MHH Kart Team: Bónusz verseny

CEE Bónusz Kupa, Speedworld, Pachfurth, Ausztria, 2018. április 27-29.

Bajnoki pontokat ezúttal nem osztottak a CEE brucki futamán, ám a mezőny kiválóan alkalmas volt arra, hogy jó versenyhétvégét teljesítsenek az MHH Kart Team versenyzői.

Krózser Menyhért továbbra is meglepte a csapatot, milyen gyorsan beletanult a Mini Max kategóriába, a gyorsaságát és az erőnlétét is bizonyította és a szuperdöntőben a hatodik helyen futott be.

Sérüléséből felépülve érkezett a versenyre Losonczy Levente, aki pénteken ült először az új Parolin vázba, amibe nagyon gyorsan beletanult. A 24 fős Junior Max mezőnyben az elődöntőben egészen a negyedik helyig jutott, a szuperdöntőben pedig a hetedik helyet szerezte meg.

A csapat masters versenyzője, Fodor Géza ezúttal a fiatalokkal együtt indult a DD2-ben. Bár saját teljesítményével nem volt elégedett, így is top 10-es eredményeket ért el, DD2 Mastersben pedig második lett.

Krózser Menyhért, Mini Max, 6.

„A nehezebb feladattal megbirkóztunk, már csak egy kicsit jobban kell koncentrálni — mondta Krózser Menyhért senior, csapatvezető. — Menya az idén váltott kategóriát és a szezon előtt egy kicsit tartottunk tőle, hogy fizikálisan mennyire bírja, hogyan tudja felvenni a versenyt a nagyobbakkal. Ezen a téren nagyon jól, azt kell hogy mondjam, várakozáson felül szerepel. Viszont most is elkövetett több apró hibát: Egyszer kapott három másodperc büntetést, mert elhagyta a rajtfolyosót. Ezt szerintem, most egy életre megtanulta. Sokat veszített azzal is, hogy hátrafelé nézeget, amiről le kell szoknia. Az időmérőn második volt, a futamokban negyedik, hetedik, hatodik helyeket ért el, ami nem rossz, de tempó alapján ennél előrébb is lehetne.“

Losonczy Levente, Junior Max 7.

„Először ment Levi Parolin vázzal. Pénteken, teszt nélkül ült bele és azonnal gyors tudott lenni — mondta Losonczy Csaba, csapatvezető. — Nagyon tetszik neki az új váz, de a kitapasztalásához több idő szükséges. Csapatunk szerelője és coacha, Ben George szerint így is nagyon jó eredményt ért el. Az időmérőn a 24 fős CEE mezőnyben ötödik volt, magyar értékelésben első, a futamokon negyedik, ötödik, hetedik, a hétvége összesített értékelésében pedig ötödik lett. Levi elmondása szerint a szuperdöntőben volt egy-két olyan szituáció, ahol nem jó döntést hozott. Mi azonban elégedettek vagyunk a teljesítményével. Főleg az után, hogy Adrián megsérült a bordája és három hétig járt kezelésre, a versenyre pedig egy speciális bordavédőt kapott.“

Fodor Géza, DD2 10. (Masters 2.)

„Meglehetősen hullámzó teljesítményt nyújtottam a hétvégén — mondta Fodor Géza. — A munkámban ez a legintenzívebb időszak, pénteken délután érkeztem a pályára, de csak testben, fejben nem. Ez látszott is a teljesítményemen. Az időmérő volt az egyetlen, amivel elégedett lehetek, nem csak a hatodik helyezéssel, hanem az elért idővel is. Visszatérő problémám, hogy az időmérőkön nem tudom kihozni magamból a maximumot. Most is maradt benne, de elégedett voltam a fejlődéssel. Az elődöntő és a döntő már nem úgy sikerült, ahogy szerettem volna, a szuperdöntőre pedig fejben elfáradtam. A sérülésem miatt 11 hónapot ki kellett hagynom, amit még nagyon érzek, ráadásul Adria óta nem ültem gokartban, ennél többet kellene tréningezzek és versenyezzek, hogy visszatérjen a gyorsaságom. Ha lemegy a tavaszi hajtás, szeretnék jobban a gokartra koncentrálni.“

EREDMÉNYEK

Krózser Menyhért, Mini Max

  • Résztvevők: 14
  • Szuperdöntő: 6.
  • Döntő: 7.
  • Elődöntő: 4.
  • Időmérő: 2.

Losonczy Levente, Junior Max

  • Résztvevők: 24
  • Szuperdöntő: 7.
  • Döntő: 5.
  • Elődöntő: 4.
  • Időmérő: 5.

Fodor Géza, DD2 Masters

  • Résztvevők: 12
  • Szuperdöntő: 10.
  • Döntő: 10.
  • Elődöntő: 8.
  • Időmérő: 6

Az MHH Kart Team együttműködő partnerei:

Metál Hungária Holding Zrt., Carsystem Hungária Kft., Pillango GmbH

További információ

www.facebook.com/menya.hu

Zsírpapa, Mészáros Sándor, Lada VFTS, Zemplén Rally 2024

Zsírpapa meghajtotta az Öreglányt

A tervezettnél rövidebbre, de nagyon jól sikerült Zsírpapa, Mészi és a GFV közös születésnapi bulija a Zemplén Rallyn. Az újjáépített VFTS kiválóan muzsikált, Zsírpapa jól meg is táncoltatta. A hármas (ez fontos) relé azonban meghibásodott, így az utolsó három gyorsaságit kihagyták. Viszont egyszer megverték Wirtmannt. Három másodperccel. 

„Képzeld el, jövünk le Mádról és elkezdett kehegni az Öreglány – vág a közepébe Zsírpapa. – A gyorsasági utána szerviz megnézte, nem találtak semmit. Bementünk a szervizparkba, kicseréltünk osztófejet, rotort, mindent. Semmi változás. Mondom, szerintetek végigbírja? Igen. Akkor go!

Zsírpapa, Mészáros Sándor, Lada VFTS, Zemplén Rally 2024
Fotó: Bittó Zsolt // Zsírpapa

Megyünk etapot, ott is keheg. Amikor kihagyott, akkor rányomtam egyet a relére és abbahagyta. De a gyorsasági előtt már megállt. Jöttek a szervizesek, de nem engedték be őket, be kellett gyalogolniuk, rövidre zárták a relét, azóta tökéletesen működik, de akkor már kikéstük az időnket és kiestünk.

Tudod mi a legszebb? Hogy a harmadik relé ment tönkre én meg az elsőt nyomkodtam, az indexét.“

Zsírpapa elszokott, de azért megverte Wirtmannt!

„Az Öreglány nagyon jó lett. A lengéscsillapítóján még puhítani kell egy kicsit, de ezt leszámítva minden nagyon zsír. Próbáltam rá vigyázni. Nagyon nyálkás volt az út, nem akartam bedobni, mint az előző VFTS-emet a Győr Rallyn. A körülmények mindenkinek egyformák voltak, én viszont szarul mentem. Vissza kell szokni a tempóhoz. 

Hallod, a régi VFTS-emmel a kis gyerek (Plesz Márk) úgy megvert. Nagyon bele talált ebbe a kocsiba. Nagyon ügyes volt. 

Zsírpapa, Mészáros Sándor, Lada VFTS, Zemplén Rally 2024
Fotó: Bittó Zsolt // Zsírpapa

Várjál már, mert mi meg Wirtmannt vertük meg, három másodperccel. Hát, öcsém, képzeld kapott hármat. Jó, egyszer és biztos volt valami gyíkja neki is, de a három másodperc, az akkor is három másodperc. Ne félj, egy évig ezt fogja hallgatni tőlem.

A verseny is jó volt, na de a szurkolók… 

„Nagyon jó verseny volt, én legalábbis jól éreztem magam. Jók voltak a pályák, kicsit hosszúak az etapok, de az nem számít. Anya lejött főzni, ettünk, ittunk, versenyeztünk. Mi kell még? 

A szurkolók is nagyon jók voltak, tök korrekt helyen álltak, integettek, élmény volt előttük versenyezni. Képzeld el, tréningen megyünk, egyszer csak megállítanak minket. Hát már péntek este kint volt a kemény mag sátorral. Dumáltunk velük, Meszes (Mészáros Sándor) ivott egy fröccsöt, azt mentünk tovább. Pont olyan volt, mint régen. Még most is libabőrös vagyok.“ 

Zsírpapa, Mészáros Sándor, Lada VFTS, Zemplén Rally 2024
Fotó: Bittó Zsolt // Zsírpapa

Szponzorok, család és ami igazán számít

„Most mondhatom a szponzorokat? Köszönöm az Etikett Print Kft-nek, a Box Print-FSD Packing Kft-nek, a GQS Kft-nek és az LS-P Kft-nek a támogatást, hogy rajthoz állhattunk a Zemplén Rallyn, a családomnak, hogy elviseltek, anyának, hogy itt volt velünk és istenieket főzött, mindenkinek, aki a versenyen dolgozott, a szurkolóknak, hogy szurkoltak. 

Hogy nem mentünk az utolsó három gyorsaságin, pont nem érdekel. Táncba vittem az Öreglányt, megforgattam, elfáradt a végére, de addig nagyon jó volt. Találkozunk, nem is tudom mikor és hol, de menni kéne még, mert nagyon be vagyok rozsdásodva. Majd nézünk valamit. Puszi a csajoknak.“