MHH Kart Team: Kettős győzelem Adrián

CEE 1. futam Adria, 2019. április 7.

Tarolt az MHH Kart Team a Közép-Európai Rotax Max Challenge (CEE) első futamán, az olaszországi Adriában. Krózser Menyhért a Mini Max kategóriában az egykori Forma–1-es versenyző, Alex Wurz fiát, Oscart legyőzve megnyerte a szuperdöntőt és a hétvégét is.

Fodor Géza pedig kiegyensúlyozott teljesítménnyel szerezte meg a DD2 Masters első helyét. A kettős győzelem mellett természetesen a mind a két bajnokságot is vezetik.

Olaszországban vette kezdetét az öt ország futamát felölelő rangos Rotax Max CEE sorozat, amelynek Lengyelországban, Magyarországon, Csehországban és Ausztriában lesz még versenye, amely már önmagában is garancia a rangos nemzetközi mezőnyre.

Három héttel korábban, szintén Olaszországban tartották a sorozat önálló, nem bajnoki futamát, a Bónusz Kupát, amelyet szintén megnyert Krózser Menyhért, Fodor Géza pedig akkor harmadik volt.

A bajnoki szezonnyitót az időjárás tette nehézzé, hiszen pénteken és vasárnap délelőtt is esett az eső.

„Száraz pályán nagyon jól ment Menya, de az esőben nem volt meg a versenytempónk – mondta Krózser Menyhért senior, csapatvezető. – Valószínűleg vázat kell cserélnünk, mert nagyon tolja az orrát, ami az esőben különösen kijött.

Menya az időmérőt megnyerte, az elődöntőben negyedik, a döntőben harmadik volt, a szuper döntőben pedig már száraz pályán hatalmasat ment és nyert, ezzel a hétvége összesített győzelmét is megszerezte és vezeti a Mini Max bajnokságot. Jól versenyzett, szép előzéseket mutatott be, pedig az élmezőny nagyon erős!“

Fodor Géza három hete is jó formában tért vissza a versenyzéshez, amit ezúttal sikerült felülmúlnia. A DD2 Masters időmérőjén negyedik, az elődöntőben harmadik, a döntőben és a szuperdöntőben második lett, de kiegyensúlyozott szereplésével megnyerte a hétvégét és a két világklasszis ellenfele, az osztrák Roberto Pesevski és a lengyel Slawomir Muranski előtt vezeti a bajnokságot.

„Az időmérőt egy kicsit elidegeskedtem, mert nem működött a műszerem – mesélte Fodor Géza. – Az elődöntőben a negyedik helyről feljöttem a másodikra, de a vizes körülmények alatt túlerőltettem a vezetést, ami miatt megelőztek.

A döntőre kezdett felszáradni a pálya, ezért slicket rakattam fel, ami jónak bizonyult. Vezettem is a futamot, de annyira az utolsó pillanatban választottuk a slicket, hogy nem volt idő áttételt cserélni, ezért a végén, a lekörözésekkor Muranski meg tudott előzni.

A szuperdöntőben a rajtnál sajnos nem kapta fel a fordulatot a motorom, ami miatt az első kanyarban csak ötödiknek fordultam, de a kör végére feljöttem a második helyre. Addigra Muranski már el tudott lépni és mivel hasonló tempót mentünk, őt nem tudtam utolérni, de Pesevskit magam mögött tartva másodiknak futottam be. A futam leggyorsabb köre is az enyém volt.

Nagyon örülük, hogy a kiegyensúlyozott szerepléssel megnyertem a hétvégét, óriási dolog volt számomra az is, hogy két ilyen világklasszissal tudtam tartani a lépést és nagyon nagy motivációt adott ez a hétvége. Égek a bizonyítási vágytól.

Menya is kiválóan szerepelt és nagy öröm volt számunkra, hogy nézőként kilátogatott a versenyre Losonczy Levi is, aki tavaly sérült meg egy versenyen. Reméljük most már hamarosan őt is láthatjuk a pályán.“

EREDMÉNYEK

Krózser Menyhért, Mini Max

  • Résztvevők: 19
  • Összesített eredmény: 1.
  • Szuper döntő: 1.
  • Döntő: 3.
  • Elődöntő: 4.
  • Időmérő: 1.

Fodor Géza, DD2 Masters

  • Résztvevők: 14
  • Összesített eredmény: 1.
  • Szuper döntő: 2.
  • Döntő: 2.
  • Elődöntő: 3.
  • Időmérő: 4.

Az MHH Kart Team együttműködő partnerei:

Metál Hungária Holding Zrt., Carsystem Hungária Kft., Pillango GmbH

További információ

www.facebook.com/menya.hu

Fotó: Pál István Bence // Zagyva Dorka

Zagyva Dorka: Zagyvaróna csodálatos gyorsasági

Rengeteget tanult Zagyva Dorka pályafutása első ORB2-es és egyben első komoly aszfaltos rallyversenyén, a Salgó Rallyn. Édesapjával, Zagyva Lajos csak a célba érkezésre és a tapasztaltszerzésre koncentráltak, ám ezt jócskán túl teljesítették, hiszen a Citroën C2 R2 Max-szal az abszolút értékelés 11., még az RC4-es kategória 7. helyén végeztek. 

„Nagyon boldog vagyok – kezdte Zagyva Dorka. – Régen versenyeztem már aszfalton, ilyen gyors és komoly pályákon pedig még soha sem mentem, ezért nagyon izgultam a verseny előtt.

A két pálya közül Szuhától tartottam egy kicsit, mert felhordásos, szűk, fák között kell menni… De amikor először lejöttünk rajta, apával egymásra néztünk és azt mondtuk, ez nagyon jó pálya. Zagyvaróna pedig csodálatos: gyors, technikás, nagyon tudni kell rajta helyezkedni. 

Fotó: Pál István Bence // Zagyva Dorka

Ez első körben még egy kicsit tapogatóztam, de aztán egyre jobban kezdtem használni az autót. Be mertem menni tőre, tudtam improvizálni, alkalmazkodni a változó körülményekhez. Nagyon élveztem. 

Ha az időeredményünket nézed, akkor látszik, hogy van hová fejlődnöm, de így első lépésnek ez nagyon jó volt. Büszke vagyok apára is, akinek szintén ez volt az első Salgó Rallyja, és nem sokkal több rutinja van a navigálásban, mint nekem a vezetésben, ennek ellenére hibátlan munkát végzett.

A következő verseny a Mecsek Rally lehet, ami közvetlenül a szóbeli érettségi után lesz. Nem tudom, hogy bevállaljuk-e. Utána viszont szeretnék minél többet időt autóban tölteni, minél többet tanulni a rallyról.

Fotó: Pál István Bence // Zagyva Dorka

Köszönöm mindenkinek, aki lehetővé tette, hogy elrajtoljak életem első Salgó Rallyján, köszönöm a szurkolást, a jókívánságokat, a lájkokat. Nagyon jól estek.“

Dorkánál csak édesapja, Zagyva Lajos volt elégedettebb, akinek szintén ez volt az első Salgó Rallyja, de úgy tűnik nem az utolsó, hiszen nagyon megtetszettek neki a pályák. 

„Nagyon pozitív tapasztalatokkal és mondhatom azt is, hogy élményekkel lettem gazdagabb – mondta. – Dorka ahhoz képest, hogy élete első ORB2-es versenye volt és most ment először gyors, valódi aszfaltos pályákon, szerintem nagyon jól teljesített. 

Fotó: Pál István Bence // Zagyva Dorka

Az első körben tapogatóztunk. Megbeszéltük, hogy nem megyünk gyorsan, a tapasztalatszerzés a cél, de Dorka betegesen nézi az időket. Szerinte nagyon rosszul jöttünk, de mondtam, hogy ne foglalkozzon vele. 

Zagyvarónán első körben 10:16-ot jöttünk, másodikban 10:04-et, harmadikban 9:59-et. Ez még messze nem pályacsúcs, de látszik rajta az egyenletes fejlődés.

Ami engem illet, rettenetesen koncentráltam a számolásra, de a navigálásra is. A gyorsaságin csak az itinert tudtam diktálni, ott semmire nem volt idő, hogy itt engedd ki, vagy oda helyezkedj. Etapon meg tudtuk beszélni a tapasztaltainkat, de már közel van Dorka ahhoz, hogy egy profi navigátor többet tud segíteni neki, mint én. 

Fotó: Pál István Bence // Zagyva Dorka

Bármennyire is hihetetlen, még én sem versenyeztem a Salgó Rallyn. Valahogy mindig kimaradt, de már látom, hogy nagy hiba volt. Mind a két pálya nagyon tetszett, nekem Szuha talán még jobban. Az pedig, hogy többször is keresztezzük a Zagyva folyót, megint csak nagyon különleges dolog volt számomra. Szerintem nem most jártam itt utoljára. 

Ahogy Dorka is mondta, a következő hetekben a tanulásra koncentrál, az a fontosabb. Ha az érettségi után készen áll a Mecsek Rallyra, akkor ott indulunk, ha nem, akkor megyünk a következő versenyen.“

Zagyva Dorka együttműködő partnere a Vértes és Vidéke Kft.