Krózser Menya a Grand Finalen

Érett versenyzéssel fejezte be az idei Rotax Max szezont Krózser Menyhért, az MHH Kart Team 11 éves pilótája.

Az olaszországi Sarno adott otthont a Rotax Max Grand Finalnek, amelyre a nemzeti és a nemzetközi Rotax bajnokságokból lehetett ticketet szerezi, így csak a legjobbak állhattak rajthoz. Menya a magyar bajnoki címével vívta ki az indulás jogát a Mini Max kategória 36 fős mezőnyébe.

A verseny előtti sorsoláson nem túl szerencsésen húzott motort, amelyről már az első szabadedzésen kiderült, hogy az egyik leggyengébb a mezőnyben. Menya ennek ellenére hősiesen végigküzdötte a többnapos eseményt. Az elődöntők összesített eredmény alapján 16. volt, az elődöntőben 29. a döntőben pedig 20. lett. 

Teljesítményével kivívta a csapat görög coacha, Csicsi elismerését is, aki szerint megérett a kategóriaváltásra és jövőre juniorban indulhat.

„Rossz motort húztam és a vázat sem tudtuk igazán jól beállítani – foglalta össze a hétvégét a rá jellemző tömörséggel Menya. – Ez elég nagy hátrányt jelentett, ami miatt nem tudtam az élmezőnyben versenyezni. Viszont így is jót harcoltam és megpróbáltam kihozni a technikából a lehető legtöbbet.“

„A motorválasztás eléggé megpecsételte a hetünket – mondta Krózser Menyhért senior, csapatvezető. – Az első bemenetnél még mindenki azonos karburációt és áttételt használt, ott látszott, hogy a mezőny egyik leggyengébb motorját kaptunk. Sajnos ez benne van ebben a sorozatban. Próbáltunk rajta javítani, néha sikerült felhúzni egy közepes szintre, de többre nem jutottunk vele.

Menya viszont jól vezetett. Csapatunk coacha, Csicsi is kiemelte, hogy a nehézségek ellenére nagyon odatette magát és próbálta a legjobban kihozni a lehetőségekből, ami érett versenyzésre utal. Remélem, legközelebb nagyobb szerencsénk lesz.“

EREDMÉNYEK

Krózser Menyhért, Mini Max
Rotax Max Grand Final, Sarno (Olaszország)  2019. október 21–26.
  • Résztvevők: 36
  • Döntő: 20.
  • Elődöntő: 29.
  • Előfutamok összesítve: 16.
  • 2. előfutam: 20.
  • 1. előfutam: 15.
  • Időmérő: 21.
Az MHH Kart Team együttműködő partnerei:

Metál Hungária Holding Zrt., Carsystem Hungária Kft., Pillango GmbH, Laguna Fürdőszoba, Quality House

További információ

www.facebook.com/menya.hu

Fotó: Wirtmann Ferenc // Diósgyőr Rally

Wirtmann elaludt, de győzött

A D korcsoport első és az abszolút értékelés harmadik helyét szerezte meg Wirtmann Ferenc és Kerekes József a HUMDA Rally Országos Historic Bajnokság második futamán, a Diósgyőr Rallyn. A Ford Escort Mk II-es ezúttal is hibátlanul működött, kaptak ugyan egy lassú defektet, de ez nem hátráltatta a párost, mindössze vasárnap reggel a rajt előtt akadt némi riadalom a csapatban. 

„Jó verseny volt – mondta Wirtmann Ferenc. – Ifj. Érdi Tibi Sierrájával és Varga Zoli BMW-jével nem tudtuk felvenni a versenyt, de így is volt küzdelem. Sajnáltam, hogy Rónay Laci a Toyotával és Szemám Sanyi a Subaruval kiestek, velük lehetett volna még csatázni, de Nagy Tibi is jól ment a Golffal. Pár helyi srác pedig a saras, gödrös pályákon olyan időket autózott, hogy csak pislogtunk. 

Fotó: Wirtmann Ferenc–Kerekes József // Diósgyőr

Mályinkán a rossz minőségű rész nem feküdt nekünk. Az Escorton 13 colos kerék van, széles gumikkal, ami a jó minőségű aszfalton kiváló, de a gödrös dobálós részeken minden pillanatban ki akarta csavarni a kezemből a kormányt. 

Az autó jól viselkedett, Benító főmérnök úr a verseny előtt átnézte, azt mondta, rendben lesz. Úgy is volt. Egy defektet kaptunk ezen a rossz részen, de lassú defekt volt, nem hátráltatott minket. 

Fotó: Wirtmann Ferenc // Benító főmérnök úr, Diósgyőr Rally

A DVTK stadionban nagyon színvonalas szervizpark volt, a célban rengetegen voltak, nagyon szép serlegeket kaptunk, úgyhogy jövünk jövőre is.“

Na de mi történt vasárnap reggel, ami miatt 30 másodperc büntetést kapott a páros? 

„Elaludtunk – nevet Kerekes Joti. – Szép kényelmesen mentünk a parc ferméhez, amikor Nagy Tibi – a legnagyobb ellenfelünk – hív, hogy hol vagyunk, mert már be kellene mennünk az autóért. Na onnantól kezdve nagyon siettünk, de így is késtünk három percet, ami miatt 30 másodperc büntetést kaptunk.

Fotó: Kerekes József // Diósgyőr

Egyértelműen navigátor hiba volt, de az az egy vigasztal, hogy 37 éves pályafutásom alatt még soha sem késtünk az én hibámból. Ha a következő 37 évet is megúszom hiba nélkül, akkor szerintem ezt a mostanit is megbocsátják nekem. 

Szerencsére a végeredményt nem befolyásolta. A korcsoportunkat megnyertük, ami egy másfeles szorzójú versenyen fontos dolog, ennél többet nem tehettünk volna. A következő versenyünk, a Mecsek Rally is másfeles szorzójú lesz, úgyhogy ma még pihenünk egyet, de holnap el is kezdjük a felkészülést.“

Fotó: Wirtmann Ferenc–Kerekes József // Diósgyőr

A Textura Sport Club partnerei: Textura Zrt., Valvoline és Sonax