Meklert rábeszélték

Bár az Alfa Romeo Giulia Sprint GTA-nak nem kedveznek a gyors cseh pályák, Mekler László és Mikó Edit is szerencsét próbálnak a historic Eb ötödik futamán, a Vltava Ralin. Mekler célja a pontszerzés, de nemcsak saját maga számára, hanem a magyar Scuderia Coppa Amici-csapatnak is, amely négy futam után 96 ponttal a csapatbajnokság hatodik helyén áll, mindössze 36 ponttal lemaradva a harmadik helytől.

1MP_9844 (Large)

„Csak azért indulunk a Vltaván, mert Wirtmann Feri rábeszélt minket” – mondta nevetve Mekler László. „A gyors pályák nekünk nem kedveznek, az Alfával inkább a szűk hegyi pályákon lehet eredményesen versenyezni, de ha az év végén szeretnénk az Eb-n jó eredményt felmutatni, akkor nem nagyon válogathatunk.”

„Hárman képviseljük a Scuderia színeit, Wirtmann Feri, Ludwig Kuhn és mi. A csapatbajnokságban a hatodik helyen állunk, ami nem rossz ahhoz képest, hogy az eddigi négy futamból csak kettőn szerepeltünk. Bízom benne, hogy eredményesek leszünk most is és akár előrébb is tudunk lépni a bajnokságban.”

A Historic Rali-Európa-bajnokság C korcsoport (2-es kategória) állása négy futam után:
1. Lucio da Zanche (I) 117 pont
2. Mats Myrsell (S) 108 pont
3. Valter Chris Jensen (N) 66 pont
4. Wirtmann Ferenc (H) 48 pont
5. Danis Moynihan (IRL) 45 pont
6. Antonio Sainz (E) 35 pont
7. Carlo Falcone (I) 30 pont
8. Anders Johnsen (S) 24 pont
9. Mekler László (H) 24 pont
10. Villu Mättik (EE) 15 pont

SVC_3041 (Large)

A Historic Rali-Európa-bajnokság csapatverseny állása három futam után:
1. Rododendri Historic Rally 231 pont
2. Historic Rally Club Finland 224 pont
3. Tractive Motorsport 132 pont
4. Profil Racing Team 129 pont
5. Black Motorsport 116 pont
6. Scuderia Coppa Amici 96 pont
7. Winners Rally Team 81 pont
8. Rally Club Sandro Munari 66 pont
9. Escuderia Madrid Historicos 35 pont
10. Circolo Della Biella 30 pont
11. SK Villu 15 pont

A Historic Rali-Európa-bajnokság 2014-es naptára:
2014. február 28., Rallye de España (Spanyolország)
2014. március 14., 62 Rally Costa Brava (Spanyolország)
2014. április 4., 29° Sanremo Rally Storico (Olaszország)
2014. május 2., International Rally of the Lakes (Írország)
2014. május 16., 23. Historic Rallye Vltava (Csehország)
2014. június 5., 13th Historic Acropolis Rally (Görögország)
2014. június 20., Ypres Historic Rally (Belgium)
2014. július 3., Historic San Marino Rally (San Marino)
2014. július 18., Auto24 Rally Estonia (Észtország)
2014. augusztus 7., Lahti Historic Rally (Finnország)
2014. augusztus 28., 19° Rally Alpi Orientali Historic (Olaszország)
2014. szeptember 18., XXVI Rally Elba Storico (Olaszország)
2014. október 3., 6 Rallye de Asturias Historico (Spanyolország)
2014. október 17., 48. Mecsek Rallye (Magyarország)

További információ: www.scuderia.huwww.historic-racing.hu

Krózser Menyhért

Krózser Menyhért: Lila szektor és tengelytörés

Jól kezdődött Krózser Menyhért idei utolsó versenye, a WSK Final Cup második fordulóján Franciacortában. Az időmérőn sorra szórta a lila szektorokat, az előfutamokon is jól szerepelt, ám az elődöntőben kilökték, így a KZ2 mezőny végéről kellett felküzdenie magát. 

Csípős hideg fogadta a mezőnyt Franciacortában, ahol reggel mindössze két fok volt. Ilyen körülmények között az ideális ív és a pálya többi része között egy minimális hőmérséklet különbség alakul ki, ami azt eredményezi, hogy az íven kívül nagyon nehéz betapasztani a gokartot. 

Éppen ezért volt nagyon fontos az időmérő, amelyen szárnyalt Krózser Menyhért, sorra szórta a lila szektorokat és végig a top háromban szerepelt. Az utolsó körre azonban elfogyott a tapadása, így a csoportjában a nyolcadik helyen végzett. 

Fotó: MHH Kart Team // Krózser Menyhért

A két előfutam jól sikerült, határozottan javult az elsőkörös teljesítménye, amelyen a legtöbbet szeretett volna dolgozni, így az időmérőhöz képest egy pozíciót javított. 

Az elődöntőben azonban a harmadik kanyarban balesetbe került, hátulról meglökték, eltört a felnije és a tengelye is, ami miatt nem tudta folytatni a versenyt. 

A döntőben ezért a 22. helyről rajtolt. A rutinos KZ2 mezőnyben egyébként sem könnyű előzni, most pedig a hideg aszfalt miatt különösen nehéz feladat volt az ívről lemenni. Ennek ellenére az MHH Kart Team versenyzője három pozíciót javított. 

Fotó: MHH Kart Team // Krózser Menyhért

„Összességében megint csak nagyon jó hétvégénk volt – mondta Krózser Menyhért. – Az időmérőn jó volt a tempóm, egy kicsit jobban kellett volna időzíteni, de most mentem először KZ2-ben ilyen gumikon, ilyen hidegben, úgyhogy ebből is tanultam. 

Az előfutamok jobban sikerültek, mint az előző héten. Az elsőkörös teljesítményemen szerettem volna javítani. Ez sikerült, de nyilván még egy pár verseny rutinnal sokkal jobb is lehet. 

Az elődöntőben sajnos kilöktek. Ez benne van a gokartsportban. A döntőben megint csak jó volt az első köröm és három pozíciót javítani is tudtam. Az eredménnyel messze nem vagyok elégedett, sem az időmérővel, sem pedig a döntővel, de úgy érzem, hogy most is sokat fejlődtem és nagyon közel vagyok a kategória elejéhez. Még egy kis rutinnal az eredmények is jönni fognak. 

Krózser Menyhért
Fotó: MHH Kart Team // Krózser Menyhért

Szeretném megköszönni mindenkinek az idei évet. Hatalmas utat jártunk be a csapattal, rengeteget fejlődtem az elmúlt pár hónapban. Jövőre folytatjuk.“

Krózser Menyhért, MHH Kart Team, KZ2 eredmények

Résztvevők: 47
Időmérő csoport: 8.
Időmérő: 15.
BC előfutam: 10.
AC előfutam: 11.
Előfutamok összesített: 14.
Elődöntő: 23. (baleset miatt kiesett)
Összesített: 22.
Döntő: 19.

Az MHH Kart Team együttműködő partnerei:

Metál Hungária Holding Zrt., Carsystem Hungária Kft., BDP Team – Brilliant Driver Program