MHH Kart Team: Jó rajtok, jó döntések

Nehéz hétvégéje volt Losonczy Leventének a Central European Rotax Max Challenge (CEE) brucki fordulóján. Mivel idén a Bohemia Clio Kupa élvez nála prioritást, másfél hónap kihagyás után tudott gokartba ülni, ezért a ritmust is lassabban vette fel. A vázzal és a motorral is adódtak problémái, de így is sikerült a lehető legtöbbet kihoznia a hétvégéből. Többek között nagyon jó rajtokat vett és a rajt utáni tömörülésben is folyamatosan jó döntéseket hozott, így jó felkészülés volt a Bohemia Clio Kupa hétvégi záró fordulójára.

„Lesz még egy CEE futam ősszel, de nem tudom, hogy azt meg tudják-e rendezni. Én mindenestre úgy készültem, hogy előfordulhat, ez lesz az idei utolsó gokart versenyem, ezért szerettem volna jól szerepelni – mondta Levi. – Idén a Clio Kupa élvez prioritást, ott próbáltunk a lehető legjobban felkészülni. A gokart egy kicsit háttérbe szorult, ezért másfél hónap kihagyás után ülhettem újra gokartba a brucki edzéseken. 

Ennyi idő alatt nem felejt el az ember versenyezni, de az utolsó tizedek, századok kiautózásához szükséges precizitás sokkal nehezebben jön vissza, mint ha folyamatosan gokartban ülnék. 

A brucki pályát nagyon jól ismerem, szeretek itt versenyezni. Nagyon jó beállításaink vannak erre a pályára, de úgy tűnik, hogy a vázam egy kicsit elöregedett, már nem olyan merev, mert nem igazán tudtam gyors lenni vele. A sorsolt motorunk sem tartozott a legerősebbek közé. Így a hétvégén sem a technika, sem én nem voltam a legélesebb. 

Próbáltam ebből is kihozni a legjobbat. Az időmérőn 15., az elődöntőben 14., a döntőben pedig 11. lettem, ami nem túl fényes eredmény. A rajtjaim viszont jók voltak, jó döntéseket hoztam. Ez a gokartozás egyik előnye. Fizikálisan és szellemileg is nagyon jó tréning, úgyhogy még egy kevésbé jól sikerült hétvége is hasznos lehet. 

Biztos vagyok benne, hogy a szuperdöntő is hasznos lett volna, de a csapattal közösen úgy döntöttünk, hogy nem állok rajthoz. Az eredmény szempontjából teljesen mindegy volt, viszont most hétvégén lesz Brnóban a Bohemia Clio Kupa utolsó hétvégéje, ahol a bajnoki dobogó a tét, és nem akartunk egy sérülést megkockáztatni.  

Teljes gőzzel erre a hétvégére készülök, de remélem, hogy még lesz alkalmam gokarttal versenyezni, mert úgy érzem, hogy egy jó szerepléssel és egy jó eredménnyel itt még adós vagyok.“

Losonczy Levente, MHH Kart Team, Senior Max kategória eredmények
Central European Rotax Max Challenge Bruck (Ausztria) 2021. augusztus 27–29.

Résztvevők: 19
Időmérő: 15.
Elődöntő: 14.
Döntő: 11.
Szuperdöntő: nem állt rajthoz 

Az MHH Kart Team együttműködő partnerei:

Metál Hungária Holding Zrt., Carsystem Hungária Kft., MedVie healthcare solutions, Pillango GmbH, Laguna Fürdőszoba, Quality House

Fotó: Wirtmann Ferenc // Diósgyőr Rally

Wirtmann elaludt, de győzött

A D korcsoport első és az abszolút értékelés harmadik helyét szerezte meg Wirtmann Ferenc és Kerekes József a HUMDA Rally Országos Historic Bajnokság második futamán, a Diósgyőr Rallyn. A Ford Escort Mk II-es ezúttal is hibátlanul működött, kaptak ugyan egy lassú defektet, de ez nem hátráltatta a párost, mindössze vasárnap reggel a rajt előtt akadt némi riadalom a csapatban. 

„Jó verseny volt – mondta Wirtmann Ferenc. – Ifj. Érdi Tibi Sierrájával és Varga Zoli BMW-jével nem tudtuk felvenni a versenyt, de így is volt küzdelem. Sajnáltam, hogy Rónay Laci a Toyotával és Szemám Sanyi a Subaruval kiestek, velük lehetett volna még csatázni, de Nagy Tibi is jól ment a Golffal. Pár helyi srác pedig a saras, gödrös pályákon olyan időket autózott, hogy csak pislogtunk. 

Fotó: Wirtmann Ferenc–Kerekes József // Diósgyőr

Mályinkán a rossz minőségű rész nem feküdt nekünk. Az Escorton 13 colos kerék van, széles gumikkal, ami a jó minőségű aszfalton kiváló, de a gödrös dobálós részeken minden pillanatban ki akarta csavarni a kezemből a kormányt. 

Az autó jól viselkedett, Benító főmérnök úr a verseny előtt átnézte, azt mondta, rendben lesz. Úgy is volt. Egy defektet kaptunk ezen a rossz részen, de lassú defekt volt, nem hátráltatott minket. 

Fotó: Wirtmann Ferenc // Benító főmérnök úr, Diósgyőr Rally

A DVTK stadionban nagyon színvonalas szervizpark volt, a célban rengetegen voltak, nagyon szép serlegeket kaptunk, úgyhogy jövünk jövőre is.“

Na de mi történt vasárnap reggel, ami miatt 30 másodperc büntetést kapott a páros? 

„Elaludtunk – nevet Kerekes Joti. – Szép kényelmesen mentünk a parc ferméhez, amikor Nagy Tibi – a legnagyobb ellenfelünk – hív, hogy hol vagyunk, mert már be kellene mennünk az autóért. Na onnantól kezdve nagyon siettünk, de így is késtünk három percet, ami miatt 30 másodperc büntetést kaptunk.

Fotó: Kerekes József // Diósgyőr

Egyértelműen navigátor hiba volt, de az az egy vigasztal, hogy 37 éves pályafutásom alatt még soha sem késtünk az én hibámból. Ha a következő 37 évet is megúszom hiba nélkül, akkor szerintem ezt a mostanit is megbocsátják nekem. 

Szerencsére a végeredményt nem befolyásolta. A korcsoportunkat megnyertük, ami egy másfeles szorzójú versenyen fontos dolog, ennél többet nem tehettünk volna. A következő versenyünk, a Mecsek Rally is másfeles szorzójú lesz, úgyhogy ma még pihenünk egyet, de holnap el is kezdjük a felkészülést.“

Fotó: Wirtmann Ferenc–Kerekes József // Diósgyőr

A Textura Sport Club partnerei: Textura Zrt., Valvoline és Sonax