MHH Kart Team: Jó rajtok, jó döntések

Nehéz hétvégéje volt Losonczy Leventének a Central European Rotax Max Challenge (CEE) brucki fordulóján. Mivel idén a Bohemia Clio Kupa élvez nála prioritást, másfél hónap kihagyás után tudott gokartba ülni, ezért a ritmust is lassabban vette fel. A vázzal és a motorral is adódtak problémái, de így is sikerült a lehető legtöbbet kihoznia a hétvégéből. Többek között nagyon jó rajtokat vett és a rajt utáni tömörülésben is folyamatosan jó döntéseket hozott, így jó felkészülés volt a Bohemia Clio Kupa hétvégi záró fordulójára.

„Lesz még egy CEE futam ősszel, de nem tudom, hogy azt meg tudják-e rendezni. Én mindenestre úgy készültem, hogy előfordulhat, ez lesz az idei utolsó gokart versenyem, ezért szerettem volna jól szerepelni – mondta Levi. – Idén a Clio Kupa élvez prioritást, ott próbáltunk a lehető legjobban felkészülni. A gokart egy kicsit háttérbe szorult, ezért másfél hónap kihagyás után ülhettem újra gokartba a brucki edzéseken. 

Ennyi idő alatt nem felejt el az ember versenyezni, de az utolsó tizedek, századok kiautózásához szükséges precizitás sokkal nehezebben jön vissza, mint ha folyamatosan gokartban ülnék. 

A brucki pályát nagyon jól ismerem, szeretek itt versenyezni. Nagyon jó beállításaink vannak erre a pályára, de úgy tűnik, hogy a vázam egy kicsit elöregedett, már nem olyan merev, mert nem igazán tudtam gyors lenni vele. A sorsolt motorunk sem tartozott a legerősebbek közé. Így a hétvégén sem a technika, sem én nem voltam a legélesebb. 

Próbáltam ebből is kihozni a legjobbat. Az időmérőn 15., az elődöntőben 14., a döntőben pedig 11. lettem, ami nem túl fényes eredmény. A rajtjaim viszont jók voltak, jó döntéseket hoztam. Ez a gokartozás egyik előnye. Fizikálisan és szellemileg is nagyon jó tréning, úgyhogy még egy kevésbé jól sikerült hétvége is hasznos lehet. 

Biztos vagyok benne, hogy a szuperdöntő is hasznos lett volna, de a csapattal közösen úgy döntöttünk, hogy nem állok rajthoz. Az eredmény szempontjából teljesen mindegy volt, viszont most hétvégén lesz Brnóban a Bohemia Clio Kupa utolsó hétvégéje, ahol a bajnoki dobogó a tét, és nem akartunk egy sérülést megkockáztatni.  

Teljes gőzzel erre a hétvégére készülök, de remélem, hogy még lesz alkalmam gokarttal versenyezni, mert úgy érzem, hogy egy jó szerepléssel és egy jó eredménnyel itt még adós vagyok.“

Losonczy Levente, MHH Kart Team, Senior Max kategória eredmények
Central European Rotax Max Challenge Bruck (Ausztria) 2021. augusztus 27–29.

Résztvevők: 19
Időmérő: 15.
Elődöntő: 14.
Döntő: 11.
Szuperdöntő: nem állt rajthoz 

Az MHH Kart Team együttműködő partnerei:

Metál Hungária Holding Zrt., Carsystem Hungária Kft., MedVie healthcare solutions, Pillango GmbH, Laguna Fürdőszoba, Quality House

Wirtmann Ferenc–Kerekes József, Ford Escort Mk2, Győr Rally 2024, győztes és Historic Bajnok

Még a fotós is Wirtmann autóját javította a Győr Rallyn

Régen volt már olyan kalandos versenye Wirtmann Ferencnek és Kerekes Józsefnek, mint a Győr Rally. Az első gyorsasági után még csak betolni kellett a Ford Escort Mk II-est, a második körben azonban teljesen elnémult. Kisebb konzíliumot tartottak felette, hogy megtalálják a hibát, amiben még egy fotóst is bevontak. Végül némi telefonos segítséggel sikerült újra életre kelteni az autót. Ez után már csak az egész historic mezőnyt kellett utolérni etapon, ledolgozni egy büntetést és a célban pezsgőt locsolva megünnepelni a bajnoki címet.

„Tényleg kalandos verseny volt – nevetett Wirtmann. – Az első gyorsaságin letört az önindító kábele. Csak betolással indult az Escort. Szerencsére a historic mezőnye nagyon segítőkész volt. Idén már többször is volt önindító problémánk, úgyhogy rutinjuk van a betolásban. Ezúton is hálásan köszönöm a segítségüket. A szervizparkban megjavították a srácok, ezzel többet nem volt problémánk.“ 

Wirtmann Ferenc–Kerekes József, Ford Escort Mk2, Győr Rally 2024, győztes és Historic Bajnok
Wirtmann Ferenc–Kerekes József, Ford Escort MkII

Viszont nagy sietségükben a szervizparkból kifelé jövet kihagyták a tankoló zónát, ami miatt 30 másodperc büntetést kaptak, így váratlanul szorossá vált a verseny. 

„Navigátor hiba volt – szögezte le Kerekes Joti. – Egy pillanatra kizökkentem, Feri jó helyre fordult, de mondtam, ne oda menjen, eggyel arrébb. Amikor rájöttem a hibára már késő volt.“

Wirtmann Ferenc–Kerekes József, Ford Escort Mk2, Győr Rally 2024, győztes és Historic Bajnok
Wirtmann Ferenc–Kerekes József, Ford Escort MkII

Wirtmann nem bosszankodott, de volt egy pillanat, amikor felmerült benne, lehet, hogy elúszott a győzelem: 

„Én is hibázhatok, Joti is. Elég rég óta versenyzek, nekem is tudnom kellett volna, hogy be kell menni a tankoló zónába. A büntetéssel az előnyünk el is úszott, 11 másodperccel vezettünk Müller Roland Zsigulija előtt. Ráadásul Kalapács Zsolt a Rábaringen nagyon letalált az Opellal, adott nekünk hét másodpercet, ami rengeteg. Akkor éreztem, hogy nem annyira biztos ez a győzelem.“

Wirtmann Ferenc–Kerekes József, Ford Escort Mk2, Győr Rally 2024, győztes és Historic Bajnok
Wirtmann Ferenc–Kerekes József, Ford Escort MkII

Pedig az igazi riadalom még hátravolt. Az ötödik gyorsaságin, Sokorópátkán egyszer csak leállt a motor. 

„Jotival próbáltunk kapcsolgatni mindent, nagy nehezen életre kelt, de aztán megint leállt és akkor már nem is tudtuk újra indítani. 

Szerencsére lejtett a pálya, így begurultunk a célba. A két szervizesünknek Farkas Ferikének és Pál Lacinak még a fotós Zentai Gábor is próbált segíteni, ő elektromos szerelő. Végül felhívtuk Papp Arnit, aki az Escort elektromos rendszerét készítette, és közös erővel találtuk meg a leszakadt testkábelt. Miután meglett a hiba, ideiglenesen megoldottuk és mehettünk is. 

Wirtmann Ferenc–Kerekes József, Ford Escort Mk2, Győr Rally 2024, győztes és Historic Bajnok
Wirtmann Ferenc–Kerekes József, Ford Escort MkII

Akkorra viszont az egész historic mezőny elment már mellettünk, úgyhogy etapon igyekeznünk kellett, de végül késés nélkül értünk a következő időellenőrzőre.“

Wirtmannék versenye ezután konszolidálódott és végül több mint egy perc előnnyel nyertek. 

„Mindent egybevetve izgalmas verseny volt. Nem csak Kalapács, a zsigulisok is nagyon jól mentek, nehéz dolgunk volt ellenük. 

Wirtmann Ferenc–Kerekes József, Ford Escort Mk2, Győr Rally 2024, győztes és Historic Bajnok
Wirtmann Ferenc–Kerekes József, Ford Escort MkII

Az etapokat kicsit hosszúnak éreztem, már elszoktunk a 7–800 kilométeres versenyektől. Volt a murvás etap és a felhordásos gyorsasági is, azt nem nagyon szerettem. Nagyon jó ötlet volt viszont a szalmabála lassító, aminek az érintéséért nem járt büntetés.

A rendezés jó volt, a rajt-cél ceremóniának és a győri városi szakasznak is megadták a módját.“

Wirtmann Ferenc és Kerekes József is megadták a módját, hiszen a Győr Rallyn aratott D csoport és a D2-es kategória győzelmükkel mind a két bajnokságot megnyerték. Az idei Wirtmann 9. D csoportos bajnoki címe, és zsinórban a 17. szezonját zárja bajnokként.

Wirtmann Ferenc–Kerekes József, Ford Escort Mk2, Győr Rally 2024, győztes és Historic Bajnok
Wirtmann Ferenc–Kerekes József, Ford Escort MkII

Wirtmann Ferenc korábbi historic eredményei
  • 2008. C csoport magyar bajnok
  • 2009. C csoport magyar bajnok
  • 2010. C csoport magyar bajnok
  • 2011. C csoport magyar bajnok
  • 2012. C csoport magyar bajnok, Historic CEZ bajnok
  • 2013. Historic CEZ bajnok
  • 2014. D csoport magyar bajnok, Historic Eb C csoport 4. 
  • 2015. C csoport magyar bajnok, Historic CEZ bajnok, Historic Eb D csoport 2. 
  • 2016. D csoport magyar bajnok, Historic CEZ bajnok
  • 2017. D csoport magyar bajnok, Historic abszolút magyar bajnok
  • 2018. Historic abszolút magyar bajnok, Historic Eb D csoport 2. 
  • 2019. D csoport magyar bajnok, Historic CEZ D csoport 2. 
  • 2020. Historic abszolút magyar bajnok, D csoport magyar bajnok
  • 2021. Historic abszolút magyar bajnok, D csoport magyar bajnok
  • 2022. D csoport magyar bajnok
  • 2023. D csoport magyar bajnok
  • 2024. D csoport magyar bajnok
A Textura Sport Club partnerei: Textura Zrt., Valvoline és Sonax