MHH Kart Team: Dupla pontszerzés a Slovakia Ringen

Egy negyedik és egy harmadik helyet szerzett Losonczy Levente a V4-sorozat keretében megrendezett Bohemia Clio Kupa utolsó előtti állomásán, a Slovakia Ringen. Az MHH Kart Team versenyzője ezzel négy ponttal csökkentette hátrányát a bajnokság harmadik helyezettjéhez képest, amely így mindössze három pontra olvadt. 

„Küzdelmes, de jó hétvégénk volt – mondta Losonczy Levente. – A Slovakia Ringet már jól ismerjük, sok adatunk van róla. Az időmérő előtt háromszor léphettünk pályára, de mivel nem voltak változó körülmények, ezért ez elég is volt. 

Losonczy Levente, MHH Kart Team, Bohemia Clio Kupa, Slovakia Ring (Szlovákia) 2021. augusztus 20–22.

Az időmérőn az első gyors köröm nem sikerült, csak a hetedik helyen álltam, ezért úgy döntöttem, hogy a másodikban nem kockáztatok. A kör közepéig egálban voltam az elsővel, de az utolsó kanyart nem mertem megkockáztatni, így negyedik időt futottam. Ez is volt tulajdonképpen a cél, a Slovakia Ringen az első két sor a fontos. 

Az első verseny rajtja után csapattársamnak, Hatvani Bálintnak nem fogtak a fékei, megforgott, nekem pedig a porban kellett kikerülnöm. Ezzel ugyan feljöttem a harmadik helyre, de pár kanyar után tisztult csak ki a gumim, ami alatt megelőztek. A negyedik helyen vonatozva értem célba. 

Losonczy Levente, MHH Kart Team, Bohemia Clio Kupa, Slovakia Ring (Szlovákia) 2021. augusztus 20–22.

A második versenyre az első hét helyezettet fordították meg, így a negyedik helyről rajtolhattam. Volt egy kis riadalom a rajtrácsra felálláskor, mert fellevegősödött a kuplungom, így amikor egyesbe raktam, elkezdett előre gurulni az autó. Nagyon óvatosan rajtoltam, nehogy bemozduljak és korai rajt miatt megbüntessenek. Ez olyan jól sikerült, hogy egy nagyon rövid féktávval két versenyzőt is megelőztem az első kanyarban, a kör vége előtt pedig az élre álltam. 

Öt körön keresztül vezettem a versenyt, akkorra ért utol a bajnokságot vezető két svéd versenyző. Nagyon korrekt csatában előztek meg. Sajnos miután elmentek mellettem, nem tudtam tartani velük a lépést, egy másodpercre leszakadtam, de így is harmadiknak futottam be. 

Losonczy Levente, MHH Kart Team, Bohemia Clio Kupa, Slovakia Ring (Szlovákia) 2021. augusztus 20–22.

Nagyon örülök a dupla pontszerzésnek és annak is, hogy a bajnokságban három pontra csökkentettem a hátrányomat a harmadik helyezettel szemben. Az edzés tempóm jó volt, már csak azt kell megtanulnom, hogy ilyen nagy melegben hogyan osszam be a gumikat a versenyre.

A szezonzáró hétvégén, Brnóban nagyon szeretném megszerezni a bajnokság harmadik helyét.”

Losonczy Levente, MHH Kart Team, Bohemia Clio Kupa, Slovakia Ring (Szlovákia) 2021. augusztus 20–22.
Losonczy Levente, MHH Kart Team 
V4 sorozat, Bohemia Clio Kupa, Slovakia Ring (Szlovákia) 2021. augusztus 20–22. eredmények:

Időmérő: 4.
1. futam: 4.
2. futam: 3.

Eset V4 Clio Kupa állása nyolc futam után: 

1. Filip Sandström 229 pont
2. Erik Bertilsson 163 pont
3. Yuuso Panttila 99 pont
4. Losonczy Levente 96 pont
5. Hatvani Bálint 85 pont
6. Richard Meixner 65 pont
7. Miha Primozic 61 pont
8. Sandi Jeram 40 pont
9. Yasmeen Koloc 35 pont
10. Igor Tomljanovic 20 pont

Losonczy Levente, MHH Kart Team, Bohemia Clio Kupa, Slovakia Ring (Szlovákia) 2021. augusztus 20–22.
Az MHH Kart Team együttműködő partnerei:

Metál Hungária Holding Zrt., Carsystem Hungária Kft., MedVie healthcare solutions, Pillango GmbH, Laguna Fürdőszoba, Quality House

Wirtmann Ferenc–Kerekes József, Ford Escort Mk2, Győr Rally 2024, győztes és Historic Bajnok

Még a fotós is Wirtmann autóját javította a Győr Rallyn

Régen volt már olyan kalandos versenye Wirtmann Ferencnek és Kerekes Józsefnek, mint a Győr Rally. Az első gyorsasági után még csak betolni kellett a Ford Escort Mk II-est, a második körben azonban teljesen elnémult. Kisebb konzíliumot tartottak felette, hogy megtalálják a hibát, amiben még egy fotóst is bevontak. Végül némi telefonos segítséggel sikerült újra életre kelteni az autót. Ez után már csak az egész historic mezőnyt kellett utolérni etapon, ledolgozni egy büntetést és a célban pezsgőt locsolva megünnepelni a bajnoki címet.

„Tényleg kalandos verseny volt – nevetett Wirtmann. – Az első gyorsaságin letört az önindító kábele. Csak betolással indult az Escort. Szerencsére a historic mezőnye nagyon segítőkész volt. Idén már többször is volt önindító problémánk, úgyhogy rutinjuk van a betolásban. Ezúton is hálásan köszönöm a segítségüket. A szervizparkban megjavították a srácok, ezzel többet nem volt problémánk.“ 

Wirtmann Ferenc–Kerekes József, Ford Escort Mk2, Győr Rally 2024, győztes és Historic Bajnok
Wirtmann Ferenc–Kerekes József, Ford Escort MkII

Viszont nagy sietségükben a szervizparkból kifelé jövet kihagyták a tankoló zónát, ami miatt 30 másodperc büntetést kaptak, így váratlanul szorossá vált a verseny. 

„Navigátor hiba volt – szögezte le Kerekes Joti. – Egy pillanatra kizökkentem, Feri jó helyre fordult, de mondtam, ne oda menjen, eggyel arrébb. Amikor rájöttem a hibára már késő volt.“

Wirtmann Ferenc–Kerekes József, Ford Escort Mk2, Győr Rally 2024, győztes és Historic Bajnok
Wirtmann Ferenc–Kerekes József, Ford Escort MkII

Wirtmann nem bosszankodott, de volt egy pillanat, amikor felmerült benne, lehet, hogy elúszott a győzelem: 

„Én is hibázhatok, Joti is. Elég rég óta versenyzek, nekem is tudnom kellett volna, hogy be kell menni a tankoló zónába. A büntetéssel az előnyünk el is úszott, 11 másodperccel vezettünk Müller Roland Zsigulija előtt. Ráadásul Kalapács Zsolt a Rábaringen nagyon letalált az Opellal, adott nekünk hét másodpercet, ami rengeteg. Akkor éreztem, hogy nem annyira biztos ez a győzelem.“

Wirtmann Ferenc–Kerekes József, Ford Escort Mk2, Győr Rally 2024, győztes és Historic Bajnok
Wirtmann Ferenc–Kerekes József, Ford Escort MkII

Pedig az igazi riadalom még hátravolt. Az ötödik gyorsaságin, Sokorópátkán egyszer csak leállt a motor. 

„Jotival próbáltunk kapcsolgatni mindent, nagy nehezen életre kelt, de aztán megint leállt és akkor már nem is tudtuk újra indítani. 

Szerencsére lejtett a pálya, így begurultunk a célba. A két szervizesünknek Farkas Ferikének és Pál Lacinak még a fotós Zentai Gábor is próbált segíteni, ő elektromos szerelő. Végül felhívtuk Papp Arnit, aki az Escort elektromos rendszerét készítette, és közös erővel találtuk meg a leszakadt testkábelt. Miután meglett a hiba, ideiglenesen megoldottuk és mehettünk is. 

Wirtmann Ferenc–Kerekes József, Ford Escort Mk2, Győr Rally 2024, győztes és Historic Bajnok
Wirtmann Ferenc–Kerekes József, Ford Escort MkII

Akkorra viszont az egész historic mezőny elment már mellettünk, úgyhogy etapon igyekeznünk kellett, de végül késés nélkül értünk a következő időellenőrzőre.“

Wirtmannék versenye ezután konszolidálódott és végül több mint egy perc előnnyel nyertek. 

„Mindent egybevetve izgalmas verseny volt. Nem csak Kalapács, a zsigulisok is nagyon jól mentek, nehéz dolgunk volt ellenük. 

Wirtmann Ferenc–Kerekes József, Ford Escort Mk2, Győr Rally 2024, győztes és Historic Bajnok
Wirtmann Ferenc–Kerekes József, Ford Escort MkII

Az etapokat kicsit hosszúnak éreztem, már elszoktunk a 7–800 kilométeres versenyektől. Volt a murvás etap és a felhordásos gyorsasági is, azt nem nagyon szerettem. Nagyon jó ötlet volt viszont a szalmabála lassító, aminek az érintéséért nem járt büntetés.

A rendezés jó volt, a rajt-cél ceremóniának és a győri városi szakasznak is megadták a módját.“

Wirtmann Ferenc és Kerekes József is megadták a módját, hiszen a Győr Rallyn aratott D csoport és a D2-es kategória győzelmükkel mind a két bajnokságot megnyerték. Az idei Wirtmann 9. D csoportos bajnoki címe, és zsinórban a 17. szezonját zárja bajnokként.

Wirtmann Ferenc–Kerekes József, Ford Escort Mk2, Győr Rally 2024, győztes és Historic Bajnok
Wirtmann Ferenc–Kerekes József, Ford Escort MkII

Wirtmann Ferenc korábbi historic eredményei
  • 2008. C csoport magyar bajnok
  • 2009. C csoport magyar bajnok
  • 2010. C csoport magyar bajnok
  • 2011. C csoport magyar bajnok
  • 2012. C csoport magyar bajnok, Historic CEZ bajnok
  • 2013. Historic CEZ bajnok
  • 2014. D csoport magyar bajnok, Historic Eb C csoport 4. 
  • 2015. C csoport magyar bajnok, Historic CEZ bajnok, Historic Eb D csoport 2. 
  • 2016. D csoport magyar bajnok, Historic CEZ bajnok
  • 2017. D csoport magyar bajnok, Historic abszolút magyar bajnok
  • 2018. Historic abszolút magyar bajnok, Historic Eb D csoport 2. 
  • 2019. D csoport magyar bajnok, Historic CEZ D csoport 2. 
  • 2020. Historic abszolút magyar bajnok, D csoport magyar bajnok
  • 2021. Historic abszolút magyar bajnok, D csoport magyar bajnok
  • 2022. D csoport magyar bajnok
  • 2023. D csoport magyar bajnok
  • 2024. D csoport magyar bajnok
A Textura Sport Club partnerei: Textura Zrt., Valvoline és Sonax