MHH Kart Team: Kettős dobogó a CEE-n

CEE 3. forduló, Kecskemét, 2019. július 26–27.

Egy első és egy második helyezéssel zárta az MHH Kart Team a CEE harmadik fordulóját, Kecskeméten.

A Mini Max kategória elődöntőjét, döntőjét és a szuperdöntőjét is megnyerte Krózser Menyhért a Közép-Európai Rotax Max Challenge (CEE) magyarországi fordulóján, így maximális pontszámmal zárta a hétvégét.

Szintén remekül szerepelt Fodor Géza a DD2 Masters mezőnyben, ő az elődöntőt megnyerte, a döntőben és a szuperdöntőben második lett, de a DD2-es mezőnyben több fiatal versenyzővel is fel tudta venni a tempót és úgy tűnik, régi formája kezd visszatérni.

„Az időmérőt elrontottam, belehibáztam a gyors körömbe, és mivel a gumi csak egy körre jó, már nem tudtam javítani, így harmadik lettem – mesélte a 11 éves Menya. – Az elődöntőben a harmadik helyről rajtoltam, az első kanyarban az élre álltam és nyertem.

A döntőben a rajtnál megelőztek, beszorultam két kart közé és visszaestem a harmadik helyre, de sikerül visszaelőznöm és nyertem, a szuperdöntőt pedig végig vezettem.“

Idei legjobb formáját hozta Fodor Géza, aki a hétvégén nem csak az ellenfelekkel, hanem egy vírussal is küzdött, ami miatt több edzést ki kellett hagynia. A versenyre azonban feltámadt.

„Nagyon élveztem a versenyzést, a betegség ellenére is sokkal jobban bírtam, mint egy hete a magyar bajnokin – mondta Fodor. – Új, Sodi vázzal indultam, mert a világdöntőn is ezt fogják használni és nem tettem le róla, hogy ticketet szerzek rá.

Az időmérőn én is hibáztam, az elődöntő jó volt, a döntő fantasztikus, a szuperdöntőre, viszont szellemileg és fizikailag is elfáradtam.

Nagyon motiváló hétvége volt, megmutattam, hogy fel lehet venni a versenyt akár a fiatalokkal is, csak bátornak kell lenni. Nagyon várom a következő CEE futamot és nagyon szeretnék győzni a DD2 Mastersben.“

EREDMÉNYEK

Krózser Menyhért, Mini

  • Résztvevők: 11
  • Szuperdöntő: 1.
  • Döntő: 1.
  • Elődöntő: 1.
  • Időmérő: 3.

Fodor Géza, DD2 masters (DD2)

  • Résztvevők: 18
  • Szuperdöntő: 2. (9.)
  • Döntő: 2. (8.)
  • Elődöntő: 1. (7.)
  • Időmérő: 2. (11.)

Az MHH Kart Team együttműködő partnerei:

Metál Hungária Holding Zrt., Carsystem Hungária Kft., Pillango GmbH

További információ

www.facebook.com/menya.hu

Fotó: Wirtmann Ferenc // Diósgyőr Rally

Wirtmann elaludt, de győzött

A D korcsoport első és az abszolút értékelés harmadik helyét szerezte meg Wirtmann Ferenc és Kerekes József a HUMDA Rally Országos Historic Bajnokság második futamán, a Diósgyőr Rallyn. A Ford Escort Mk II-es ezúttal is hibátlanul működött, kaptak ugyan egy lassú defektet, de ez nem hátráltatta a párost, mindössze vasárnap reggel a rajt előtt akadt némi riadalom a csapatban. 

„Jó verseny volt – mondta Wirtmann Ferenc. – Ifj. Érdi Tibi Sierrájával és Varga Zoli BMW-jével nem tudtuk felvenni a versenyt, de így is volt küzdelem. Sajnáltam, hogy Rónay Laci a Toyotával és Szemám Sanyi a Subaruval kiestek, velük lehetett volna még csatázni, de Nagy Tibi is jól ment a Golffal. Pár helyi srác pedig a saras, gödrös pályákon olyan időket autózott, hogy csak pislogtunk. 

Fotó: Wirtmann Ferenc–Kerekes József // Diósgyőr

Mályinkán a rossz minőségű rész nem feküdt nekünk. Az Escorton 13 colos kerék van, széles gumikkal, ami a jó minőségű aszfalton kiváló, de a gödrös dobálós részeken minden pillanatban ki akarta csavarni a kezemből a kormányt. 

Az autó jól viselkedett, Benító főmérnök úr a verseny előtt átnézte, azt mondta, rendben lesz. Úgy is volt. Egy defektet kaptunk ezen a rossz részen, de lassú defekt volt, nem hátráltatott minket. 

Fotó: Wirtmann Ferenc // Benító főmérnök úr, Diósgyőr Rally

A DVTK stadionban nagyon színvonalas szervizpark volt, a célban rengetegen voltak, nagyon szép serlegeket kaptunk, úgyhogy jövünk jövőre is.“

Na de mi történt vasárnap reggel, ami miatt 30 másodperc büntetést kapott a páros? 

„Elaludtunk – nevet Kerekes Joti. – Szép kényelmesen mentünk a parc ferméhez, amikor Nagy Tibi – a legnagyobb ellenfelünk – hív, hogy hol vagyunk, mert már be kellene mennünk az autóért. Na onnantól kezdve nagyon siettünk, de így is késtünk három percet, ami miatt 30 másodperc büntetést kaptunk.

Fotó: Kerekes József // Diósgyőr

Egyértelműen navigátor hiba volt, de az az egy vigasztal, hogy 37 éves pályafutásom alatt még soha sem késtünk az én hibámból. Ha a következő 37 évet is megúszom hiba nélkül, akkor szerintem ezt a mostanit is megbocsátják nekem. 

Szerencsére a végeredményt nem befolyásolta. A korcsoportunkat megnyertük, ami egy másfeles szorzójú versenyen fontos dolog, ennél többet nem tehettünk volna. A következő versenyünk, a Mecsek Rally is másfeles szorzójú lesz, úgyhogy ma még pihenünk egyet, de holnap el is kezdjük a felkészülést.“

Fotó: Wirtmann Ferenc–Kerekes József // Diósgyőr

A Textura Sport Club partnerei: Textura Zrt., Valvoline és Sonax