MHH Kart Team a cápák között

ROK, Lonato, 2018. június 17.

Igen komoly mezőnyben mérkőzött meg az MHH Kart Team két fiatal versenyzője az olaszországi Lonatóban, a ROK-sorozat futamán. Krózser Menyhér Mini ROK-ban 36 indulóból a 12., míg Losonczy Levente Junior ROK-ban 48 indulóból a 20. helyet szerezte meg.

Mindkét versenyző számára elsősorban a tanulás és a fejlődés volt a fontos, amit tökéletesen teljesítettek. A mezőny komolyságát mutatja, hogy Mini ROK-ban 12, Junior ROK-ban pedig 15 ország képviselői indultak. A szokásosan erős ROK mezőny pedig kiegészült olyan versenyzőkkel is, akik az egy hét múlva szintén Lonatóban megrendezésre kerülő WSK-futamra készültek.

Krózser Menyhért, Mini ROK 12.

„Ezúttal is nagyon erős mezőny volt a ROK bajnokságban és mind a két versenyzőnk megállta a helyét — mondta Krózser Menyhért senior, csapatvezető. — Menya az időmérőn sokáig jó helyen állt, de a végén nem jött ki neki a lépés és a 38 fős mezőnyből a 15. lett. Tempója alapján akár az első tízben is lehetett volna.

Az első futam nem sikerült, a 21. helyre esett vissza, viszont a másodikban innen a 12. helyre jött fel. Ha egy kicsit rámenősebb, lehetett volna az első tízben is, de ne legyünk telhetetlenek. Ez volt viszont az első olyan ROK versenyünk, ahol a döntőben előre ment, nem esett vissza. Abszolút látszik rajta a fejlődés.

Egy héttel később szintén Lonatóban rendeznek WSK-futamot, ami még a ROK-nál is erősebb mezőny. Ebben a szériában ez lesz az első versenye Menyának, arra nagyon jó felkészülés volt a mostani ROK-futam.“

Losonczy Levente, Junior ROK 20.

„Rettenetesen erős volt a junior mezőny, 48-an indultak, és mind kiváló versenyző. Olyan volt, mintha cápák közé dobtuk volna Levit. Nagyon komoly csaták folynak a pályán, de a pályán kívül mindenki mosolyog, a légkör fenomenális — mondta Losonczy Csaba csapatvezető. — Az időmérőn nem volt szerencsénk, ebben a mezőnyben nem könnyű összerakni egy jó kört és 31. lett.

A selejtezőkben megosztották a mezőnyt, így mind a két futamon a 21. helyről rajtolt, az elsőben 16. lett. A másodikban már az első körben a 12. helyen állt, innen veszített két pozíciót. Az utolsó előtti kanyarban előzött, viszont akit megelőzött, az ráugratott a gokartja hátuljára és mind a ketten kiestek, de így is a 29. helyen értékelték.

A döntőben a 33. helyről indult és a 20.-ra tudott feljönni. Ha egy kicsit jobban jön ki a lépés, simán lehetett volna az első tízben, de mindentől függetlenül nagyon elégedettek vagyunk a teljesítményével, erős mezőnyben is megállta a helyét, nagyon jól dolgozott és biztos vagyok benne, hogy most is sokat tanult.“

EREDMÉNYEK

Krózser Menyhért, Mini ROK

Résztvevők: 36

Döntő: 12.

Elődöntő: 17.

Időmérő: 15.

Losonczy Levente, Junior ROK

Résztvevők: 48

Döntő: 20.

AC futam: 29.

AB futam: 16.

Időmérő: 31.

Az MHH Kart Team együttműködő partnerei:

Metál Hungária Holding Zrt., Carsystem Hungária Kft., Pillango GmbH

További információ

www.facebook.com/menya.hu

Zsirpapa–Mészáros Sándor, Lada VFTS, Mecsek Rally 2025

Zsírpapa: Jön a ’90-es évek!

Már tréleren a VFTS, benne az új főtengely, az utolsó pillanatban elkészült kuplung és irány a vizsgabázis, hogy a friss műszakival rajthoz tudjon állni az Országos Historic Rally Bajnokság utolsó futamán, a Zemplén Rallyn. Zsírpapa és Mészáros Sándor is felkészültek, amire szükség is lesz, hiszen Papa szerint visszatér a ’90-es évek és házon belülről kap egy igen komoly ellenfelet.

„Figyelj ide, minden rendben – nyugtatott meg Zsírpapa. – Új főtengely van a VFTS-ben. Három verseny volt a régiben és mivel a negyediken szokott eltörni, gondoltam ideje kicserélni. Négy éve pont a Zemplén előtt nem cseréltettem ki, ki is könyökölt a hajtórúd, de most ilyen probléma nem lesz.

Csima Karcsi cserélte ki, tudod a Car-Csi Trade Kft.-s, de mi csak Kareszkának hívjuk. Itt áll mellettem éppen. Nagy Isti csinálta a kuplungot, nagyon jó lett. Egy kicsit későn adtam neki oda, úgyhogy későn kaptuk vissza, de Kareszka vasárnap bejött a műhelybe és egész nap az Öreglányon dolgozott, úgyhogy mindennel elkészültünk.

Zsírpapa, Kunmadaras 2025
Fotó: Bittó Zsolt // Zsírpapa, Kunmadaras 2025

Zemplén jó lesz. Két pálya van, mind a kettőt nagyon szeretem. Jobb lett volna négy, de most mit csináljunk, ezen a kettőn fogunk menni, de higgyétek el, így is jó lesz a hangulat. Gyertek minél többen, szurkoljatok és érezzük jól magunkat, amúgy is éppen elég gyík van az életben, pont ráfér már mindenkire egy kis rally.

Jön Wirtmann is. Remélem, a vénember végre letalál egyszer úgy, hogy nem esik be. Tudod mit, most az egyszer, hadd verjen meg, nem bánom, nyerjen ő, csak találkozzunk a célban.

Várjál már! Tudom, a szponzorokat el kell mondani, csak el ne felejtsem közben: Köszönöm a Fazekas Kft.-nek, az Etikett Print Kft.-nek és az LSP Kft.-nek hogy ott lehetünk Zemplénben – nagyon aranyosak, hogy támogatnak –, Kareszkának és Nagy Istinek, hogy elkészült az autó, meg a családomnak, hogy elviseltek két verseny között. Zemplén után kisimultabb leszek, megígérem.

Na, de amit mondani akartam: jön Rauth Tibi! Emlékszel még rá? A ’90-es években úgy mentünk, hogy Pethő Tyutyu, Rauth Tibi meg mi. Egy műhelyben voltunk, pontosabban Rauth Tibijében. Eddig szervizelt nekem, de most kitalálta, hogy ő is indul egy VFTS-sel, úgyhogy nagyon jó lesz a mezőny. Egy baj van, hogy eddig Tibi meg Hosszú Lacika (Sift László) szervizeltek, de már Lacika is építi a Gruppe 2-esét, ő is indul jövőre, most viszont megszívta, mert egyedül kell szervizelnie nekem is meg a Rauthnak is.

Zsirpapa–Mészáros Sándor, Lada VFTS, Győr Rally 2025

 

Az a szerencse, hogy jövőre jön Kiscsatári is, vett egy A-s Zsigulit, de VFTS lesz belőle. Tudod ő adott szerszámot, amikor a parkettás cuccomat vittem el versenyre. Bakker, nagyon jó mezőny lesz jövőre, de kell keresnem egy szerelő brigádot. Azt mondja Rauth Tibi, itt áll mellettem, hogy már úgyis kiöregedtem, majd én szervizelek nekik jövőre. Hát az megnézhetik, majd viszek nekik egy (parketta) csiszolót, azt tologathatják a szervizparkban.

Szóval az a lényeg, jó lesz a Zemplén Rally, gyertek, vigyázzatok magatokra, puszi a csajoknak. Ennyi elég, nem? A többit majd a pályán.