Krózser Menya a mélyvízben

Pályafutása legnehezebb Junior mezőnyében mérkőzhetett meg Krózser Menyhért, az olaszországi Adriában, ahol a Rotax Max Euro Trophy harmadik fordulóját rendezték.

Az időmérőt a hirtelen megérkező eső nehezítette, amin Menya a 23 fős mezőnyből a 18. helyen végzett. Az előfutamok során sikerült javítania és a 11. helyen jutott az első futamba. Itt egy ütközéssorozatba keveredett, amely miatt két büntetést is kapott, így a második futamban a 20. helyről rajtolt. Innen küzdötte fel magát az igen előkelő 10. helyre.

„Menya nagyon sokat fejlődött az idén a Junior kategóriában, ezért döntöttünk úgy, hogy az év végén megméretjük a legerősebb Rotax sorozatban, a Euro Trophyn – mondta Kurgyis Róbert, az MHH Kart Team coacha. – Csapatszinten is nagyon készültünk a versenyre.

Szerdától edzettünk a pályán, volt olyan szabadedzés, amin Menya második idővel zárt. Az időmérő előtt esett le az eső. Mivel csak öt perc állt a versenyzők rendelkezésére nagy előnyt jelentett, ha valaki már a legelején be tudott menni és öt kört futott. Az új vizes gumik ugyanis körről körre jobban tapadtak. Menyának nem jól jött ki a lépés, 18. lett, így mind a három előfutamban erről a helyről kellett rajtolnia.

Nagyon szépen jött fel mindegyik előfutamban és végül a 11. helyen jutott az első futamba. Itt a kilencedik helyen futott be, de belekeveredett egy ütközéssorozatba, beesett az első spoilere és tíz másodperces büntetést kapott, amivel 20. lett.

A második futamban a 20. helyről rajtolt és nagyon szép versenyzéssel jött fel a 10. helyre.

Az látszik Menyán, hogy a tempója nagyon jó, meg merem kockáztatni, hogy akár a győzelemhez is elég, kicsit több rutint kell szereznie a Junior mezőnyben, erre pedig kiválóan alkalmas volt ez a verseny, de így is nagyon elégedettek voltunk a teljesítményével.“

Eredmények: Krózser Menyhért, JuniorMax

Résztvevők: 23
Összesített végeredmény: 15.
2. futam: 10.
1. futam: 20. 9.
Előfutamok összesített: 11.
3. előfutam: 17.
2. előfutam: 7.
1. előfutam: 11.
Időmérő: 18.

Az MHH Kart Team együttműködő partnerei:

Metál Hungária Holding Zrt., Carsystem Hungária Kft., SOLENAL Organic Disinfection, Pillango GmbH, Laguna Fürdőszoba, Quality House

Zsírpapa, Mészáros Sándor, Lada VFTS, Zemplén Rally 2024

Zsírpapa meghajtotta az Öreglányt

A tervezettnél rövidebbre, de nagyon jól sikerült Zsírpapa, Mészi és a GFV közös születésnapi bulija a Zemplén Rallyn. Az újjáépített VFTS kiválóan muzsikált, Zsírpapa jól meg is táncoltatta. A hármas (ez fontos) relé azonban meghibásodott, így az utolsó három gyorsaságit kihagyták. Viszont egyszer megverték Wirtmannt. Három másodperccel. 

„Képzeld el, jövünk le Mádról és elkezdett kehegni az Öreglány – vág a közepébe Zsírpapa. – A gyorsasági utána szerviz megnézte, nem találtak semmit. Bementünk a szervizparkba, kicseréltünk osztófejet, rotort, mindent. Semmi változás. Mondom, szerintetek végigbírja? Igen. Akkor go!

Zsírpapa, Mészáros Sándor, Lada VFTS, Zemplén Rally 2024
Fotó: Bittó Zsolt // Zsírpapa

Megyünk etapot, ott is keheg. Amikor kihagyott, akkor rányomtam egyet a relére és abbahagyta. De a gyorsasági előtt már megállt. Jöttek a szervizesek, de nem engedték be őket, be kellett gyalogolniuk, rövidre zárták a relét, azóta tökéletesen működik, de akkor már kikéstük az időnket és kiestünk.

Tudod mi a legszebb? Hogy a harmadik relé ment tönkre én meg az elsőt nyomkodtam, az indexét.“

Zsírpapa elszokott, de azért megverte Wirtmannt!

„Az Öreglány nagyon jó lett. A lengéscsillapítóján még puhítani kell egy kicsit, de ezt leszámítva minden nagyon zsír. Próbáltam rá vigyázni. Nagyon nyálkás volt az út, nem akartam bedobni, mint az előző VFTS-emet a Győr Rallyn. A körülmények mindenkinek egyformák voltak, én viszont szarul mentem. Vissza kell szokni a tempóhoz. 

Hallod, a régi VFTS-emmel a kis gyerek (Plesz Márk) úgy megvert. Nagyon bele talált ebbe a kocsiba. Nagyon ügyes volt. 

Zsírpapa, Mészáros Sándor, Lada VFTS, Zemplén Rally 2024
Fotó: Bittó Zsolt // Zsírpapa

Várjál már, mert mi meg Wirtmannt vertük meg, három másodperccel. Hát, öcsém, képzeld kapott hármat. Jó, egyszer és biztos volt valami gyíkja neki is, de a három másodperc, az akkor is három másodperc. Ne félj, egy évig ezt fogja hallgatni tőlem.

A verseny is jó volt, na de a szurkolók… 

„Nagyon jó verseny volt, én legalábbis jól éreztem magam. Jók voltak a pályák, kicsit hosszúak az etapok, de az nem számít. Anya lejött főzni, ettünk, ittunk, versenyeztünk. Mi kell még? 

A szurkolók is nagyon jók voltak, tök korrekt helyen álltak, integettek, élmény volt előttük versenyezni. Képzeld el, tréningen megyünk, egyszer csak megállítanak minket. Hát már péntek este kint volt a kemény mag sátorral. Dumáltunk velük, Meszes (Mészáros Sándor) ivott egy fröccsöt, azt mentünk tovább. Pont olyan volt, mint régen. Még most is libabőrös vagyok.“ 

Zsírpapa, Mészáros Sándor, Lada VFTS, Zemplén Rally 2024
Fotó: Bittó Zsolt // Zsírpapa

Szponzorok, család és ami igazán számít

„Most mondhatom a szponzorokat? Köszönöm az Etikett Print Kft-nek, a Box Print-FSD Packing Kft-nek, a GQS Kft-nek és az LS-P Kft-nek a támogatást, hogy rajthoz állhattunk a Zemplén Rallyn, a családomnak, hogy elviseltek, anyának, hogy itt volt velünk és istenieket főzött, mindenkinek, aki a versenyen dolgozott, a szurkolóknak, hogy szurkoltak. 

Hogy nem mentünk az utolsó három gyorsaságin, pont nem érdekel. Táncba vittem az Öreglányt, megforgattam, elfáradt a végére, de addig nagyon jó volt. Találkozunk, nem is tudom mikor és hol, de menni kéne még, mert nagyon be vagyok rozsdásodva. Majd nézünk valamit. Puszi a csajoknak.“