Menya belül mosolygott az első bajnoki címén

Két bajnoki címet is ünnepelhetett Krózser Menyhért, amikor Bruckban a magyar és a CEE bajnokságot is megnyerte a Micro Max kategóriában. Az MHH Kart Team kilenc éves versenyzője számára ez volt pályafutása első (két) bajnoki címe, amiért keményen megdolgozott, természetesen nagyon örült neki, de így két héttel a verseny után sem tulajdonít neki nagy jelentőséget, most már a következő feladatra koncentrál.

„Apu mondta a szuperdöntő előtt, hogy szép volt, megvan a bajnoki cím. Nagyon örültem neki, de a szuperdöntőben is rajthoz akartam állni” – mondta Menya, aki így is tett, a szuperdöntőben a második helyen ért célba, majd a depó felé tartva jöttek az újabb gratulációk: „Balu, a szerelőm volt a második, aztán az egész csapat és anyu is gratulált.” Arra a kérdésre azonban, hogy neki is fülig ért-e a szája, nemmel válaszolt: „Nem szoktam mosolyogni a célban, de most belül igen.”

Az első bajnoki cím, főleg, hogy mindjárt kettő is van belőle, minden versenyző számára komoly mérföldkő, amivel akár a nyomás is leeshet a válláról. Menyának évközben volt egy-két nem száz százalékosan jól sikerült versenye, de az utóbbi hónapokban kiemelkedően teljesített és nyomásnak még csak a jele sem mutatkozott rajta.

„Azt mondtam magamnak, hogy komolyan kell venni a versenyzést, meg akartam nyerni a bajnokságot, amihez jobban kellett koncentrálnom.” Ennyi a titka sőt, a bajnoki cím sem változtatott meg semmit. „Örülök a bajnoki címnek, de nem változott semmi. Jövőre is szeretném megnyerni a bajnokságot, az idén pedig még a világdöntőn is rajthoz állunk, ott is szeretnék jól szerepelni. Biztos nagy csata lesz, mindenki nyerni akar rajta, de én is.”

Menyánál talán csak az apukája, Krózser Menyhért senior volt büszkébb, aki csapatvezetőként a pálya széléről követi fia pályafutását. Ő maga is több bajnoki címet nyert az Országos Ralibajnokságban, így kis Menya trófeája nem az első bajnoki serleg lesz a családban.

„Ez azért más, mint amikor én versenyeztem – mosolyog az apuka. – Amikor te vezetsz és beülsz az autóba, onnantól kezdve csak a versenyzéssel foglalkozol, nem izgulsz. Amikor Menya versenyez, én mindig halálra izgulom magam a pálya szélén.

Nagyon megdolgoztunk ezért a két bajnoki címért, az utolsó versenyen is oda kellett tenni magunkat. Annyira a feladatra koncentráltunk, hogy emlékszem, a döntő után volt egy pillanat, amikor ráeszméltünk, a szuperdöntő eredményétől függetlenül megvan a bajnokság.

Akkor persze nagyon örültünk neki, de szerintem el kell telnie egy kis időnek, mire minden leülepszik bennünk. Nem ért véget a szezon, készülünk a világdöntőre, aztán lassan a következő évet is össze kell állítanunk, úgyhogy nincs megállás. Da ha azt kérdezed, mint apa milyen érzés, hogy a fiam bajnok lett: hát az felfoghatatlan.”

Az MHH Kart Team együttműködő partnerei:

Metál Hungária Holding Zrt., Carsystem Hungária Kft., Cégcentrum Kft.

További információ:

www.facebook.com/menya.hu

Fotó: Wirtmann Ferenc // Diósgyőr Rally

Wirtmann elaludt, de győzött

A D korcsoport első és az abszolút értékelés harmadik helyét szerezte meg Wirtmann Ferenc és Kerekes József a HUMDA Rally Országos Historic Bajnokság második futamán, a Diósgyőr Rallyn. A Ford Escort Mk II-es ezúttal is hibátlanul működött, kaptak ugyan egy lassú defektet, de ez nem hátráltatta a párost, mindössze vasárnap reggel a rajt előtt akadt némi riadalom a csapatban. 

„Jó verseny volt – mondta Wirtmann Ferenc. – Ifj. Érdi Tibi Sierrájával és Varga Zoli BMW-jével nem tudtuk felvenni a versenyt, de így is volt küzdelem. Sajnáltam, hogy Rónay Laci a Toyotával és Szemám Sanyi a Subaruval kiestek, velük lehetett volna még csatázni, de Nagy Tibi is jól ment a Golffal. Pár helyi srác pedig a saras, gödrös pályákon olyan időket autózott, hogy csak pislogtunk. 

Fotó: Wirtmann Ferenc–Kerekes József // Diósgyőr

Mályinkán a rossz minőségű rész nem feküdt nekünk. Az Escorton 13 colos kerék van, széles gumikkal, ami a jó minőségű aszfalton kiváló, de a gödrös dobálós részeken minden pillanatban ki akarta csavarni a kezemből a kormányt. 

Az autó jól viselkedett, Benító főmérnök úr a verseny előtt átnézte, azt mondta, rendben lesz. Úgy is volt. Egy defektet kaptunk ezen a rossz részen, de lassú defekt volt, nem hátráltatott minket. 

Fotó: Wirtmann Ferenc // Benító főmérnök úr, Diósgyőr Rally

A DVTK stadionban nagyon színvonalas szervizpark volt, a célban rengetegen voltak, nagyon szép serlegeket kaptunk, úgyhogy jövünk jövőre is.“

Na de mi történt vasárnap reggel, ami miatt 30 másodperc büntetést kapott a páros? 

„Elaludtunk – nevet Kerekes Joti. – Szép kényelmesen mentünk a parc ferméhez, amikor Nagy Tibi – a legnagyobb ellenfelünk – hív, hogy hol vagyunk, mert már be kellene mennünk az autóért. Na onnantól kezdve nagyon siettünk, de így is késtünk három percet, ami miatt 30 másodperc büntetést kaptunk.

Fotó: Kerekes József // Diósgyőr

Egyértelműen navigátor hiba volt, de az az egy vigasztal, hogy 37 éves pályafutásom alatt még soha sem késtünk az én hibámból. Ha a következő 37 évet is megúszom hiba nélkül, akkor szerintem ezt a mostanit is megbocsátják nekem. 

Szerencsére a végeredményt nem befolyásolta. A korcsoportunkat megnyertük, ami egy másfeles szorzójú versenyen fontos dolog, ennél többet nem tehettünk volna. A következő versenyünk, a Mecsek Rally is másfeles szorzójú lesz, úgyhogy ma még pihenünk egyet, de holnap el is kezdjük a felkészülést.“

Fotó: Wirtmann Ferenc–Kerekes József // Diósgyőr

A Textura Sport Club partnerei: Textura Zrt., Valvoline és Sonax