MHH Kart Team: Első sor Grobnikban

Az első sorba kvalifikálta magát Losonczy Levente a Bohemia Clio Kupa negyedik hétvégéjén, a horvátországi Grobnikban. A rajt után elsőnek jött el, de az év eleje óta áhított győzelem egy apró hibán elúszott, és Levi kiesett. A második futamban megint csak kalandosan szerezte meg az ötödik helyet, amivel a bajnokságban a negyedik helyen áll. 

„Nagyon készültünk Grobnikra, mert itt mindig jól szerepeltünk – mondta Levi. – Összesen két szabadedzés volt, ami az egész bajnokságban a legrövidebb felkészülést jelentette. Az autót azonban a tapasztalataink alapján könnyen beállítottuk. Nagyon jó is lett. A Zsille Motorsportos csapattársam, Hatvani Bálint szerzete meg a pole-pozíciót, én lettem a második. 

Losonczy Levente, MHH Kart Team, Bohemia Renault Clio Kupa, Grobnik (Horvátország) 2021. július 23–25.

A rajtnál Bálintnak volt egy kuplung problémája, ami miatt hamarabb mozdult be a Cliója. Én pedig öt centivel túllógtam a rajtvonalon. Belülről nagyon nehéz ezt látni, kívülről nem kaptam hozzá segítséget, ezért úgy álltam fel, ahogy éreztem. Bálint a kuplung hiba miatt kicsit beragadt, le tudtam rajtolni. Az első két helyen mentünk, amikor mind a ketten stop and go büntetést kaptunk. 

A kálváriám itt nem ért véget. A rádióm rosszul működött, ahogy jöttem be a bokszba, azt hallottam, hogy parc fermé. Utólag kiderült, hogy Bálintnak mondták. Nagyon stresszes helyzet volt, nem értettem, hogy miért kell parc fermébe állnom, de gondoltam, hogy a csapatom tud valamit, amit én nem. Beálltam a parc fermébe és ezzel kiestem a versenyből. A sima stop and góval feljöhettem volna az ötödik helyig. 

Losonczy Levente, MHH Kart Team, Bohemia Renault Clio Kupa, Grobnik (Horvátország) 2021. július 23–25.

Tanulságos dolog volt mind a kettő: a rajtrácsra felállás és a parc fermébe kiállás is. Legközelebb biztos jobban kezelem mind a két helyzetet. 

A második futamban a 11. helyről rajtoltam feljöttem egészen a negyedik helyig. Bálint volt a második, de a cél előtt előre engedett, hogy több pontot szerezzek a bajnokságban. Utólag kiderült, hogy pályaelhagyásért kaptam öt másodperc büntetést, így az ötödik helyen végeztem. 

Losonczy Levente, MHH Kart Team, Bohemia Renault Clio Kupa, Grobnik (Horvátország) 2021. július 23–25.

Kalandos hétvégénk volt. Az edzéstempónk nagyon biztató, úgyhogy az utolsó két hétvégén még bármi megtörténhet.“

Losonczy Levente, MHH Kart Team 
V4 sorozat, Bohemia Clio Kupa, Grobnik (Horvátország) 2021. július 23–25. eredmények:

Időmérő: 2.
1. futam: kiesett
2. futam: 5.

Bohemia Clio Kupa állása nyolc futam után: 

1. Filip Sandström 178 pont
2. Erik Bertilsson 127 pont
3. Yuuso Panttila 78 pont
4. Losonczy Levente 71 pont
5. Hatvani Bálint 71 pont
6. Richard Meixner 62 pont
7. Miha Primozic 57 pont
8. Yasmeen Koloc 35 pont

Losonczy Levente, MHH Kart Team, Bohemia Renault Clio Kupa, Grobnik (Horvátország) 2021. július 23–25.
Az MHH Kart Team együttműködő partnerei:

Metál Hungária Holding Zrt., Carsystem Hungária Kft., MedVie healthcare solutions, Pillango GmbH, Laguna Fürdőszoba, Quality House

Fotó: Wirtmann Ferenc // Diósgyőr Rally

Wirtmann elaludt, de győzött

A D korcsoport első és az abszolút értékelés harmadik helyét szerezte meg Wirtmann Ferenc és Kerekes József a HUMDA Rally Országos Historic Bajnokság második futamán, a Diósgyőr Rallyn. A Ford Escort Mk II-es ezúttal is hibátlanul működött, kaptak ugyan egy lassú defektet, de ez nem hátráltatta a párost, mindössze vasárnap reggel a rajt előtt akadt némi riadalom a csapatban. 

„Jó verseny volt – mondta Wirtmann Ferenc. – Ifj. Érdi Tibi Sierrájával és Varga Zoli BMW-jével nem tudtuk felvenni a versenyt, de így is volt küzdelem. Sajnáltam, hogy Rónay Laci a Toyotával és Szemám Sanyi a Subaruval kiestek, velük lehetett volna még csatázni, de Nagy Tibi is jól ment a Golffal. Pár helyi srác pedig a saras, gödrös pályákon olyan időket autózott, hogy csak pislogtunk. 

Fotó: Wirtmann Ferenc–Kerekes József // Diósgyőr

Mályinkán a rossz minőségű rész nem feküdt nekünk. Az Escorton 13 colos kerék van, széles gumikkal, ami a jó minőségű aszfalton kiváló, de a gödrös dobálós részeken minden pillanatban ki akarta csavarni a kezemből a kormányt. 

Az autó jól viselkedett, Benító főmérnök úr a verseny előtt átnézte, azt mondta, rendben lesz. Úgy is volt. Egy defektet kaptunk ezen a rossz részen, de lassú defekt volt, nem hátráltatott minket. 

Fotó: Wirtmann Ferenc // Benító főmérnök úr, Diósgyőr Rally

A DVTK stadionban nagyon színvonalas szervizpark volt, a célban rengetegen voltak, nagyon szép serlegeket kaptunk, úgyhogy jövünk jövőre is.“

Na de mi történt vasárnap reggel, ami miatt 30 másodperc büntetést kapott a páros? 

„Elaludtunk – nevet Kerekes Joti. – Szép kényelmesen mentünk a parc ferméhez, amikor Nagy Tibi – a legnagyobb ellenfelünk – hív, hogy hol vagyunk, mert már be kellene mennünk az autóért. Na onnantól kezdve nagyon siettünk, de így is késtünk három percet, ami miatt 30 másodperc büntetést kaptunk.

Fotó: Kerekes József // Diósgyőr

Egyértelműen navigátor hiba volt, de az az egy vigasztal, hogy 37 éves pályafutásom alatt még soha sem késtünk az én hibámból. Ha a következő 37 évet is megúszom hiba nélkül, akkor szerintem ezt a mostanit is megbocsátják nekem. 

Szerencsére a végeredményt nem befolyásolta. A korcsoportunkat megnyertük, ami egy másfeles szorzójú versenyen fontos dolog, ennél többet nem tehettünk volna. A következő versenyünk, a Mecsek Rally is másfeles szorzójú lesz, úgyhogy ma még pihenünk egyet, de holnap el is kezdjük a felkészülést.“

Fotó: Wirtmann Ferenc–Kerekes József // Diósgyőr

A Textura Sport Club partnerei: Textura Zrt., Valvoline és Sonax