Menya Mitsubishit, Fodor gokartot tesztelt

Sűrű programja volt az MHH Teamnek, hiszen a múlt hétvégén Ausztriában, Rechnitzben a gokartbajnokságra teszteltek, csütörtökön Krózser Menyhért az első nagyobb aszfaltos tesztjén vett részt a Mitsubishi Lancerral, péntek reggel pedig az egész csapat újra Rechnitzbe utazott, a magyar gokartbajnokság második futamára. Itt Fodor Gézától mindkét kategóriában győzelmet várnak, de az edzéseken bemutatkozik ifj. Menya is, akinek egyelőre a tapasztalatszerzés a legfontosabb. Idősebb Menya most még a két csapattársára koncentrál, és várhatóan csak a bajnokság harmadik futamán áll rajthoz gokarttal.

IMG_1564 (Large)

Krózser Menya: – A következő raliversenyünk Bükfürdőn, murván lesz, de még mielőtt erre a talajra készülnénk, mindenképpen akartunk egy aszfalt tesztet tartani, hogy a Miskolc Ralin szerzett tapasztalatainkat kiegészítsük.

Próbáltunk futómű-beállítást, gumikat és általában az autót is. Úgy érzem, hogy minden téren előreléptünk. Több tesztet is tervezünk az idén. Pontosan ezért választottuk a Mitsubishit, hogy minél többet tudjunk vele menni, minél jobban meg tudjuk ismerni. A Bükfürdő Rali hivatalos tesztjén mindenképpen megyünk, de előtte szeretném murván kipróbálni az autót, hogy ott is képbe kerüljünk.

Krozser9897

Most már kint vagyunk Rechnitzben a gokartbajnokság második futamán. A jesolói verseny után számomra teljesen egyértelművé vált, hogy (Fodor) Géza bármilyen körülmény között esélyes a győzelemre. Most is azt várom tőle, hogy mind a két kategóriában nyerjen.

A fiam, ifj. Menya is indul az edzéseken, a versenyen még nem engedjük el. Neki a rutinszerzés a legfontosabb feladata. A csapatunkban nagyon sok olyan ember van, akik láttak már gyerekeket felnőni a gokartban. Amikor ők úgy látják, hogy érett a versenyzésre, akkor akarjuk csak indítani.

Volt egy olyan tervem, hogy én is rajthoz állok a Max Masters kategóriában, de változékony időt jósolnak, ami azt jelenti, hogy sok munka lesz a gokartokon, nem akarom elvenni az időt Géza kartjától, hiszen ebben a szakágban ő az első számú versenyzőnk. Szeretnék a fiamra is jobban odafigyelni, így ezt a hétvégét még kihagyom.

IMG_0621 (Large)

Fodor Géza: – Elég sűrű programunk volt. Két hete kezdődött a gokartbajnokság Jesolóban, a múlt héten kint voltunk Rechnitzben tesztelni, most pedig már ugyanitt a bajnoki futamra készülünk.

Hasznos volt egy héttel a verseny előtt a helyszínen tesztelni. A beállítások szempontjából nincs nagy jelentősége, mert a versenyhétvégén folyamatosan „gumizódik” a pálya és folyamatosan javul a tapadás. Ezt teszten nem tudod szimulálni. Viszont az időjárás ugyanolyan változó volt, mint amilyet a hétvégére ígérnek. Tudtunk menni száraz, vizes, éppen vizes, száradófélben lévő pályán, ami gyakorlás szempontjából nagyon hasznos.

A Max Mastersben és a DD2 Mastersben is a győzelem a célom, amiért nagyon meg kell dolgoznunk, de a lehetőség a csapat és az én kezemben van.

Most debütál az edzéseken kis Menya is, akire nagyon kíváncsi vagyok. Fiatal kora ellenére nagyon elszánt, a motivációval nincs probléma nála, tapasztalatot kell még szereznie, és nagyon fontos, hogy ne legyünk türelmetlenek vele szemben.

Az MHH Rally & Kart Team 2014-es eredményei
március 23. Jesolo, szlovén gokartbajnoki futam, Fodor Géza, DD2 Masters 2. helyezés
március 30. Vredestein–Miskolc Rali ORB-futam, Krózser Menyhért–Papp György, defekt miatt kiestek
április 13. Jesolo, magyar gokartbajnoki futam, Fodor Géza, Max Masters, 1., 1. helyezés, DD2 Masters 2., 4. helyezés

Magyar Gokart Szövetség Bajnoksága
április 11-13.            OB, CEE           Jesolo, Olaszország
április 25-27.            OB, osztrák     Rechnitz, Ausztria
május 16-18.            OB                   Gokart Stadion, Kecskemét
június 20-22.            OB, CEE           Pannonia-ring, Ostffyasszonyfa
július 25-27.             OB, CEE           Poznan, Lengyelország
augusztus 29-31.      OB, osztrák     Dunaszerdahely, Szlovákia
szeptember 19-21.   OB, CEE           Speedworld, Pachfurth, Ausztria
október 10-12.         OB, osztrák     Speedworld, Pachfurth, Ausztria
*OB: országos-bajnokság, CEE: Közép-Kelet-Európai Zónabajnokság, osztrák: osztrák bajnokság

Az MHH Rally&Kart Team együttműködő partnerei: Metál Hungária Holding Zrt., Carsystem Hungária Kft., Cégcentrum Kft., Marvin Watches, R-M professzionális festékek, Bernardo Ecenarro festékek, Telmon Kft., Logiszerviz Kft.

 

További információ:

www.menya.hu, www.facebook.com/menya.hu

Zsírpapa, Mészáros Sándor, Lada VFTS, Zemplén Rally 2024

Zsírpapa meghajtotta az Öreglányt

A tervezettnél rövidebbre, de nagyon jól sikerült Zsírpapa, Mészi és a GFV közös születésnapi bulija a Zemplén Rallyn. Az újjáépített VFTS kiválóan muzsikált, Zsírpapa jól meg is táncoltatta. A hármas (ez fontos) relé azonban meghibásodott, így az utolsó három gyorsaságit kihagyták. Viszont egyszer megverték Wirtmannt. Három másodperccel. 

„Képzeld el, jövünk le Mádról és elkezdett kehegni az Öreglány – vág a közepébe Zsírpapa. – A gyorsasági utána szerviz megnézte, nem találtak semmit. Bementünk a szervizparkba, kicseréltünk osztófejet, rotort, mindent. Semmi változás. Mondom, szerintetek végigbírja? Igen. Akkor go!

Zsírpapa, Mészáros Sándor, Lada VFTS, Zemplén Rally 2024
Fotó: Bittó Zsolt // Zsírpapa

Megyünk etapot, ott is keheg. Amikor kihagyott, akkor rányomtam egyet a relére és abbahagyta. De a gyorsasági előtt már megállt. Jöttek a szervizesek, de nem engedték be őket, be kellett gyalogolniuk, rövidre zárták a relét, azóta tökéletesen működik, de akkor már kikéstük az időnket és kiestünk.

Tudod mi a legszebb? Hogy a harmadik relé ment tönkre én meg az elsőt nyomkodtam, az indexét.“

Zsírpapa elszokott, de azért megverte Wirtmannt!

„Az Öreglány nagyon jó lett. A lengéscsillapítóján még puhítani kell egy kicsit, de ezt leszámítva minden nagyon zsír. Próbáltam rá vigyázni. Nagyon nyálkás volt az út, nem akartam bedobni, mint az előző VFTS-emet a Győr Rallyn. A körülmények mindenkinek egyformák voltak, én viszont szarul mentem. Vissza kell szokni a tempóhoz. 

Hallod, a régi VFTS-emmel a kis gyerek (Plesz Márk) úgy megvert. Nagyon bele talált ebbe a kocsiba. Nagyon ügyes volt. 

Zsírpapa, Mészáros Sándor, Lada VFTS, Zemplén Rally 2024
Fotó: Bittó Zsolt // Zsírpapa

Várjál már, mert mi meg Wirtmannt vertük meg, három másodperccel. Hát, öcsém, képzeld kapott hármat. Jó, egyszer és biztos volt valami gyíkja neki is, de a három másodperc, az akkor is három másodperc. Ne félj, egy évig ezt fogja hallgatni tőlem.

A verseny is jó volt, na de a szurkolók… 

„Nagyon jó verseny volt, én legalábbis jól éreztem magam. Jók voltak a pályák, kicsit hosszúak az etapok, de az nem számít. Anya lejött főzni, ettünk, ittunk, versenyeztünk. Mi kell még? 

A szurkolók is nagyon jók voltak, tök korrekt helyen álltak, integettek, élmény volt előttük versenyezni. Képzeld el, tréningen megyünk, egyszer csak megállítanak minket. Hát már péntek este kint volt a kemény mag sátorral. Dumáltunk velük, Meszes (Mészáros Sándor) ivott egy fröccsöt, azt mentünk tovább. Pont olyan volt, mint régen. Még most is libabőrös vagyok.“ 

Zsírpapa, Mészáros Sándor, Lada VFTS, Zemplén Rally 2024
Fotó: Bittó Zsolt // Zsírpapa

Szponzorok, család és ami igazán számít

„Most mondhatom a szponzorokat? Köszönöm az Etikett Print Kft-nek, a Box Print-FSD Packing Kft-nek, a GQS Kft-nek és az LS-P Kft-nek a támogatást, hogy rajthoz állhattunk a Zemplén Rallyn, a családomnak, hogy elviseltek, anyának, hogy itt volt velünk és istenieket főzött, mindenkinek, aki a versenyen dolgozott, a szurkolóknak, hogy szurkoltak. 

Hogy nem mentünk az utolsó három gyorsaságin, pont nem érdekel. Táncba vittem az Öreglányt, megforgattam, elfáradt a végére, de addig nagyon jó volt. Találkozunk, nem is tudom mikor és hol, de menni kéne még, mert nagyon be vagyok rozsdásodva. Majd nézünk valamit. Puszi a csajoknak.“