Csordás Kornél

Mert Miskolcon minden sarkon szegelnek egy Ladát

Különleges premiert ünnepelhettünk az R-Cup Challenge negyedik fordulóján, Zagyvaróna–Cereden. A 18 éves Csordás Kornél és édesapja, Csordás Csaba először versenyezhettek igazi rallypályán. Bár most egy Citroën C2-vel indultak, igazi ladásnak tekinthetjük őket. 

Az egész úgy kezdődött, hogy a Csordás család szomszédjában egy Zsigulit szegeltek. Mi mást csinálhatnának Miskolcon a szomszédban? Na de nem csak szegelték, hanem időnként ki is próbálták, ami már Csordás Kornél kíváncsiságát is felkeltette. Addig téblábolt az autó körül, mígnem pár évvel ezelőtt ő maga is kapott egy Lada 2107-eset, amit saját maga kezdett el építeni. 

„Szerencsém volt, mert Miskolcon, ahogy mondod, szinte minden sarkon tuningolnak egy Zsigulit – meséli Csordás Kornél. – Elkezdtem én is versenyautót építeni belőle. Nagyon sok barátomtól kaptam segítséget, sokan mondták el a tutit, de mindent a saját kezemmel csináltam.“

Fotó: Csoma Marcell // Csordás Kornél

Ha pedig az embernek már megvan a Zsigulija, mit csinálna vele, ha nem versenyezne? Szerencsére Miskolcon erre is van lehetősége, többek között a Népkerti salakpályán, ahol évente többször rendeznek meghívásos versenyt, igen komoly 50–60 résztvevővel. 

„Itt próbáltam ki először a Zsigulit. Akkor is édesapám ült mellettem, azt mondta, jobb ha ott van ő is, hogy ne kapjon el a hév – nevet Kornél. – De nem kapott el, vigyázok az autóra, hiszen én építettem. A salakpálya alapvetően a látványról szól, de szerintem jól meglehet tanulni az íveket, csúsztatni az autót.“

Fotó: Pánya Péter // Csordás Kornél

A meglepetés ez után érte őket. Az EVA Racing felajánlott nekik egy Citroën C2-t az R-Cup Challenge-re, méghozzá nem is akárhová, hanem az ország egyik leghíresebb pályájára, Zagyvaróna–Ceredre. A salakpályás bemutatkozást leszámítva ez volt az első versenye mind a 18 éves Kornélnak, mind az édesapjának. 

„Először egy kicsit stresszes volt, hogy egy ilyen komoly pályán hogyan fogunk itinert írni, de aztán egész jól megoldottuk. Egy profi navigátor, Skrobák István is segített benne, átnézte, kijavítgatta, sőt, a verseny alatt is segített, hogy hol változott a pálya.“

Fotó: Pánya Péter // Csordás Kornél

Az R-Cup Challenge Street kategóriájában biztató időket autóztak, de ennél sokkal fontosabb volt a tapasztalat, amit a verseny során szereztek. 

„A következő versenyünk a Salak Királya lesz augusztus 27-én a Ladával, de szeretnénk az R-Cupon is indulni, mert nagyon jó rendezvény volt, segítőkész volt mindenki és nagy kihívás egy ilyen pályán versenyezni.“

Rally Hungary

Zagyva Dorka: Eb ötödik idő, magyar szakaszgyőzelem a Rally Hungaryn

Igen változatos versenye volt Zagyva Dorkának és Zagyva Lajosnak a rally Európa-bajnokság nyitó futamán, a Rally Hungaryn. Az első napon egy ugratás után megsérült a hűtőjük, ami miatt kiestek. Másnapra megjavították a Peugeot 208 Rally4-est, amivel Dorka szárnyalt. Kedvenc szakaszán, Iszkán a 16 fős, Eb-sztárokkal tűzdelt RC4-es kategóriában ötödik időt autózott, a Peugeot Kupa értékelésében pedig megnyerte a szakaszt.

„Nagyon jó versenyünk volt – mondta Zagyva Dorka. – Szombaton a Kislőtéren egy gödör után jött egy bukkanó, ami annyira megdobta az autót, hogy orra estünk. Azonnal néztem a vizet és amint elkezdett emelkedni a hőmérséklete, tudtam, hogy vége a versenyünknek. 

Szerencsére nem sérült komolyan az autó, csak hűtőt és lökhárítót kellett cserélnünk, így másnap Szuper Rallyval visszaálltunk. Ennek azért is örültem nagyon, mert így mehettem a kedvenc pályámon, Iszkán és a nagy mumusomon, Tésen. Iszkán RC4-ben ötödik időt értünk el, ami egy 16 fős Eb-mezőnyben számomra óriási dolog. 

Fotó: Zagyva Dorka–Zagyva Lajos // Rally Hungary

Tés előtt egy kicsit féltem, az a pálya tavaly nagyon nem ment. Most úgy voltam vele, hogy csak végigmegyünk, nem itt kell megváltani a világot, de ahogy elrajtoltunk, éreztem, hogy sokkal jobban fekszik mint egy éve. A második körre pedig már nagyon vártam. 

Ezen a pályán éreztem a legjobban, hogy mennyit fejlődtem tavalyhoz képest. Nagyon büszke vagyok az ötödik időnkre, de tudom, hogy még sokat kell tanulnom. A verseny végén apu megdicsért, hogy jól mentem, nekem ennél több nem kell a veszprémi pályákon.“

Fotó: Zagyva Dorka–Zagyva Lajos // Rally Hungary

„Így van! – erősítette meg Zagyva Lajos, Dorka édesapja és egyben navigátora. – Most is csak jót tudok mondani róla. Az orra esés sajnos benne van a rallyban. Évtizedek óta megyek ezeken a pályákon, sok újat nem tudnak mutatni, de álmomban sem gondoltam volna, hogy ez a bukkanó így megdobja az autót. 

Másnap nagyon jól ment Dorka. Iszkát imádta és szerintem most már Tést is szereti. Az, hogy az Eb mezőnyben ötödik időt autóztunk, várakozáson felüli, de a Peugeot Kupa szakaszgyőzelmet is nagyra értékelem. Sokat kell még tanulnia, ez nem is kérdéses, de látom rajta a fejlődést, nagyon odatette magát és büszke vagyok rá.“ 

Zagyva Dorka együttműködő partnere a Vértes és Vidéke Kft.