MHH Kart Team: Bónusz verseny

CEE Bónusz Kupa, Speedworld, Pachfurth, Ausztria, 2018. április 27-29.

Bajnoki pontokat ezúttal nem osztottak a CEE brucki futamán, ám a mezőny kiválóan alkalmas volt arra, hogy jó versenyhétvégét teljesítsenek az MHH Kart Team versenyzői.

Krózser Menyhért továbbra is meglepte a csapatot, milyen gyorsan beletanult a Mini Max kategóriába, a gyorsaságát és az erőnlétét is bizonyította és a szuperdöntőben a hatodik helyen futott be.

Sérüléséből felépülve érkezett a versenyre Losonczy Levente, aki pénteken ült először az új Parolin vázba, amibe nagyon gyorsan beletanult. A 24 fős Junior Max mezőnyben az elődöntőben egészen a negyedik helyig jutott, a szuperdöntőben pedig a hetedik helyet szerezte meg.

A csapat masters versenyzője, Fodor Géza ezúttal a fiatalokkal együtt indult a DD2-ben. Bár saját teljesítményével nem volt elégedett, így is top 10-es eredményeket ért el, DD2 Mastersben pedig második lett.

Krózser Menyhért, Mini Max, 6.

„A nehezebb feladattal megbirkóztunk, már csak egy kicsit jobban kell koncentrálni — mondta Krózser Menyhért senior, csapatvezető. — Menya az idén váltott kategóriát és a szezon előtt egy kicsit tartottunk tőle, hogy fizikálisan mennyire bírja, hogyan tudja felvenni a versenyt a nagyobbakkal. Ezen a téren nagyon jól, azt kell hogy mondjam, várakozáson felül szerepel. Viszont most is elkövetett több apró hibát: Egyszer kapott három másodperc büntetést, mert elhagyta a rajtfolyosót. Ezt szerintem, most egy életre megtanulta. Sokat veszített azzal is, hogy hátrafelé nézeget, amiről le kell szoknia. Az időmérőn második volt, a futamokban negyedik, hetedik, hatodik helyeket ért el, ami nem rossz, de tempó alapján ennél előrébb is lehetne.“

Losonczy Levente, Junior Max 7.

„Először ment Levi Parolin vázzal. Pénteken, teszt nélkül ült bele és azonnal gyors tudott lenni — mondta Losonczy Csaba, csapatvezető. — Nagyon tetszik neki az új váz, de a kitapasztalásához több idő szükséges. Csapatunk szerelője és coacha, Ben George szerint így is nagyon jó eredményt ért el. Az időmérőn a 24 fős CEE mezőnyben ötödik volt, magyar értékelésben első, a futamokon negyedik, ötödik, hetedik, a hétvége összesített értékelésében pedig ötödik lett. Levi elmondása szerint a szuperdöntőben volt egy-két olyan szituáció, ahol nem jó döntést hozott. Mi azonban elégedettek vagyunk a teljesítményével. Főleg az után, hogy Adrián megsérült a bordája és három hétig járt kezelésre, a versenyre pedig egy speciális bordavédőt kapott.“

Fodor Géza, DD2 10. (Masters 2.)

„Meglehetősen hullámzó teljesítményt nyújtottam a hétvégén — mondta Fodor Géza. — A munkámban ez a legintenzívebb időszak, pénteken délután érkeztem a pályára, de csak testben, fejben nem. Ez látszott is a teljesítményemen. Az időmérő volt az egyetlen, amivel elégedett lehetek, nem csak a hatodik helyezéssel, hanem az elért idővel is. Visszatérő problémám, hogy az időmérőkön nem tudom kihozni magamból a maximumot. Most is maradt benne, de elégedett voltam a fejlődéssel. Az elődöntő és a döntő már nem úgy sikerült, ahogy szerettem volna, a szuperdöntőre pedig fejben elfáradtam. A sérülésem miatt 11 hónapot ki kellett hagynom, amit még nagyon érzek, ráadásul Adria óta nem ültem gokartban, ennél többet kellene tréningezzek és versenyezzek, hogy visszatérjen a gyorsaságom. Ha lemegy a tavaszi hajtás, szeretnék jobban a gokartra koncentrálni.“

EREDMÉNYEK

Krózser Menyhért, Mini Max

  • Résztvevők: 14
  • Szuperdöntő: 6.
  • Döntő: 7.
  • Elődöntő: 4.
  • Időmérő: 2.

Losonczy Levente, Junior Max

  • Résztvevők: 24
  • Szuperdöntő: 7.
  • Döntő: 5.
  • Elődöntő: 4.
  • Időmérő: 5.

Fodor Géza, DD2 Masters

  • Résztvevők: 12
  • Szuperdöntő: 10.
  • Döntő: 10.
  • Elődöntő: 8.
  • Időmérő: 6

Az MHH Kart Team együttműködő partnerei:

Metál Hungária Holding Zrt., Carsystem Hungária Kft., Pillango GmbH

További információ

www.facebook.com/menya.hu

Wirtmann Ferenc

Wirtmann: Kuplung, szuperrally, de így is élveztük

Kalandos versenye volt Wirtmann Ferencnek és Kerekes Józsefnek a Salgó Rallyn. Az Országos Historic Rallybajnokság második futamán az első öt szakaszt megnyerték és vezették a versenyt, amikor elromlott a Ford Escort Mk II-es kuplungja, így a napi utolsó szakaszt ki kellett hagyniuk. Szombaton szuperrallyval visszaálltak, de a kihagyott gyorsasági miatt annyi büntetést kaptak, hogy az abszolút értékelésben a nyolcadik, D csoportban pedig az ötödik helyre tudtak felkapaszkodni.

Jó versenyt ígért Wirtmann Ferenc a Salgó Rallyra és a műszaki hibájuk ellenére is azt gondolja, nem tévedett az előrejelzéssel. 

„Tényleg jó verseny volt, jó pályákkal – mondja. – Ceredet nem kell bemutatni, az egyik legjobb magyar gyorsasági. Kazár rettentő gyors, bár most megnövelték a hosszát. A másik két pályát Katalinaknaként ismerjük. Elég durva, de igazi rally gyorsasági. Sok volt a murvafelhordás, a sár, verseny közben is esett az eső, mégis kevés defekt volt. Mi Jotival nagyon élveztük a pályákat. 

Az első öt gyorsaságit megnyertük, de már az elején probléma volt a kuplunggal, nem emelt ki. A hatodik szakaszon nem mertünk elrajtolni, mert ha bent maradunk a pályán, akkor vége a versenyünknek. Inkább bementünk a szervizparkba, ahol kicseréltük a kuplungot, így másnap folytatni tudtuk a versenyt.“

Fotó: Sári Péter // Wirtmann Ferenc

A szuperrallyt azonban a historic szabálya komolyan bünteti. 

„A historic sajátos szabálya szerint, ha ez első nap kiesel, akkor az addigi eredményeidet törlik és a kategória utolsó idejét kapod, plusz kihagyott gyorsaságinként öt percet – vette át a szót Kerekes Joti. – Ez nekünk összességében több mint 15 perc büntetést jelentett, de legalább versenyben maradtunk. Mivel szuperrallyztunk, a megszerzett pontjainkat is felezik, így számításaink szerint három pontot kaptunk, ami még mindig több, mint ha kiesetünk volna.“

A verseny második napján, szombaton így már nem kellett sietnie a párosnak és előkerültek a használt gumik is. 

„Előszedtük az összes kopott gumit, amit egyébként versenyre már nem raktunk volna fel, és elhasználtuk őket – mondta Wirtmann. – Zagyvarónát mind a háromszor megnyertük. Szuhára nem voltak jók a széles gumik, de mivel gyakorlatilag nem számított az időeredményünk, fent hagytuk őket és azzal mentünk. Ott mind a kétszer kikaptunk. 

Fotó: Sári Péter // Wirtmann Ferenc

Abszolútban 8., D csoportban 5., D3-as kategóriában pedig 4.-ek lettünk. Ennyit tudtunk kihozni a versenyből. A Mecsek Rally előtt át kell néznünk a kuplungot és a hidraulikát is. Amint megvan a hiba oka, tudjuk orvosolni. Remélem, a másik magyar klasszikus versenyen, Pécsen az eredményünk is jobb lesz. De ha csak annyira élvezzük Jotival, mint a Salgót, akkor már elégedettek leszünk.“ 

A Textura Sport Club partnerei: Grawe Életbiztosító Zrt., Textura Zrt., Valvoline és Sonax