MHH Kart Team: Levi csak azért is

Újabb küzdelmes versenye volt Losonczy Leventének a Central European Rotax Max Challenge (CEE) második fordulóján, Kecskeméten. A teljes SeniorMax mezőnynek kalandosra sikeredett időmérője mellett az MHH Kart Team versenyzője ismét poszt-COVID tünetekkel küzdött, pillanatok alatt elfogyott a levegője. Azonban Levi nem adta fel és még a szuperdöntő utolsó kanyarjában is előzött egyet. A hétvége összesített eredménye alapján a nyolcadik helyet szerezte meg. 

„Kalandos hétvégém volt megint – nevetett Levi. – A pénteki szabadedzéseken elektronikai problémánk volt, nem is nagyon tudtam tiszta kört futni. Szombaton a sorsolt motorral már nem volt ilyen gondunk, a nyolc edzés pedig elég volt arra, hogy a pénteken elmaradt beállításokat megtaláljuk. 

Losonczy Levente, MHH Kart Team, CEE SeniorMax, Kecskemét, 2021. június 25–27.

Vasárnap az időmérőt a teljes mezőny elrontotta. Az edzés kezdete után egy percünk van, hogy elhagyjuk a rajtvárakozót. Mindenki addig taktikázott, hogy ez nem sikerült, úgyhogy az időmérő körünk érvénytelen lett. Végül abban a sorrendben rajtoltunk, ahogy a pályára léptünk. Így a 16. helyről rajtolhattam.

A legnagyobb gondot nem is ez okozta, hanem hogy újra előjött a levegőhiány. Trinecben (a CEE első futamán) is ezzel küzdöttem, akkor nem sokkal a verseny előtt kaptam meg a második védőoltást. Utána még volt egy pár nehéz napom, de Poznanban a Clio Kupa futamon egyáltalán nem éreztem semmit. Ezért is volt meglepő, hogy megint elfogyott a levegőm.

Losonczy Levente, MHH Kart Team, CEE SeniorMax, Kecskemét, 2021. június 25–27.

Az elődöntőben a 16.-ról a 11. helyre jöttem fel, a döntőben 9. lettem, a szuperdöntőre viszont nagyon elfogyott a levegőm. Még soha sem tapasztaltam olyat, hogy versenyzés közben azzal kelljen foglalkozni, hogyan lélegzem. A harmadik kör után már azon gondolkoztam, hogy kiállok, de aztán arra gondoltam, hogy most már csak azért is megmutatom és megcsinálom a 16 kört. 

Nem volt könnyű, de meglett. Ezen a versenyen fordított irányban használtuk a kecskeméti pályát, amin így elég nehéz előzni. Sokáig mentem az előttem lévő nyomában, gyorsabb is voltam nála, de nem találtam rajta fogást. Végül a mögöttem jövő megelőzött engem és az előttem lévőt is, én tudtam utána menni, úgyhogy a pozíciómat megtartottam. Az utolsó kör utolsó kanyarjában pedig bedobtam magam a kanyarban és sikerült egyet előznöm, így lettem 10., a hétvége összesített eredménye alapján pedig 8.

Losonczy Levente, MHH Kart Team, CEE SeniorMax, Kecskemét, 2021. június 25–27.

A héten megyek egy poszt-COVID vizsgálatra, most az az elsődleges célom, hogy minél hamarabb visszanyerjem a régi formámat és nagyon szeretnék már egy jó CEE versenyt teljesíteni.“ 

Losonczy Levente, MHH Kart Team, SeniorMax
Central European Rotax Max Challenge 2. futam, Kecskemét 2021. június 25–27.

Résztvevők: 22
Időmérő: 16.
Elődöntő: 11.
Döntő: 9.
Szuperdöntő: 10. 
Összesített: 8. 

Az MHH Kart Team együttműködő partnerei:

Metál Hungária Holding Zrt., Carsystem Hungária Kft., MedVie healthcare solutions, Pillango GmbH, Laguna Fürdőszoba, Quality House

Wirtmann Ferenc–Kerekes József, Ford Escort Mk II, Hargita Rally 2025

Hó, tükörjég, és egy majdnem medve – Wirtmann győzött a Hargita Rallyn

Győzelemmel kezdte a szezont Wirtmann Ferenc és Kerekes József a román bajnokság idei első futamán, a Hargita Rallyn. A Ford Escort Mk II-es egyszer ugyan megtréfálta őket és éppen csak elgurult a célig, a pályabejáráson pedig a hó és a jég és egy majdnem medve is rájuk ijesztett.

„Csak szuperlatívuszokban tudok beszélni a versenyről – mondta Wirtmann. – Minden a versenyzőkért történt és minden nagyon flottul zajlott. 

Wirtmann Ferenc–Kerekes József, Ford Escort Mk II, Hargita Rally 2025
Escort Mk II, Hargita Rally 2025

Szenzációs pályák voltak, egész héten egyetlen gödörrel sem találkoztunk. Egyedül az időjárás miatt aggódtunk, miután a pályabejárásra leesett a hó és tükörjég volt az aszfalt. A versenyre azonban lekotorták, felszórták, így nyoma sem maradt a hónak. A pálya széle ettől függetlenül felázott és ahol nem volt padkavédelem, ott elég kihordásossá vált. Észnél kellett lenni, de nem volt vészes. 

Az Escort jól működött, bár egyszer ránk ijesztett, amikor elment a töltés. A gyorsasági felétől dadogott a motor, majd 120-nál végleg megállt. Kiraktam üresbe és begurultunk a célba. Szerencsénk volt, mert a célvonalon még kettővel, de átgurultunk, aztán jöttek a nézők és betoltak. 

Wirtmann Ferenc–Kerekes József, Ford Escort Mk II, Hargita Rally 2025
Escort Mk II, Hargita Rally 2025

Az indítómotorral szokott gond lenni, a generátorral eddig nem volt. Az Escort motorja magas fordulaton eléggé rezonál, ez okozza általában a problémát. Szerencsére hosszabb etap következett, így a gyorsasági után a srácok megjavították és késés nélkül folytathattuk.

Nagyon jó hangulatú verseny volt, Kovács Levente barátom hívott meg, aki szintén egy Escorttal versenyez Romániában. Most nem tudott indulni, ezért végig velünk volt, segített mindenben. Ezúton is nagyon köszönöm a segítségét. 

A nézők is fantasztikusak voltak, a rendezők pedig mindent megtettek, hogy jól érezzük magunkat. Szívesen megyünk vissza máskor is.“

Wirtmann Ferenc–Kerekes József, Ford Escort Mk II, Hargita Rally 2025
Escort Mk II, Hargita Rally 2025

Na de mi a helyzet a medvével? Ami errefelé valóban gyakori és minden ide látogatónak felhívják a figyelmét, hogy nem játék.

„Ezt nekünk is többször elmondták – veszi át a szót Kerekes Joti. – Annyit beszéltek róla, hogy amikor a pályabejáráson az út szélén megláttam egy barna állatot, felkiáltottam, ott egy medve. Feri rám néz, azt mondja, te, az egy tehén. Tényleg az volt, csak barna. Hát így találkoztunk egy majdnem medvével. 

Wirtmann Ferenc–Kerekes József, Ford Escort Mk II, Hargita Rally 2025
Escort Mk II, Hargita Rally 2025

Én is csak meg tudom erősíteni Ferit, hogy nagyon jól szervezett verseny volt. Az egyik etapon volt egy rövid módosítás, egy rendezvény helyszínét kellett elkerülni. Erre kaptunk több információt is, amin felül a rendező küldött egy videót, hogy pontosan merre kell kerülni. Ilyet korábban még nem tapasztaltam. 

Feri fél év nem ült autóban, de ez nem látszott rajta. Szerintem lendületesen autóztunk. Nem volt sok ellenfelünk historicban, de ennek ellenére nem rossz győzelemmel kezdeni a szezont, főleg egy ilyen jó versenyen.“

Wirtmann Ferenc–Kerekes József, Ford Escort Mk II, Hargita Rally 2025
Escort Mk II, Hargita Rally 2025

Bár a Wirtmann–Kerekes páros az Országos Historic Rallybajnokság első futamát kihagyta, a második versenyen, a júniusi Mecsek Rallyn biztosan ott lesznek. 

„A Mecsek Rallytól a teljes magyar historic szezont tervezzük – mondta Wirtmann. – Üzenem Zsírpapának, hogy Pécsen találkozunk. Viszek neki gumit, hátha azzal meg tud verni.“

A Textura Sport Club partnerei: Grawe Életbiztosító Zrt., Textura Zrt., Valvoline és Sonax