MHH Kart Team: Első közös verseny

CEE, Adria Raceway, Olaszország, 2018. április 1.

Első alkalommal versenyzett együtt az MHH Kart Team mindhárom idei gokartosa, a CEE és a magyar bajnokság nyitófutamán, az olaszországi Adria Racewayen.

Fodor Géza 11 hónap kihagyás után tért vissza a DD2 Masters mezőnyben és szerezte meg az ötödik helyet. Losonczy Levente műszaki okok miatt az utolsó helyről rajtolva, a Junior Max döntőjében a negyedik helyre jött fel, a hétvége összesített eredménye alapján pedig hetedik lett. Krózser Menyhért most debütált a Mini Maxban, ahol az idén már másodszorra kellett megszoknia új vázat, új motort. Tempója kiváló volt, pár apró hiba után a 18. helyet szerezte meg, de számára a tapasztalatszerzés volt a legfontosabb.

„Mind a három versenyzőnk jó és gyors volt. Nem igazán jött ki a lépés számukra, de jó munkát végeztek, különösen Losonczy Levi, aki az utolsó helyről a negyedikre jött fel — mondta Krózser Menyhért senior csapatvezető. — Ez volt az első közös versenyünk, amin nagyon jól éreztük magunkat. Az eredmény mellett ez is nagyon fontos része a sportnak. Jó volt Fodor Gézát 11 hónap után újra gokartban látni. Voltak apró hibáink, de nagyon bizakodók vagyunk, jó úton halad a csapat.“

Krózser Menyhért, Mini Max, CEE 18. helyezés

„Kalandos versenye volt Menyának, de mivel az idén váltottunk kategóriát, erre is számítottunk — mondta Németh Balázs, Menya szerelője és egyben edzője is. — Az időmérő már száraz pályán zajlott, de kötelezően esőgumival kellett menni. A rajt előtt nem tudtuk pontosan beállítani a guminyomást, így Menya kilencedik lett.

Az elődöntőben, esőben nagyon jó volt a tempója, másfél kör alatt a harmadik helyre jött fel. Ott elkövetett egy hibát, megforgott és a mezőny végére került, így 17. lett. Ez rányomta a bélyegét a döntő és a szuperdöntő eredményére is. Nagyon sokat dolgoztunk a hétvégén, Menya elkövetett pár apró hibát, amit megbeszéltünk és a következő alkalommal már biztosan nem fut bele ilyesmibe. Tanulás szempontjából mindneképpen jó verseny volt és a tempóját is meg tudta mutatni.“

Losonczy Levente, Junior Max, CEE 7. helyezés

„Műszaki okok miatt eredmény nélkül zárta az időmérőt Levi — mondta Losonczy Csaba, csapatvezető. — A két elődöntőben a 26. és a 25. helyről indult, ahonnan a 10.-re és az 5.-re jött fel, a szuperdöntőben pedig CEE-ben negyedik lett, a magyar bajnokságban pedig győzött. Nagyon okosan, higgadtan versenyzett, ki tudta kapcsolni az időmérőn történteket és mindig a következő feladatra koncentrált.

A kategória nem volt ismeretlen a számára, tavaly is itt indult már, ezzel a vázzal azonban most versenyzett először, de az eredményeket látva, nem okozott neki problémát az átállás. A teljesítményével maximálisan elégedettek vagyunk.“

Fodor Géza, DD2 Masters, CEE 5. helyezés

„Nagyon vártam már, hogy 11 hónap után újra gokartba ülhessek — mondta Fodor Géza. — Nem mondom, hogy elégedetlen vagyok, de egy kicsit többet vártam magamtól. Csütörtökön és pénteken, az edzéseken jó volt a tempóm, de szombat, vasárnapra nem tudtam átmenteni. Éreztem a kihagyást, mese nincs, sokat kell versenyeznem, hogy visszaszerezzem a rutint.

Az idén új vázmárkával indul a csapat és nekem nem sikerült a váltakozó körülményekre jól beállítanom, vasárnap pedig a motorunk sem volt tökéletes. Ez a sok apróság adódott össze a végére. Az út jó, dolgozni kell és akkor az eredmények is jönnek.“

 

EREDMÉNYEK

Krózser Menyhért, Mini Max, CEE

  • Résztvevők: 25
  • Összesített eredmény: 18.
  • Szuper döntő: 15.
  • Döntő: 19.
  • Elődöntő: 17.
  • Időmérő: 9.

Losonczy Levente, Junior Max, CEE

  • Résztvevők: 26
  • Összesített eredmény: 7.
  • Szuper döntő: 4.
  • Elődöntő BC: 5.
  • Elődöntő AB: 10.
  • Időmérő: nincs eredmény

Fodor Géza, DD2 Masters, CEE

  • Résztvevők: 16
  • Összesített eredmény: 5.
  • Szuper döntő: 6.
  • Döntő: 5.
  • Elődöntő: 4.
  • Időmérő: 8.

Az MHH Kart Team együttműködő partnerei:

Metál Hungária Holding Zrt., Carsystem Hungária Kft., Pillango GmbH

További információ:

www.facebook.com/menya.hu

Fotó: Pál István Bence // Zagyva Dorka

Zagyva Dorka: Zagyvaróna csodálatos gyorsasági

Rengeteget tanult Zagyva Dorka pályafutása első ORB2-es és egyben első komoly aszfaltos rallyversenyén, a Salgó Rallyn. Édesapjával, Zagyva Lajos csak a célba érkezésre és a tapasztaltszerzésre koncentráltak, ám ezt jócskán túl teljesítették, hiszen a Citroën C2 R2 Max-szal az abszolút értékelés 11., még az RC4-es kategória 7. helyén végeztek. 

„Nagyon boldog vagyok – kezdte Zagyva Dorka. – Régen versenyeztem már aszfalton, ilyen gyors és komoly pályákon pedig még soha sem mentem, ezért nagyon izgultam a verseny előtt.

A két pálya közül Szuhától tartottam egy kicsit, mert felhordásos, szűk, fák között kell menni… De amikor először lejöttünk rajta, apával egymásra néztünk és azt mondtuk, ez nagyon jó pálya. Zagyvaróna pedig csodálatos: gyors, technikás, nagyon tudni kell rajta helyezkedni. 

Fotó: Pál István Bence // Zagyva Dorka

Ez első körben még egy kicsit tapogatóztam, de aztán egyre jobban kezdtem használni az autót. Be mertem menni tőre, tudtam improvizálni, alkalmazkodni a változó körülményekhez. Nagyon élveztem. 

Ha az időeredményünket nézed, akkor látszik, hogy van hová fejlődnöm, de így első lépésnek ez nagyon jó volt. Büszke vagyok apára is, akinek szintén ez volt az első Salgó Rallyja, és nem sokkal több rutinja van a navigálásban, mint nekem a vezetésben, ennek ellenére hibátlan munkát végzett.

A következő verseny a Mecsek Rally lehet, ami közvetlenül a szóbeli érettségi után lesz. Nem tudom, hogy bevállaljuk-e. Utána viszont szeretnék minél többet időt autóban tölteni, minél többet tanulni a rallyról.

Fotó: Pál István Bence // Zagyva Dorka

Köszönöm mindenkinek, aki lehetővé tette, hogy elrajtoljak életem első Salgó Rallyján, köszönöm a szurkolást, a jókívánságokat, a lájkokat. Nagyon jól estek.“

Dorkánál csak édesapja, Zagyva Lajos volt elégedettebb, akinek szintén ez volt az első Salgó Rallyja, de úgy tűnik nem az utolsó, hiszen nagyon megtetszettek neki a pályák. 

„Nagyon pozitív tapasztalatokkal és mondhatom azt is, hogy élményekkel lettem gazdagabb – mondta. – Dorka ahhoz képest, hogy élete első ORB2-es versenye volt és most ment először gyors, valódi aszfaltos pályákon, szerintem nagyon jól teljesített. 

Fotó: Pál István Bence // Zagyva Dorka

Az első körben tapogatóztunk. Megbeszéltük, hogy nem megyünk gyorsan, a tapasztalatszerzés a cél, de Dorka betegesen nézi az időket. Szerinte nagyon rosszul jöttünk, de mondtam, hogy ne foglalkozzon vele. 

Zagyvarónán első körben 10:16-ot jöttünk, másodikban 10:04-et, harmadikban 9:59-et. Ez még messze nem pályacsúcs, de látszik rajta az egyenletes fejlődés.

Ami engem illet, rettenetesen koncentráltam a számolásra, de a navigálásra is. A gyorsaságin csak az itinert tudtam diktálni, ott semmire nem volt idő, hogy itt engedd ki, vagy oda helyezkedj. Etapon meg tudtuk beszélni a tapasztaltainkat, de már közel van Dorka ahhoz, hogy egy profi navigátor többet tud segíteni neki, mint én. 

Fotó: Pál István Bence // Zagyva Dorka

Bármennyire is hihetetlen, még én sem versenyeztem a Salgó Rallyn. Valahogy mindig kimaradt, de már látom, hogy nagy hiba volt. Mind a két pálya nagyon tetszett, nekem Szuha talán még jobban. Az pedig, hogy többször is keresztezzük a Zagyva folyót, megint csak nagyon különleges dolog volt számomra. Szerintem nem most jártam itt utoljára. 

Ahogy Dorka is mondta, a következő hetekben a tanulásra koncentrál, az a fontosabb. Ha az érettségi után készen áll a Mecsek Rallyra, akkor ott indulunk, ha nem, akkor megyünk a következő versenyen.“

Zagyva Dorka együttműködő partnere a Vértes és Vidéke Kft.