MHH Kart Team: Az idei legjobb formánkat hoztuk

Kirobbanó formában volt Krózser Menyhért és Losonczy Levente az olasz ROK-bajnokság adriai futamán, míg Fodor Géza Csehországban, Chebben, a CEE-futamon folytatta a munkát.

Mind a két fiatal versenyző komoly tudást villantott meg, ám a szerencsével ezúttal hadilábon álltak: Krózser motorhiba miatt esett ki a Mini ROK elődöntőjében, Losonczyra pedig az egyik ellenfele ugratott rá, ami miatt a Junior ROK döntőjében az utolsó helyéről kellett rajtolnia. Innen húsz pozíciót javítva jött fel a 12. helyre.

Ezalatt Fodor Géza Chebben, a CEE harmadik futamán vett részt, ahol a DD2 mezőny 14. helyét szerezte meg, Mastersben pedig harmadik lett.

Krózser Menyhért, Mini ROK

„Az egyik szemünk sír, a másik nevet, hiszen mind a két versenyzőnk talán idei legjobb formáját mutatta, mind a ketten nagyon fegyelmezetten és okosan versenyeztek. A szerencsével azonban hadilábon álltunk — mondta Krózser Menyhért senior, csapatvezető. — Menyát egy motorhiba állította meg, Levit pedig az egyik ellenfele ütötte ki a pályának ugyanazon a pontján.

Menyával egyértelműen ez volt az idei legjobb hétvégénk, végig gyors volt. Az időmérőn a 42-ből a 14. helyet szerezte meg úgy, hogy a leggyorsabb körében előzött. Az elődöntőben kettévették a mezőnyt, így a hetedik helyről rajtolhatott, amiből akár még egy nagyon jó eredmény is lehetett volna, de a rajt után megállt a motorunk.

Ha a részeredményeket tekintjük, nagyon jó hétvégénk volt, abszolút elégedett vagyok Menyával, most már egy kis szerencse kellene, egy jó végeredményhez.“

Losonczy Levente, junior ROK

Pár nappal a verseny előtt már kint tesztelt Levi, volt egy pici hátfájása, de ez nem hátráltatta — mondta Losonczy Csaba, csapatvezető. — Az időmérőn négy tizedre volt az élmezőnytől, ami a 34 fős mezőnyben a 18. helyet jelentette. Mese nincs, az időmérőn jobban kell mennünk.

Az elődöntőben a felvezetőkörben átugratott rajta az egyik ellenfele. Szerencsére Levi nem sérült meg, de a kormányzás elment, így még a rajt előtt kiesett a futamból. A döntőt a 32. helyről kezdte és húsz pozíciót javítva jött fel a 12.-re. A versenyen már csak két tizeddel maradt el a leggyorsabb körtől úgy, hogy folyamatosan előzött.

Nagyon büszkék vagyunk rá, hogy még egy ilyen bosszantó baleset sem törte meg, abból a szituációból is a legjobbat hozta ki. Egyetértek csapatvezetőtársammal, mind a két versenyzőnk nagyon jól szerepelt, legközelebb igazán megérdemelnének egy kicsit több szerencsét.“

Fodor Géza, DD2 Masters

„Én nem számolhatok be olyan jó eredményekről, mint a junior versenyzőink sőt, csalódásnak éltem meg a chebi hétvégét — mondta Fodor Géza. — Az előző versenyemen, Bruckban nagyon biztató formában voltam, amit szerettem volna átmenteni erre a hétvégére is.

Tartottuk magunkat ahhoz az elhatározásunkhoz, hogy nem állítgatunk a gokarton, hanem a vezetésre koncentrálunk. Ez bejött, mert a köridőm folyamatosan közeledett az élmezőnyéhez, de egy kicsit határozatlanabb voltam a kelleténél.

Az elődöntőben nem akartam meglökni az előttem lévőt, ki akartam kerülni, elúszott a gokartom hátulja, amivel a mezőny végére estem vissza. A szuperdöntőben pedig két kanyart vártam egy előzéssel, aminek az lett a következménye, hogy az előttem lévő nem gyorsított ki eléggé és felmásztam rá, így megint a mezőny végére kerültem, innen jöttem fel a 14. helyre, Mastersben pedig a harmadikra.

Be kell látnom, hogy a két év kiesést nem lehet olyan gyorsan visszahozni, lépésről lépésre kell haladni. Remélem, az év végére stabilan hozni tudom a régi formámat.“

EREDMÉNYEK

Krózser Menyhért, Mini ROK

  • Résztvevők: 42
  • Elődöntő: kiesett
  • Időmérő: 14.

Losonczy Levente, Junior ROK

  • Résztvevők: 33
  • Döntő: 12.
  • Elődöntő: 33. (kiesett)
  • Időmérő: 18.

Fodor Géza, DD2 (Masters)

  • Résztvevők: 22 (5)
  • Szuperdöntő: 14. (3.)
  • Döntő: 15. (4.)
  • Elődöntő: 20. (3.)
  • Időmérő: 14. (3.)

Az MHH Kart Team együttműködő partnerei:

Metál Hungária Holding Zrt., Carsystem Hungária Kft., Pillango GmbH

További információ

www.facebook.com/menya.hu

Wirtmann Ferenc

Wirtmann: Kuplung, szuperrally, de így is élveztük

Kalandos versenye volt Wirtmann Ferencnek és Kerekes Józsefnek a Salgó Rallyn. Az Országos Historic Rallybajnokság második futamán az első öt szakaszt megnyerték és vezették a versenyt, amikor elromlott a Ford Escort Mk II-es kuplungja, így a napi utolsó szakaszt ki kellett hagyniuk. Szombaton szuperrallyval visszaálltak, de a kihagyott gyorsasági miatt annyi büntetést kaptak, hogy az abszolút értékelésben a nyolcadik, D csoportban pedig az ötödik helyre tudtak felkapaszkodni.

Jó versenyt ígért Wirtmann Ferenc a Salgó Rallyra és a műszaki hibájuk ellenére is azt gondolja, nem tévedett az előrejelzéssel. 

„Tényleg jó verseny volt, jó pályákkal – mondja. – Ceredet nem kell bemutatni, az egyik legjobb magyar gyorsasági. Kazár rettentő gyors, bár most megnövelték a hosszát. A másik két pályát Katalinaknaként ismerjük. Elég durva, de igazi rally gyorsasági. Sok volt a murvafelhordás, a sár, verseny közben is esett az eső, mégis kevés defekt volt. Mi Jotival nagyon élveztük a pályákat. 

Az első öt gyorsaságit megnyertük, de már az elején probléma volt a kuplunggal, nem emelt ki. A hatodik szakaszon nem mertünk elrajtolni, mert ha bent maradunk a pályán, akkor vége a versenyünknek. Inkább bementünk a szervizparkba, ahol kicseréltük a kuplungot, így másnap folytatni tudtuk a versenyt.“

Fotó: Sári Péter // Wirtmann Ferenc

A szuperrallyt azonban a historic szabálya komolyan bünteti. 

„A historic sajátos szabálya szerint, ha ez első nap kiesel, akkor az addigi eredményeidet törlik és a kategória utolsó idejét kapod, plusz kihagyott gyorsaságinként öt percet – vette át a szót Kerekes Joti. – Ez nekünk összességében több mint 15 perc büntetést jelentett, de legalább versenyben maradtunk. Mivel szuperrallyztunk, a megszerzett pontjainkat is felezik, így számításaink szerint három pontot kaptunk, ami még mindig több, mint ha kiesetünk volna.“

A verseny második napján, szombaton így már nem kellett sietnie a párosnak és előkerültek a használt gumik is. 

„Előszedtük az összes kopott gumit, amit egyébként versenyre már nem raktunk volna fel, és elhasználtuk őket – mondta Wirtmann. – Zagyvarónát mind a háromszor megnyertük. Szuhára nem voltak jók a széles gumik, de mivel gyakorlatilag nem számított az időeredményünk, fent hagytuk őket és azzal mentünk. Ott mind a kétszer kikaptunk. 

Fotó: Sári Péter // Wirtmann Ferenc

Abszolútban 8., D csoportban 5., D3-as kategóriában pedig 4.-ek lettünk. Ennyit tudtunk kihozni a versenyből. A Mecsek Rally előtt át kell néznünk a kuplungot és a hidraulikát is. Amint megvan a hiba oka, tudjuk orvosolni. Remélem, a másik magyar klasszikus versenyen, Pécsen az eredményünk is jobb lesz. De ha csak annyira élvezzük Jotival, mint a Salgót, akkor már elégedettek leszünk.“ 

A Textura Sport Club partnerei: Grawe Életbiztosító Zrt., Textura Zrt., Valvoline és Sonax