MHH Kart Team: Fodor Géza újra győzött, Menya és Levi küzdött

Alaposan megizzasztotta az MHH Kart Team versenyzőit a Central European Rotax Max Challenge (CEE) második fordulója Trinecben. Krózser Menyhért a warm upon ütközött és az elgörbült váz nem akart működni a versenyen. Losonczy Levente szintén hol a vázzal, hol pedig a motorral küzdött. Fodor Géza viszont kölcsön felszereléssel győzött és vezeti továbbra is a CEE, DD2 Masters bajnokságát.

Nem először fordult elő az idén, hogy Fodor Géza szállította a legjobb eredményt az MHH Kart Team csapatában. Ezúttal azonban ehhez egy kis szerencse is kellett.

„Vasárnap azon gondolkoztam, hogy többet így nem vállalok be versenyt, ehhez képest a DD2 Masters első helye nem is rossz eredmény – mondta Fodor. – A kálváriám azzal kezdődött, hogy kedden este kiderült, hogy a VPD nem tud vázat biztosítani erre a hétvégére. Szerda este találtunk egy 2018-as Sodi vázat amelyet ki tudtunk bérelni.

Állandó szerelőm, Zozó térdét hétfőn megműtötték, amely egy tervezett beavatkozás volt, de mivel a VPD nem jött, így szerelőt is kellett keressünk. Balu barátunk ajánlására egy Trinec közelében lakó cseh szerelő ugrott be. Mivel a vázat régóta nem használták szinte az egész péntek arra ment el, hogy minden rendben működjön rajta. Ráadásul a beállításokban sem tudtak segíteni a KSCA-sok, mivel ők 2020-as vázzal mennek.

Mondanom sem kell, teljes káosz volt a hétvégém. Az időmérőt elrontottam, hátulról rajtoltam. Az elődöntőben megforgattak, az utolsó helyről kapaszkodtam fel a DD2 Masters negyedik helyére.

A döntőben harmadik lettem, de mivel beesett az első ütközőm a büntetéssel negyedik helyen rangsoroltak. A szuperdöntő első körében szintén belekeveredtem egy balesetbe, azt hittem nem tudom folytatni, de minden működött így próbáltam előre menni és a DD2 Mastersben sikerült a második helyre feljönnöm.

A szuper-döntőből a győztes versenyzőt technikai probléma miatt kizárták, amelyet ők megóvtak. Ha az óvást elutasítják akkor mi nyertük a hétvégét, ha azonban helyt adnak neki akkor harmadik helyen zárjuk. A verseny tanulsága, hogy az időmérőre sokkal jobban fel kell készülni, mert a mezőny utolsó harmadából indulva nehéz túlélni a rajtokat és feljönni.”

De nem csak Fodor Géza küzdött derekasan, hanem Krózser Menyhért is, aki a Junior kategóriában az első CEE futamról sérülés miatt visszalépett. Most nagyon szépen építették fel az edzéseit, a warm upon azonban nekimentek és valószínűleg elgörbült a váza, mert innentől kezdve nem volt meg a tempója.

„Az edzéseken jó volt a tempóm, de az időmérőtől kezdve csak küszködtem. Az időmérőn és az elődöntőben is nyolcadik lettem, a döntőben és a szuperdöntőben hetedik – mesélte Menya. – Ez a görbe vázzal nagyon jó eredmény volt, de az edzések után ennél többre számítottam.“

Szintén küzdelmes hétvégéje volt Losonczy Leventének a Senior kategóriában. Neki először a motorja nem akart menni, majd a vázzal adódtak problémái. A szuperdöntőben azonban nagyon szép versenyzést láthattunk tőle.

„Az edzések jól sikerült, harmadik idő körül teljesítettem, de szombaton sok motor és váz problémám volt – mondta Levi. – Ezek nagy részét megoldottuk, az időmérőn három tizeddel maradtam el a legjobb időtől és 12. lettem, az elődöntőben 11.

A döntőben egy előzős után nekiütköztek a gokartomnak, aminek az eleje megszorult, ezért kiestem. A szuperdöntőben nem volt semmi problémám és az utolsó helyről a 10.-re jöttem fel. Ebben a hétvégében sokkal több volt, de most csak ennyit tudtunk kihozni belőle.

EREDMÉNYEK

Krózser Menyhért, Junior Max
Résztvevők: 19
Összesített: 6.
Szuperdöntő: 7.
Döntő: 7.
Elődöntő: 8.
Időmérő: 8.

Losonczy Levente, Senior Max
Résztvevők: 19
Szuperdöntő: 10.
Döntő: kiesett
Elődöntő: 11.
Időmérő: 12.

Fodor Géza DD2 Masters
Résztvevők: 7 (DD2 23)
Szuperdöntő: 1. (DD2 9.)
Döntő: 4. (DD2 17.)
Elődöntő: 4. (DD2 18.)
Időmérő: 4. (DD2 18.)

Az MHH Kart Team együttműködő partnerei:

Metál Hungária Holding Zrt., Carsystem Hungária Kft., Pillango GmbH, Laguna Fürdőszoba, Quality House

Wirtmann Ferenc–Kerekes József, Ford Escort Mk II, Hargita Rally 2025

Hó, tükörjég, és egy majdnem medve – Wirtmann győzött a Hargita Rallyn

Győzelemmel kezdte a szezont Wirtmann Ferenc és Kerekes József a román bajnokság idei első futamán, a Hargita Rallyn. A Ford Escort Mk II-es egyszer ugyan megtréfálta őket és éppen csak elgurult a célig, a pályabejáráson pedig a hó és a jég és egy majdnem medve is rájuk ijesztett.

„Csak szuperlatívuszokban tudok beszélni a versenyről – mondta Wirtmann. – Minden a versenyzőkért történt és minden nagyon flottul zajlott. 

Wirtmann Ferenc–Kerekes József, Ford Escort Mk II, Hargita Rally 2025
Escort Mk II, Hargita Rally 2025

Szenzációs pályák voltak, egész héten egyetlen gödörrel sem találkoztunk. Egyedül az időjárás miatt aggódtunk, miután a pályabejárásra leesett a hó és tükörjég volt az aszfalt. A versenyre azonban lekotorták, felszórták, így nyoma sem maradt a hónak. A pálya széle ettől függetlenül felázott és ahol nem volt padkavédelem, ott elég kihordásossá vált. Észnél kellett lenni, de nem volt vészes. 

Az Escort jól működött, bár egyszer ránk ijesztett, amikor elment a töltés. A gyorsasági felétől dadogott a motor, majd 120-nál végleg megállt. Kiraktam üresbe és begurultunk a célba. Szerencsénk volt, mert a célvonalon még kettővel, de átgurultunk, aztán jöttek a nézők és betoltak. 

Wirtmann Ferenc–Kerekes József, Ford Escort Mk II, Hargita Rally 2025
Escort Mk II, Hargita Rally 2025

Az indítómotorral szokott gond lenni, a generátorral eddig nem volt. Az Escort motorja magas fordulaton eléggé rezonál, ez okozza általában a problémát. Szerencsére hosszabb etap következett, így a gyorsasági után a srácok megjavították és késés nélkül folytathattuk.

Nagyon jó hangulatú verseny volt, Kovács Levente barátom hívott meg, aki szintén egy Escorttal versenyez Romániában. Most nem tudott indulni, ezért végig velünk volt, segített mindenben. Ezúton is nagyon köszönöm a segítségét. 

A nézők is fantasztikusak voltak, a rendezők pedig mindent megtettek, hogy jól érezzük magunkat. Szívesen megyünk vissza máskor is.“

Wirtmann Ferenc–Kerekes József, Ford Escort Mk II, Hargita Rally 2025
Escort Mk II, Hargita Rally 2025

Na de mi a helyzet a medvével? Ami errefelé valóban gyakori és minden ide látogatónak felhívják a figyelmét, hogy nem játék.

„Ezt nekünk is többször elmondták – veszi át a szót Kerekes Joti. – Annyit beszéltek róla, hogy amikor a pályabejáráson az út szélén megláttam egy barna állatot, felkiáltottam, ott egy medve. Feri rám néz, azt mondja, te, az egy tehén. Tényleg az volt, csak barna. Hát így találkoztunk egy majdnem medvével. 

Wirtmann Ferenc–Kerekes József, Ford Escort Mk II, Hargita Rally 2025
Escort Mk II, Hargita Rally 2025

Én is csak meg tudom erősíteni Ferit, hogy nagyon jól szervezett verseny volt. Az egyik etapon volt egy rövid módosítás, egy rendezvény helyszínét kellett elkerülni. Erre kaptunk több információt is, amin felül a rendező küldött egy videót, hogy pontosan merre kell kerülni. Ilyet korábban még nem tapasztaltam. 

Feri fél év nem ült autóban, de ez nem látszott rajta. Szerintem lendületesen autóztunk. Nem volt sok ellenfelünk historicban, de ennek ellenére nem rossz győzelemmel kezdeni a szezont, főleg egy ilyen jó versenyen.“

Wirtmann Ferenc–Kerekes József, Ford Escort Mk II, Hargita Rally 2025
Escort Mk II, Hargita Rally 2025

Bár a Wirtmann–Kerekes páros az Országos Historic Rallybajnokság első futamát kihagyta, a második versenyen, a júniusi Mecsek Rallyn biztosan ott lesznek. 

„A Mecsek Rallytól a teljes magyar historic szezont tervezzük – mondta Wirtmann. – Üzenem Zsírpapának, hogy Pécsen találkozunk. Viszek neki gumit, hátha azzal meg tud verni.“

A Textura Sport Club partnerei: Grawe Életbiztosító Zrt., Textura Zrt., Valvoline és Sonax