., 19° Rally Alpi Orientali Historic (Olaszország) 2-es szorzó
  12. szeptember 18., XXVI Rally Elba Storico (Olaszország) 3-as szorzó
  13. október 3., 6 Rallye de Asturias Historico (Spanyolország) 1-es szorzó
  14. október 17., 48. Mecsek Rallye (Magyarország) 2-es szorzó

 

További információ: www.scuderia.hu www.historic-racing.hu

Fotó: Pál István Bence // Zagyva Dorka

Zagyva Dorka: Zagyvaróna csodálatos gyorsasági

Rengeteget tanult Zagyva Dorka pályafutása első ORB2-es és egyben első komoly aszfaltos rallyversenyén, a Salgó Rallyn. Édesapjával, Zagyva Lajos csak a célba érkezésre és a tapasztaltszerzésre koncentráltak, ám ezt jócskán túl teljesítették, hiszen a Citroën C2 R2 Max-szal az abszolút értékelés 11., még az RC4-es kategória 7. helyén végeztek. 

„Nagyon boldog vagyok – kezdte Zagyva Dorka. – Régen versenyeztem már aszfalton, ilyen gyors és komoly pályákon pedig még soha sem mentem, ezért nagyon izgultam a verseny előtt.

A két pálya közül Szuhától tartottam egy kicsit, mert felhordásos, szűk, fák között kell menni… De amikor először lejöttünk rajta, apával egymásra néztünk és azt mondtuk, ez nagyon jó pálya. Zagyvaróna pedig csodálatos: gyors, technikás, nagyon tudni kell rajta helyezkedni. 

Fotó: Pál István Bence // Zagyva Dorka

Ez első körben még egy kicsit tapogatóztam, de aztán egyre jobban kezdtem használni az autót. Be mertem menni tőre, tudtam improvizálni, alkalmazkodni a változó körülményekhez. Nagyon élveztem. 

Ha az időeredményünket nézed, akkor látszik, hogy van hová fejlődnöm, de így első lépésnek ez nagyon jó volt. Büszke vagyok apára is, akinek szintén ez volt az első Salgó Rallyja, és nem sokkal több rutinja van a navigálásban, mint nekem a vezetésben, ennek ellenére hibátlan munkát végzett.

A következő verseny a Mecsek Rally lehet, ami közvetlenül a szóbeli érettségi után lesz. Nem tudom, hogy bevállaljuk-e. Utána viszont szeretnék minél többet időt autóban tölteni, minél többet tanulni a rallyról.

Fotó: Pál István Bence // Zagyva Dorka

Köszönöm mindenkinek, aki lehetővé tette, hogy elrajtoljak életem első Salgó Rallyján, köszönöm a szurkolást, a jókívánságokat, a lájkokat. Nagyon jól estek.“

Dorkánál csak édesapja, Zagyva Lajos volt elégedettebb, akinek szintén ez volt az első Salgó Rallyja, de úgy tűnik nem az utolsó, hiszen nagyon megtetszettek neki a pályák. 

„Nagyon pozitív tapasztalatokkal és mondhatom azt is, hogy élményekkel lettem gazdagabb – mondta. – Dorka ahhoz képest, hogy élete első ORB2-es versenye volt és most ment először gyors, valódi aszfaltos pályákon, szerintem nagyon jól teljesített. 

Fotó: Pál István Bence // Zagyva Dorka

Az első körben tapogatóztunk. Megbeszéltük, hogy nem megyünk gyorsan, a tapasztalatszerzés a cél, de Dorka betegesen nézi az időket. Szerinte nagyon rosszul jöttünk, de mondtam, hogy ne foglalkozzon vele. 

Zagyvarónán első körben 10:16-ot jöttünk, másodikban 10:04-et, harmadikban 9:59-et. Ez még messze nem pályacsúcs, de látszik rajta az egyenletes fejlődés.

Ami engem illet, rettenetesen koncentráltam a számolásra, de a navigálásra is. A gyorsaságin csak az itinert tudtam diktálni, ott semmire nem volt idő, hogy itt engedd ki, vagy oda helyezkedj. Etapon meg tudtuk beszélni a tapasztaltainkat, de már közel van Dorka ahhoz, hogy egy profi navigátor többet tud segíteni neki, mint én. 

Fotó: Pál István Bence // Zagyva Dorka

Bármennyire is hihetetlen, még én sem versenyeztem a Salgó Rallyn. Valahogy mindig kimaradt, de már látom, hogy nagy hiba volt. Mind a két pálya nagyon tetszett, nekem Szuha talán még jobban. Az pedig, hogy többször is keresztezzük a Zagyva folyót, megint csak nagyon különleges dolog volt számomra. Szerintem nem most jártam itt utoljára. 

Ahogy Dorka is mondta, a következő hetekben a tanulásra koncentrál, az a fontosabb. Ha az érettségi után készen áll a Mecsek Rallyra, akkor ott indulunk, ha nem, akkor megyünk a következő versenyen.“

Zagyva Dorka együttműködő partnere a Vértes és Vidéke Kft.