MHH Kart Team: Elkezdtünk versenyezni

ROK, Adria Raceway, Olaszország, 2018. április 8.

Biztató részeredményeket értek el az MHH Kart Team versenyzői, az olasz ROK bajnokság adriai futamán.

Krózser Menyhért annak ellenére, hogy ez mindössze a harmadik futama volt a Mini ROK-ban, az edzésen már felzárkózott az élmezőnyhöz. A döntőben sajnos elkerülte a szerencse, leesett a lánca, így a verseny feladására kényszerült.

Losonczy Leventét egész hétvégén az előző versenyen szerzett hátsérülése hátráltatta. A Junior ROK elődöntőjében így is az igen előkelő 8. helyet szerezte meg. A döntőt azonban ő sem tudta befejezni, szintén műszaki hiba miatt.

“Az eredmények messze nem tükrözik csapatunk hétvégi teljesítményét — mondta Krózser Menyhért senior, csapatvezető. — Mind a két versenyzőnk nagyon komoly munkát végzett, sokat fejlődött, sajnos a technikai sportban benne van a műszaki hiba lehetősége.”

Krózser Menyhért, Mini ROK, 25.

“Pénteken és szombaton remek munkát végzett Menya, úgy használta a gokartot, ahogy kell, úgy használta a gumikat, ahogy kell, gyakorlatilag elkezdtünk versenyezni — mondta Krózser Menyhért senior. — Vasárnap egy kicsit rosszabbul jött ki a lépés, az időmérőn a legjobb körében előzött, az utolsó körben pedig, ami jobb lehetett volna, hibázott.

Az elődöntőben és a döntőben sem sikerült az előző két napi teljesítményt megismételni. Ráadásul a döntőben leesett a lánc, így ki kellett állnunk. Nagyon biztatók voltak a köridők. Ez alapján az első ötben volt Menya, ami azt jelenti, hogy gyorsaságban sikerült felzárkóznia az élmezőnyhöz. Azon még dolgoznunk kell, hogy ezt hogyan tudjuk az időmérőre és a futamokra átültetni, de így is nagyot léptünk előre.”

Losonczy Levente, Junior ROK, 26.

“Az előző hétvégén egy szerencsétlen szituációba kerül Levi, az egyik versenyző motorja előtte állt meg és ahogy kerülte, megdobta a gokartját. Ekkor olyan nyomás érte a bal oldalát, ami miatt fájt a háta, de úgy gondoltuk, hogy a nap végére elmúlt — mondta Losonczy Csaba csapatvezető.

— Most a hétvégén az első bemenetnél érezte, hogy nem múlt el a fájdalom, ami nyilvánvalóan hátráltatta a koncentrációban. Viszont nagyon ügyesen összekapta magát. Az időmérőn a 11., az elődöntőben pedig 8. lett. A döntőben is a 8. helyen állt, amikor műszaki hiba miatt fel kellett adnia a versenyt. Ennek ellenére csapatunk coacha, Ben George is úgy nyilatkozott róla, hogy nagyon jó munkát végzett, reméljük legközelebb szerencsésebbek leszünk.”

EREDMÉNYEK

Krózser Menyhért, Mini ROK

  • Résztvevők: 25
  • Döntő: 25.
  • Elődöntő: 15.
  • Időmérő: 11.

Losonczy Levente, Junior ROK

  • Résztvevők: 27
  • Döntő: 26.
  • Elődöntő: 8.
  • Időmérő: 11.

Az MHH Kart Team együttműködő partnerei:

Metál Hungária Holding Zrt., Carsystem Hungária Kft., Pillango GmbH

További információ

www.facebook.com/menya.hu

Wirtmann Ferenc–Kerekes József, Ford Escort Mk II, Hargita Rally 2025

Hó, tükörjég, és egy majdnem medve – Wirtmann győzött a Hargita Rallyn

Győzelemmel kezdte a szezont Wirtmann Ferenc és Kerekes József a román bajnokság idei első futamán, a Hargita Rallyn. A Ford Escort Mk II-es egyszer ugyan megtréfálta őket és éppen csak elgurult a célig, a pályabejáráson pedig a hó és a jég és egy majdnem medve is rájuk ijesztett.

„Csak szuperlatívuszokban tudok beszélni a versenyről – mondta Wirtmann. – Minden a versenyzőkért történt és minden nagyon flottul zajlott. 

Wirtmann Ferenc–Kerekes József, Ford Escort Mk II, Hargita Rally 2025
Escort Mk II, Hargita Rally 2025

Szenzációs pályák voltak, egész héten egyetlen gödörrel sem találkoztunk. Egyedül az időjárás miatt aggódtunk, miután a pályabejárásra leesett a hó és tükörjég volt az aszfalt. A versenyre azonban lekotorták, felszórták, így nyoma sem maradt a hónak. A pálya széle ettől függetlenül felázott és ahol nem volt padkavédelem, ott elég kihordásossá vált. Észnél kellett lenni, de nem volt vészes. 

Az Escort jól működött, bár egyszer ránk ijesztett, amikor elment a töltés. A gyorsasági felétől dadogott a motor, majd 120-nál végleg megállt. Kiraktam üresbe és begurultunk a célba. Szerencsénk volt, mert a célvonalon még kettővel, de átgurultunk, aztán jöttek a nézők és betoltak. 

Wirtmann Ferenc–Kerekes József, Ford Escort Mk II, Hargita Rally 2025
Escort Mk II, Hargita Rally 2025

Az indítómotorral szokott gond lenni, a generátorral eddig nem volt. Az Escort motorja magas fordulaton eléggé rezonál, ez okozza általában a problémát. Szerencsére hosszabb etap következett, így a gyorsasági után a srácok megjavították és késés nélkül folytathattuk.

Nagyon jó hangulatú verseny volt, Kovács Levente barátom hívott meg, aki szintén egy Escorttal versenyez Romániában. Most nem tudott indulni, ezért végig velünk volt, segített mindenben. Ezúton is nagyon köszönöm a segítségét. 

A nézők is fantasztikusak voltak, a rendezők pedig mindent megtettek, hogy jól érezzük magunkat. Szívesen megyünk vissza máskor is.“

Wirtmann Ferenc–Kerekes József, Ford Escort Mk II, Hargita Rally 2025
Escort Mk II, Hargita Rally 2025

Na de mi a helyzet a medvével? Ami errefelé valóban gyakori és minden ide látogatónak felhívják a figyelmét, hogy nem játék.

„Ezt nekünk is többször elmondták – veszi át a szót Kerekes Joti. – Annyit beszéltek róla, hogy amikor a pályabejáráson az út szélén megláttam egy barna állatot, felkiáltottam, ott egy medve. Feri rám néz, azt mondja, te, az egy tehén. Tényleg az volt, csak barna. Hát így találkoztunk egy majdnem medvével. 

Wirtmann Ferenc–Kerekes József, Ford Escort Mk II, Hargita Rally 2025
Escort Mk II, Hargita Rally 2025

Én is csak meg tudom erősíteni Ferit, hogy nagyon jól szervezett verseny volt. Az egyik etapon volt egy rövid módosítás, egy rendezvény helyszínét kellett elkerülni. Erre kaptunk több információt is, amin felül a rendező küldött egy videót, hogy pontosan merre kell kerülni. Ilyet korábban még nem tapasztaltam. 

Feri fél év nem ült autóban, de ez nem látszott rajta. Szerintem lendületesen autóztunk. Nem volt sok ellenfelünk historicban, de ennek ellenére nem rossz győzelemmel kezdeni a szezont, főleg egy ilyen jó versenyen.“

Wirtmann Ferenc–Kerekes József, Ford Escort Mk II, Hargita Rally 2025
Escort Mk II, Hargita Rally 2025

Bár a Wirtmann–Kerekes páros az Országos Historic Rallybajnokság első futamát kihagyta, a második versenyen, a júniusi Mecsek Rallyn biztosan ott lesznek. 

„A Mecsek Rallytól a teljes magyar historic szezont tervezzük – mondta Wirtmann. – Üzenem Zsírpapának, hogy Pécsen találkozunk. Viszek neki gumit, hátha azzal meg tud verni.“

A Textura Sport Club partnerei: Grawe Életbiztosító Zrt., Textura Zrt., Valvoline és Sonax