MHH Kart Team: Fodor Géza újra győzött

Central European Rotax Max Challenge 1. forduló, Kecskemét, 2020. június 21.

Megtartotta kiváló formáját Fodor Géza, aki a magyar bajnokság után a CentralEuropean Rotax Max Challenge első futamán is megnyerte a DD2 Masters értékelést, amivel vezeti a bajnokságot. Losonczy Leventét nyakfájás hátráltatta, míg Krózser Menyhért az edzések során szenvedett balesetet, ami miatt visszalépett.

Ezúttal is Fodor Géza volt az MHH Kart Team legsikeresebb versenyzője, aki a DD2 Masters időmérőjén a negyedik, az elődöntőben és a döntőben a harmadik helyet szerezte meg, míg a szuperdöntőt megnyerte. Ezzel a hétvége legeredményesebb versenyzője lett és vezeti a CEE bajnokságot.

„Az időmérőt szokás szerint, elrontottam – mesélte Fodor Géza. – Az elődöntő jó volt, a döntőben az első kanyarban belém jöttek, beletoltak, az előttem lévőbe, beesett a spoilerem, ami miatt büntetést kaptam.

A szuperdöntőre leesett az eső, az volt a legizgalmasabb. A rajtnál itt is beletoltak az előttem levőbe, ami miatt biztos volt a büntetés. Valószínűleg itt sérült meg a fékem, a bal oldal jobban fogott, ráadásul a karburáción is elrontottunk valamit.

A harmadik körre szedtem össze magam, akkor gondoltam, azért vagyunk itt, hogy versenyezzünk. A DD2 mezőny 16. helyén álltam és sikerült felküzdenem magam az 5.-re, amiből a büntetés után 8. lett, a DD2 Masterst pedig megnyertem.

Újra a régi Fodor Géza volt a pályán, aki ésszel tudott menni a vízen. Nagyon nagy élmény volt újra a fiatalok ellen versenyezni. A bajnokságot vezetem, de ennél sokkal fontosabb, hogy annyira felpörgetett ez a hétvége, hogy már alig várom két hét múlva a folytatást.“

Szintén nagy reményekkel érkezett a versenyre az MHH Kart Team Junior versenyzője, Krózser Menyhért, aki azonban pénteken balesetet szenvedett.

„Edzésen szállt el Menya fékpedálja és ütközött a gumifalba – mondta Krózser Menyhért senior, csapatvezető. – Elvittük kórházba, ahol megállapították, hogy nincs sérülése.

Még megpróbálkozott egy bemenetellel, de érezte a bordáját, ezért kiállt. A héten megyünk speciális vizsgálatra, hogy a lehető leggyorsabban felépüljön és újra versenyezhessen.

Ameddig ment az edzésen, addig jó volt, minden. Bízunk benne, hogy hamarosan visszatérhetünk a versenyzéshez.“

Nyakfájással küzdött egész hétvége alatt Losonczy Levente, aki emiatt az elődöntőt fel is adta.

„Egy csőd volt az egész hétvégénk – mondta Levi. – Mivel a gokartom Ausztriában volt, nem tudtam vele edzeni és ez a nyakizmaimon meg is látszott. Annyira fájtak, hogy az elődöntőben ki is kellett állnom.

A döntőre, kockáztattam és esőgumit raktam fel. A felvezetőkörben leesett az eső, amiben hatalmas előnyben voltam a slickkel versenyző ellenfelekkel szemben. Három kör után szakították meg a versenyt, akkor 10. voltam, de ha még egy kört megyünk az élre állhattam volna. Az újraindításnál a hatodik helyig jöttem fel, de kicsúsztam és sokat veszítettem és 15. lettem.

A Szuperdöntőben már mindenki esőgumival ment, de nekünk nem volt jó a beállításunk, így csak 18. lettem.

Hasznos tapasztalatokat szereztem, de most már jó lenne egy tiszta hétvége. A következő versenyre szeretnék fizikálisan tökéletes állapotban kerülni.“

EREDMÉNYEK

Krózser Menyhért, Junior Max
Időmérő: nem indult

Losonczy Levente, Senior Max
Résztvevők: 27
Szuperdöntő: 18.
Döntő 2: 15.
Elődöntő: kiesett
Időmérő: 22.

Fodor Géza DD2 Masters
Résztvevők: 8 (20 DD2)
Összesített eredmény: 1.
Szuperdöntő: 1. (8. DD2)
Döntő: 3. (12. DD2)
Elődöntő: 3. (13. DD2)
Időmérő: 4. (13. DD2)

Az MHH Kart Team együttműködő partnerei:
Metál Hungária Holding Zrt., Carsystem Hungária Kft., Pillango GmbH, Laguna Fürdőszoba, Quality House

Zsirpapa–Mészáros Sándor, Lada VFTS, Mecsek Rally 2025

Zsírpapa: Jön a ’90-es évek!

Már tréleren a VFTS, benne az új főtengely, az utolsó pillanatban elkészült kuplung és irány a vizsgabázis, hogy a friss műszakival rajthoz tudjon állni az Országos Historic Rally Bajnokság utolsó futamán, a Zemplén Rallyn. Zsírpapa és Mészáros Sándor is felkészültek, amire szükség is lesz, hiszen Papa szerint visszatér a ’90-es évek és házon belülről kap egy igen komoly ellenfelet.

„Figyelj ide, minden rendben – nyugtatott meg Zsírpapa. – Új főtengely van a VFTS-ben. Három verseny volt a régiben és mivel a negyediken szokott eltörni, gondoltam ideje kicserélni. Négy éve pont a Zemplén előtt nem cseréltettem ki, ki is könyökölt a hajtórúd, de most ilyen probléma nem lesz.

Csima Karcsi cserélte ki, tudod a Car-Csi Trade Kft.-s, de mi csak Kareszkának hívjuk. Itt áll mellettem éppen. Nagy Isti csinálta a kuplungot, nagyon jó lett. Egy kicsit későn adtam neki oda, úgyhogy későn kaptuk vissza, de Kareszka vasárnap bejött a műhelybe és egész nap az Öreglányon dolgozott, úgyhogy mindennel elkészültünk.

Zsírpapa, Kunmadaras 2025
Fotó: Bittó Zsolt // Zsírpapa, Kunmadaras 2025

Zemplén jó lesz. Két pálya van, mind a kettőt nagyon szeretem. Jobb lett volna négy, de most mit csináljunk, ezen a kettőn fogunk menni, de higgyétek el, így is jó lesz a hangulat. Gyertek minél többen, szurkoljatok és érezzük jól magunkat, amúgy is éppen elég gyík van az életben, pont ráfér már mindenkire egy kis rally.

Jön Wirtmann is. Remélem, a vénember végre letalál egyszer úgy, hogy nem esik be. Tudod mit, most az egyszer, hadd verjen meg, nem bánom, nyerjen ő, csak találkozzunk a célban.

Várjál már! Tudom, a szponzorokat el kell mondani, csak el ne felejtsem közben: Köszönöm a Fazekas Kft.-nek, az Etikett Print Kft.-nek és az LSP Kft.-nek hogy ott lehetünk Zemplénben – nagyon aranyosak, hogy támogatnak –, Kareszkának és Nagy Istinek, hogy elkészült az autó, meg a családomnak, hogy elviseltek két verseny között. Zemplén után kisimultabb leszek, megígérem.

Na, de amit mondani akartam: jön Rauth Tibi! Emlékszel még rá? A ’90-es években úgy mentünk, hogy Pethő Tyutyu, Rauth Tibi meg mi. Egy műhelyben voltunk, pontosabban Rauth Tibijében. Eddig szervizelt nekem, de most kitalálta, hogy ő is indul egy VFTS-sel, úgyhogy nagyon jó lesz a mezőny. Egy baj van, hogy eddig Tibi meg Hosszú Lacika (Sift László) szervizeltek, de már Lacika is építi a Gruppe 2-esét, ő is indul jövőre, most viszont megszívta, mert egyedül kell szervizelnie nekem is meg a Rauthnak is.

Zsirpapa–Mészáros Sándor, Lada VFTS, Győr Rally 2025

 

Az a szerencse, hogy jövőre jön Kiscsatári is, vett egy A-s Zsigulit, de VFTS lesz belőle. Tudod ő adott szerszámot, amikor a parkettás cuccomat vittem el versenyre. Bakker, nagyon jó mezőny lesz jövőre, de kell keresnem egy szerelő brigádot. Azt mondja Rauth Tibi, itt áll mellettem, hogy már úgyis kiöregedtem, majd én szervizelek nekik jövőre. Hát az megnézhetik, majd viszek nekik egy (parketta) csiszolót, azt tologathatják a szervizparkban.

Szóval az a lényeg, jó lesz a Zemplén Rally, gyertek, vigyázzatok magatokra, puszi a csajoknak. Ennyi elég, nem? A többit majd a pályán.