Mekler negyedik, a Scuderia második

Szép magyar sikerek szültettek a Vltava Ralin, a historic Európa-bajnokság ötödik futamán, ahol Mekler László és Mikó Edit a C3-as kategória második, a C csoport és abszolút értékelés negyedik helyén végeztek Alfa Romeo Giulia Spint GTA-val. Ezzel a bajnokságban Mekler a hetedik, a navigátorok pontversenyében Mikó pedig a hatodik helyre lépett előre. A magyar Scuderia Coppa Amici-csapat is kiválóan szerepelt, hiszen Wirtmann Ferenc, Mekler László és Ludwig Kuhn sorrendben az abszolút harmadik, negyedik, ötödik helyen végeztek, így a Scuderia volt a verseny második legeredményesebb csapata és a bajnokságban is három helyet javítva a negyedikre lépett előre.

MeklerVltava1

„Igazi raliverseny volt, aminek minden egyes méterén meg kellett küzdeni” – mondta Mekler László. „Ha valaki csak hobbiból versenyez, az ne ide jöjjön pontot gyűjteni. A gyorsaságik nekem változatlanul nem a szívem csücskei, jobban szeretem az olasz hegyi pályákat, ami az Alfának is jobban fekszik.”

„Az egyik legnagyobb feladat elé mi állítottuk magunkat. A kilencedik gyorsaságiról kikéstünk, (Mikó) Edit gyorsan kiugrott, hogy előreszalad az idő ellenőrzőre, én meg ki akartam kerülni az előttünk álló autót. Csakhogy Edit nem húzta ki az átbeszélő kábelt és elrántottam. Szegény akkorát perecelt, hogy a keze, a térde szétment.”

MeklerVltava2

„Az átbeszélőt nem is tudtuk megjavítani. Próbáltam Editnek egy szócsövet csinálni, de nem volt sok haszna, annyira hangos az autó, hogy semmit sem hallottam. Az utolsó öt gyorsaságit kézzel mutogatva navigálta végig. Ennek ellenére megvédtük a negyedik helyünket. Nem is annyira az eredményre vagyok büszke, hanem arra, hogy hangosítás nélkül is célba tudtunk érni. Az ilyen helyzetekben jön ki, hogy milyen jó a csapat.”

„Nagyon jól szerepelt a Scuderia is. Mi voltunk a második legeredményesebb csapat a versenyen és a bajnokságban is a negyedik helyen állunk. Ha megnézed, hogy milyen komoly, nagy múltú csapatok vannak körülöttünk, akkor nagyon büszkék lehetünk rá, hogy mi Magyarországról ott vagyunk közöttük.”

MeklerVltava1

A Historic Rali-Európa-bajnokság C korcsoport (2-es kategória) állása öt futam után:
1. Mats Myrsell (S) Porsche Carrera 138 pont
2. Lucio da Zanche (I) Porsche Carrera 117 pont
3. Wirtmann Ferenc (H) Ford Escort RS 70 pont
4. Valter Chris Jensen (N) Porsche Carrera 66 pont
5. Anders Johnsen (S) Porsche Carrera 48 pont
6. Danis Moynihan (IRL) Ford Escort RS 45 pont
7. Mekler László (H) Alfa Romeo GTA 44 pont
8. Antonio Sainz (E) Porsche/Ford Escort RS 35 pont
9. Villu Mättik (EE) VAZ 2101 33 pont
10. Carlo Falcone (I) Porsche 914 30 pont
 
A Historic Rali-Európa-bajnokság C korcsoport (2-es kategória) navigátorok, állása öt futam után:
1. Esko Junttila (S) 138 pont
2. Giulio Oberti (I) 117 pont
3. Erik Pedersen (N) 66 pont
4. Ingrid Johnsen (S) 48 pont
5. Gerard Conway (IRL) 45 pont
6. Mekler-Mikó Edit (H) 44 pont
7. Arvo Maslenikov (EE) 33 pont
8. Pietro Ometto (I) 30 pont
9. Barna György (H) 22 pont
10. Michele Ognibeni (I) 6 pont

A Historic Rali-Európa-bajnokság csapatverseny állása öt futam után:
1. Historic Rally Club Finland 278 pont
2. Rododendri Historic Rally 231 pont
3. Tractive Motorsport 186 pont
4. Scuderia Coppa Amici 148 pont
5. Profil Racing Team 129 pont
6. Black Motorsport 116 pont
7. Winners Rally Team 81 pont
8. Rally Club Sandro Munari 66 pont
9. Escuderia Madrid Historicos 35 pont
10. SK Villu 33 pont
11. Circolo Della Biella 30 pont

A Historic Rali-Európa-bajnokság 2014-es naptára:
2014. február 28., Rallye de España (Spanyolország) 2-es szorzó
2014. március 14., 62 Rally Costa Brava (Spanyolország) 3-as szorzó
2014. április 4., 29° Sanremo Rally Storico (Olaszország) 3-as szorzó
2014. május 2., International Rally of the Lakes (Írország) 3-as szorzó
2014. május 16., 23. Historic Rallye Vltava (Csehország) 2-es szorzó
2014. június 5., 13th Historic Acropolis Rally (Görögország) két külön verseny 3-as szorzó
2014. június 20., Ypres Historic Rally (Belgium) 2-es szorzó
2014. július 3., Historic San Marino Rally (San Marino) 2-es szorzó
2014. július 18., Auto24 Rally Estonia (Észtország) 2-es szorzó
2014. augusztus 7., Lahti Historic Rally (Finnország) 3-as szorzó
2014. augusztus 28., 19° Rally Alpi Orientali Historic (Olaszország) 2-es szorzó
2014. szeptember 18., XXVI Rally Elba Storico (Olaszország) 3-as szorzó
2014. október 3., 6 Rallye de Asturias Historico (Spanyolország) 1-es szorzó
2014. október 17., 48. Mecsek Rallye (Magyarország) 2-es szorzó

További információ: www.scuderia.huwww.historic-racing.hu

Zsírpapa, Mészáros Sándor, Lada VFTS, Zemplén Rally 2024

Zsírpapa meghajtotta az Öreglányt

A tervezettnél rövidebbre, de nagyon jól sikerült Zsírpapa, Mészi és a GFV közös születésnapi bulija a Zemplén Rallyn. Az újjáépített VFTS kiválóan muzsikált, Zsírpapa jól meg is táncoltatta. A hármas (ez fontos) relé azonban meghibásodott, így az utolsó három gyorsaságit kihagyták. Viszont egyszer megverték Wirtmannt. Három másodperccel. 

„Képzeld el, jövünk le Mádról és elkezdett kehegni az Öreglány – vág a közepébe Zsírpapa. – A gyorsasági utána szerviz megnézte, nem találtak semmit. Bementünk a szervizparkba, kicseréltünk osztófejet, rotort, mindent. Semmi változás. Mondom, szerintetek végigbírja? Igen. Akkor go!

Zsírpapa, Mészáros Sándor, Lada VFTS, Zemplén Rally 2024
Fotó: Bittó Zsolt // Zsírpapa

Megyünk etapot, ott is keheg. Amikor kihagyott, akkor rányomtam egyet a relére és abbahagyta. De a gyorsasági előtt már megállt. Jöttek a szervizesek, de nem engedték be őket, be kellett gyalogolniuk, rövidre zárták a relét, azóta tökéletesen működik, de akkor már kikéstük az időnket és kiestünk.

Tudod mi a legszebb? Hogy a harmadik relé ment tönkre én meg az elsőt nyomkodtam, az indexét.“

Zsírpapa elszokott, de azért megverte Wirtmannt!

„Az Öreglány nagyon jó lett. A lengéscsillapítóján még puhítani kell egy kicsit, de ezt leszámítva minden nagyon zsír. Próbáltam rá vigyázni. Nagyon nyálkás volt az út, nem akartam bedobni, mint az előző VFTS-emet a Győr Rallyn. A körülmények mindenkinek egyformák voltak, én viszont szarul mentem. Vissza kell szokni a tempóhoz. 

Hallod, a régi VFTS-emmel a kis gyerek (Plesz Márk) úgy megvert. Nagyon bele talált ebbe a kocsiba. Nagyon ügyes volt. 

Zsírpapa, Mészáros Sándor, Lada VFTS, Zemplén Rally 2024
Fotó: Bittó Zsolt // Zsírpapa

Várjál már, mert mi meg Wirtmannt vertük meg, három másodperccel. Hát, öcsém, képzeld kapott hármat. Jó, egyszer és biztos volt valami gyíkja neki is, de a három másodperc, az akkor is három másodperc. Ne félj, egy évig ezt fogja hallgatni tőlem.

A verseny is jó volt, na de a szurkolók… 

„Nagyon jó verseny volt, én legalábbis jól éreztem magam. Jók voltak a pályák, kicsit hosszúak az etapok, de az nem számít. Anya lejött főzni, ettünk, ittunk, versenyeztünk. Mi kell még? 

A szurkolók is nagyon jók voltak, tök korrekt helyen álltak, integettek, élmény volt előttük versenyezni. Képzeld el, tréningen megyünk, egyszer csak megállítanak minket. Hát már péntek este kint volt a kemény mag sátorral. Dumáltunk velük, Meszes (Mészáros Sándor) ivott egy fröccsöt, azt mentünk tovább. Pont olyan volt, mint régen. Még most is libabőrös vagyok.“ 

Zsírpapa, Mészáros Sándor, Lada VFTS, Zemplén Rally 2024
Fotó: Bittó Zsolt // Zsírpapa

Szponzorok, család és ami igazán számít

„Most mondhatom a szponzorokat? Köszönöm az Etikett Print Kft-nek, a Box Print-FSD Packing Kft-nek, a GQS Kft-nek és az LS-P Kft-nek a támogatást, hogy rajthoz állhattunk a Zemplén Rallyn, a családomnak, hogy elviseltek, anyának, hogy itt volt velünk és istenieket főzött, mindenkinek, aki a versenyen dolgozott, a szurkolóknak, hogy szurkoltak. 

Hogy nem mentünk az utolsó három gyorsaságin, pont nem érdekel. Táncba vittem az Öreglányt, megforgattam, elfáradt a végére, de addig nagyon jó volt. Találkozunk, nem is tudom mikor és hol, de menni kéne még, mert nagyon be vagyok rozsdásodva. Majd nézünk valamit. Puszi a csajoknak.“