MHH Kart Team: Jó rajtok, jó döntések

Nehéz hétvégéje volt Losonczy Leventének a Central European Rotax Max Challenge (CEE) brucki fordulóján. Mivel idén a Bohemia Clio Kupa élvez nála prioritást, másfél hónap kihagyás után tudott gokartba ülni, ezért a ritmust is lassabban vette fel. A vázzal és a motorral is adódtak problémái, de így is sikerült a lehető legtöbbet kihoznia a hétvégéből. Többek között nagyon jó rajtokat vett és a rajt utáni tömörülésben is folyamatosan jó döntéseket hozott, így jó felkészülés volt a Bohemia Clio Kupa hétvégi záró fordulójára.

„Lesz még egy CEE futam ősszel, de nem tudom, hogy azt meg tudják-e rendezni. Én mindenestre úgy készültem, hogy előfordulhat, ez lesz az idei utolsó gokart versenyem, ezért szerettem volna jól szerepelni – mondta Levi. – Idén a Clio Kupa élvez prioritást, ott próbáltunk a lehető legjobban felkészülni. A gokart egy kicsit háttérbe szorult, ezért másfél hónap kihagyás után ülhettem újra gokartba a brucki edzéseken. 

Ennyi idő alatt nem felejt el az ember versenyezni, de az utolsó tizedek, századok kiautózásához szükséges precizitás sokkal nehezebben jön vissza, mint ha folyamatosan gokartban ülnék. 

A brucki pályát nagyon jól ismerem, szeretek itt versenyezni. Nagyon jó beállításaink vannak erre a pályára, de úgy tűnik, hogy a vázam egy kicsit elöregedett, már nem olyan merev, mert nem igazán tudtam gyors lenni vele. A sorsolt motorunk sem tartozott a legerősebbek közé. Így a hétvégén sem a technika, sem én nem voltam a legélesebb. 

Próbáltam ebből is kihozni a legjobbat. Az időmérőn 15., az elődöntőben 14., a döntőben pedig 11. lettem, ami nem túl fényes eredmény. A rajtjaim viszont jók voltak, jó döntéseket hoztam. Ez a gokartozás egyik előnye. Fizikálisan és szellemileg is nagyon jó tréning, úgyhogy még egy kevésbé jól sikerült hétvége is hasznos lehet. 

Biztos vagyok benne, hogy a szuperdöntő is hasznos lett volna, de a csapattal közösen úgy döntöttünk, hogy nem állok rajthoz. Az eredmény szempontjából teljesen mindegy volt, viszont most hétvégén lesz Brnóban a Bohemia Clio Kupa utolsó hétvégéje, ahol a bajnoki dobogó a tét, és nem akartunk egy sérülést megkockáztatni.  

Teljes gőzzel erre a hétvégére készülök, de remélem, hogy még lesz alkalmam gokarttal versenyezni, mert úgy érzem, hogy egy jó szerepléssel és egy jó eredménnyel itt még adós vagyok.“

Losonczy Levente, MHH Kart Team, Senior Max kategória eredmények
Central European Rotax Max Challenge Bruck (Ausztria) 2021. augusztus 27–29.

Résztvevők: 19
Időmérő: 15.
Elődöntő: 14.
Döntő: 11.
Szuperdöntő: nem állt rajthoz 

Az MHH Kart Team együttműködő partnerei:

Metál Hungária Holding Zrt., Carsystem Hungária Kft., MedVie healthcare solutions, Pillango GmbH, Laguna Fürdőszoba, Quality House

Krózser Menyhért

Krózser Menyhért világbajnokok ellen bizonyított

Soha sem kellett még ennyi világ-, Európa- és olasz bajnok ellen bizonyítania Krózser Menyhértnek, aki pályafutása legerősebb mezőnyébe csöppent a WSK Super Master Series harmadik fordulóján. A Brilliant Driver Program versenyzője azonban cseppet sem illetődött meg, az időmérő csoportjában egy 5. hellyel tette le a névjegyét.

﹡ WSK Super Master Series – 3. futam, Franciacorta (Olaszország), 2024. február 16–18.

A KZ kategória a gokartversenyzés csúcsa, ahol nem ritka, hogy valaki akár húsz év tapasztalattal is versenyezzen. Éppen ezért szokták a kategóriát két csoportra, KZ-re és KZ2-re osztani. Előbbiben a rutinos, eredményes versenyzők indulnak – például a korábbi KZ2-es világ- és Európa-bajnokok –, míg a KZ2-t alapvetően utánpótlás kategóriának szánják. Ritkán versenyez egy mezőnyben a KZ és a KZ2, azonban ahol ezt megteszik, ott igazi tűzijátékot láthatnak a szurkolók.

Fotó: Brilliant Driver Program // Krózser Menyhért

Ez történt Franciacortában, a WSK Super Master Series harmadik futamán, ahol rekordszámú, 85 fő nevezett KZ2-be (ez volt az összevont kategória neve). De nem csak sokan voltak, hanem erősek is, hiszen szokatlan módon több egykori világ-, Európa és olasz bajnok is rajthoz állt.

Krózser Menyhért, ahogyan megszokhattuk tőle, örült a kihívásnak és hogy a gokartversenyzés legjobbjaival mérheti össze tudását. Az időmérőn alaposan oda is tette magát és csoportjában 5., míg összesített értékelésben 15. lett.

Az előfutamok során kuplunghibával küzdött, ami miatt a rajtjai nem voltak tökéletesek, ennek ellenére három top 9-es eredményt ért el. A második előfutamban azonban kilökték, így ott utolsó helyen végzett. Ez eléggé rányomta a bélyegét a további szereplésére, hiszen ennek az egy mozzanatnak köszönhetően 15 helyet veszített az előfutamok során és a 29.-en jutott tovább.

Az elődöntőben és a döntőben fékhiba hátráltatta ugyan, de így is mind a kétszer – ahogy már megszokhattuk tőle – javított a pozícióján és végül a 25. helyen fejezte be a döntőt.

Fotó: Brilliant Driver Program // Krózser Menyhért

„Ez volt a legerősebb mezőny, amiben valaha versenyeztem – mondta Krózser Menyhért. – A franciacortai pályát ismerem és szeretem is, nagyon készültem erre a hétvégére.

Az időmérő jól sikerült. Ennyi világ- és Európa-bajnok között a 15. helyezés szerintem nagyon jó eredmény. Főleg, ha belegondolsz abba, hogy volt olyan ellenfelem, aki már akkor ebben a kategóriában versenyzett, amikor én elkezdtem gokartozni. Gondolhatod, hogy mekkora rutinjuk van, de éppen ezért volt nagy kihívás ellenük versenyezni.

Nagyon bosszantott, amikor a második előfutamban kilöktek, egy teljesen érthetetlen manőverrel. Ezzel sokat buktam, ha olyan eredményt tudtam volna elérni, mint a többi előfutamon, akkor a 14–15. helyen juthattam volna tovább.

Az előfutamokon kuplung problémám volt, ami a rajtnál hátráltatott, vasárnap pedig a fék nem működött rendesen.

Mindent egybevetve, úgy érzem, hogy a hétvégéből kihoztam a lehető legtöbbet, iszonyúan sokat lehet fejlődni ilyen ellenfelek között, ilyen harcias környezetben. Két hét múlva még jobb leszek.“

A WSK Super Master Series március 1–3-a között zárul Krózser Menyhért egyik kedvenc pályáján, Sarnóban.

Krózser Menyhért, BDP Team, KZ2 eredmények

Résztvevők: 85
Időmérő csoport: 5.
Időmérő: 13.
CE előfutam: 8.
CD előfutam: 34. (baleset miatt kiesett)
AC előfutam: 7.
BC előfutam: 9.
Előfutamok összesített: 29.
A Elődöntő: 14.
Elődöntő utáni összesített: 27.
Döntő: 25.

A Brilliant Driver Program együttműködő partnerei:

Metál Hungária Holding Zrt., Carsystem Hungária Kft., BDP Team – Brilliant Driver Program