MHH Kart Team: Kalandos éjszaka

WSK Euro Series – Adria (Olaszország), 2019. június 26–29.

Különleges, éjszakai versenyen vett részt Krózser Menyhért az olasz WSK-bajnokság Mini kategóriájában, ahol két héten belül másodszorra is döntőbe jutott.

Nem tétlenkedett az MHH Kart Team, a lonatói és adriai WSK-futamok között eltelt alig pár napban, hiszen csapatot váltottak. Menya a Team Driver színeiben indult, amely a Kart Republic gyári csapatának számít a Mini kategóriában.

A Kart Republic felügyeli többek között a Sauber Forma–1-es csapatának és az F1-es világbajnok Nico Rosbergnek a gokart csapatát is.

A váltás nem volt zökkenőmentes, hiszen a hétvégén több műszaki hibával is küzdöttek, de úgy tűnik, a Team Driver jobban megfelel az MHH Kart Team elvárásainak.

„Sok apró, bosszantó hibánk volt a hétvége alatt, az edzéseken hol a benzin folyt ki a tankból, hol a motor nem ment. Háromszor kellett Menya ruhájából kimosni a benzint – mondta Krózser Menyhért senior csapatvezető. – Ettől függetlenül nagyon jó a hangulat a csapatban, nyugalom van és még a műszaki hibák ellenére is biztató volt a hétvégénk.

A verseny pikantériája volt, hogy délután négykor kezdődött a program és volt olyan előfutamunk, ami hajnal egykor rajtolt. Ez még egy felnőttet is megviselne, de Menya egész jól bírta.

Az időmérőn nem jött ki jól a lépés, a 74 indulóból 33. lett. Az előfutamokban a 13–14. helyről rajtolt. A négy futamból kettő jól sikerült, a 7. és a 9. helyen végzett. Egyszer kilökték, az utolsó előfutamban pedig nem volt a legharapósabb formájában.

Az elődöntőben a rajtnál hátraesett, innen jött fel a 17. helyre. A döntőben az utolsó sorból indult, de már az első kanyarban 11–12-őt előzött. Egy balesetnél azonban oldalról nekimentek, felrepült a levegőbe és ahogy földet ért, elgörbült a váza.

Piros zászlóval megszakították a versenyt, a megismételt rajtnál megint hátulról indult, de a görbe vázzal öt–hat tizeddel volt lassabb mindenkinél. Becsületből befejezte a futamot az utolsó helyen. A leintés után pedig még arra is volt energiája, hogy drifteléssel szórakoztassa magát.

Összességében pozitív volt a hétvégénk, látszik, hogy ennél a csapatnál sokat fejlődhet Menya. Most egy kicsit pihenünk, mert két hét alatt két WSK-futamot teljesíteni elég fárasztó volt, aztán újra támadunk.“

EREDMÉNYEK

Krózser Menyhért, Mini

  • Résztvevők: 76
  • Döntő: 32.
  • A elődöntő: 17. (33-ból)
  • Kvalifikációs futamok összesítve: 33. (76-ból)
  • BC előfutam: 17. (30-ból)
  • AC előfutam: 9. (29-ből)
  • CD előfutam: 28. (30-ból)
  • CE előfutam: 7. (29-ből)
  • Időmérő összesítve: 33. (76-ból)

Az MHH Kart Team együttműködő partnerei:

Metál Hungária Holding Zrt., Carsystem Hungária Kft., Pillango GmbH

További információ

www.facebook.com/menya.hu

Wirtmann Ferenc–Kerekes József, Ford Escort Mk2, Győr Rally 2024, győztes és Historic Bajnok

Még a fotós is Wirtmann autóját javította a Győr Rallyn

Régen volt már olyan kalandos versenye Wirtmann Ferencnek és Kerekes Józsefnek, mint a Győr Rally. Az első gyorsasági után még csak betolni kellett a Ford Escort Mk II-est, a második körben azonban teljesen elnémult. Kisebb konzíliumot tartottak felette, hogy megtalálják a hibát, amiben még egy fotóst is bevontak. Végül némi telefonos segítséggel sikerült újra életre kelteni az autót. Ez után már csak az egész historic mezőnyt kellett utolérni etapon, ledolgozni egy büntetést és a célban pezsgőt locsolva megünnepelni a bajnoki címet.

„Tényleg kalandos verseny volt – nevetett Wirtmann. – Az első gyorsaságin letört az önindító kábele. Csak betolással indult az Escort. Szerencsére a historic mezőnye nagyon segítőkész volt. Idén már többször is volt önindító problémánk, úgyhogy rutinjuk van a betolásban. Ezúton is hálásan köszönöm a segítségüket. A szervizparkban megjavították a srácok, ezzel többet nem volt problémánk.“ 

Wirtmann Ferenc–Kerekes József, Ford Escort Mk2, Győr Rally 2024, győztes és Historic Bajnok
Wirtmann Ferenc–Kerekes József, Ford Escort MkII

Viszont nagy sietségükben a szervizparkból kifelé jövet kihagyták a tankoló zónát, ami miatt 30 másodperc büntetést kaptak, így váratlanul szorossá vált a verseny. 

„Navigátor hiba volt – szögezte le Kerekes Joti. – Egy pillanatra kizökkentem, Feri jó helyre fordult, de mondtam, ne oda menjen, eggyel arrébb. Amikor rájöttem a hibára már késő volt.“

Wirtmann Ferenc–Kerekes József, Ford Escort Mk2, Győr Rally 2024, győztes és Historic Bajnok
Wirtmann Ferenc–Kerekes József, Ford Escort MkII

Wirtmann nem bosszankodott, de volt egy pillanat, amikor felmerült benne, lehet, hogy elúszott a győzelem: 

„Én is hibázhatok, Joti is. Elég rég óta versenyzek, nekem is tudnom kellett volna, hogy be kell menni a tankoló zónába. A büntetéssel az előnyünk el is úszott, 11 másodperccel vezettünk Müller Roland Zsigulija előtt. Ráadásul Kalapács Zsolt a Rábaringen nagyon letalált az Opellal, adott nekünk hét másodpercet, ami rengeteg. Akkor éreztem, hogy nem annyira biztos ez a győzelem.“

Wirtmann Ferenc–Kerekes József, Ford Escort Mk2, Győr Rally 2024, győztes és Historic Bajnok
Wirtmann Ferenc–Kerekes József, Ford Escort MkII

Pedig az igazi riadalom még hátravolt. Az ötödik gyorsaságin, Sokorópátkán egyszer csak leállt a motor. 

„Jotival próbáltunk kapcsolgatni mindent, nagy nehezen életre kelt, de aztán megint leállt és akkor már nem is tudtuk újra indítani. 

Szerencsére lejtett a pálya, így begurultunk a célba. A két szervizesünknek Farkas Ferikének és Pál Lacinak még a fotós Zentai Gábor is próbált segíteni, ő elektromos szerelő. Végül felhívtuk Papp Arnit, aki az Escort elektromos rendszerét készítette, és közös erővel találtuk meg a leszakadt testkábelt. Miután meglett a hiba, ideiglenesen megoldottuk és mehettünk is. 

Wirtmann Ferenc–Kerekes József, Ford Escort Mk2, Győr Rally 2024, győztes és Historic Bajnok
Wirtmann Ferenc–Kerekes József, Ford Escort MkII

Akkorra viszont az egész historic mezőny elment már mellettünk, úgyhogy etapon igyekeznünk kellett, de végül késés nélkül értünk a következő időellenőrzőre.“

Wirtmannék versenye ezután konszolidálódott és végül több mint egy perc előnnyel nyertek. 

„Mindent egybevetve izgalmas verseny volt. Nem csak Kalapács, a zsigulisok is nagyon jól mentek, nehéz dolgunk volt ellenük. 

Wirtmann Ferenc–Kerekes József, Ford Escort Mk2, Győr Rally 2024, győztes és Historic Bajnok
Wirtmann Ferenc–Kerekes József, Ford Escort MkII

Az etapokat kicsit hosszúnak éreztem, már elszoktunk a 7–800 kilométeres versenyektől. Volt a murvás etap és a felhordásos gyorsasági is, azt nem nagyon szerettem. Nagyon jó ötlet volt viszont a szalmabála lassító, aminek az érintéséért nem járt büntetés.

A rendezés jó volt, a rajt-cél ceremóniának és a győri városi szakasznak is megadták a módját.“

Wirtmann Ferenc és Kerekes József is megadták a módját, hiszen a Győr Rallyn aratott D csoport és a D2-es kategória győzelmükkel mind a két bajnokságot megnyerték. Az idei Wirtmann 9. D csoportos bajnoki címe, és zsinórban a 17. szezonját zárja bajnokként.

Wirtmann Ferenc–Kerekes József, Ford Escort Mk2, Győr Rally 2024, győztes és Historic Bajnok
Wirtmann Ferenc–Kerekes József, Ford Escort MkII
Wirtmann Ferenc korábbi historic eredményei
  • 2008. C csoport magyar bajnok
  • 2009. C csoport magyar bajnok
  • 2010. C csoport magyar bajnok
  • 2011. C csoport magyar bajnok
  • 2012. C csoport magyar bajnok, Historic CEZ bajnok
  • 2013. Historic CEZ bajnok
  • 2014. D csoport magyar bajnok, Historic Eb C csoport 4. 
  • 2015. C csoport magyar bajnok, Historic CEZ bajnok, Historic Eb D csoport 2. 
  • 2016. D csoport magyar bajnok, Historic CEZ bajnok
  • 2017. D csoport magyar bajnok, Historic abszolút magyar bajnok
  • 2018. Historic abszolút magyar bajnok, Historic Eb D csoport 2. 
  • 2019. D csoport magyar bajnok, Historic CEZ D csoport 2. 
  • 2020. Historic abszolút magyar bajnok, D csoport magyar bajnok
  • 2021. Historic abszolút magyar bajnok, D csoport magyar bajnok
  • 2022. D csoport magyar bajnok
  • 2023. D csoport magyar bajnok
  • 2024. D csoport magyar bajnok
A Textura Sport Club partnerei: Textura Zrt., Valvoline és Sonax