MHH Kart Team: Kettős dobogó Jesolóban

CEE Bonus Cup Jesolo, 2019. március 15–17.

Magabiztos győzelemet aratott Krózser Menyhért Jesolóban, a CEE Bonus Cup Mini kategóriájában, ahol a döntőt és a szuperdöntőt is megnyerte. Fodor Géza pedig idei első versenyén a DD2 Masters mezőnyben állhatott dobogóra.

Olaszországban rendezték a Közép-Európai Rotax Max Challange (CEE) Bonus Cup futamát, amely az ötfutamos bajnokság előtti önálló, rangos verseny. Az MHH Kart Team két versenyzővel képviseltette megát és fennállásának egyik legjobb eredményét érte el.

„Az eredeti tervek szerint csak Fodor Géza indult volna a versenyen, aki a magyar bajnokság mellett a CEE-sorozatban is szerepel – mondta Krózser Menyhért senior, csapatvezető. – Menyával az olasz WSK és ROK sorozatokra koncentrálunk az idén, és csak pár nappal a verseny előtt döntöttük el, hogy rajthoz állunk mi is.

Jól tettük, mert nagyon sikeres hétvégénk volt. A CEE mezőnye nem olyan nagy, mint az olasz bajnokságoké, de több jó versenyző is rajthoz állt.

Menya az edzéseken még nem volt a leggyorsabb, de az időmérőre odatette magát és megnyerte. Az elődöntőben második, a döntőben és a szuperdöntőben pedig első lett, így a hétvége összetett értékelésében is megnyerte a Bonus Kupát.“

Míg a 11 éves Krózser Menyhért már több versenyen van túl az idén, a csapat senior pilótája, Fodor Géza fél év szünet után tért vissza a pályára.

„Furcsa, de nagyon jó volt újra versenyezni – mondta Fodor. – Két hete Görögországban voltam egy edzőtáborban, de más dolog az edzőtábor és más egy jól felgumizott, gyors pályán menni, nagyon erős ellenfelek között. A fél év kihagyást éreztem, vasárnapra rendesen elfáradtam.

Ennek ellenére, a szuperdöntőre éreztem rá, hol kell fékezni, mikor kell a gázra pattanni. A vége egész jó volt, de van még hova fejlődnöm. A DD2 Masters mezőnyben harmadik lettem, ami nagyon jó eredmény. Időben lehettem volna közelebb az első két helyezetthez, de ezt a két srácot nagyon nehéz lesz az idén elkapni.

Örülök, hogy újra versenyezhettem és hogy a csapatunk ilyen szép sikereket ért el.“

EREDMÉNYEK

Krózser Menyhért, Mini

  • Résztvevők: 21
  • Összesített eredmény: 1.
  • Szuper döntő: 1.
  • Döntő: 1.
  • Elődöntő: 2.
  • Időmérő: 1.

Fodor Géza, DD2 Masters

  • Résztvevők: 13 (29)
  • Összesített eredmény: 3. (11.) 
  • Szuper döntő: 3. (11.)
  • Döntő: 4. (14.)
  • Elődöntő: 3. (10.)
  • Időmérő: 3. (13.)
  • *Zárójelben a DD2 eredmények

Az MHH Kart Team együttműködő partnerei:

Metál Hungária Holding Zrt., Carsystem Hungária Kft., Pillango GmbH

További információ

www.facebook.com/menya.hu

Wirtmann Ferenc–Kerekes József, Ford Escort Mk2, Győr Rally 2024, győztes és Historic Bajnok

Még a fotós is Wirtmann autóját javította a Győr Rallyn

Régen volt már olyan kalandos versenye Wirtmann Ferencnek és Kerekes Józsefnek, mint a Győr Rally. Az első gyorsasági után még csak betolni kellett a Ford Escort Mk II-est, a második körben azonban teljesen elnémult. Kisebb konzíliumot tartottak felette, hogy megtalálják a hibát, amiben még egy fotóst is bevontak. Végül némi telefonos segítséggel sikerült újra életre kelteni az autót. Ez után már csak az egész historic mezőnyt kellett utolérni etapon, ledolgozni egy büntetést és a célban pezsgőt locsolva megünnepelni a bajnoki címet.

„Tényleg kalandos verseny volt – nevetett Wirtmann. – Az első gyorsaságin letört az önindító kábele. Csak betolással indult az Escort. Szerencsére a historic mezőnye nagyon segítőkész volt. Idén már többször is volt önindító problémánk, úgyhogy rutinjuk van a betolásban. Ezúton is hálásan köszönöm a segítségüket. A szervizparkban megjavították a srácok, ezzel többet nem volt problémánk.“ 

Wirtmann Ferenc–Kerekes József, Ford Escort Mk2, Győr Rally 2024, győztes és Historic Bajnok
Wirtmann Ferenc–Kerekes József, Ford Escort MkII

Viszont nagy sietségükben a szervizparkból kifelé jövet kihagyták a tankoló zónát, ami miatt 30 másodperc büntetést kaptak, így váratlanul szorossá vált a verseny. 

„Navigátor hiba volt – szögezte le Kerekes Joti. – Egy pillanatra kizökkentem, Feri jó helyre fordult, de mondtam, ne oda menjen, eggyel arrébb. Amikor rájöttem a hibára már késő volt.“

Wirtmann Ferenc–Kerekes József, Ford Escort Mk2, Győr Rally 2024, győztes és Historic Bajnok
Wirtmann Ferenc–Kerekes József, Ford Escort MkII

Wirtmann nem bosszankodott, de volt egy pillanat, amikor felmerült benne, lehet, hogy elúszott a győzelem: 

„Én is hibázhatok, Joti is. Elég rég óta versenyzek, nekem is tudnom kellett volna, hogy be kell menni a tankoló zónába. A büntetéssel az előnyünk el is úszott, 11 másodperccel vezettünk Müller Roland Zsigulija előtt. Ráadásul Kalapács Zsolt a Rábaringen nagyon letalált az Opellal, adott nekünk hét másodpercet, ami rengeteg. Akkor éreztem, hogy nem annyira biztos ez a győzelem.“

Wirtmann Ferenc–Kerekes József, Ford Escort Mk2, Győr Rally 2024, győztes és Historic Bajnok
Wirtmann Ferenc–Kerekes József, Ford Escort MkII

Pedig az igazi riadalom még hátravolt. Az ötödik gyorsaságin, Sokorópátkán egyszer csak leállt a motor. 

„Jotival próbáltunk kapcsolgatni mindent, nagy nehezen életre kelt, de aztán megint leállt és akkor már nem is tudtuk újra indítani. 

Szerencsére lejtett a pálya, így begurultunk a célba. A két szervizesünknek Farkas Ferikének és Pál Lacinak még a fotós Zentai Gábor is próbált segíteni, ő elektromos szerelő. Végül felhívtuk Papp Arnit, aki az Escort elektromos rendszerét készítette, és közös erővel találtuk meg a leszakadt testkábelt. Miután meglett a hiba, ideiglenesen megoldottuk és mehettünk is. 

Wirtmann Ferenc–Kerekes József, Ford Escort Mk2, Győr Rally 2024, győztes és Historic Bajnok
Wirtmann Ferenc–Kerekes József, Ford Escort MkII

Akkorra viszont az egész historic mezőny elment már mellettünk, úgyhogy etapon igyekeznünk kellett, de végül késés nélkül értünk a következő időellenőrzőre.“

Wirtmannék versenye ezután konszolidálódott és végül több mint egy perc előnnyel nyertek. 

„Mindent egybevetve izgalmas verseny volt. Nem csak Kalapács, a zsigulisok is nagyon jól mentek, nehéz dolgunk volt ellenük. 

Wirtmann Ferenc–Kerekes József, Ford Escort Mk2, Győr Rally 2024, győztes és Historic Bajnok
Wirtmann Ferenc–Kerekes József, Ford Escort MkII

Az etapokat kicsit hosszúnak éreztem, már elszoktunk a 7–800 kilométeres versenyektől. Volt a murvás etap és a felhordásos gyorsasági is, azt nem nagyon szerettem. Nagyon jó ötlet volt viszont a szalmabála lassító, aminek az érintéséért nem járt büntetés.

A rendezés jó volt, a rajt-cél ceremóniának és a győri városi szakasznak is megadták a módját.“

Wirtmann Ferenc és Kerekes József is megadták a módját, hiszen a Győr Rallyn aratott D csoport és a D2-es kategória győzelmükkel mind a két bajnokságot megnyerték. Az idei Wirtmann 9. D csoportos bajnoki címe, és zsinórban a 17. szezonját zárja bajnokként.

Wirtmann Ferenc–Kerekes József, Ford Escort Mk2, Győr Rally 2024, győztes és Historic Bajnok
Wirtmann Ferenc–Kerekes József, Ford Escort MkII
Wirtmann Ferenc korábbi historic eredményei
  • 2008. C csoport magyar bajnok
  • 2009. C csoport magyar bajnok
  • 2010. C csoport magyar bajnok
  • 2011. C csoport magyar bajnok
  • 2012. C csoport magyar bajnok, Historic CEZ bajnok
  • 2013. Historic CEZ bajnok
  • 2014. D csoport magyar bajnok, Historic Eb C csoport 4. 
  • 2015. C csoport magyar bajnok, Historic CEZ bajnok, Historic Eb D csoport 2. 
  • 2016. D csoport magyar bajnok, Historic CEZ bajnok
  • 2017. D csoport magyar bajnok, Historic abszolút magyar bajnok
  • 2018. Historic abszolút magyar bajnok, Historic Eb D csoport 2. 
  • 2019. D csoport magyar bajnok, Historic CEZ D csoport 2. 
  • 2020. Historic abszolút magyar bajnok, D csoport magyar bajnok
  • 2021. Historic abszolút magyar bajnok, D csoport magyar bajnok
  • 2022. D csoport magyar bajnok
  • 2023. D csoport magyar bajnok
  • 2024. D csoport magyar bajnok
A Textura Sport Club partnerei: Textura Zrt., Valvoline és Sonax