Mekler szárnyalt és a kartervédőn csúszott

A C2-es kategória éléről és a C csoport harmadik helyéről esett ki Mekler László és Mikó Edit a Mecsek Rali Historic Eb-futam utolsó gyorsaságiján. A páros a Scuderia Coppa Amicinek szeretett volna pontot szerezni, de egy levágban túl mély volt a gödör az alacsonyépítésű Alfa Romeo Giulia Sprint GTA-nak, leért a kartervédő, az autó felúszott és árokba estek.

079B0134 (Large)

„Abszolút elégedett vagyok a teljesítményünkkel, jó helyen álltunk és jó volt a tempónk is” – mondta Mekler László. „Az utolsó gyorsaságin estünk ki, amit a rutintalanságom rovására írok. Az egyik levágban annyira mély volt a gödör, hogy amikor beletettem a kereket, a kartervédőnk leért, azon csúsztunk. Az autó irányíthatatlan ilyenkor, beestünk az árokba és eltört a kormányművünk.

079B0010 (Large)

„Sajnálom, hogy az utolsó gyorsaságin estünk ki, de én a versenyzés élménye miatt indulok, nem a bajnoki pontokért, úgyhogy elégedett vagyok, most is tanultam valamit, amit később hasznosíthatok.”

IMG_9445 (Large)

„A pályák Eb mércével nézve elég rossz minőségűek voltak, végig próbáltunk nyolcvan százalékon autózni, semmit sem kockáztatni. Örülök, hogy a Scuderia színeiben ennyien indultunk, és legalább a többieknek sikerült pontot szerezni a csapat számára.”

079B9995 (Large)

A Historic Rali-Európa-bajnokság 2014-es naptára:

  1. február 28., Rallye de España (Spanyolország) 2-es szorzó
  2. március 14., 62 Rally Costa Brava (Spanyolország) 3-as szorzó
  3. április 4., 29° Sanremo Rally Storico (Olaszország) 3-as szorzó
  4. május 2., International Rally of the Lakes (Írország) 3-as szorzó
  5. május 16., 23. Historic Rallye Vltava (Csehország) 2-es szorzó
  6. június 5., 13th Historic Acropolis Rally (Görögország) két külön verseny 3-as szorzó
  7. június 20., Ypres Historic Rally (Belgium) 2-es szorzó
  8. július 3., Historic San Marino Rally (San Marino) 2-es szorzó
  9. július 18., Auto24 Rally Estonia (Észtország) 2-es szorzó
  10. augusztus 7., Lahti Historic Rally (Finnország) 3-as szorzó
  11. augusztus 28., 19° Rally Alpi Orientali Historic (Olaszország) 2-es szorzó
  12. szeptember 18., XXVI Rally Elba Storico (Olaszország) 3-as szorzó
  13. október 3., 6 Rallye de Asturias Historico (Spanyolország) 1-es szorzó
  14. október 17., 48. Mecsek Rallye (Magyarország) 2-es szorzó

További információ: www.scuderia.hu www.historic-racing.hu

Zsírpapa, Mészáros Sándor, Lada VFTS, Zemplén Rally 2024

Zsírpapa meghajtotta az Öreglányt

A tervezettnél rövidebbre, de nagyon jól sikerült Zsírpapa, Mészi és a GFV közös születésnapi bulija a Zemplén Rallyn. Az újjáépített VFTS kiválóan muzsikált, Zsírpapa jól meg is táncoltatta. A hármas (ez fontos) relé azonban meghibásodott, így az utolsó három gyorsaságit kihagyták. Viszont egyszer megverték Wirtmannt. Három másodperccel. 

„Képzeld el, jövünk le Mádról és elkezdett kehegni az Öreglány – vág a közepébe Zsírpapa. – A gyorsasági utána szerviz megnézte, nem találtak semmit. Bementünk a szervizparkba, kicseréltünk osztófejet, rotort, mindent. Semmi változás. Mondom, szerintetek végigbírja? Igen. Akkor go!

Zsírpapa, Mészáros Sándor, Lada VFTS, Zemplén Rally 2024
Fotó: Bittó Zsolt // Zsírpapa

Megyünk etapot, ott is keheg. Amikor kihagyott, akkor rányomtam egyet a relére és abbahagyta. De a gyorsasági előtt már megállt. Jöttek a szervizesek, de nem engedték be őket, be kellett gyalogolniuk, rövidre zárták a relét, azóta tökéletesen működik, de akkor már kikéstük az időnket és kiestünk.

Tudod mi a legszebb? Hogy a harmadik relé ment tönkre én meg az elsőt nyomkodtam, az indexét.“

Zsírpapa elszokott, de azért megverte Wirtmannt!

„Az Öreglány nagyon jó lett. A lengéscsillapítóján még puhítani kell egy kicsit, de ezt leszámítva minden nagyon zsír. Próbáltam rá vigyázni. Nagyon nyálkás volt az út, nem akartam bedobni, mint az előző VFTS-emet a Győr Rallyn. A körülmények mindenkinek egyformák voltak, én viszont szarul mentem. Vissza kell szokni a tempóhoz. 

Hallod, a régi VFTS-emmel a kis gyerek (Plesz Márk) úgy megvert. Nagyon bele talált ebbe a kocsiba. Nagyon ügyes volt. 

Zsírpapa, Mészáros Sándor, Lada VFTS, Zemplén Rally 2024
Fotó: Bittó Zsolt // Zsírpapa

Várjál már, mert mi meg Wirtmannt vertük meg, három másodperccel. Hát, öcsém, képzeld kapott hármat. Jó, egyszer és biztos volt valami gyíkja neki is, de a három másodperc, az akkor is három másodperc. Ne félj, egy évig ezt fogja hallgatni tőlem.

A verseny is jó volt, na de a szurkolók… 

„Nagyon jó verseny volt, én legalábbis jól éreztem magam. Jók voltak a pályák, kicsit hosszúak az etapok, de az nem számít. Anya lejött főzni, ettünk, ittunk, versenyeztünk. Mi kell még? 

A szurkolók is nagyon jók voltak, tök korrekt helyen álltak, integettek, élmény volt előttük versenyezni. Képzeld el, tréningen megyünk, egyszer csak megállítanak minket. Hát már péntek este kint volt a kemény mag sátorral. Dumáltunk velük, Meszes (Mészáros Sándor) ivott egy fröccsöt, azt mentünk tovább. Pont olyan volt, mint régen. Még most is libabőrös vagyok.“ 

Zsírpapa, Mészáros Sándor, Lada VFTS, Zemplén Rally 2024
Fotó: Bittó Zsolt // Zsírpapa

Szponzorok, család és ami igazán számít

„Most mondhatom a szponzorokat? Köszönöm az Etikett Print Kft-nek, a Box Print-FSD Packing Kft-nek, a GQS Kft-nek és az LS-P Kft-nek a támogatást, hogy rajthoz állhattunk a Zemplén Rallyn, a családomnak, hogy elviseltek, anyának, hogy itt volt velünk és istenieket főzött, mindenkinek, aki a versenyen dolgozott, a szurkolóknak, hogy szurkoltak. 

Hogy nem mentünk az utolsó három gyorsaságin, pont nem érdekel. Táncba vittem az Öreglányt, megforgattam, elfáradt a végére, de addig nagyon jó volt. Találkozunk, nem is tudom mikor és hol, de menni kéne még, mert nagyon be vagyok rozsdásodva. Majd nézünk valamit. Puszi a csajoknak.“