MHH Kart Team: Fodor Géza újra győzött, Menya és Levi küzdött

Alaposan megizzasztotta az MHH Kart Team versenyzőit a Central European Rotax Max Challenge (CEE) második fordulója Trinecben. Krózser Menyhért a warm upon ütközött és az elgörbült váz nem akart működni a versenyen. Losonczy Levente szintén hol a vázzal, hol pedig a motorral küzdött. Fodor Géza viszont kölcsön felszereléssel győzött és vezeti továbbra is a CEE, DD2 Masters bajnokságát.

Nem először fordult elő az idén, hogy Fodor Géza szállította a legjobb eredményt az MHH Kart Team csapatában. Ezúttal azonban ehhez egy kis szerencse is kellett.

„Vasárnap azon gondolkoztam, hogy többet így nem vállalok be versenyt, ehhez képest a DD2 Masters első helye nem is rossz eredmény – mondta Fodor. – A kálváriám azzal kezdődött, hogy kedden este kiderült, hogy a VPD nem tud vázat biztosítani erre a hétvégére. Szerda este találtunk egy 2018-as Sodi vázat amelyet ki tudtunk bérelni.

Állandó szerelőm, Zozó térdét hétfőn megműtötték, amely egy tervezett beavatkozás volt, de mivel a VPD nem jött, így szerelőt is kellett keressünk. Balu barátunk ajánlására egy Trinec közelében lakó cseh szerelő ugrott be. Mivel a vázat régóta nem használták szinte az egész péntek arra ment el, hogy minden rendben működjön rajta. Ráadásul a beállításokban sem tudtak segíteni a KSCA-sok, mivel ők 2020-as vázzal mennek.

Mondanom sem kell, teljes káosz volt a hétvégém. Az időmérőt elrontottam, hátulról rajtoltam. Az elődöntőben megforgattak, az utolsó helyről kapaszkodtam fel a DD2 Masters negyedik helyére.

A döntőben harmadik lettem, de mivel beesett az első ütközőm a büntetéssel negyedik helyen rangsoroltak. A szuperdöntő első körében szintén belekeveredtem egy balesetbe, azt hittem nem tudom folytatni, de minden működött így próbáltam előre menni és a DD2 Mastersben sikerült a második helyre feljönnöm.

A szuper-döntőből a győztes versenyzőt technikai probléma miatt kizárták, amelyet ők megóvtak. Ha az óvást elutasítják akkor mi nyertük a hétvégét, ha azonban helyt adnak neki akkor harmadik helyen zárjuk. A verseny tanulsága, hogy az időmérőre sokkal jobban fel kell készülni, mert a mezőny utolsó harmadából indulva nehéz túlélni a rajtokat és feljönni.”

De nem csak Fodor Géza küzdött derekasan, hanem Krózser Menyhért is, aki a Junior kategóriában az első CEE futamról sérülés miatt visszalépett. Most nagyon szépen építették fel az edzéseit, a warm upon azonban nekimentek és valószínűleg elgörbült a váza, mert innentől kezdve nem volt meg a tempója.

„Az edzéseken jó volt a tempóm, de az időmérőtől kezdve csak küszködtem. Az időmérőn és az elődöntőben is nyolcadik lettem, a döntőben és a szuperdöntőben hetedik – mesélte Menya. – Ez a görbe vázzal nagyon jó eredmény volt, de az edzések után ennél többre számítottam.“

Szintén küzdelmes hétvégéje volt Losonczy Leventének a Senior kategóriában. Neki először a motorja nem akart menni, majd a vázzal adódtak problémái. A szuperdöntőben azonban nagyon szép versenyzést láthattunk tőle.

„Az edzések jól sikerült, harmadik idő körül teljesítettem, de szombaton sok motor és váz problémám volt – mondta Levi. – Ezek nagy részét megoldottuk, az időmérőn három tizeddel maradtam el a legjobb időtől és 12. lettem, az elődöntőben 11.

A döntőben egy előzős után nekiütköztek a gokartomnak, aminek az eleje megszorult, ezért kiestem. A szuperdöntőben nem volt semmi problémám és az utolsó helyről a 10.-re jöttem fel. Ebben a hétvégében sokkal több volt, de most csak ennyit tudtunk kihozni belőle.

EREDMÉNYEK

Krózser Menyhért, Junior Max
Résztvevők: 19
Összesített: 6.
Szuperdöntő: 7.
Döntő: 7.
Elődöntő: 8.
Időmérő: 8.

Losonczy Levente, Senior Max
Résztvevők: 19
Szuperdöntő: 10.
Döntő: kiesett
Elődöntő: 11.
Időmérő: 12.

Fodor Géza DD2 Masters
Résztvevők: 7 (DD2 23)
Szuperdöntő: 1. (DD2 9.)
Döntő: 4. (DD2 17.)
Elődöntő: 4. (DD2 18.)
Időmérő: 4. (DD2 18.)

Az MHH Kart Team együttműködő partnerei:

Metál Hungária Holding Zrt., Carsystem Hungária Kft., Pillango GmbH, Laguna Fürdőszoba, Quality House

Zsírpapa, Mészáros Sándor, Lada VFTS, Zemplén Rally 2024

Zsírpapa meghajtotta az Öreglányt

A tervezettnél rövidebbre, de nagyon jól sikerült Zsírpapa, Mészi és a GFV közös születésnapi bulija a Zemplén Rallyn. Az újjáépített VFTS kiválóan muzsikált, Zsírpapa jól meg is táncoltatta. A hármas (ez fontos) relé azonban meghibásodott, így az utolsó három gyorsaságit kihagyták. Viszont egyszer megverték Wirtmannt. Három másodperccel. 

„Képzeld el, jövünk le Mádról és elkezdett kehegni az Öreglány – vág a közepébe Zsírpapa. – A gyorsasági utána szerviz megnézte, nem találtak semmit. Bementünk a szervizparkba, kicseréltünk osztófejet, rotort, mindent. Semmi változás. Mondom, szerintetek végigbírja? Igen. Akkor go!

Zsírpapa, Mészáros Sándor, Lada VFTS, Zemplén Rally 2024
Fotó: Bittó Zsolt // Zsírpapa

Megyünk etapot, ott is keheg. Amikor kihagyott, akkor rányomtam egyet a relére és abbahagyta. De a gyorsasági előtt már megállt. Jöttek a szervizesek, de nem engedték be őket, be kellett gyalogolniuk, rövidre zárták a relét, azóta tökéletesen működik, de akkor már kikéstük az időnket és kiestünk.

Tudod mi a legszebb? Hogy a harmadik relé ment tönkre én meg az elsőt nyomkodtam, az indexét.“

Zsírpapa elszokott, de azért megverte Wirtmannt!

„Az Öreglány nagyon jó lett. A lengéscsillapítóján még puhítani kell egy kicsit, de ezt leszámítva minden nagyon zsír. Próbáltam rá vigyázni. Nagyon nyálkás volt az út, nem akartam bedobni, mint az előző VFTS-emet a Győr Rallyn. A körülmények mindenkinek egyformák voltak, én viszont szarul mentem. Vissza kell szokni a tempóhoz. 

Hallod, a régi VFTS-emmel a kis gyerek (Plesz Márk) úgy megvert. Nagyon bele talált ebbe a kocsiba. Nagyon ügyes volt. 

Zsírpapa, Mészáros Sándor, Lada VFTS, Zemplén Rally 2024
Fotó: Bittó Zsolt // Zsírpapa

Várjál már, mert mi meg Wirtmannt vertük meg, három másodperccel. Hát, öcsém, képzeld kapott hármat. Jó, egyszer és biztos volt valami gyíkja neki is, de a három másodperc, az akkor is három másodperc. Ne félj, egy évig ezt fogja hallgatni tőlem.

A verseny is jó volt, na de a szurkolók… 

„Nagyon jó verseny volt, én legalábbis jól éreztem magam. Jók voltak a pályák, kicsit hosszúak az etapok, de az nem számít. Anya lejött főzni, ettünk, ittunk, versenyeztünk. Mi kell még? 

A szurkolók is nagyon jók voltak, tök korrekt helyen álltak, integettek, élmény volt előttük versenyezni. Képzeld el, tréningen megyünk, egyszer csak megállítanak minket. Hát már péntek este kint volt a kemény mag sátorral. Dumáltunk velük, Meszes (Mészáros Sándor) ivott egy fröccsöt, azt mentünk tovább. Pont olyan volt, mint régen. Még most is libabőrös vagyok.“ 

Zsírpapa, Mészáros Sándor, Lada VFTS, Zemplén Rally 2024
Fotó: Bittó Zsolt // Zsírpapa

Szponzorok, család és ami igazán számít

„Most mondhatom a szponzorokat? Köszönöm az Etikett Print Kft-nek, a Box Print-FSD Packing Kft-nek, a GQS Kft-nek és az LS-P Kft-nek a támogatást, hogy rajthoz állhattunk a Zemplén Rallyn, a családomnak, hogy elviseltek, anyának, hogy itt volt velünk és istenieket főzött, mindenkinek, aki a versenyen dolgozott, a szurkolóknak, hogy szurkoltak. 

Hogy nem mentünk az utolsó három gyorsaságin, pont nem érdekel. Táncba vittem az Öreglányt, megforgattam, elfáradt a végére, de addig nagyon jó volt. Találkozunk, nem is tudom mikor és hol, de menni kéne még, mert nagyon be vagyok rozsdásodva. Majd nézünk valamit. Puszi a csajoknak.“