Mekler újra hazai pályára viszi az Alfát

Az idén harmadik alkalommal áll rajthoz Mekler László és Mekler-Mikó Edit historic rali-Európa-bajnoki futamon Olaszországban. Ezúttal a hármas szorzójú Elba Ralira látogatnak, ami hazai pályának számít az Alfa Romeo Giulia Sprint GTA-nak, ráadásul a szűk hegyi szakaszok kedveznek is az autónak. A három héttel ezelőtti Alpi Orientalin tönkrement az Alfa motorja, amely így egy nagyobb felújításon esett át.

MeklerVltava2

A bajnokság szempontjából fontos lehet az Elba Rali, hiszen ezután lényegében már csak a szezonzáró Mecsek Rali következi. Meklert azonban az egyéni helyezése nem motiválja, viszont a Scuderia Coppa Amici a csapatbajnokságban az előkelő negyedik helyen áll, amit szeretne megőrizni.

„Ugyanazzal a céllal megyünk Elbára, mint három héttel ezelőtt az Alpi Orientalira: szeretnénk jót autózni és minél több pontot gyűjteni a Scuderia számára” – mondta Mekler László.

1SR_5789 (Large)

„A bajnokságban nekünk nincs értelme gondolkozni, a kategóriánkat szeretném megnyerni, és ha el tudunk csípni egy-két nagyobb autót, akkor már boldog leszek.”

„Az Alpi Orientali után szétszedtük a motorunkat, most már biztosan mondhatom, hogy valamit beszívott, azért görbült el egy szelep. Alaposan fel kellett újítani, remélem, most már nem lesz vele problémánk.”

SVC_3041 (Large)

A Historic Rali-Európa-bajnokság C korcsoport (2-es kategória) állása 11 futam után:

  1. Mats Myrsell (S) Porsche Carrera 261 pont
  2. Lucio da Zanche (I) Porsche Carrera 237 pont
  3. Valter Chris Jensen (N) Porsche Carrera 156 pont
  4. Wirtmann Ferenc (H) Ford Escort RS 133 pont
  5. Carlo Falcone (I) Porsche 914 133 pont
  6. Anders Johnsen (S) Porsche Carrera 129 pont
  7. Mekler László (H) Alfa Romeo GTA 76 pont
  8. Pietro Corredig (I) BMW 2002 TI 53
  9. Villu Mättik (EE) VAZ 2101 51 pont
  10. Danis Moynihan (IRL) Ford Escort RS 45 pont

1SR_5786 (Large)

A Historic Rali-Európa-bajnokság C korcsoport (2-es kategória) navigátorok állása hat futam után:

  1. Esko Junttila (S) 261 pont
  2. Giulio Oberti (I) 237 pont
  3. Erik Pedersen (N) 156 pont
  4. Pietro Ometto (I) 133 pont
  5. Ingrid Johnsen (S) 129 pont
  6. Barna György (H) 85 pont
  7. Mekler-Mikó Edit (H) 76 pont
  8. Sonia Borghese (I) 53 pont
  9. Arvo Maslenikov (EE) 51 pont
  10. Gerard Conway (IRL) 45 pont

A Historic Rali-Európa-bajnokság csapatverseny állása 11 futam után:

  1. Historic Rally Club Finland 465 pont
  2. Tractive Motorsport 390 pont
  3. Rododendri Historic Rally 364 pont
  4. Scuderia Coppa Amici 267 pont
  5. Black Motorsport 219 pont
  6. Profil Racing Team 219 pont
  7. Winners Rally Team 207 pont
  8. Rally Club Sandro Munari 156 pont
  9. Circolo Della Biella 106 pont
  10. SK Villu 51 pont
  11. Escuderia Madrid Historicos 35 pont

A Historic Rali-Európa-bajnokság 2014-es naptára:

  • február 28., Rallye de España (Spanyolország) 2-es szorzó
  • március 14., 62 Rally Costa Brava (Spanyolország) 3-as szorzó
  • április 4., 29° Sanremo Rally Storico (Olaszország) 3-as szorzó
  • május 2., International Rally of the Lakes (Írország) 3-as szorzó
  • május 16., 23. Historic Rallye Vltava (Csehország) 2-es szorzó
  • június 5., 13th Historic Acropolis Rally (Görögország) két külön verseny 3-as szorzó
  • június 20., Ypres Historic Rally (Belgium) 2-es szorzó
  • július 3., Historic San Marino Rally (San Marino) 2-es szorzó
  • július 18., Auto24 Rally Estonia (Észtország) 2-es szorzó
  • augusztus 7., Lahti Historic Rally (Finnország) 3-as szorzó
  • augusztus 28., 19° Rally Alpi Orientali Historic (Olaszország) 2-es szorzó
  • szeptember 18., XXVI Rally Elba Storico (Olaszország) 3-as szorzó
  • október 3., 6 Rallye de Asturias Historico (Spanyolország) 1-es szorzó
  • október 17., 48. Mecsek Rallye (Magyarország) 2-es szorzó

További információ: www.scuderia.hu www.historic-racing.hu

Krózser Menyhért

Krózser Menyhért: Lila szektor és tengelytörés

Jól kezdődött Krózser Menyhért idei utolsó versenye, a WSK Final Cup második fordulóján Franciacortában. Az időmérőn sorra szórta a lila szektorokat, az előfutamokon is jól szerepelt, ám az elődöntőben kilökték, így a KZ2 mezőny végéről kellett felküzdenie magát. 

Csípős hideg fogadta a mezőnyt Franciacortában, ahol reggel mindössze két fok volt. Ilyen körülmények között az ideális ív és a pálya többi része között egy minimális hőmérséklet különbség alakul ki, ami azt eredményezi, hogy az íven kívül nagyon nehéz betapasztani a gokartot. 

Éppen ezért volt nagyon fontos az időmérő, amelyen szárnyalt Krózser Menyhért, sorra szórta a lila szektorokat és végig a top háromban szerepelt. Az utolsó körre azonban elfogyott a tapadása, így a csoportjában a nyolcadik helyen végzett. 

Fotó: MHH Kart Team // Krózser Menyhért

A két előfutam jól sikerült, határozottan javult az elsőkörös teljesítménye, amelyen a legtöbbet szeretett volna dolgozni, így az időmérőhöz képest egy pozíciót javított. 

Az elődöntőben azonban a harmadik kanyarban balesetbe került, hátulról meglökték, eltört a felnije és a tengelye is, ami miatt nem tudta folytatni a versenyt. 

A döntőben ezért a 22. helyről rajtolt. A rutinos KZ2 mezőnyben egyébként sem könnyű előzni, most pedig a hideg aszfalt miatt különösen nehéz feladat volt az ívről lemenni. Ennek ellenére az MHH Kart Team versenyzője három pozíciót javított. 

Fotó: MHH Kart Team // Krózser Menyhért

„Összességében megint csak nagyon jó hétvégénk volt – mondta Krózser Menyhért. – Az időmérőn jó volt a tempóm, egy kicsit jobban kellett volna időzíteni, de most mentem először KZ2-ben ilyen gumikon, ilyen hidegben, úgyhogy ebből is tanultam. 

Az előfutamok jobban sikerültek, mint az előző héten. Az elsőkörös teljesítményemen szerettem volna javítani. Ez sikerült, de nyilván még egy pár verseny rutinnal sokkal jobb is lehet. 

Az elődöntőben sajnos kilöktek. Ez benne van a gokartsportban. A döntőben megint csak jó volt az első köröm és három pozíciót javítani is tudtam. Az eredménnyel messze nem vagyok elégedett, sem az időmérővel, sem pedig a döntővel, de úgy érzem, hogy most is sokat fejlődtem és nagyon közel vagyok a kategória elejéhez. Még egy kis rutinnal az eredmények is jönni fognak. 

Krózser Menyhért
Fotó: MHH Kart Team // Krózser Menyhért

Szeretném megköszönni mindenkinek az idei évet. Hatalmas utat jártunk be a csapattal, rengeteget fejlődtem az elmúlt pár hónapban. Jövőre folytatjuk.“

Krózser Menyhért, MHH Kart Team, KZ2 eredmények

Résztvevők: 47
Időmérő csoport: 8.
Időmérő: 15.
BC előfutam: 10.
AC előfutam: 11.
Előfutamok összesített: 14.
Elődöntő: 23. (baleset miatt kiesett)
Összesített: 22.
Döntő: 19.

Az MHH Kart Team együttműködő partnerei:

Metál Hungária Holding Zrt., Carsystem Hungária Kft., BDP Team – Brilliant Driver Program