MHH Kart Team: Fodor Géza visszatért

Morva Kupa, Bruck, 2018. június 10.

Sikeresen szerepelt az MHH Kart Team két versenyzője Bruckban, a Morva Kupa fordulóján. Fodor Géza rég nem látott jó formában versenyzett, míg Krózser Menyhért a két hét múlva esedékes WSK premierjére készült.

Ezúttal nem bajnoki pontokért folyt a harc, hiszen a csapat nem vesz részt a Morva Kupa teljes szezonjában. Krózser Menyhért számára mégis volt tétje a versenynek, hiszen június 23-24-én az olasz WSK sorozatban ugyanilyen vázzal és ugyanilyen motorral fog versenyezni. A mostani tesztverseny jól sikerült, a döntőben győzött, a szuperdöntőben második lett, a hétvége összeredményét tekintve pedig a Mini60-as kategória második legeredményesebb versenyzője volt.

Fodor Géza az új Parolin vázat szerette volna minél jobban belakni, aminek érdekében taktikát váltott és nem a beállításokra, hanem a versenyzésre koncentrált. Ez olyan jól sikerült neki, hogy a hétvége során egyre jobb formába került és a régi, harapós kedvében lévő Fodor Gézát láthattuk a pályán. Tempóját az eredmények nem tükrözik, hiszen több ütközés és a rajtfolyosó elhagyása miatt kapott büntetés miatt DD2-ben a döntőben és a szuperdöntőben is 12. lett. 

Krózser Menyhért, Mini 60

„Szombaton, az időmérőn nem működött jól a motorunk, ami miatt Menya csak a tizedik időt futotta — mondta Krózser Menyhért senior, csapatvezető. — Vasárnapra új motort szereltünk a vázba, kicseréltük a gyújtás is, amit követően megnyerte a warm upot. Az elődöntőben a tizedikről az ötödik helyre jött fel, a döntőt megnyerte. A szuperdöntőt is nagy fölénnyel vezette, de elvesztette a koncentrációját és végül második lett. Ebből is tanulhatunk.

Nagyon jó felkészülési verseny volt a következő két hétre. Mind a kétszer Olaszországban, Lonatóban fogunk versenyezni, először a ROK bajnokságban a következő hétvégén pedig a WSK-ban lesz Menya első versenye, ahol ugyanilyen vázzal és ugyanilyen motorral fog indulni, mint most a Morva Kupán.

Nagyon örülünk Fodor Géza teljesítményének is. Régen láttuk már ilyen jól menni, mondtam is neki, hogy végre visszatért az élők sorába.“

Fodor Géza, DD2

„Igen, valóban visszatértem az élők sorába — mosolygott Fodor Géza. — Az idei első két versenyem nagyon rosszul sikerült, az utóbbi kettőn pedig egy kicsit elvesztünk a beállítások tengerében. Beláttam, hogy ez nem működik, ezért Bruckban egy jó alapbeállítással indultam és inkább a versenyzésre koncentráltam.

Az időmérőn a negyedik helyet szereztem meg, az elődöntőben a rajtot elrontottam, megelőztek és végül hatodiknak futottam be, de a rajtfolyosó elhagyása miatt büntetést kaptam, amivel tizedik lettem. A döntőben a hetedik helyre jöttem fel, de volt egy meglehetősen kakaskodó ellenfelem, akivel már az elődöntőben is összeakadtunk és most is. Mivel eközben beesett a spoilerem, itt is megbüntettek és 12. lettem. A szuperdöntőben a rajtnál volt előttem egy baleset, amit nem tudtam kikerülni, én is belekeveredtem és az utolsó előtti helyre estem vissza, innen jöttem fel a nyolcadikra, de mivel a rajtbalesetnél beesett a spolierem, megbüntettek és végül 12. lettem.

Nagyon mozgalmas versenyem volt, a gokartom mindkét oldala tele van guminyommal, vas, a vason küzdöttünk, rengeteg test test elleni harcban vettem részt, előztem, visszaelőztek, olyanokat csináltam, amit nagyon régen nem. Vigyorogva szálltam ki a gokartból, nagyon jól éreztem magam. A sebességem kezd visszatérni, egy-másfél tizedre voltam az élmezőnytől, ami erős volt. A harci kedvem pedig nagyobb, mint valaha. Alig várom a következő versenyt.“

EREDMÉNYEK

Krózser Menyhért, Mini 60

  • Résztvevők: 19
  • Szuperdöntő: 2.
  • Döntő: 1.
  • Elődöntő: 5.
  • Időmérő: 10.

Fodor Géza, DD2

  • Résztvevők: 17
  • Szuperdöntő: 12.
  • Döntő: 12.
  • Elődöntő: 10.
  • Időmérő: 4.

Az MHH Kart Team együttműködő partnerei:

Metál Hungária Holding Zrt., Carsystem Hungária Kft., Pillango GmbH

További információ

www.facebook.com/menya.hu

Zagyva

Zagyva Lajos nem nyert, győzött

A kétkerék-hajtású kategória két legendája, Zagyva Lajos és Spitzer Gábor nyerték a Győr Rallyn a 2wd, az RC4 és a Peugeot Kupát is, ám miután nem akarták befolyásolni az utánpótlás kategória bajnokságát, a céldobogón leadták menetlevelüket, így végül nem értékelték őket a versenyen. Mégis győztek. 

„Az utolsó pillanatban dőlt el minden – magyarázta Zagyva Lajos. – Eredetileg (Zagyva) Dorkát neveztük a Peugeot Kupába, azonban az egyetemi elfoglaltsága miatt nem tudott rajthoz állni. Aki ismeri Dorkát, az tudja róla, hogy él-hal a rallyért, de az egyetemet is komolyan veszi, így most az utóbbit választotta. 

Zagyva Lajos
Fotó: Pál Bence // Zagyva Lajos

Nem is nagyon foglalkoztunk a Győr Rallyval, amíg észbe nem kaptam, hogy hiszen mi vállaltuk, hogy a Veszprém Rally után három Peugeot Kupa futamon indulunk. Gyorsan felhívtam Spitzer Gabit és beneveztünk.“

Bár Zagyva Lajos és Spitzer Gábor is évtizedeken keresztül számítottak a magyar kétkerekes mezőny legkiemelkedőbb sofőrei és navigátorai közé, sohasem versenyeztek együtt. Gyerekeik, Zagyva Dorka és Spitzer Frida viszont a rallyn keresztül nagyon jó barátok lettek, ami a két családot is összehozta. 

Fotó: Pál Bence // Spitzer Gábor

„Az utóbbi évben sok segítséget kaptunk (Spitzer) Gabitól, most már ő navigál Dorkának. Egy ideje beszélgettünk róla, hogy menni kéne egyet nekünk is együtt, az élet pedig hirtelen megadta ezt a lehetőséget. 

Mondtam Gabinak, hogy csak úgy megyek, ha tisztességesen felkészülünk, de a verseny végén kiállunk, hogy ne befolyásoljuk az éves bajnokságot. Annyit válaszolt, ő is így gondolja. 

Na innentől viszont nem volt könnyű dolgunk, mert meg kellett nyerni a versenyt, hogy a végén úgy tudjunk kiállni, hogy a sorrendet ne borítsuk fel. 

A pályabejáráson a két napot maximálisan kihasználtuk. A versenyen volt úgy, hogy átszóltam Gabinak, húzzon még egyet az övön, mert ez kemény lesz. Ráhúzott és mondta, mehetünk. 

Fotó: Pál Bence // Zagyva Lajos

Határ Attilával és Bertalan Marcival nagyon jót vívtunk. Minden tudásunkra szükség volt, hogy felvegyük velük a versenyt. Büszke vagyok a két srácra, mert egy éve őket szemeltem ki, hogy menjenek helyettem az Oroszlány Rallyn a Peugeot-val. Akkor azt mondtam, azért kapják, mert szerintem ők lehetnek a Peugeot Kupa két sztárja, és egy év múlva ez be is jött. 

Végül 3,3 másodperccel – ami nem mondható soknak – mi voltunk a leggyorsabbak. Sőt, nagyon is benne volt, hogy a fiatalok elvernek minket. Ahogy Gabival megbeszéltük, a célban leadtuk a menetlevelünket, de annyira elbénáztam, hogy rossz embernek adtam le, ezért kaptunk 20 másodperc büntetést, de végül is ez már nem számított.“

A Zagyva–Spitzer páros így a kétkerék-hajtású, az RC4-es és a Peugeot Kupa győzelméről is lemondott, plusz a Peugeot Kupa pénzdíjáról, de ezt egyáltalán nem bánják. 

Fotó: Pál Bence // Zagyva Lajos

„Nagyon sokan gratuláltak nekünk, hogy ez kemény munka volt. Az egyik legkedvesebb megjegyzés az volt, hogy a magyar rallysportban pár embernek le van betonozva a neve, és mostmár az enyém is. Én nem így gondolom, de jól esett. Ez a sok gratuláció nekünk Gabival felért egy győzelemmel. A fiatalok meg hadd gyűjtsék a serleget, a jövő az övék, őket kell segíteni. 

Azért azt el kell mondanom, hogy ez a négy nap kivégzett rendesen. Ma (hétfő) reggel felkeltem, ó mondom, nincs semmi baj, megyek dolgozni, de délben hazajöttem, mert elfáradtam. Ezzel együtt nagyon megérte, jól esett Gabival mind a kettőnk lelkének.“ 

Zagyva Lajos együttműködő partnere a Vértes és Vidéke Kft.