Csordás Kornél

Mert Miskolcon minden sarkon szegelnek egy Ladát

Különleges premiert ünnepelhettünk az R-Cup Challenge negyedik fordulóján, Zagyvaróna–Cereden. A 18 éves Csordás Kornél és édesapja, Csordás Csaba először versenyezhettek igazi rallypályán. Bár most egy Citroën C2-vel indultak, igazi ladásnak tekinthetjük őket. 

Az egész úgy kezdődött, hogy a Csordás család szomszédjában egy Zsigulit szegeltek. Mi mást csinálhatnának Miskolcon a szomszédban? Na de nem csak szegelték, hanem időnként ki is próbálták, ami már Csordás Kornél kíváncsiságát is felkeltette. Addig téblábolt az autó körül, mígnem pár évvel ezelőtt ő maga is kapott egy Lada 2107-eset, amit saját maga kezdett el építeni. 

„Szerencsém volt, mert Miskolcon, ahogy mondod, szinte minden sarkon tuningolnak egy Zsigulit – meséli Csordás Kornél. – Elkezdtem én is versenyautót építeni belőle. Nagyon sok barátomtól kaptam segítséget, sokan mondták el a tutit, de mindent a saját kezemmel csináltam.“

Fotó: Csoma Marcell // Csordás Kornél

Ha pedig az embernek már megvan a Zsigulija, mit csinálna vele, ha nem versenyezne? Szerencsére Miskolcon erre is van lehetősége, többek között a Népkerti salakpályán, ahol évente többször rendeznek meghívásos versenyt, igen komoly 50–60 résztvevővel. 

„Itt próbáltam ki először a Zsigulit. Akkor is édesapám ült mellettem, azt mondta, jobb ha ott van ő is, hogy ne kapjon el a hév – nevet Kornél. – De nem kapott el, vigyázok az autóra, hiszen én építettem. A salakpálya alapvetően a látványról szól, de szerintem jól meglehet tanulni az íveket, csúsztatni az autót.“

Fotó: Pánya Péter // Csordás Kornél

A meglepetés ez után érte őket. Az EVA Racing felajánlott nekik egy Citroën C2-t az R-Cup Challenge-re, méghozzá nem is akárhová, hanem az ország egyik leghíresebb pályájára, Zagyvaróna–Ceredre. A salakpályás bemutatkozást leszámítva ez volt az első versenye mind a 18 éves Kornélnak, mind az édesapjának. 

„Először egy kicsit stresszes volt, hogy egy ilyen komoly pályán hogyan fogunk itinert írni, de aztán egész jól megoldottuk. Egy profi navigátor, Skrobák István is segített benne, átnézte, kijavítgatta, sőt, a verseny alatt is segített, hogy hol változott a pálya.“

Fotó: Pánya Péter // Csordás Kornél

Az R-Cup Challenge Street kategóriájában biztató időket autóztak, de ennél sokkal fontosabb volt a tapasztalat, amit a verseny során szereztek. 

„A következő versenyünk a Salak Királya lesz augusztus 27-én a Ladával, de szeretnénk az R-Cupon is indulni, mert nagyon jó rendezvény volt, segítőkész volt mindenki és nagy kihívás egy ilyen pályán versenyezni.“

Zsírpapa, Mészáros Sándor, Lada VFTS, Zemplén Rally 2024

Zsírpapa meghajtotta az Öreglányt

A tervezettnél rövidebbre, de nagyon jól sikerült Zsírpapa, Mészi és a GFV közös születésnapi bulija a Zemplén Rallyn. Az újjáépített VFTS kiválóan muzsikált, Zsírpapa jól meg is táncoltatta. A hármas (ez fontos) relé azonban meghibásodott, így az utolsó három gyorsaságit kihagyták. Viszont egyszer megverték Wirtmannt. Három másodperccel. 

„Képzeld el, jövünk le Mádról és elkezdett kehegni az Öreglány – vág a közepébe Zsírpapa. – A gyorsasági utána szerviz megnézte, nem találtak semmit. Bementünk a szervizparkba, kicseréltünk osztófejet, rotort, mindent. Semmi változás. Mondom, szerintetek végigbírja? Igen. Akkor go!

Zsírpapa, Mészáros Sándor, Lada VFTS, Zemplén Rally 2024
Fotó: Bittó Zsolt // Zsírpapa

Megyünk etapot, ott is keheg. Amikor kihagyott, akkor rányomtam egyet a relére és abbahagyta. De a gyorsasági előtt már megállt. Jöttek a szervizesek, de nem engedték be őket, be kellett gyalogolniuk, rövidre zárták a relét, azóta tökéletesen működik, de akkor már kikéstük az időnket és kiestünk.

Tudod mi a legszebb? Hogy a harmadik relé ment tönkre én meg az elsőt nyomkodtam, az indexét.“

Zsírpapa elszokott, de azért megverte Wirtmannt!

„Az Öreglány nagyon jó lett. A lengéscsillapítóján még puhítani kell egy kicsit, de ezt leszámítva minden nagyon zsír. Próbáltam rá vigyázni. Nagyon nyálkás volt az út, nem akartam bedobni, mint az előző VFTS-emet a Győr Rallyn. A körülmények mindenkinek egyformák voltak, én viszont szarul mentem. Vissza kell szokni a tempóhoz. 

Hallod, a régi VFTS-emmel a kis gyerek (Plesz Márk) úgy megvert. Nagyon bele talált ebbe a kocsiba. Nagyon ügyes volt. 

Zsírpapa, Mészáros Sándor, Lada VFTS, Zemplén Rally 2024
Fotó: Bittó Zsolt // Zsírpapa

Várjál már, mert mi meg Wirtmannt vertük meg, három másodperccel. Hát, öcsém, képzeld kapott hármat. Jó, egyszer és biztos volt valami gyíkja neki is, de a három másodperc, az akkor is három másodperc. Ne félj, egy évig ezt fogja hallgatni tőlem.

A verseny is jó volt, na de a szurkolók… 

„Nagyon jó verseny volt, én legalábbis jól éreztem magam. Jók voltak a pályák, kicsit hosszúak az etapok, de az nem számít. Anya lejött főzni, ettünk, ittunk, versenyeztünk. Mi kell még? 

A szurkolók is nagyon jók voltak, tök korrekt helyen álltak, integettek, élmény volt előttük versenyezni. Képzeld el, tréningen megyünk, egyszer csak megállítanak minket. Hát már péntek este kint volt a kemény mag sátorral. Dumáltunk velük, Meszes (Mészáros Sándor) ivott egy fröccsöt, azt mentünk tovább. Pont olyan volt, mint régen. Még most is libabőrös vagyok.“ 

Zsírpapa, Mészáros Sándor, Lada VFTS, Zemplén Rally 2024
Fotó: Bittó Zsolt // Zsírpapa

Szponzorok, család és ami igazán számít

„Most mondhatom a szponzorokat? Köszönöm az Etikett Print Kft-nek, a Box Print-FSD Packing Kft-nek, a GQS Kft-nek és az LS-P Kft-nek a támogatást, hogy rajthoz állhattunk a Zemplén Rallyn, a családomnak, hogy elviseltek, anyának, hogy itt volt velünk és istenieket főzött, mindenkinek, aki a versenyen dolgozott, a szurkolóknak, hogy szurkoltak. 

Hogy nem mentünk az utolsó három gyorsaságin, pont nem érdekel. Táncba vittem az Öreglányt, megforgattam, elfáradt a végére, de addig nagyon jó volt. Találkozunk, nem is tudom mikor és hol, de menni kéne még, mert nagyon be vagyok rozsdásodva. Majd nézünk valamit. Puszi a csajoknak.“