MHH Kart Team: Első közös verseny

CEE, Adria Raceway, Olaszország, 2018. április 1.

Első alkalommal versenyzett együtt az MHH Kart Team mindhárom idei gokartosa, a CEE és a magyar bajnokság nyitófutamán, az olaszországi Adria Racewayen.

Fodor Géza 11 hónap kihagyás után tért vissza a DD2 Masters mezőnyben és szerezte meg az ötödik helyet. Losonczy Levente műszaki okok miatt az utolsó helyről rajtolva, a Junior Max döntőjében a negyedik helyre jött fel, a hétvége összesített eredménye alapján pedig hetedik lett. Krózser Menyhért most debütált a Mini Maxban, ahol az idén már másodszorra kellett megszoknia új vázat, új motort. Tempója kiváló volt, pár apró hiba után a 18. helyet szerezte meg, de számára a tapasztalatszerzés volt a legfontosabb.

„Mind a három versenyzőnk jó és gyors volt. Nem igazán jött ki a lépés számukra, de jó munkát végeztek, különösen Losonczy Levi, aki az utolsó helyről a negyedikre jött fel — mondta Krózser Menyhért senior csapatvezető. — Ez volt az első közös versenyünk, amin nagyon jól éreztük magunkat. Az eredmény mellett ez is nagyon fontos része a sportnak. Jó volt Fodor Gézát 11 hónap után újra gokartban látni. Voltak apró hibáink, de nagyon bizakodók vagyunk, jó úton halad a csapat.“

Krózser Menyhért, Mini Max, CEE 18. helyezés

„Kalandos versenye volt Menyának, de mivel az idén váltottunk kategóriát, erre is számítottunk — mondta Németh Balázs, Menya szerelője és egyben edzője is. — Az időmérő már száraz pályán zajlott, de kötelezően esőgumival kellett menni. A rajt előtt nem tudtuk pontosan beállítani a guminyomást, így Menya kilencedik lett.

Az elődöntőben, esőben nagyon jó volt a tempója, másfél kör alatt a harmadik helyre jött fel. Ott elkövetett egy hibát, megforgott és a mezőny végére került, így 17. lett. Ez rányomta a bélyegét a döntő és a szuperdöntő eredményére is. Nagyon sokat dolgoztunk a hétvégén, Menya elkövetett pár apró hibát, amit megbeszéltünk és a következő alkalommal már biztosan nem fut bele ilyesmibe. Tanulás szempontjából mindneképpen jó verseny volt és a tempóját is meg tudta mutatni.“

Losonczy Levente, Junior Max, CEE 7. helyezés

„Műszaki okok miatt eredmény nélkül zárta az időmérőt Levi — mondta Losonczy Csaba, csapatvezető. — A két elődöntőben a 26. és a 25. helyről indult, ahonnan a 10.-re és az 5.-re jött fel, a szuperdöntőben pedig CEE-ben negyedik lett, a magyar bajnokságban pedig győzött. Nagyon okosan, higgadtan versenyzett, ki tudta kapcsolni az időmérőn történteket és mindig a következő feladatra koncentrált.

A kategória nem volt ismeretlen a számára, tavaly is itt indult már, ezzel a vázzal azonban most versenyzett először, de az eredményeket látva, nem okozott neki problémát az átállás. A teljesítményével maximálisan elégedettek vagyunk.“

Fodor Géza, DD2 Masters, CEE 5. helyezés

„Nagyon vártam már, hogy 11 hónap után újra gokartba ülhessek — mondta Fodor Géza. — Nem mondom, hogy elégedetlen vagyok, de egy kicsit többet vártam magamtól. Csütörtökön és pénteken, az edzéseken jó volt a tempóm, de szombat, vasárnapra nem tudtam átmenteni. Éreztem a kihagyást, mese nincs, sokat kell versenyeznem, hogy visszaszerezzem a rutint.

Az idén új vázmárkával indul a csapat és nekem nem sikerült a váltakozó körülményekre jól beállítanom, vasárnap pedig a motorunk sem volt tökéletes. Ez a sok apróság adódott össze a végére. Az út jó, dolgozni kell és akkor az eredmények is jönnek.“

 

EREDMÉNYEK

Krózser Menyhért, Mini Max, CEE

  • Résztvevők: 25
  • Összesített eredmény: 18.
  • Szuper döntő: 15.
  • Döntő: 19.
  • Elődöntő: 17.
  • Időmérő: 9.

Losonczy Levente, Junior Max, CEE

  • Résztvevők: 26
  • Összesített eredmény: 7.
  • Szuper döntő: 4.
  • Elődöntő BC: 5.
  • Elődöntő AB: 10.
  • Időmérő: nincs eredmény

Fodor Géza, DD2 Masters, CEE

  • Résztvevők: 16
  • Összesített eredmény: 5.
  • Szuper döntő: 6.
  • Döntő: 5.
  • Elődöntő: 4.
  • Időmérő: 8.

Az MHH Kart Team együttműködő partnerei:

Metál Hungária Holding Zrt., Carsystem Hungária Kft., Pillango GmbH

További információ:

www.facebook.com/menya.hu

Wirtmann Ferenc–Kerekes József, Ford Escort Mk II, Hargita Rally 2025

Hó, tükörjég, és egy majdnem medve – Wirtmann győzött a Hargita Rallyn

Győzelemmel kezdte a szezont Wirtmann Ferenc és Kerekes József a román bajnokság idei első futamán, a Hargita Rallyn. A Ford Escort Mk II-es egyszer ugyan megtréfálta őket és éppen csak elgurult a célig, a pályabejáráson pedig a hó és a jég és egy majdnem medve is rájuk ijesztett.

„Csak szuperlatívuszokban tudok beszélni a versenyről – mondta Wirtmann. – Minden a versenyzőkért történt és minden nagyon flottul zajlott. 

Wirtmann Ferenc–Kerekes József, Ford Escort Mk II, Hargita Rally 2025
Escort Mk II, Hargita Rally 2025

Szenzációs pályák voltak, egész héten egyetlen gödörrel sem találkoztunk. Egyedül az időjárás miatt aggódtunk, miután a pályabejárásra leesett a hó és tükörjég volt az aszfalt. A versenyre azonban lekotorták, felszórták, így nyoma sem maradt a hónak. A pálya széle ettől függetlenül felázott és ahol nem volt padkavédelem, ott elég kihordásossá vált. Észnél kellett lenni, de nem volt vészes. 

Az Escort jól működött, bár egyszer ránk ijesztett, amikor elment a töltés. A gyorsasági felétől dadogott a motor, majd 120-nál végleg megállt. Kiraktam üresbe és begurultunk a célba. Szerencsénk volt, mert a célvonalon még kettővel, de átgurultunk, aztán jöttek a nézők és betoltak. 

Wirtmann Ferenc–Kerekes József, Ford Escort Mk II, Hargita Rally 2025
Escort Mk II, Hargita Rally 2025

Az indítómotorral szokott gond lenni, a generátorral eddig nem volt. Az Escort motorja magas fordulaton eléggé rezonál, ez okozza általában a problémát. Szerencsére hosszabb etap következett, így a gyorsasági után a srácok megjavították és késés nélkül folytathattuk.

Nagyon jó hangulatú verseny volt, Kovács Levente barátom hívott meg, aki szintén egy Escorttal versenyez Romániában. Most nem tudott indulni, ezért végig velünk volt, segített mindenben. Ezúton is nagyon köszönöm a segítségét. 

A nézők is fantasztikusak voltak, a rendezők pedig mindent megtettek, hogy jól érezzük magunkat. Szívesen megyünk vissza máskor is.“

Wirtmann Ferenc–Kerekes József, Ford Escort Mk II, Hargita Rally 2025
Escort Mk II, Hargita Rally 2025

Na de mi a helyzet a medvével? Ami errefelé valóban gyakori és minden ide látogatónak felhívják a figyelmét, hogy nem játék.

„Ezt nekünk is többször elmondták – veszi át a szót Kerekes Joti. – Annyit beszéltek róla, hogy amikor a pályabejáráson az út szélén megláttam egy barna állatot, felkiáltottam, ott egy medve. Feri rám néz, azt mondja, te, az egy tehén. Tényleg az volt, csak barna. Hát így találkoztunk egy majdnem medvével. 

Wirtmann Ferenc–Kerekes József, Ford Escort Mk II, Hargita Rally 2025
Escort Mk II, Hargita Rally 2025

Én is csak meg tudom erősíteni Ferit, hogy nagyon jól szervezett verseny volt. Az egyik etapon volt egy rövid módosítás, egy rendezvény helyszínét kellett elkerülni. Erre kaptunk több információt is, amin felül a rendező küldött egy videót, hogy pontosan merre kell kerülni. Ilyet korábban még nem tapasztaltam. 

Feri fél év nem ült autóban, de ez nem látszott rajta. Szerintem lendületesen autóztunk. Nem volt sok ellenfelünk historicban, de ennek ellenére nem rossz győzelemmel kezdeni a szezont, főleg egy ilyen jó versenyen.“

Wirtmann Ferenc–Kerekes József, Ford Escort Mk II, Hargita Rally 2025
Escort Mk II, Hargita Rally 2025

Bár a Wirtmann–Kerekes páros az Országos Historic Rallybajnokság első futamát kihagyta, a második versenyen, a júniusi Mecsek Rallyn biztosan ott lesznek. 

„A Mecsek Rallytól a teljes magyar historic szezont tervezzük – mondta Wirtmann. – Üzenem Zsírpapának, hogy Pécsen találkozunk. Viszek neki gumit, hátha azzal meg tud verni.“

A Textura Sport Club partnerei: Grawe Életbiztosító Zrt., Textura Zrt., Valvoline és Sonax