Menya Mitsubishit, Fodor gokartot tesztelt

Sűrű programja volt az MHH Teamnek, hiszen a múlt hétvégén Ausztriában, Rechnitzben a gokartbajnokságra teszteltek, csütörtökön Krózser Menyhért az első nagyobb aszfaltos tesztjén vett részt a Mitsubishi Lancerral, péntek reggel pedig az egész csapat újra Rechnitzbe utazott, a magyar gokartbajnokság második futamára. Itt Fodor Gézától mindkét kategóriában győzelmet várnak, de az edzéseken bemutatkozik ifj. Menya is, akinek egyelőre a tapasztalatszerzés a legfontosabb. Idősebb Menya most még a két csapattársára koncentrál, és várhatóan csak a bajnokság harmadik futamán áll rajthoz gokarttal.

IMG_1564 (Large)

Krózser Menya: – A következő raliversenyünk Bükfürdőn, murván lesz, de még mielőtt erre a talajra készülnénk, mindenképpen akartunk egy aszfalt tesztet tartani, hogy a Miskolc Ralin szerzett tapasztalatainkat kiegészítsük.

Próbáltunk futómű-beállítást, gumikat és általában az autót is. Úgy érzem, hogy minden téren előreléptünk. Több tesztet is tervezünk az idén. Pontosan ezért választottuk a Mitsubishit, hogy minél többet tudjunk vele menni, minél jobban meg tudjuk ismerni. A Bükfürdő Rali hivatalos tesztjén mindenképpen megyünk, de előtte szeretném murván kipróbálni az autót, hogy ott is képbe kerüljünk.

Krozser9897

Most már kint vagyunk Rechnitzben a gokartbajnokság második futamán. A jesolói verseny után számomra teljesen egyértelművé vált, hogy (Fodor) Géza bármilyen körülmény között esélyes a győzelemre. Most is azt várom tőle, hogy mind a két kategóriában nyerjen.

A fiam, ifj. Menya is indul az edzéseken, a versenyen még nem engedjük el. Neki a rutinszerzés a legfontosabb feladata. A csapatunkban nagyon sok olyan ember van, akik láttak már gyerekeket felnőni a gokartban. Amikor ők úgy látják, hogy érett a versenyzésre, akkor akarjuk csak indítani.

Volt egy olyan tervem, hogy én is rajthoz állok a Max Masters kategóriában, de változékony időt jósolnak, ami azt jelenti, hogy sok munka lesz a gokartokon, nem akarom elvenni az időt Géza kartjától, hiszen ebben a szakágban ő az első számú versenyzőnk. Szeretnék a fiamra is jobban odafigyelni, így ezt a hétvégét még kihagyom.

IMG_0621 (Large)

Fodor Géza: – Elég sűrű programunk volt. Két hete kezdődött a gokartbajnokság Jesolóban, a múlt héten kint voltunk Rechnitzben tesztelni, most pedig már ugyanitt a bajnoki futamra készülünk.

Hasznos volt egy héttel a verseny előtt a helyszínen tesztelni. A beállítások szempontjából nincs nagy jelentősége, mert a versenyhétvégén folyamatosan „gumizódik” a pálya és folyamatosan javul a tapadás. Ezt teszten nem tudod szimulálni. Viszont az időjárás ugyanolyan változó volt, mint amilyet a hétvégére ígérnek. Tudtunk menni száraz, vizes, éppen vizes, száradófélben lévő pályán, ami gyakorlás szempontjából nagyon hasznos.

A Max Mastersben és a DD2 Mastersben is a győzelem a célom, amiért nagyon meg kell dolgoznunk, de a lehetőség a csapat és az én kezemben van.

Most debütál az edzéseken kis Menya is, akire nagyon kíváncsi vagyok. Fiatal kora ellenére nagyon elszánt, a motivációval nincs probléma nála, tapasztalatot kell még szereznie, és nagyon fontos, hogy ne legyünk türelmetlenek vele szemben.

Az MHH Rally & Kart Team 2014-es eredményei
március 23. Jesolo, szlovén gokartbajnoki futam, Fodor Géza, DD2 Masters 2. helyezés
március 30. Vredestein–Miskolc Rali ORB-futam, Krózser Menyhért–Papp György, defekt miatt kiestek
április 13. Jesolo, magyar gokartbajnoki futam, Fodor Géza, Max Masters, 1., 1. helyezés, DD2 Masters 2., 4. helyezés

Magyar Gokart Szövetség Bajnoksága
április 11-13.            OB, CEE           Jesolo, Olaszország
április 25-27.            OB, osztrák     Rechnitz, Ausztria
május 16-18.            OB                   Gokart Stadion, Kecskemét
június 20-22.            OB, CEE           Pannonia-ring, Ostffyasszonyfa
július 25-27.             OB, CEE           Poznan, Lengyelország
augusztus 29-31.      OB, osztrák     Dunaszerdahely, Szlovákia
szeptember 19-21.   OB, CEE           Speedworld, Pachfurth, Ausztria
október 10-12.         OB, osztrák     Speedworld, Pachfurth, Ausztria
*OB: országos-bajnokság, CEE: Közép-Kelet-Európai Zónabajnokság, osztrák: osztrák bajnokság

Az MHH Rally&Kart Team együttműködő partnerei: Metál Hungária Holding Zrt., Carsystem Hungária Kft., Cégcentrum Kft., Marvin Watches, R-M professzionális festékek, Bernardo Ecenarro festékek, Telmon Kft., Logiszerviz Kft.

 

További információ:

www.menya.hu, www.facebook.com/menya.hu

Wirtmann Ferenc–Kerekes József, Ford Escort Mk2, Győr Rally 2024, győztes és Historic Bajnok

Még a fotós is Wirtmann autóját javította a Győr Rallyn

Régen volt már olyan kalandos versenye Wirtmann Ferencnek és Kerekes Józsefnek, mint a Győr Rally. Az első gyorsasági után még csak betolni kellett a Ford Escort Mk II-est, a második körben azonban teljesen elnémult. Kisebb konzíliumot tartottak felette, hogy megtalálják a hibát, amiben még egy fotóst is bevontak. Végül némi telefonos segítséggel sikerült újra életre kelteni az autót. Ez után már csak az egész historic mezőnyt kellett utolérni etapon, ledolgozni egy büntetést és a célban pezsgőt locsolva megünnepelni a bajnoki címet.

„Tényleg kalandos verseny volt – nevetett Wirtmann. – Az első gyorsaságin letört az önindító kábele. Csak betolással indult az Escort. Szerencsére a historic mezőnye nagyon segítőkész volt. Idén már többször is volt önindító problémánk, úgyhogy rutinjuk van a betolásban. Ezúton is hálásan köszönöm a segítségüket. A szervizparkban megjavították a srácok, ezzel többet nem volt problémánk.“ 

Wirtmann Ferenc–Kerekes József, Ford Escort Mk2, Győr Rally 2024, győztes és Historic Bajnok
Wirtmann Ferenc–Kerekes József, Ford Escort MkII

Viszont nagy sietségükben a szervizparkból kifelé jövet kihagyták a tankoló zónát, ami miatt 30 másodperc büntetést kaptak, így váratlanul szorossá vált a verseny. 

„Navigátor hiba volt – szögezte le Kerekes Joti. – Egy pillanatra kizökkentem, Feri jó helyre fordult, de mondtam, ne oda menjen, eggyel arrébb. Amikor rájöttem a hibára már késő volt.“

Wirtmann Ferenc–Kerekes József, Ford Escort Mk2, Győr Rally 2024, győztes és Historic Bajnok
Wirtmann Ferenc–Kerekes József, Ford Escort MkII

Wirtmann nem bosszankodott, de volt egy pillanat, amikor felmerült benne, lehet, hogy elúszott a győzelem: 

„Én is hibázhatok, Joti is. Elég rég óta versenyzek, nekem is tudnom kellett volna, hogy be kell menni a tankoló zónába. A büntetéssel az előnyünk el is úszott, 11 másodperccel vezettünk Müller Roland Zsigulija előtt. Ráadásul Kalapács Zsolt a Rábaringen nagyon letalált az Opellal, adott nekünk hét másodpercet, ami rengeteg. Akkor éreztem, hogy nem annyira biztos ez a győzelem.“

Wirtmann Ferenc–Kerekes József, Ford Escort Mk2, Győr Rally 2024, győztes és Historic Bajnok
Wirtmann Ferenc–Kerekes József, Ford Escort MkII

Pedig az igazi riadalom még hátravolt. Az ötödik gyorsaságin, Sokorópátkán egyszer csak leállt a motor. 

„Jotival próbáltunk kapcsolgatni mindent, nagy nehezen életre kelt, de aztán megint leállt és akkor már nem is tudtuk újra indítani. 

Szerencsére lejtett a pálya, így begurultunk a célba. A két szervizesünknek Farkas Ferikének és Pál Lacinak még a fotós Zentai Gábor is próbált segíteni, ő elektromos szerelő. Végül felhívtuk Papp Arnit, aki az Escort elektromos rendszerét készítette, és közös erővel találtuk meg a leszakadt testkábelt. Miután meglett a hiba, ideiglenesen megoldottuk és mehettünk is. 

Wirtmann Ferenc–Kerekes József, Ford Escort Mk2, Győr Rally 2024, győztes és Historic Bajnok
Wirtmann Ferenc–Kerekes József, Ford Escort MkII

Akkorra viszont az egész historic mezőny elment már mellettünk, úgyhogy etapon igyekeznünk kellett, de végül késés nélkül értünk a következő időellenőrzőre.“

Wirtmannék versenye ezután konszolidálódott és végül több mint egy perc előnnyel nyertek. 

„Mindent egybevetve izgalmas verseny volt. Nem csak Kalapács, a zsigulisok is nagyon jól mentek, nehéz dolgunk volt ellenük. 

Wirtmann Ferenc–Kerekes József, Ford Escort Mk2, Győr Rally 2024, győztes és Historic Bajnok
Wirtmann Ferenc–Kerekes József, Ford Escort MkII

Az etapokat kicsit hosszúnak éreztem, már elszoktunk a 7–800 kilométeres versenyektől. Volt a murvás etap és a felhordásos gyorsasági is, azt nem nagyon szerettem. Nagyon jó ötlet volt viszont a szalmabála lassító, aminek az érintéséért nem járt büntetés.

A rendezés jó volt, a rajt-cél ceremóniának és a győri városi szakasznak is megadták a módját.“

Wirtmann Ferenc és Kerekes József is megadták a módját, hiszen a Győr Rallyn aratott D csoport és a D2-es kategória győzelmükkel mind a két bajnokságot megnyerték. Az idei Wirtmann 9. D csoportos bajnoki címe, és zsinórban a 17. szezonját zárja bajnokként.

Wirtmann Ferenc–Kerekes József, Ford Escort Mk2, Győr Rally 2024, győztes és Historic Bajnok
Wirtmann Ferenc–Kerekes József, Ford Escort MkII
Wirtmann Ferenc korábbi historic eredményei
  • 2008. C csoport magyar bajnok
  • 2009. C csoport magyar bajnok
  • 2010. C csoport magyar bajnok
  • 2011. C csoport magyar bajnok
  • 2012. C csoport magyar bajnok, Historic CEZ bajnok
  • 2013. Historic CEZ bajnok
  • 2014. D csoport magyar bajnok, Historic Eb C csoport 4. 
  • 2015. C csoport magyar bajnok, Historic CEZ bajnok, Historic Eb D csoport 2. 
  • 2016. D csoport magyar bajnok, Historic CEZ bajnok
  • 2017. D csoport magyar bajnok, Historic abszolút magyar bajnok
  • 2018. Historic abszolút magyar bajnok, Historic Eb D csoport 2. 
  • 2019. D csoport magyar bajnok, Historic CEZ D csoport 2. 
  • 2020. Historic abszolút magyar bajnok, D csoport magyar bajnok
  • 2021. Historic abszolút magyar bajnok, D csoport magyar bajnok
  • 2022. D csoport magyar bajnok
  • 2023. D csoport magyar bajnok
  • 2024. D csoport magyar bajnok
A Textura Sport Club partnerei: Textura Zrt., Valvoline és Sonax