Menya így is megvillant

A motorral és a váz beállításával küzdött Krózser Menyhért a WSK Super Master Series negyedik futamán az olaszországi Lonatóban. Bár a technika jelentősen hátráltatta, egy előfutamon sikerült megvillantania tudását, és az OKJ mezőnyben elért tizedik hellyel jelezte, ennél többre lenne képes. 

Az MHH Kart Team versenyzőjének ez volt pályafutása második futama a WSK OKJ (OK Junior) kategóriájában, ahol jelentős tapasztalatot tudott szerezni az itt használt, brutálisan erős motorral és gumikkal, valamint csapatának is pontosabb visszajelzéseket tudott adni, ami szintén biztató lehet a jövőre nézve. 

A 82 fős OKJ mezőnyben az időmérőn az 58. helyet szerezte meg, az előfutamok során pedig a 10–27. helyek között végzett. 67. helyen jutott elődöntőbe, ahol a 25. helyet szerezte meg. 

„Egész héten a váz beállítással és a motorral küzdöttünk – mondta Krózser Menyhért. – Vagy nagyon letapadt a hátulja, vagy négy kerékkel csúszott. – Ebből kellett a lehető legtöbbet kihozni. 

Az időmérőn két jó kört futottam, de a harmadikban, amikor a leggyorsabb lehetettem volna, ketten is megelőztek, amivel veszítettem egy kis időt. 

Az első előfutamban a rajtnál megforgattak, majd nekiütköztek a gokartomnak, elvitték a fékpedálomat, és kiestem. A második előfutamom sikerült a legjobban, itt jól rajtoltam, és a 10. helyre jöttem fel. Egy jobb vázzal akár az első öttel is tudtam volna versenyezni. Az utolsó három előfutamon beragadtam a bolyba. Az elődöntőben az utolsó helyről rajtoltam, sikerült párat előzni, de ennél többre most nem voltam képes. 

Biztos vagyok benne, hogy egy jobb technikával sokkal jobb eredményt tudtam volna elérni, de nem vagyok letörve. Ez volt a második versenyem az OKJ kategóriában, a motorral és a gumikkal is szereztem tapasztalatot, próbáltam magamból kihozni a lehető legtöbbet. 

Szerintem sokat léptem előre a csapatkommunikáció terén, sokkal pontosabb visszajelzéseket tudok adni, mint akár pár hónnappal ezelőtt, úgyhogy bizakodó vagyok a következő verseny előtt.

Köszönöm mindenkinek a segítséget! Hamarosan találkozunk!”

Krózser Menyhért, MHH Kart Team, OKJ
WSK Super Master Series, Lonato (Olaszország) 2021. április 25.

Résztvevők: 82
Időmérőfutam: 20. 
Időmérő: 58.
CD előfutam: 27. 
DF előfutam: 10. 
AD előfutam: 24. 
DE előfutam: 20. 
BD előfutam: 22. 
Előfutamok összesítve: 67.
A elődöntő: 25.

Az MHH Kart Team együttműködő partnerei:

Metál Hungária Holding Zrt., Carsystem Hungária Kft., MedVie healthcare solutions, Pillango GmbH, Laguna Fürdőszoba, Quality House

Wirtmann Ferenc

Wirtmann: Kuplung, szuperrally, de így is élveztük

Kalandos versenye volt Wirtmann Ferencnek és Kerekes Józsefnek a Salgó Rallyn. Az Országos Historic Rallybajnokság második futamán az első öt szakaszt megnyerték és vezették a versenyt, amikor elromlott a Ford Escort Mk II-es kuplungja, így a napi utolsó szakaszt ki kellett hagyniuk. Szombaton szuperrallyval visszaálltak, de a kihagyott gyorsasági miatt annyi büntetést kaptak, hogy az abszolút értékelésben a nyolcadik, D csoportban pedig az ötödik helyre tudtak felkapaszkodni.

Jó versenyt ígért Wirtmann Ferenc a Salgó Rallyra és a műszaki hibájuk ellenére is azt gondolja, nem tévedett az előrejelzéssel. 

„Tényleg jó verseny volt, jó pályákkal – mondja. – Ceredet nem kell bemutatni, az egyik legjobb magyar gyorsasági. Kazár rettentő gyors, bár most megnövelték a hosszát. A másik két pályát Katalinaknaként ismerjük. Elég durva, de igazi rally gyorsasági. Sok volt a murvafelhordás, a sár, verseny közben is esett az eső, mégis kevés defekt volt. Mi Jotival nagyon élveztük a pályákat. 

Az első öt gyorsaságit megnyertük, de már az elején probléma volt a kuplunggal, nem emelt ki. A hatodik szakaszon nem mertünk elrajtolni, mert ha bent maradunk a pályán, akkor vége a versenyünknek. Inkább bementünk a szervizparkba, ahol kicseréltük a kuplungot, így másnap folytatni tudtuk a versenyt.“

Fotó: Sári Péter // Wirtmann Ferenc

A szuperrallyt azonban a historic szabálya komolyan bünteti. 

„A historic sajátos szabálya szerint, ha ez első nap kiesel, akkor az addigi eredményeidet törlik és a kategória utolsó idejét kapod, plusz kihagyott gyorsaságinként öt percet – vette át a szót Kerekes Joti. – Ez nekünk összességében több mint 15 perc büntetést jelentett, de legalább versenyben maradtunk. Mivel szuperrallyztunk, a megszerzett pontjainkat is felezik, így számításaink szerint három pontot kaptunk, ami még mindig több, mint ha kiesetünk volna.“

A verseny második napján, szombaton így már nem kellett sietnie a párosnak és előkerültek a használt gumik is. 

„Előszedtük az összes kopott gumit, amit egyébként versenyre már nem raktunk volna fel, és elhasználtuk őket – mondta Wirtmann. – Zagyvarónát mind a háromszor megnyertük. Szuhára nem voltak jók a széles gumik, de mivel gyakorlatilag nem számított az időeredményünk, fent hagytuk őket és azzal mentünk. Ott mind a kétszer kikaptunk. 

Fotó: Sári Péter // Wirtmann Ferenc

Abszolútban 8., D csoportban 5., D3-as kategóriában pedig 4.-ek lettünk. Ennyit tudtunk kihozni a versenyből. A Mecsek Rally előtt át kell néznünk a kuplungot és a hidraulikát is. Amint megvan a hiba oka, tudjuk orvosolni. Remélem, a másik magyar klasszikus versenyen, Pécsen az eredményünk is jobb lesz. De ha csak annyira élvezzük Jotival, mint a Salgót, akkor már elégedettek leszünk.“ 

A Textura Sport Club partnerei: Grawe Életbiztosító Zrt., Textura Zrt., Valvoline és Sonax