MHH Kart Team: Fodor Géza újra győzött, Menya és Levi küzdött

Alaposan megizzasztotta az MHH Kart Team versenyzőit a Central European Rotax Max Challenge (CEE) második fordulója Trinecben. Krózser Menyhért a warm upon ütközött és az elgörbült váz nem akart működni a versenyen. Losonczy Levente szintén hol a vázzal, hol pedig a motorral küzdött. Fodor Géza viszont kölcsön felszereléssel győzött és vezeti továbbra is a CEE, DD2 Masters bajnokságát.

Nem először fordult elő az idén, hogy Fodor Géza szállította a legjobb eredményt az MHH Kart Team csapatában. Ezúttal azonban ehhez egy kis szerencse is kellett.

„Vasárnap azon gondolkoztam, hogy többet így nem vállalok be versenyt, ehhez képest a DD2 Masters első helye nem is rossz eredmény – mondta Fodor. – A kálváriám azzal kezdődött, hogy kedden este kiderült, hogy a VPD nem tud vázat biztosítani erre a hétvégére. Szerda este találtunk egy 2018-as Sodi vázat amelyet ki tudtunk bérelni.

Állandó szerelőm, Zozó térdét hétfőn megműtötték, amely egy tervezett beavatkozás volt, de mivel a VPD nem jött, így szerelőt is kellett keressünk. Balu barátunk ajánlására egy Trinec közelében lakó cseh szerelő ugrott be. Mivel a vázat régóta nem használták szinte az egész péntek arra ment el, hogy minden rendben működjön rajta. Ráadásul a beállításokban sem tudtak segíteni a KSCA-sok, mivel ők 2020-as vázzal mennek.

Mondanom sem kell, teljes káosz volt a hétvégém. Az időmérőt elrontottam, hátulról rajtoltam. Az elődöntőben megforgattak, az utolsó helyről kapaszkodtam fel a DD2 Masters negyedik helyére.

A döntőben harmadik lettem, de mivel beesett az első ütközőm a büntetéssel negyedik helyen rangsoroltak. A szuperdöntő első körében szintén belekeveredtem egy balesetbe, azt hittem nem tudom folytatni, de minden működött így próbáltam előre menni és a DD2 Mastersben sikerült a második helyre feljönnöm.

A szuper-döntőből a győztes versenyzőt technikai probléma miatt kizárták, amelyet ők megóvtak. Ha az óvást elutasítják akkor mi nyertük a hétvégét, ha azonban helyt adnak neki akkor harmadik helyen zárjuk. A verseny tanulsága, hogy az időmérőre sokkal jobban fel kell készülni, mert a mezőny utolsó harmadából indulva nehéz túlélni a rajtokat és feljönni.”

De nem csak Fodor Géza küzdött derekasan, hanem Krózser Menyhért is, aki a Junior kategóriában az első CEE futamról sérülés miatt visszalépett. Most nagyon szépen építették fel az edzéseit, a warm upon azonban nekimentek és valószínűleg elgörbült a váza, mert innentől kezdve nem volt meg a tempója.

„Az edzéseken jó volt a tempóm, de az időmérőtől kezdve csak küszködtem. Az időmérőn és az elődöntőben is nyolcadik lettem, a döntőben és a szuperdöntőben hetedik – mesélte Menya. – Ez a görbe vázzal nagyon jó eredmény volt, de az edzések után ennél többre számítottam.“

Szintén küzdelmes hétvégéje volt Losonczy Leventének a Senior kategóriában. Neki először a motorja nem akart menni, majd a vázzal adódtak problémái. A szuperdöntőben azonban nagyon szép versenyzést láthattunk tőle.

„Az edzések jól sikerült, harmadik idő körül teljesítettem, de szombaton sok motor és váz problémám volt – mondta Levi. – Ezek nagy részét megoldottuk, az időmérőn három tizeddel maradtam el a legjobb időtől és 12. lettem, az elődöntőben 11.

A döntőben egy előzős után nekiütköztek a gokartomnak, aminek az eleje megszorult, ezért kiestem. A szuperdöntőben nem volt semmi problémám és az utolsó helyről a 10.-re jöttem fel. Ebben a hétvégében sokkal több volt, de most csak ennyit tudtunk kihozni belőle.

EREDMÉNYEK

Krózser Menyhért, Junior Max
Résztvevők: 19
Összesített: 6.
Szuperdöntő: 7.
Döntő: 7.
Elődöntő: 8.
Időmérő: 8.

Losonczy Levente, Senior Max
Résztvevők: 19
Szuperdöntő: 10.
Döntő: kiesett
Elődöntő: 11.
Időmérő: 12.

Fodor Géza DD2 Masters
Résztvevők: 7 (DD2 23)
Szuperdöntő: 1. (DD2 9.)
Döntő: 4. (DD2 17.)
Elődöntő: 4. (DD2 18.)
Időmérő: 4. (DD2 18.)

Az MHH Kart Team együttműködő partnerei:

Metál Hungária Holding Zrt., Carsystem Hungária Kft., Pillango GmbH, Laguna Fürdőszoba, Quality House

Wirtmann Ferenc–Kerekes József, Ford Escort Mk2, Győr Rally 2024, győztes és Historic Bajnok

Még a fotós is Wirtmann autóját javította a Győr Rallyn

Régen volt már olyan kalandos versenye Wirtmann Ferencnek és Kerekes Józsefnek, mint a Győr Rally. Az első gyorsasági után még csak betolni kellett a Ford Escort Mk II-est, a második körben azonban teljesen elnémult. Kisebb konzíliumot tartottak felette, hogy megtalálják a hibát, amiben még egy fotóst is bevontak. Végül némi telefonos segítséggel sikerült újra életre kelteni az autót. Ez után már csak az egész historic mezőnyt kellett utolérni etapon, ledolgozni egy büntetést és a célban pezsgőt locsolva megünnepelni a bajnoki címet.

„Tényleg kalandos verseny volt – nevetett Wirtmann. – Az első gyorsaságin letört az önindító kábele. Csak betolással indult az Escort. Szerencsére a historic mezőnye nagyon segítőkész volt. Idén már többször is volt önindító problémánk, úgyhogy rutinjuk van a betolásban. Ezúton is hálásan köszönöm a segítségüket. A szervizparkban megjavították a srácok, ezzel többet nem volt problémánk.“ 

Wirtmann Ferenc–Kerekes József, Ford Escort Mk2, Győr Rally 2024, győztes és Historic Bajnok
Wirtmann Ferenc–Kerekes József, Ford Escort MkII

Viszont nagy sietségükben a szervizparkból kifelé jövet kihagyták a tankoló zónát, ami miatt 30 másodperc büntetést kaptak, így váratlanul szorossá vált a verseny. 

„Navigátor hiba volt – szögezte le Kerekes Joti. – Egy pillanatra kizökkentem, Feri jó helyre fordult, de mondtam, ne oda menjen, eggyel arrébb. Amikor rájöttem a hibára már késő volt.“

Wirtmann Ferenc–Kerekes József, Ford Escort Mk2, Győr Rally 2024, győztes és Historic Bajnok
Wirtmann Ferenc–Kerekes József, Ford Escort MkII

Wirtmann nem bosszankodott, de volt egy pillanat, amikor felmerült benne, lehet, hogy elúszott a győzelem: 

„Én is hibázhatok, Joti is. Elég rég óta versenyzek, nekem is tudnom kellett volna, hogy be kell menni a tankoló zónába. A büntetéssel az előnyünk el is úszott, 11 másodperccel vezettünk Müller Roland Zsigulija előtt. Ráadásul Kalapács Zsolt a Rábaringen nagyon letalált az Opellal, adott nekünk hét másodpercet, ami rengeteg. Akkor éreztem, hogy nem annyira biztos ez a győzelem.“

Wirtmann Ferenc–Kerekes József, Ford Escort Mk2, Győr Rally 2024, győztes és Historic Bajnok
Wirtmann Ferenc–Kerekes József, Ford Escort MkII

Pedig az igazi riadalom még hátravolt. Az ötödik gyorsaságin, Sokorópátkán egyszer csak leállt a motor. 

„Jotival próbáltunk kapcsolgatni mindent, nagy nehezen életre kelt, de aztán megint leállt és akkor már nem is tudtuk újra indítani. 

Szerencsére lejtett a pálya, így begurultunk a célba. A két szervizesünknek Farkas Ferikének és Pál Lacinak még a fotós Zentai Gábor is próbált segíteni, ő elektromos szerelő. Végül felhívtuk Papp Arnit, aki az Escort elektromos rendszerét készítette, és közös erővel találtuk meg a leszakadt testkábelt. Miután meglett a hiba, ideiglenesen megoldottuk és mehettünk is. 

Wirtmann Ferenc–Kerekes József, Ford Escort Mk2, Győr Rally 2024, győztes és Historic Bajnok
Wirtmann Ferenc–Kerekes József, Ford Escort MkII

Akkorra viszont az egész historic mezőny elment már mellettünk, úgyhogy etapon igyekeznünk kellett, de végül késés nélkül értünk a következő időellenőrzőre.“

Wirtmannék versenye ezután konszolidálódott és végül több mint egy perc előnnyel nyertek. 

„Mindent egybevetve izgalmas verseny volt. Nem csak Kalapács, a zsigulisok is nagyon jól mentek, nehéz dolgunk volt ellenük. 

Wirtmann Ferenc–Kerekes József, Ford Escort Mk2, Győr Rally 2024, győztes és Historic Bajnok
Wirtmann Ferenc–Kerekes József, Ford Escort MkII

Az etapokat kicsit hosszúnak éreztem, már elszoktunk a 7–800 kilométeres versenyektől. Volt a murvás etap és a felhordásos gyorsasági is, azt nem nagyon szerettem. Nagyon jó ötlet volt viszont a szalmabála lassító, aminek az érintéséért nem járt büntetés.

A rendezés jó volt, a rajt-cél ceremóniának és a győri városi szakasznak is megadták a módját.“

Wirtmann Ferenc és Kerekes József is megadták a módját, hiszen a Győr Rallyn aratott D csoport és a D2-es kategória győzelmükkel mind a két bajnokságot megnyerték. Az idei Wirtmann 9. D csoportos bajnoki címe, és zsinórban a 17. szezonját zárja bajnokként.

Wirtmann Ferenc–Kerekes József, Ford Escort Mk2, Győr Rally 2024, győztes és Historic Bajnok
Wirtmann Ferenc–Kerekes József, Ford Escort MkII
Wirtmann Ferenc korábbi historic eredményei
  • 2008. C csoport magyar bajnok
  • 2009. C csoport magyar bajnok
  • 2010. C csoport magyar bajnok
  • 2011. C csoport magyar bajnok
  • 2012. C csoport magyar bajnok, Historic CEZ bajnok
  • 2013. Historic CEZ bajnok
  • 2014. D csoport magyar bajnok, Historic Eb C csoport 4. 
  • 2015. C csoport magyar bajnok, Historic CEZ bajnok, Historic Eb D csoport 2. 
  • 2016. D csoport magyar bajnok, Historic CEZ bajnok
  • 2017. D csoport magyar bajnok, Historic abszolút magyar bajnok
  • 2018. Historic abszolút magyar bajnok, Historic Eb D csoport 2. 
  • 2019. D csoport magyar bajnok, Historic CEZ D csoport 2. 
  • 2020. Historic abszolút magyar bajnok, D csoport magyar bajnok
  • 2021. Historic abszolút magyar bajnok, D csoport magyar bajnok
  • 2022. D csoport magyar bajnok
  • 2023. D csoport magyar bajnok
  • 2024. D csoport magyar bajnok
A Textura Sport Club partnerei: Textura Zrt., Valvoline és Sonax