MHH Kart Team: Első közös verseny

CEE, Adria Raceway, Olaszország, 2018. április 1.

Első alkalommal versenyzett együtt az MHH Kart Team mindhárom idei gokartosa, a CEE és a magyar bajnokság nyitófutamán, az olaszországi Adria Racewayen.

Fodor Géza 11 hónap kihagyás után tért vissza a DD2 Masters mezőnyben és szerezte meg az ötödik helyet. Losonczy Levente műszaki okok miatt az utolsó helyről rajtolva, a Junior Max döntőjében a negyedik helyre jött fel, a hétvége összesített eredménye alapján pedig hetedik lett. Krózser Menyhért most debütált a Mini Maxban, ahol az idén már másodszorra kellett megszoknia új vázat, új motort. Tempója kiváló volt, pár apró hiba után a 18. helyet szerezte meg, de számára a tapasztalatszerzés volt a legfontosabb.

„Mind a három versenyzőnk jó és gyors volt. Nem igazán jött ki a lépés számukra, de jó munkát végeztek, különösen Losonczy Levi, aki az utolsó helyről a negyedikre jött fel — mondta Krózser Menyhért senior csapatvezető. — Ez volt az első közös versenyünk, amin nagyon jól éreztük magunkat. Az eredmény mellett ez is nagyon fontos része a sportnak. Jó volt Fodor Gézát 11 hónap után újra gokartban látni. Voltak apró hibáink, de nagyon bizakodók vagyunk, jó úton halad a csapat.“

Krózser Menyhért, Mini Max, CEE 18. helyezés

„Kalandos versenye volt Menyának, de mivel az idén váltottunk kategóriát, erre is számítottunk — mondta Németh Balázs, Menya szerelője és egyben edzője is. — Az időmérő már száraz pályán zajlott, de kötelezően esőgumival kellett menni. A rajt előtt nem tudtuk pontosan beállítani a guminyomást, így Menya kilencedik lett.

Az elődöntőben, esőben nagyon jó volt a tempója, másfél kör alatt a harmadik helyre jött fel. Ott elkövetett egy hibát, megforgott és a mezőny végére került, így 17. lett. Ez rányomta a bélyegét a döntő és a szuperdöntő eredményére is. Nagyon sokat dolgoztunk a hétvégén, Menya elkövetett pár apró hibát, amit megbeszéltünk és a következő alkalommal már biztosan nem fut bele ilyesmibe. Tanulás szempontjából mindneképpen jó verseny volt és a tempóját is meg tudta mutatni.“

Losonczy Levente, Junior Max, CEE 7. helyezés

„Műszaki okok miatt eredmény nélkül zárta az időmérőt Levi — mondta Losonczy Csaba, csapatvezető. — A két elődöntőben a 26. és a 25. helyről indult, ahonnan a 10.-re és az 5.-re jött fel, a szuperdöntőben pedig CEE-ben negyedik lett, a magyar bajnokságban pedig győzött. Nagyon okosan, higgadtan versenyzett, ki tudta kapcsolni az időmérőn történteket és mindig a következő feladatra koncentrált.

A kategória nem volt ismeretlen a számára, tavaly is itt indult már, ezzel a vázzal azonban most versenyzett először, de az eredményeket látva, nem okozott neki problémát az átállás. A teljesítményével maximálisan elégedettek vagyunk.“

Fodor Géza, DD2 Masters, CEE 5. helyezés

„Nagyon vártam már, hogy 11 hónap után újra gokartba ülhessek — mondta Fodor Géza. — Nem mondom, hogy elégedetlen vagyok, de egy kicsit többet vártam magamtól. Csütörtökön és pénteken, az edzéseken jó volt a tempóm, de szombat, vasárnapra nem tudtam átmenteni. Éreztem a kihagyást, mese nincs, sokat kell versenyeznem, hogy visszaszerezzem a rutint.

Az idén új vázmárkával indul a csapat és nekem nem sikerült a váltakozó körülményekre jól beállítanom, vasárnap pedig a motorunk sem volt tökéletes. Ez a sok apróság adódott össze a végére. Az út jó, dolgozni kell és akkor az eredmények is jönnek.“

 

EREDMÉNYEK

Krózser Menyhért, Mini Max, CEE

  • Résztvevők: 25
  • Összesített eredmény: 18.
  • Szuper döntő: 15.
  • Döntő: 19.
  • Elődöntő: 17.
  • Időmérő: 9.

Losonczy Levente, Junior Max, CEE

  • Résztvevők: 26
  • Összesített eredmény: 7.
  • Szuper döntő: 4.
  • Elődöntő BC: 5.
  • Elődöntő AB: 10.
  • Időmérő: nincs eredmény

Fodor Géza, DD2 Masters, CEE

  • Résztvevők: 16
  • Összesített eredmény: 5.
  • Szuper döntő: 6.
  • Döntő: 5.
  • Elődöntő: 4.
  • Időmérő: 8.

Az MHH Kart Team együttműködő partnerei:

Metál Hungária Holding Zrt., Carsystem Hungária Kft., Pillango GmbH

További információ:

www.facebook.com/menya.hu

Wirtmann Ferenc–Kerekes József, Ford Escort Mk2, Győr Rally 2024, győztes és Historic Bajnok

Még a fotós is Wirtmann autóját javította a Győr Rallyn

Régen volt már olyan kalandos versenye Wirtmann Ferencnek és Kerekes Józsefnek, mint a Győr Rally. Az első gyorsasági után még csak betolni kellett a Ford Escort Mk II-est, a második körben azonban teljesen elnémult. Kisebb konzíliumot tartottak felette, hogy megtalálják a hibát, amiben még egy fotóst is bevontak. Végül némi telefonos segítséggel sikerült újra életre kelteni az autót. Ez után már csak az egész historic mezőnyt kellett utolérni etapon, ledolgozni egy büntetést és a célban pezsgőt locsolva megünnepelni a bajnoki címet.

„Tényleg kalandos verseny volt – nevetett Wirtmann. – Az első gyorsaságin letört az önindító kábele. Csak betolással indult az Escort. Szerencsére a historic mezőnye nagyon segítőkész volt. Idén már többször is volt önindító problémánk, úgyhogy rutinjuk van a betolásban. Ezúton is hálásan köszönöm a segítségüket. A szervizparkban megjavították a srácok, ezzel többet nem volt problémánk.“ 

Wirtmann Ferenc–Kerekes József, Ford Escort Mk2, Győr Rally 2024, győztes és Historic Bajnok
Wirtmann Ferenc–Kerekes József, Ford Escort MkII

Viszont nagy sietségükben a szervizparkból kifelé jövet kihagyták a tankoló zónát, ami miatt 30 másodperc büntetést kaptak, így váratlanul szorossá vált a verseny. 

„Navigátor hiba volt – szögezte le Kerekes Joti. – Egy pillanatra kizökkentem, Feri jó helyre fordult, de mondtam, ne oda menjen, eggyel arrébb. Amikor rájöttem a hibára már késő volt.“

Wirtmann Ferenc–Kerekes József, Ford Escort Mk2, Győr Rally 2024, győztes és Historic Bajnok
Wirtmann Ferenc–Kerekes József, Ford Escort MkII

Wirtmann nem bosszankodott, de volt egy pillanat, amikor felmerült benne, lehet, hogy elúszott a győzelem: 

„Én is hibázhatok, Joti is. Elég rég óta versenyzek, nekem is tudnom kellett volna, hogy be kell menni a tankoló zónába. A büntetéssel az előnyünk el is úszott, 11 másodperccel vezettünk Müller Roland Zsigulija előtt. Ráadásul Kalapács Zsolt a Rábaringen nagyon letalált az Opellal, adott nekünk hét másodpercet, ami rengeteg. Akkor éreztem, hogy nem annyira biztos ez a győzelem.“

Wirtmann Ferenc–Kerekes József, Ford Escort Mk2, Győr Rally 2024, győztes és Historic Bajnok
Wirtmann Ferenc–Kerekes József, Ford Escort MkII

Pedig az igazi riadalom még hátravolt. Az ötödik gyorsaságin, Sokorópátkán egyszer csak leállt a motor. 

„Jotival próbáltunk kapcsolgatni mindent, nagy nehezen életre kelt, de aztán megint leállt és akkor már nem is tudtuk újra indítani. 

Szerencsére lejtett a pálya, így begurultunk a célba. A két szervizesünknek Farkas Ferikének és Pál Lacinak még a fotós Zentai Gábor is próbált segíteni, ő elektromos szerelő. Végül felhívtuk Papp Arnit, aki az Escort elektromos rendszerét készítette, és közös erővel találtuk meg a leszakadt testkábelt. Miután meglett a hiba, ideiglenesen megoldottuk és mehettünk is. 

Wirtmann Ferenc–Kerekes József, Ford Escort Mk2, Győr Rally 2024, győztes és Historic Bajnok
Wirtmann Ferenc–Kerekes József, Ford Escort MkII

Akkorra viszont az egész historic mezőny elment már mellettünk, úgyhogy etapon igyekeznünk kellett, de végül késés nélkül értünk a következő időellenőrzőre.“

Wirtmannék versenye ezután konszolidálódott és végül több mint egy perc előnnyel nyertek. 

„Mindent egybevetve izgalmas verseny volt. Nem csak Kalapács, a zsigulisok is nagyon jól mentek, nehéz dolgunk volt ellenük. 

Wirtmann Ferenc–Kerekes József, Ford Escort Mk2, Győr Rally 2024, győztes és Historic Bajnok
Wirtmann Ferenc–Kerekes József, Ford Escort MkII

Az etapokat kicsit hosszúnak éreztem, már elszoktunk a 7–800 kilométeres versenyektől. Volt a murvás etap és a felhordásos gyorsasági is, azt nem nagyon szerettem. Nagyon jó ötlet volt viszont a szalmabála lassító, aminek az érintéséért nem járt büntetés.

A rendezés jó volt, a rajt-cél ceremóniának és a győri városi szakasznak is megadták a módját.“

Wirtmann Ferenc és Kerekes József is megadták a módját, hiszen a Győr Rallyn aratott D csoport és a D2-es kategória győzelmükkel mind a két bajnokságot megnyerték. Az idei Wirtmann 9. D csoportos bajnoki címe, és zsinórban a 17. szezonját zárja bajnokként.

Wirtmann Ferenc–Kerekes József, Ford Escort Mk2, Győr Rally 2024, győztes és Historic Bajnok
Wirtmann Ferenc–Kerekes József, Ford Escort MkII
Wirtmann Ferenc korábbi historic eredményei
  • 2008. C csoport magyar bajnok
  • 2009. C csoport magyar bajnok
  • 2010. C csoport magyar bajnok
  • 2011. C csoport magyar bajnok
  • 2012. C csoport magyar bajnok, Historic CEZ bajnok
  • 2013. Historic CEZ bajnok
  • 2014. D csoport magyar bajnok, Historic Eb C csoport 4. 
  • 2015. C csoport magyar bajnok, Historic CEZ bajnok, Historic Eb D csoport 2. 
  • 2016. D csoport magyar bajnok, Historic CEZ bajnok
  • 2017. D csoport magyar bajnok, Historic abszolút magyar bajnok
  • 2018. Historic abszolút magyar bajnok, Historic Eb D csoport 2. 
  • 2019. D csoport magyar bajnok, Historic CEZ D csoport 2. 
  • 2020. Historic abszolút magyar bajnok, D csoport magyar bajnok
  • 2021. Historic abszolút magyar bajnok, D csoport magyar bajnok
  • 2022. D csoport magyar bajnok
  • 2023. D csoport magyar bajnok
  • 2024. D csoport magyar bajnok
A Textura Sport Club partnerei: Textura Zrt., Valvoline és Sonax