MHH Kart Team: Fodor Géza visszatért

Morva Kupa, Bruck, 2018. június 10.

Sikeresen szerepelt az MHH Kart Team két versenyzője Bruckban, a Morva Kupa fordulóján. Fodor Géza rég nem látott jó formában versenyzett, míg Krózser Menyhért a két hét múlva esedékes WSK premierjére készült.

Ezúttal nem bajnoki pontokért folyt a harc, hiszen a csapat nem vesz részt a Morva Kupa teljes szezonjában. Krózser Menyhért számára mégis volt tétje a versenynek, hiszen június 23-24-én az olasz WSK sorozatban ugyanilyen vázzal és ugyanilyen motorral fog versenyezni. A mostani tesztverseny jól sikerült, a döntőben győzött, a szuperdöntőben második lett, a hétvége összeredményét tekintve pedig a Mini60-as kategória második legeredményesebb versenyzője volt.

Fodor Géza az új Parolin vázat szerette volna minél jobban belakni, aminek érdekében taktikát váltott és nem a beállításokra, hanem a versenyzésre koncentrált. Ez olyan jól sikerült neki, hogy a hétvége során egyre jobb formába került és a régi, harapós kedvében lévő Fodor Gézát láthattuk a pályán. Tempóját az eredmények nem tükrözik, hiszen több ütközés és a rajtfolyosó elhagyása miatt kapott büntetés miatt DD2-ben a döntőben és a szuperdöntőben is 12. lett. 

Krózser Menyhért, Mini 60

„Szombaton, az időmérőn nem működött jól a motorunk, ami miatt Menya csak a tizedik időt futotta — mondta Krózser Menyhért senior, csapatvezető. — Vasárnapra új motort szereltünk a vázba, kicseréltük a gyújtás is, amit követően megnyerte a warm upot. Az elődöntőben a tizedikről az ötödik helyre jött fel, a döntőt megnyerte. A szuperdöntőt is nagy fölénnyel vezette, de elvesztette a koncentrációját és végül második lett. Ebből is tanulhatunk.

Nagyon jó felkészülési verseny volt a következő két hétre. Mind a kétszer Olaszországban, Lonatóban fogunk versenyezni, először a ROK bajnokságban a következő hétvégén pedig a WSK-ban lesz Menya első versenye, ahol ugyanilyen vázzal és ugyanilyen motorral fog indulni, mint most a Morva Kupán.

Nagyon örülünk Fodor Géza teljesítményének is. Régen láttuk már ilyen jól menni, mondtam is neki, hogy végre visszatért az élők sorába.“

Fodor Géza, DD2

„Igen, valóban visszatértem az élők sorába — mosolygott Fodor Géza. — Az idei első két versenyem nagyon rosszul sikerült, az utóbbi kettőn pedig egy kicsit elvesztünk a beállítások tengerében. Beláttam, hogy ez nem működik, ezért Bruckban egy jó alapbeállítással indultam és inkább a versenyzésre koncentráltam.

Az időmérőn a negyedik helyet szereztem meg, az elődöntőben a rajtot elrontottam, megelőztek és végül hatodiknak futottam be, de a rajtfolyosó elhagyása miatt büntetést kaptam, amivel tizedik lettem. A döntőben a hetedik helyre jöttem fel, de volt egy meglehetősen kakaskodó ellenfelem, akivel már az elődöntőben is összeakadtunk és most is. Mivel eközben beesett a spoilerem, itt is megbüntettek és 12. lettem. A szuperdöntőben a rajtnál volt előttem egy baleset, amit nem tudtam kikerülni, én is belekeveredtem és az utolsó előtti helyre estem vissza, innen jöttem fel a nyolcadikra, de mivel a rajtbalesetnél beesett a spolierem, megbüntettek és végül 12. lettem.

Nagyon mozgalmas versenyem volt, a gokartom mindkét oldala tele van guminyommal, vas, a vason küzdöttünk, rengeteg test test elleni harcban vettem részt, előztem, visszaelőztek, olyanokat csináltam, amit nagyon régen nem. Vigyorogva szálltam ki a gokartból, nagyon jól éreztem magam. A sebességem kezd visszatérni, egy-másfél tizedre voltam az élmezőnytől, ami erős volt. A harci kedvem pedig nagyobb, mint valaha. Alig várom a következő versenyt.“

EREDMÉNYEK

Krózser Menyhért, Mini 60

  • Résztvevők: 19
  • Szuperdöntő: 2.
  • Döntő: 1.
  • Elődöntő: 5.
  • Időmérő: 10.

Fodor Géza, DD2

  • Résztvevők: 17
  • Szuperdöntő: 12.
  • Döntő: 12.
  • Elődöntő: 10.
  • Időmérő: 4.

Az MHH Kart Team együttműködő partnerei:

Metál Hungária Holding Zrt., Carsystem Hungária Kft., Pillango GmbH

További információ

www.facebook.com/menya.hu

Wirtmann Ferenc

Wirtmann: Kuplung, szuperrally, de így is élveztük

Kalandos versenye volt Wirtmann Ferencnek és Kerekes Józsefnek a Salgó Rallyn. Az Országos Historic Rallybajnokság második futamán az első öt szakaszt megnyerték és vezették a versenyt, amikor elromlott a Ford Escort Mk II-es kuplungja, így a napi utolsó szakaszt ki kellett hagyniuk. Szombaton szuperrallyval visszaálltak, de a kihagyott gyorsasági miatt annyi büntetést kaptak, hogy az abszolút értékelésben a nyolcadik, D csoportban pedig az ötödik helyre tudtak felkapaszkodni.

Jó versenyt ígért Wirtmann Ferenc a Salgó Rallyra és a műszaki hibájuk ellenére is azt gondolja, nem tévedett az előrejelzéssel. 

„Tényleg jó verseny volt, jó pályákkal – mondja. – Ceredet nem kell bemutatni, az egyik legjobb magyar gyorsasági. Kazár rettentő gyors, bár most megnövelték a hosszát. A másik két pályát Katalinaknaként ismerjük. Elég durva, de igazi rally gyorsasági. Sok volt a murvafelhordás, a sár, verseny közben is esett az eső, mégis kevés defekt volt. Mi Jotival nagyon élveztük a pályákat. 

Az első öt gyorsaságit megnyertük, de már az elején probléma volt a kuplunggal, nem emelt ki. A hatodik szakaszon nem mertünk elrajtolni, mert ha bent maradunk a pályán, akkor vége a versenyünknek. Inkább bementünk a szervizparkba, ahol kicseréltük a kuplungot, így másnap folytatni tudtuk a versenyt.“

Fotó: Sári Péter // Wirtmann Ferenc

A szuperrallyt azonban a historic szabálya komolyan bünteti. 

„A historic sajátos szabálya szerint, ha ez első nap kiesel, akkor az addigi eredményeidet törlik és a kategória utolsó idejét kapod, plusz kihagyott gyorsaságinként öt percet – vette át a szót Kerekes Joti. – Ez nekünk összességében több mint 15 perc büntetést jelentett, de legalább versenyben maradtunk. Mivel szuperrallyztunk, a megszerzett pontjainkat is felezik, így számításaink szerint három pontot kaptunk, ami még mindig több, mint ha kiesetünk volna.“

A verseny második napján, szombaton így már nem kellett sietnie a párosnak és előkerültek a használt gumik is. 

„Előszedtük az összes kopott gumit, amit egyébként versenyre már nem raktunk volna fel, és elhasználtuk őket – mondta Wirtmann. – Zagyvarónát mind a háromszor megnyertük. Szuhára nem voltak jók a széles gumik, de mivel gyakorlatilag nem számított az időeredményünk, fent hagytuk őket és azzal mentünk. Ott mind a kétszer kikaptunk. 

Fotó: Sári Péter // Wirtmann Ferenc

Abszolútban 8., D csoportban 5., D3-as kategóriában pedig 4.-ek lettünk. Ennyit tudtunk kihozni a versenyből. A Mecsek Rally előtt át kell néznünk a kuplungot és a hidraulikát is. Amint megvan a hiba oka, tudjuk orvosolni. Remélem, a másik magyar klasszikus versenyen, Pécsen az eredményünk is jobb lesz. De ha csak annyira élvezzük Jotival, mint a Salgót, akkor már elégedettek leszünk.“ 

A Textura Sport Club partnerei: Grawe Életbiztosító Zrt., Textura Zrt., Valvoline és Sonax