MHH Kart Team: Fodor Géza újra győzött

Central European Rotax Max Challenge 1. forduló, Kecskemét, 2020. június 21.

Megtartotta kiváló formáját Fodor Géza, aki a magyar bajnokság után a CentralEuropean Rotax Max Challenge első futamán is megnyerte a DD2 Masters értékelést, amivel vezeti a bajnokságot. Losonczy Leventét nyakfájás hátráltatta, míg Krózser Menyhért az edzések során szenvedett balesetet, ami miatt visszalépett.

Ezúttal is Fodor Géza volt az MHH Kart Team legsikeresebb versenyzője, aki a DD2 Masters időmérőjén a negyedik, az elődöntőben és a döntőben a harmadik helyet szerezte meg, míg a szuperdöntőt megnyerte. Ezzel a hétvége legeredményesebb versenyzője lett és vezeti a CEE bajnokságot.

„Az időmérőt szokás szerint, elrontottam – mesélte Fodor Géza. – Az elődöntő jó volt, a döntőben az első kanyarban belém jöttek, beletoltak, az előttem lévőbe, beesett a spoilerem, ami miatt büntetést kaptam.

A szuperdöntőre leesett az eső, az volt a legizgalmasabb. A rajtnál itt is beletoltak az előttem levőbe, ami miatt biztos volt a büntetés. Valószínűleg itt sérült meg a fékem, a bal oldal jobban fogott, ráadásul a karburáción is elrontottunk valamit.

A harmadik körre szedtem össze magam, akkor gondoltam, azért vagyunk itt, hogy versenyezzünk. A DD2 mezőny 16. helyén álltam és sikerült felküzdenem magam az 5.-re, amiből a büntetés után 8. lett, a DD2 Masterst pedig megnyertem.

Újra a régi Fodor Géza volt a pályán, aki ésszel tudott menni a vízen. Nagyon nagy élmény volt újra a fiatalok ellen versenyezni. A bajnokságot vezetem, de ennél sokkal fontosabb, hogy annyira felpörgetett ez a hétvége, hogy már alig várom két hét múlva a folytatást.“

Szintén nagy reményekkel érkezett a versenyre az MHH Kart Team Junior versenyzője, Krózser Menyhért, aki azonban pénteken balesetet szenvedett.

„Edzésen szállt el Menya fékpedálja és ütközött a gumifalba – mondta Krózser Menyhért senior, csapatvezető. – Elvittük kórházba, ahol megállapították, hogy nincs sérülése.

Még megpróbálkozott egy bemenetellel, de érezte a bordáját, ezért kiállt. A héten megyünk speciális vizsgálatra, hogy a lehető leggyorsabban felépüljön és újra versenyezhessen.

Ameddig ment az edzésen, addig jó volt, minden. Bízunk benne, hogy hamarosan visszatérhetünk a versenyzéshez.“

Nyakfájással küzdött egész hétvége alatt Losonczy Levente, aki emiatt az elődöntőt fel is adta.

„Egy csőd volt az egész hétvégénk – mondta Levi. – Mivel a gokartom Ausztriában volt, nem tudtam vele edzeni és ez a nyakizmaimon meg is látszott. Annyira fájtak, hogy az elődöntőben ki is kellett állnom.

A döntőre, kockáztattam és esőgumit raktam fel. A felvezetőkörben leesett az eső, amiben hatalmas előnyben voltam a slickkel versenyző ellenfelekkel szemben. Három kör után szakították meg a versenyt, akkor 10. voltam, de ha még egy kört megyünk az élre állhattam volna. Az újraindításnál a hatodik helyig jöttem fel, de kicsúsztam és sokat veszítettem és 15. lettem.

A Szuperdöntőben már mindenki esőgumival ment, de nekünk nem volt jó a beállításunk, így csak 18. lettem.

Hasznos tapasztalatokat szereztem, de most már jó lenne egy tiszta hétvége. A következő versenyre szeretnék fizikálisan tökéletes állapotban kerülni.“

EREDMÉNYEK

Krózser Menyhért, Junior Max
Időmérő: nem indult

Losonczy Levente, Senior Max
Résztvevők: 27
Szuperdöntő: 18.
Döntő 2: 15.
Elődöntő: kiesett
Időmérő: 22.

Fodor Géza DD2 Masters
Résztvevők: 8 (20 DD2)
Összesített eredmény: 1.
Szuperdöntő: 1. (8. DD2)
Döntő: 3. (12. DD2)
Elődöntő: 3. (13. DD2)
Időmérő: 4. (13. DD2)

Az MHH Kart Team együttműködő partnerei:
Metál Hungária Holding Zrt., Carsystem Hungária Kft., Pillango GmbH, Laguna Fürdőszoba, Quality House

Fotó: Pál István Bence // Zagyva Dorka

Zagyva Dorka: Zagyvaróna csodálatos gyorsasági

Rengeteget tanult Zagyva Dorka pályafutása első ORB2-es és egyben első komoly aszfaltos rallyversenyén, a Salgó Rallyn. Édesapjával, Zagyva Lajos csak a célba érkezésre és a tapasztaltszerzésre koncentráltak, ám ezt jócskán túl teljesítették, hiszen a Citroën C2 R2 Max-szal az abszolút értékelés 11., még az RC4-es kategória 7. helyén végeztek. 

„Nagyon boldog vagyok – kezdte Zagyva Dorka. – Régen versenyeztem már aszfalton, ilyen gyors és komoly pályákon pedig még soha sem mentem, ezért nagyon izgultam a verseny előtt.

A két pálya közül Szuhától tartottam egy kicsit, mert felhordásos, szűk, fák között kell menni… De amikor először lejöttünk rajta, apával egymásra néztünk és azt mondtuk, ez nagyon jó pálya. Zagyvaróna pedig csodálatos: gyors, technikás, nagyon tudni kell rajta helyezkedni. 

Fotó: Pál István Bence // Zagyva Dorka

Ez első körben még egy kicsit tapogatóztam, de aztán egyre jobban kezdtem használni az autót. Be mertem menni tőre, tudtam improvizálni, alkalmazkodni a változó körülményekhez. Nagyon élveztem. 

Ha az időeredményünket nézed, akkor látszik, hogy van hová fejlődnöm, de így első lépésnek ez nagyon jó volt. Büszke vagyok apára is, akinek szintén ez volt az első Salgó Rallyja, és nem sokkal több rutinja van a navigálásban, mint nekem a vezetésben, ennek ellenére hibátlan munkát végzett.

A következő verseny a Mecsek Rally lehet, ami közvetlenül a szóbeli érettségi után lesz. Nem tudom, hogy bevállaljuk-e. Utána viszont szeretnék minél többet időt autóban tölteni, minél többet tanulni a rallyról.

Fotó: Pál István Bence // Zagyva Dorka

Köszönöm mindenkinek, aki lehetővé tette, hogy elrajtoljak életem első Salgó Rallyján, köszönöm a szurkolást, a jókívánságokat, a lájkokat. Nagyon jól estek.“

Dorkánál csak édesapja, Zagyva Lajos volt elégedettebb, akinek szintén ez volt az első Salgó Rallyja, de úgy tűnik nem az utolsó, hiszen nagyon megtetszettek neki a pályák. 

„Nagyon pozitív tapasztalatokkal és mondhatom azt is, hogy élményekkel lettem gazdagabb – mondta. – Dorka ahhoz képest, hogy élete első ORB2-es versenye volt és most ment először gyors, valódi aszfaltos pályákon, szerintem nagyon jól teljesített. 

Fotó: Pál István Bence // Zagyva Dorka

Az első körben tapogatóztunk. Megbeszéltük, hogy nem megyünk gyorsan, a tapasztalatszerzés a cél, de Dorka betegesen nézi az időket. Szerinte nagyon rosszul jöttünk, de mondtam, hogy ne foglalkozzon vele. 

Zagyvarónán első körben 10:16-ot jöttünk, másodikban 10:04-et, harmadikban 9:59-et. Ez még messze nem pályacsúcs, de látszik rajta az egyenletes fejlődés.

Ami engem illet, rettenetesen koncentráltam a számolásra, de a navigálásra is. A gyorsaságin csak az itinert tudtam diktálni, ott semmire nem volt idő, hogy itt engedd ki, vagy oda helyezkedj. Etapon meg tudtuk beszélni a tapasztaltainkat, de már közel van Dorka ahhoz, hogy egy profi navigátor többet tud segíteni neki, mint én. 

Fotó: Pál István Bence // Zagyva Dorka

Bármennyire is hihetetlen, még én sem versenyeztem a Salgó Rallyn. Valahogy mindig kimaradt, de már látom, hogy nagy hiba volt. Mind a két pálya nagyon tetszett, nekem Szuha talán még jobban. Az pedig, hogy többször is keresztezzük a Zagyva folyót, megint csak nagyon különleges dolog volt számomra. Szerintem nem most jártam itt utoljára. 

Ahogy Dorka is mondta, a következő hetekben a tanulásra koncentrál, az a fontosabb. Ha az érettségi után készen áll a Mecsek Rallyra, akkor ott indulunk, ha nem, akkor megyünk a következő versenyen.“

Zagyva Dorka együttműködő partnere a Vértes és Vidéke Kft.