Különleges premiert ünnepelhettünk az R-Cup Challenge negyedik fordulóján, Zagyvaróna–Cereden. A 18 éves Csordás Kornél és édesapja, Csordás Csaba először versenyezhettek igazi rallypályán. Bár most egy Citroën C2-vel indultak, igazi ladásnak tekinthetjük őket.
Az egész úgy kezdődött, hogy a Csordás család szomszédjában egy Zsigulit szegeltek. Mi mást csinálhatnának Miskolcon a szomszédban? Na de nem csak szegelték, hanem időnként ki is próbálták, ami már Csordás Kornél kíváncsiságát is felkeltette. Addig téblábolt az autó körül, mígnem pár évvel ezelőtt ő maga is kapott egy Lada 2107-eset, amit saját maga kezdett el építeni.
„Szerencsém volt, mert Miskolcon, ahogy mondod, szinte minden sarkon tuningolnak egy Zsigulit – meséli Csordás Kornél. – Elkezdtem én is versenyautót építeni belőle. Nagyon sok barátomtól kaptam segítséget, sokan mondták el a tutit, de mindent a saját kezemmel csináltam.“
Ha pedig az embernek már megvan a Zsigulija, mit csinálna vele, ha nem versenyezne? Szerencsére Miskolcon erre is van lehetősége, többek között a Népkerti salakpályán, ahol évente többször rendeznek meghívásos versenyt, igen komoly 50–60 résztvevővel.
„Itt próbáltam ki először a Zsigulit. Akkor is édesapám ült mellettem, azt mondta, jobb ha ott van ő is, hogy ne kapjon el a hév – nevet Kornél. – De nem kapott el, vigyázok az autóra, hiszen én építettem. A salakpálya alapvetően a látványról szól, de szerintem jól meglehet tanulni az íveket, csúsztatni az autót.“
A meglepetés ez után érte őket. Az EVA Racing felajánlott nekik egy Citroën C2-t az R-Cup Challenge-re, méghozzá nem is akárhová, hanem az ország egyik leghíresebb pályájára, Zagyvaróna–Ceredre. A salakpályás bemutatkozást leszámítva ez volt az első versenye mind a 18 éves Kornélnak, mind az édesapjának.
„Először egy kicsit stresszes volt, hogy egy ilyen komoly pályán hogyan fogunk itinert írni, de aztán egész jól megoldottuk. Egy profi navigátor, Skrobák István is segített benne, átnézte, kijavítgatta, sőt, a verseny alatt is segített, hogy hol változott a pálya.“
Az R-Cup Challenge Street kategóriájában biztató időket autóztak, de ennél sokkal fontosabb volt a tapasztalat, amit a verseny során szereztek.
„A következő versenyünk a Salak Királya lesz augusztus 27-én a Ladával, de szeretnénk az R-Cupon is indulni, mert nagyon jó rendezvény volt, segítőkész volt mindenki és nagy kihívás egy ilyen pályán versenyezni.“