MHH Kart Team: Duplán sikeres hétvége

  • Morva Kupa, Speedworld, Pachfurth, Ausztria, 2018. május 6.
  • ROK, Pista Azzura, Jesolo, Olaszország, 2018. május 6.

Két helyszínen, két különböző bajnokságban értek el sikereket az MHH Kart Team versenyzői.

Krózser Menyhért a Morva Kupán, Bruckban nyerte meg mind a három futamát, míg Losonczy Levente Jesolóban érte el eddigi legjobb ROK eredményét, egy hatodik helyezést.

Krózser Menyhért, Mini 60, 1.

„Eredetileg az olasz ROK bajnokságot terveztük mi is, de végül úgy döntöttünk, hogy az előző hétvégéhez hasonlóan, Bruckban versenyzünk, de most nem a CEE-n, hanem a Morva Kupán — mondta Krózser Menyhért senior, csapatvezető.

— Így az utazás két napját meg tudtuk spórolni, ami Menya számára is fontos volt az iskolai kötelezettségei miatt, illetve úgy ítéltük meg, hogy ez a verseny most jót tenne a fejlődésének.

A Morva Kupát tavalyról ismertük, akkor is és most is jó volt a mezőny. Itt a kis vázzal indultunk, ami még inkább Menyának való. Szárnyalt is vele, az időmérőt és mind a három futamot megnyerte. Nagyon magabiztosan versenyzett, erős volt a kanyarkijáratokon, nagyon keményen támadta a rázóköveket. Műszaki hiba miatt két szabadedzésen nem tudott menni, de azt is jól fogadta, semmi sem tudta őt kibillenteni, nagyon büszkék vagyunk rá.“

Losonczy Levente, Junior ROK 6.

„Új volt a jesolói pálya, még soha sem versenyeztem rajta, de azonnal az egyik kedvencemmé vált — mondta Losonczy Levente. — Kellett egy nap, hogy megtanuljam a pályát, illetve hogy megtaláljuk a jó beállításokat. A 21 indulóból a warm upon 9. lettem. Az időmérőn nem volt tökéletes a beállításunk és én sem tudtam kihozni magamból a legjobbat, így a 14. időt futottam, az elődöntőben innen jöttem fel a 12. helyre.

A döntőben az első kanyarban nem voltam elég bátor, lesodródtam a fűre és a 18. helyre estem vissza. Innen sikerült a 6. helyre felkapaszkodnom, ami pályafutásom legjobb eredménye a ROK-ban.

Nagyon hasznos volt a hétvége, rengeteget tanultam a mezőnytől, akik nagyon jól ismerik a pályát. Itt már nem lehet úgy előzni, hogy gondolok egyet és előre megyek, hanem három—négy kanyarral korábban kezdem el felépíteni. Voltak olyan előzéseim, amiket én sem hittem el és a szerelőm, Ben George is megdicsért. Nagyon jó verseny volt, fülig érő szájjal jöttem haza.“

EREDMÉNYEK

Krózser Menyhért, Mini 60

  • Szuperdöntő: 1.
  • Döntő: 1.
  • Elődöntő: 1.
  • Időmérő: 1.

Losonczy Levente, Junior ROK

  • Résztvevők: 21
  • Döntő: 6.
  • Elődöntő: 12.
  • Időmérő: 14.

Az MHH Kart Team együttműködő partnerei:

Metál Hungária Holding Zrt., Carsystem Hungária Kft., Pillango GmbH

További információ

www.facebook.com/menya.hu

Wirtmann Ferenc–Kerekes József, Ford Escort Mk2, Győr Rally 2024, győztes és Historic Bajnok

Még a fotós is Wirtmann autóját javította a Győr Rallyn

Régen volt már olyan kalandos versenye Wirtmann Ferencnek és Kerekes Józsefnek, mint a Győr Rally. Az első gyorsasági után még csak betolni kellett a Ford Escort Mk II-est, a második körben azonban teljesen elnémult. Kisebb konzíliumot tartottak felette, hogy megtalálják a hibát, amiben még egy fotóst is bevontak. Végül némi telefonos segítséggel sikerült újra életre kelteni az autót. Ez után már csak az egész historic mezőnyt kellett utolérni etapon, ledolgozni egy büntetést és a célban pezsgőt locsolva megünnepelni a bajnoki címet.

„Tényleg kalandos verseny volt – nevetett Wirtmann. – Az első gyorsaságin letört az önindító kábele. Csak betolással indult az Escort. Szerencsére a historic mezőnye nagyon segítőkész volt. Idén már többször is volt önindító problémánk, úgyhogy rutinjuk van a betolásban. Ezúton is hálásan köszönöm a segítségüket. A szervizparkban megjavították a srácok, ezzel többet nem volt problémánk.“ 

Wirtmann Ferenc–Kerekes József, Ford Escort Mk2, Győr Rally 2024, győztes és Historic Bajnok
Wirtmann Ferenc–Kerekes József, Ford Escort MkII

Viszont nagy sietségükben a szervizparkból kifelé jövet kihagyták a tankoló zónát, ami miatt 30 másodperc büntetést kaptak, így váratlanul szorossá vált a verseny. 

„Navigátor hiba volt – szögezte le Kerekes Joti. – Egy pillanatra kizökkentem, Feri jó helyre fordult, de mondtam, ne oda menjen, eggyel arrébb. Amikor rájöttem a hibára már késő volt.“

Wirtmann Ferenc–Kerekes József, Ford Escort Mk2, Győr Rally 2024, győztes és Historic Bajnok
Wirtmann Ferenc–Kerekes József, Ford Escort MkII

Wirtmann nem bosszankodott, de volt egy pillanat, amikor felmerült benne, lehet, hogy elúszott a győzelem: 

„Én is hibázhatok, Joti is. Elég rég óta versenyzek, nekem is tudnom kellett volna, hogy be kell menni a tankoló zónába. A büntetéssel az előnyünk el is úszott, 11 másodperccel vezettünk Müller Roland Zsigulija előtt. Ráadásul Kalapács Zsolt a Rábaringen nagyon letalált az Opellal, adott nekünk hét másodpercet, ami rengeteg. Akkor éreztem, hogy nem annyira biztos ez a győzelem.“

Wirtmann Ferenc–Kerekes József, Ford Escort Mk2, Győr Rally 2024, győztes és Historic Bajnok
Wirtmann Ferenc–Kerekes József, Ford Escort MkII

Pedig az igazi riadalom még hátravolt. Az ötödik gyorsaságin, Sokorópátkán egyszer csak leállt a motor. 

„Jotival próbáltunk kapcsolgatni mindent, nagy nehezen életre kelt, de aztán megint leállt és akkor már nem is tudtuk újra indítani. 

Szerencsére lejtett a pálya, így begurultunk a célba. A két szervizesünknek Farkas Ferikének és Pál Lacinak még a fotós Zentai Gábor is próbált segíteni, ő elektromos szerelő. Végül felhívtuk Papp Arnit, aki az Escort elektromos rendszerét készítette, és közös erővel találtuk meg a leszakadt testkábelt. Miután meglett a hiba, ideiglenesen megoldottuk és mehettünk is. 

Wirtmann Ferenc–Kerekes József, Ford Escort Mk2, Győr Rally 2024, győztes és Historic Bajnok
Wirtmann Ferenc–Kerekes József, Ford Escort MkII

Akkorra viszont az egész historic mezőny elment már mellettünk, úgyhogy etapon igyekeznünk kellett, de végül késés nélkül értünk a következő időellenőrzőre.“

Wirtmannék versenye ezután konszolidálódott és végül több mint egy perc előnnyel nyertek. 

„Mindent egybevetve izgalmas verseny volt. Nem csak Kalapács, a zsigulisok is nagyon jól mentek, nehéz dolgunk volt ellenük. 

Wirtmann Ferenc–Kerekes József, Ford Escort Mk2, Győr Rally 2024, győztes és Historic Bajnok
Wirtmann Ferenc–Kerekes József, Ford Escort MkII

Az etapokat kicsit hosszúnak éreztem, már elszoktunk a 7–800 kilométeres versenyektől. Volt a murvás etap és a felhordásos gyorsasági is, azt nem nagyon szerettem. Nagyon jó ötlet volt viszont a szalmabála lassító, aminek az érintéséért nem járt büntetés.

A rendezés jó volt, a rajt-cél ceremóniának és a győri városi szakasznak is megadták a módját.“

Wirtmann Ferenc és Kerekes József is megadták a módját, hiszen a Győr Rallyn aratott D csoport és a D2-es kategória győzelmükkel mind a két bajnokságot megnyerték. Az idei Wirtmann 9. D csoportos bajnoki címe, és zsinórban a 17. szezonját zárja bajnokként.

Wirtmann Ferenc–Kerekes József, Ford Escort Mk2, Győr Rally 2024, győztes és Historic Bajnok
Wirtmann Ferenc–Kerekes József, Ford Escort MkII
Wirtmann Ferenc korábbi historic eredményei
  • 2008. C csoport magyar bajnok
  • 2009. C csoport magyar bajnok
  • 2010. C csoport magyar bajnok
  • 2011. C csoport magyar bajnok
  • 2012. C csoport magyar bajnok, Historic CEZ bajnok
  • 2013. Historic CEZ bajnok
  • 2014. D csoport magyar bajnok, Historic Eb C csoport 4. 
  • 2015. C csoport magyar bajnok, Historic CEZ bajnok, Historic Eb D csoport 2. 
  • 2016. D csoport magyar bajnok, Historic CEZ bajnok
  • 2017. D csoport magyar bajnok, Historic abszolút magyar bajnok
  • 2018. Historic abszolút magyar bajnok, Historic Eb D csoport 2. 
  • 2019. D csoport magyar bajnok, Historic CEZ D csoport 2. 
  • 2020. Historic abszolút magyar bajnok, D csoport magyar bajnok
  • 2021. Historic abszolút magyar bajnok, D csoport magyar bajnok
  • 2022. D csoport magyar bajnok
  • 2023. D csoport magyar bajnok
  • 2024. D csoport magyar bajnok
A Textura Sport Club partnerei: Textura Zrt., Valvoline és Sonax