MHH Kart Team: Első közös verseny

CEE, Adria Raceway, Olaszország, 2018. április 1.

Első alkalommal versenyzett együtt az MHH Kart Team mindhárom idei gokartosa, a CEE és a magyar bajnokság nyitófutamán, az olaszországi Adria Racewayen.

Fodor Géza 11 hónap kihagyás után tért vissza a DD2 Masters mezőnyben és szerezte meg az ötödik helyet. Losonczy Levente műszaki okok miatt az utolsó helyről rajtolva, a Junior Max döntőjében a negyedik helyre jött fel, a hétvége összesített eredménye alapján pedig hetedik lett. Krózser Menyhért most debütált a Mini Maxban, ahol az idén már másodszorra kellett megszoknia új vázat, új motort. Tempója kiváló volt, pár apró hiba után a 18. helyet szerezte meg, de számára a tapasztalatszerzés volt a legfontosabb.

„Mind a három versenyzőnk jó és gyors volt. Nem igazán jött ki a lépés számukra, de jó munkát végeztek, különösen Losonczy Levi, aki az utolsó helyről a negyedikre jött fel — mondta Krózser Menyhért senior csapatvezető. — Ez volt az első közös versenyünk, amin nagyon jól éreztük magunkat. Az eredmény mellett ez is nagyon fontos része a sportnak. Jó volt Fodor Gézát 11 hónap után újra gokartban látni. Voltak apró hibáink, de nagyon bizakodók vagyunk, jó úton halad a csapat.“

Krózser Menyhért, Mini Max, CEE 18. helyezés

„Kalandos versenye volt Menyának, de mivel az idén váltottunk kategóriát, erre is számítottunk — mondta Németh Balázs, Menya szerelője és egyben edzője is. — Az időmérő már száraz pályán zajlott, de kötelezően esőgumival kellett menni. A rajt előtt nem tudtuk pontosan beállítani a guminyomást, így Menya kilencedik lett.

Az elődöntőben, esőben nagyon jó volt a tempója, másfél kör alatt a harmadik helyre jött fel. Ott elkövetett egy hibát, megforgott és a mezőny végére került, így 17. lett. Ez rányomta a bélyegét a döntő és a szuperdöntő eredményére is. Nagyon sokat dolgoztunk a hétvégén, Menya elkövetett pár apró hibát, amit megbeszéltünk és a következő alkalommal már biztosan nem fut bele ilyesmibe. Tanulás szempontjából mindneképpen jó verseny volt és a tempóját is meg tudta mutatni.“

Losonczy Levente, Junior Max, CEE 7. helyezés

„Műszaki okok miatt eredmény nélkül zárta az időmérőt Levi — mondta Losonczy Csaba, csapatvezető. — A két elődöntőben a 26. és a 25. helyről indult, ahonnan a 10.-re és az 5.-re jött fel, a szuperdöntőben pedig CEE-ben negyedik lett, a magyar bajnokságban pedig győzött. Nagyon okosan, higgadtan versenyzett, ki tudta kapcsolni az időmérőn történteket és mindig a következő feladatra koncentrált.

A kategória nem volt ismeretlen a számára, tavaly is itt indult már, ezzel a vázzal azonban most versenyzett először, de az eredményeket látva, nem okozott neki problémát az átállás. A teljesítményével maximálisan elégedettek vagyunk.“

Fodor Géza, DD2 Masters, CEE 5. helyezés

„Nagyon vártam már, hogy 11 hónap után újra gokartba ülhessek — mondta Fodor Géza. — Nem mondom, hogy elégedetlen vagyok, de egy kicsit többet vártam magamtól. Csütörtökön és pénteken, az edzéseken jó volt a tempóm, de szombat, vasárnapra nem tudtam átmenteni. Éreztem a kihagyást, mese nincs, sokat kell versenyeznem, hogy visszaszerezzem a rutint.

Az idén új vázmárkával indul a csapat és nekem nem sikerült a váltakozó körülményekre jól beállítanom, vasárnap pedig a motorunk sem volt tökéletes. Ez a sok apróság adódott össze a végére. Az út jó, dolgozni kell és akkor az eredmények is jönnek.“

 

EREDMÉNYEK

Krózser Menyhért, Mini Max, CEE

  • Résztvevők: 25
  • Összesített eredmény: 18.
  • Szuper döntő: 15.
  • Döntő: 19.
  • Elődöntő: 17.
  • Időmérő: 9.

Losonczy Levente, Junior Max, CEE

  • Résztvevők: 26
  • Összesített eredmény: 7.
  • Szuper döntő: 4.
  • Elődöntő BC: 5.
  • Elődöntő AB: 10.
  • Időmérő: nincs eredmény

Fodor Géza, DD2 Masters, CEE

  • Résztvevők: 16
  • Összesített eredmény: 5.
  • Szuper döntő: 6.
  • Döntő: 5.
  • Elődöntő: 4.
  • Időmérő: 8.

Az MHH Kart Team együttműködő partnerei:

Metál Hungária Holding Zrt., Carsystem Hungária Kft., Pillango GmbH

További információ:

www.facebook.com/menya.hu

Zsírpapa, Mészáros Sándor, Lada VFTS, Zemplén Rally 2024

Zsírpapa meghajtotta az Öreglányt

A tervezettnél rövidebbre, de nagyon jól sikerült Zsírpapa, Mészi és a GFV közös születésnapi bulija a Zemplén Rallyn. Az újjáépített VFTS kiválóan muzsikált, Zsírpapa jól meg is táncoltatta. A hármas (ez fontos) relé azonban meghibásodott, így az utolsó három gyorsaságit kihagyták. Viszont egyszer megverték Wirtmannt. Három másodperccel. 

„Képzeld el, jövünk le Mádról és elkezdett kehegni az Öreglány – vág a közepébe Zsírpapa. – A gyorsasági utána szerviz megnézte, nem találtak semmit. Bementünk a szervizparkba, kicseréltünk osztófejet, rotort, mindent. Semmi változás. Mondom, szerintetek végigbírja? Igen. Akkor go!

Zsírpapa, Mészáros Sándor, Lada VFTS, Zemplén Rally 2024
Fotó: Bittó Zsolt // Zsírpapa

Megyünk etapot, ott is keheg. Amikor kihagyott, akkor rányomtam egyet a relére és abbahagyta. De a gyorsasági előtt már megállt. Jöttek a szervizesek, de nem engedték be őket, be kellett gyalogolniuk, rövidre zárták a relét, azóta tökéletesen működik, de akkor már kikéstük az időnket és kiestünk.

Tudod mi a legszebb? Hogy a harmadik relé ment tönkre én meg az elsőt nyomkodtam, az indexét.“

Zsírpapa elszokott, de azért megverte Wirtmannt!

„Az Öreglány nagyon jó lett. A lengéscsillapítóján még puhítani kell egy kicsit, de ezt leszámítva minden nagyon zsír. Próbáltam rá vigyázni. Nagyon nyálkás volt az út, nem akartam bedobni, mint az előző VFTS-emet a Győr Rallyn. A körülmények mindenkinek egyformák voltak, én viszont szarul mentem. Vissza kell szokni a tempóhoz. 

Hallod, a régi VFTS-emmel a kis gyerek (Plesz Márk) úgy megvert. Nagyon bele talált ebbe a kocsiba. Nagyon ügyes volt. 

Zsírpapa, Mészáros Sándor, Lada VFTS, Zemplén Rally 2024
Fotó: Bittó Zsolt // Zsírpapa

Várjál már, mert mi meg Wirtmannt vertük meg, három másodperccel. Hát, öcsém, képzeld kapott hármat. Jó, egyszer és biztos volt valami gyíkja neki is, de a három másodperc, az akkor is három másodperc. Ne félj, egy évig ezt fogja hallgatni tőlem.

A verseny is jó volt, na de a szurkolók… 

„Nagyon jó verseny volt, én legalábbis jól éreztem magam. Jók voltak a pályák, kicsit hosszúak az etapok, de az nem számít. Anya lejött főzni, ettünk, ittunk, versenyeztünk. Mi kell még? 

A szurkolók is nagyon jók voltak, tök korrekt helyen álltak, integettek, élmény volt előttük versenyezni. Képzeld el, tréningen megyünk, egyszer csak megállítanak minket. Hát már péntek este kint volt a kemény mag sátorral. Dumáltunk velük, Meszes (Mészáros Sándor) ivott egy fröccsöt, azt mentünk tovább. Pont olyan volt, mint régen. Még most is libabőrös vagyok.“ 

Zsírpapa, Mészáros Sándor, Lada VFTS, Zemplén Rally 2024
Fotó: Bittó Zsolt // Zsírpapa

Szponzorok, család és ami igazán számít

„Most mondhatom a szponzorokat? Köszönöm az Etikett Print Kft-nek, a Box Print-FSD Packing Kft-nek, a GQS Kft-nek és az LS-P Kft-nek a támogatást, hogy rajthoz állhattunk a Zemplén Rallyn, a családomnak, hogy elviseltek, anyának, hogy itt volt velünk és istenieket főzött, mindenkinek, aki a versenyen dolgozott, a szurkolóknak, hogy szurkoltak. 

Hogy nem mentünk az utolsó három gyorsaságin, pont nem érdekel. Táncba vittem az Öreglányt, megforgattam, elfáradt a végére, de addig nagyon jó volt. Találkozunk, nem is tudom mikor és hol, de menni kéne még, mert nagyon be vagyok rozsdásodva. Majd nézünk valamit. Puszi a csajoknak.“