MHH Kart Team: Dupla pontszerzés a Slovakia Ringen

Egy negyedik és egy harmadik helyet szerzett Losonczy Levente a V4-sorozat keretében megrendezett Bohemia Clio Kupa utolsó előtti állomásán, a Slovakia Ringen. Az MHH Kart Team versenyzője ezzel négy ponttal csökkentette hátrányát a bajnokság harmadik helyezettjéhez képest, amely így mindössze három pontra olvadt. 

„Küzdelmes, de jó hétvégénk volt – mondta Losonczy Levente. – A Slovakia Ringet már jól ismerjük, sok adatunk van róla. Az időmérő előtt háromszor léphettünk pályára, de mivel nem voltak változó körülmények, ezért ez elég is volt. 

Losonczy Levente, MHH Kart Team, Bohemia Clio Kupa, Slovakia Ring (Szlovákia) 2021. augusztus 20–22.

Az időmérőn az első gyors köröm nem sikerült, csak a hetedik helyen álltam, ezért úgy döntöttem, hogy a másodikban nem kockáztatok. A kör közepéig egálban voltam az elsővel, de az utolsó kanyart nem mertem megkockáztatni, így negyedik időt futottam. Ez is volt tulajdonképpen a cél, a Slovakia Ringen az első két sor a fontos. 

Az első verseny rajtja után csapattársamnak, Hatvani Bálintnak nem fogtak a fékei, megforgott, nekem pedig a porban kellett kikerülnöm. Ezzel ugyan feljöttem a harmadik helyre, de pár kanyar után tisztult csak ki a gumim, ami alatt megelőztek. A negyedik helyen vonatozva értem célba. 

Losonczy Levente, MHH Kart Team, Bohemia Clio Kupa, Slovakia Ring (Szlovákia) 2021. augusztus 20–22.

A második versenyre az első hét helyezettet fordították meg, így a negyedik helyről rajtolhattam. Volt egy kis riadalom a rajtrácsra felálláskor, mert fellevegősödött a kuplungom, így amikor egyesbe raktam, elkezdett előre gurulni az autó. Nagyon óvatosan rajtoltam, nehogy bemozduljak és korai rajt miatt megbüntessenek. Ez olyan jól sikerült, hogy egy nagyon rövid féktávval két versenyzőt is megelőztem az első kanyarban, a kör vége előtt pedig az élre álltam. 

Öt körön keresztül vezettem a versenyt, akkorra ért utol a bajnokságot vezető két svéd versenyző. Nagyon korrekt csatában előztek meg. Sajnos miután elmentek mellettem, nem tudtam tartani velük a lépést, egy másodpercre leszakadtam, de így is harmadiknak futottam be. 

Losonczy Levente, MHH Kart Team, Bohemia Clio Kupa, Slovakia Ring (Szlovákia) 2021. augusztus 20–22.

Nagyon örülök a dupla pontszerzésnek és annak is, hogy a bajnokságban három pontra csökkentettem a hátrányomat a harmadik helyezettel szemben. Az edzés tempóm jó volt, már csak azt kell megtanulnom, hogy ilyen nagy melegben hogyan osszam be a gumikat a versenyre.

A szezonzáró hétvégén, Brnóban nagyon szeretném megszerezni a bajnokság harmadik helyét.”

Losonczy Levente, MHH Kart Team, Bohemia Clio Kupa, Slovakia Ring (Szlovákia) 2021. augusztus 20–22.
Losonczy Levente, MHH Kart Team 
V4 sorozat, Bohemia Clio Kupa, Slovakia Ring (Szlovákia) 2021. augusztus 20–22. eredmények:

Időmérő: 4.
1. futam: 4.
2. futam: 3.

Eset V4 Clio Kupa állása nyolc futam után: 

1. Filip Sandström 229 pont
2. Erik Bertilsson 163 pont
3. Yuuso Panttila 99 pont
4. Losonczy Levente 96 pont
5. Hatvani Bálint 85 pont
6. Richard Meixner 65 pont
7. Miha Primozic 61 pont
8. Sandi Jeram 40 pont
9. Yasmeen Koloc 35 pont
10. Igor Tomljanovic 20 pont

Losonczy Levente, MHH Kart Team, Bohemia Clio Kupa, Slovakia Ring (Szlovákia) 2021. augusztus 20–22.
Az MHH Kart Team együttműködő partnerei:

Metál Hungária Holding Zrt., Carsystem Hungária Kft., MedVie healthcare solutions, Pillango GmbH, Laguna Fürdőszoba, Quality House

Fotó: Wirtmann Ferenc // Diósgyőr Rally

Wirtmann elaludt, de győzött

A D korcsoport első és az abszolút értékelés harmadik helyét szerezte meg Wirtmann Ferenc és Kerekes József a HUMDA Rally Országos Historic Bajnokság második futamán, a Diósgyőr Rallyn. A Ford Escort Mk II-es ezúttal is hibátlanul működött, kaptak ugyan egy lassú defektet, de ez nem hátráltatta a párost, mindössze vasárnap reggel a rajt előtt akadt némi riadalom a csapatban. 

„Jó verseny volt – mondta Wirtmann Ferenc. – Ifj. Érdi Tibi Sierrájával és Varga Zoli BMW-jével nem tudtuk felvenni a versenyt, de így is volt küzdelem. Sajnáltam, hogy Rónay Laci a Toyotával és Szemám Sanyi a Subaruval kiestek, velük lehetett volna még csatázni, de Nagy Tibi is jól ment a Golffal. Pár helyi srác pedig a saras, gödrös pályákon olyan időket autózott, hogy csak pislogtunk. 

Fotó: Wirtmann Ferenc–Kerekes József // Diósgyőr

Mályinkán a rossz minőségű rész nem feküdt nekünk. Az Escorton 13 colos kerék van, széles gumikkal, ami a jó minőségű aszfalton kiváló, de a gödrös dobálós részeken minden pillanatban ki akarta csavarni a kezemből a kormányt. 

Az autó jól viselkedett, Benító főmérnök úr a verseny előtt átnézte, azt mondta, rendben lesz. Úgy is volt. Egy defektet kaptunk ezen a rossz részen, de lassú defekt volt, nem hátráltatott minket. 

Fotó: Wirtmann Ferenc // Benító főmérnök úr, Diósgyőr Rally

A DVTK stadionban nagyon színvonalas szervizpark volt, a célban rengetegen voltak, nagyon szép serlegeket kaptunk, úgyhogy jövünk jövőre is.“

Na de mi történt vasárnap reggel, ami miatt 30 másodperc büntetést kapott a páros? 

„Elaludtunk – nevet Kerekes Joti. – Szép kényelmesen mentünk a parc ferméhez, amikor Nagy Tibi – a legnagyobb ellenfelünk – hív, hogy hol vagyunk, mert már be kellene mennünk az autóért. Na onnantól kezdve nagyon siettünk, de így is késtünk három percet, ami miatt 30 másodperc büntetést kaptunk.

Fotó: Kerekes József // Diósgyőr

Egyértelműen navigátor hiba volt, de az az egy vigasztal, hogy 37 éves pályafutásom alatt még soha sem késtünk az én hibámból. Ha a következő 37 évet is megúszom hiba nélkül, akkor szerintem ezt a mostanit is megbocsátják nekem. 

Szerencsére a végeredményt nem befolyásolta. A korcsoportunkat megnyertük, ami egy másfeles szorzójú versenyen fontos dolog, ennél többet nem tehettünk volna. A következő versenyünk, a Mecsek Rally is másfeles szorzójú lesz, úgyhogy ma még pihenünk egyet, de holnap el is kezdjük a felkészülést.“

Fotó: Wirtmann Ferenc–Kerekes József // Diósgyőr

A Textura Sport Club partnerei: Textura Zrt., Valvoline és Sonax