MHH Kart Team: Elkezdtünk versenyezni

ROK, Adria Raceway, Olaszország, 2018. április 8.

Biztató részeredményeket értek el az MHH Kart Team versenyzői, az olasz ROK bajnokság adriai futamán.

Krózser Menyhért annak ellenére, hogy ez mindössze a harmadik futama volt a Mini ROK-ban, az edzésen már felzárkózott az élmezőnyhöz. A döntőben sajnos elkerülte a szerencse, leesett a lánca, így a verseny feladására kényszerült.

Losonczy Leventét egész hétvégén az előző versenyen szerzett hátsérülése hátráltatta. A Junior ROK elődöntőjében így is az igen előkelő 8. helyet szerezte meg. A döntőt azonban ő sem tudta befejezni, szintén műszaki hiba miatt.

“Az eredmények messze nem tükrözik csapatunk hétvégi teljesítményét — mondta Krózser Menyhért senior, csapatvezető. — Mind a két versenyzőnk nagyon komoly munkát végzett, sokat fejlődött, sajnos a technikai sportban benne van a műszaki hiba lehetősége.”

Krózser Menyhért, Mini ROK, 25.

“Pénteken és szombaton remek munkát végzett Menya, úgy használta a gokartot, ahogy kell, úgy használta a gumikat, ahogy kell, gyakorlatilag elkezdtünk versenyezni — mondta Krózser Menyhért senior. — Vasárnap egy kicsit rosszabbul jött ki a lépés, az időmérőn a legjobb körében előzött, az utolsó körben pedig, ami jobb lehetett volna, hibázott.

Az elődöntőben és a döntőben sem sikerült az előző két napi teljesítményt megismételni. Ráadásul a döntőben leesett a lánc, így ki kellett állnunk. Nagyon biztatók voltak a köridők. Ez alapján az első ötben volt Menya, ami azt jelenti, hogy gyorsaságban sikerült felzárkóznia az élmezőnyhöz. Azon még dolgoznunk kell, hogy ezt hogyan tudjuk az időmérőre és a futamokra átültetni, de így is nagyot léptünk előre.”

Losonczy Levente, Junior ROK, 26.

“Az előző hétvégén egy szerencsétlen szituációba kerül Levi, az egyik versenyző motorja előtte állt meg és ahogy kerülte, megdobta a gokartját. Ekkor olyan nyomás érte a bal oldalát, ami miatt fájt a háta, de úgy gondoltuk, hogy a nap végére elmúlt — mondta Losonczy Csaba csapatvezető.

— Most a hétvégén az első bemenetnél érezte, hogy nem múlt el a fájdalom, ami nyilvánvalóan hátráltatta a koncentrációban. Viszont nagyon ügyesen összekapta magát. Az időmérőn a 11., az elődöntőben pedig 8. lett. A döntőben is a 8. helyen állt, amikor műszaki hiba miatt fel kellett adnia a versenyt. Ennek ellenére csapatunk coacha, Ben George is úgy nyilatkozott róla, hogy nagyon jó munkát végzett, reméljük legközelebb szerencsésebbek leszünk.”

EREDMÉNYEK

Krózser Menyhért, Mini ROK

  • Résztvevők: 25
  • Döntő: 25.
  • Elődöntő: 15.
  • Időmérő: 11.

Losonczy Levente, Junior ROK

  • Résztvevők: 27
  • Döntő: 26.
  • Elődöntő: 8.
  • Időmérő: 11.

Az MHH Kart Team együttműködő partnerei:

Metál Hungária Holding Zrt., Carsystem Hungária Kft., Pillango GmbH

További információ

www.facebook.com/menya.hu

Fotó: Wirtmann Ferenc // Diósgyőr Rally

Wirtmann elaludt, de győzött

A D korcsoport első és az abszolút értékelés harmadik helyét szerezte meg Wirtmann Ferenc és Kerekes József a HUMDA Rally Országos Historic Bajnokság második futamán, a Diósgyőr Rallyn. A Ford Escort Mk II-es ezúttal is hibátlanul működött, kaptak ugyan egy lassú defektet, de ez nem hátráltatta a párost, mindössze vasárnap reggel a rajt előtt akadt némi riadalom a csapatban. 

„Jó verseny volt – mondta Wirtmann Ferenc. – Ifj. Érdi Tibi Sierrájával és Varga Zoli BMW-jével nem tudtuk felvenni a versenyt, de így is volt küzdelem. Sajnáltam, hogy Rónay Laci a Toyotával és Szemám Sanyi a Subaruval kiestek, velük lehetett volna még csatázni, de Nagy Tibi is jól ment a Golffal. Pár helyi srác pedig a saras, gödrös pályákon olyan időket autózott, hogy csak pislogtunk. 

Fotó: Wirtmann Ferenc–Kerekes József // Diósgyőr

Mályinkán a rossz minőségű rész nem feküdt nekünk. Az Escorton 13 colos kerék van, széles gumikkal, ami a jó minőségű aszfalton kiváló, de a gödrös dobálós részeken minden pillanatban ki akarta csavarni a kezemből a kormányt. 

Az autó jól viselkedett, Benító főmérnök úr a verseny előtt átnézte, azt mondta, rendben lesz. Úgy is volt. Egy defektet kaptunk ezen a rossz részen, de lassú defekt volt, nem hátráltatott minket. 

Fotó: Wirtmann Ferenc // Benító főmérnök úr, Diósgyőr Rally

A DVTK stadionban nagyon színvonalas szervizpark volt, a célban rengetegen voltak, nagyon szép serlegeket kaptunk, úgyhogy jövünk jövőre is.“

Na de mi történt vasárnap reggel, ami miatt 30 másodperc büntetést kapott a páros? 

„Elaludtunk – nevet Kerekes Joti. – Szép kényelmesen mentünk a parc ferméhez, amikor Nagy Tibi – a legnagyobb ellenfelünk – hív, hogy hol vagyunk, mert már be kellene mennünk az autóért. Na onnantól kezdve nagyon siettünk, de így is késtünk három percet, ami miatt 30 másodperc büntetést kaptunk.

Fotó: Kerekes József // Diósgyőr

Egyértelműen navigátor hiba volt, de az az egy vigasztal, hogy 37 éves pályafutásom alatt még soha sem késtünk az én hibámból. Ha a következő 37 évet is megúszom hiba nélkül, akkor szerintem ezt a mostanit is megbocsátják nekem. 

Szerencsére a végeredményt nem befolyásolta. A korcsoportunkat megnyertük, ami egy másfeles szorzójú versenyen fontos dolog, ennél többet nem tehettünk volna. A következő versenyünk, a Mecsek Rally is másfeles szorzójú lesz, úgyhogy ma még pihenünk egyet, de holnap el is kezdjük a felkészülést.“

Fotó: Wirtmann Ferenc–Kerekes József // Diósgyőr

A Textura Sport Club partnerei: Textura Zrt., Valvoline és Sonax