MHH Kart Team: Levi csak azért is

Újabb küzdelmes versenye volt Losonczy Leventének a Central European Rotax Max Challenge (CEE) második fordulóján, Kecskeméten. A teljes SeniorMax mezőnynek kalandosra sikeredett időmérője mellett az MHH Kart Team versenyzője ismét poszt-COVID tünetekkel küzdött, pillanatok alatt elfogyott a levegője. Azonban Levi nem adta fel és még a szuperdöntő utolsó kanyarjában is előzött egyet. A hétvége összesített eredménye alapján a nyolcadik helyet szerezte meg. 

„Kalandos hétvégém volt megint – nevetett Levi. – A pénteki szabadedzéseken elektronikai problémánk volt, nem is nagyon tudtam tiszta kört futni. Szombaton a sorsolt motorral már nem volt ilyen gondunk, a nyolc edzés pedig elég volt arra, hogy a pénteken elmaradt beállításokat megtaláljuk. 

Losonczy Levente, MHH Kart Team, CEE SeniorMax, Kecskemét, 2021. június 25–27.

Vasárnap az időmérőt a teljes mezőny elrontotta. Az edzés kezdete után egy percünk van, hogy elhagyjuk a rajtvárakozót. Mindenki addig taktikázott, hogy ez nem sikerült, úgyhogy az időmérő körünk érvénytelen lett. Végül abban a sorrendben rajtoltunk, ahogy a pályára léptünk. Így a 16. helyről rajtolhattam.

A legnagyobb gondot nem is ez okozta, hanem hogy újra előjött a levegőhiány. Trinecben (a CEE első futamán) is ezzel küzdöttem, akkor nem sokkal a verseny előtt kaptam meg a második védőoltást. Utána még volt egy pár nehéz napom, de Poznanban a Clio Kupa futamon egyáltalán nem éreztem semmit. Ezért is volt meglepő, hogy megint elfogyott a levegőm.

Losonczy Levente, MHH Kart Team, CEE SeniorMax, Kecskemét, 2021. június 25–27.

Az elődöntőben a 16.-ról a 11. helyre jöttem fel, a döntőben 9. lettem, a szuperdöntőre viszont nagyon elfogyott a levegőm. Még soha sem tapasztaltam olyat, hogy versenyzés közben azzal kelljen foglalkozni, hogyan lélegzem. A harmadik kör után már azon gondolkoztam, hogy kiállok, de aztán arra gondoltam, hogy most már csak azért is megmutatom és megcsinálom a 16 kört. 

Nem volt könnyű, de meglett. Ezen a versenyen fordított irányban használtuk a kecskeméti pályát, amin így elég nehéz előzni. Sokáig mentem az előttem lévő nyomában, gyorsabb is voltam nála, de nem találtam rajta fogást. Végül a mögöttem jövő megelőzött engem és az előttem lévőt is, én tudtam utána menni, úgyhogy a pozíciómat megtartottam. Az utolsó kör utolsó kanyarjában pedig bedobtam magam a kanyarban és sikerült egyet előznöm, így lettem 10., a hétvége összesített eredménye alapján pedig 8.

Losonczy Levente, MHH Kart Team, CEE SeniorMax, Kecskemét, 2021. június 25–27.

A héten megyek egy poszt-COVID vizsgálatra, most az az elsődleges célom, hogy minél hamarabb visszanyerjem a régi formámat és nagyon szeretnék már egy jó CEE versenyt teljesíteni.“ 

Losonczy Levente, MHH Kart Team, SeniorMax
Central European Rotax Max Challenge 2. futam, Kecskemét 2021. június 25–27.

Résztvevők: 22
Időmérő: 16.
Elődöntő: 11.
Döntő: 9.
Szuperdöntő: 10. 
Összesített: 8. 

Az MHH Kart Team együttműködő partnerei:

Metál Hungária Holding Zrt., Carsystem Hungária Kft., MedVie healthcare solutions, Pillango GmbH, Laguna Fürdőszoba, Quality House

Wirtmann Ferenc–Kerekes József, Ford Escort Mk2, Győr Rally 2024, győztes és Historic Bajnok

Még a fotós is Wirtmann autóját javította a Győr Rallyn

Régen volt már olyan kalandos versenye Wirtmann Ferencnek és Kerekes Józsefnek, mint a Győr Rally. Az első gyorsasági után még csak betolni kellett a Ford Escort Mk II-est, a második körben azonban teljesen elnémult. Kisebb konzíliumot tartottak felette, hogy megtalálják a hibát, amiben még egy fotóst is bevontak. Végül némi telefonos segítséggel sikerült újra életre kelteni az autót. Ez után már csak az egész historic mezőnyt kellett utolérni etapon, ledolgozni egy büntetést és a célban pezsgőt locsolva megünnepelni a bajnoki címet.

„Tényleg kalandos verseny volt – nevetett Wirtmann. – Az első gyorsaságin letört az önindító kábele. Csak betolással indult az Escort. Szerencsére a historic mezőnye nagyon segítőkész volt. Idén már többször is volt önindító problémánk, úgyhogy rutinjuk van a betolásban. Ezúton is hálásan köszönöm a segítségüket. A szervizparkban megjavították a srácok, ezzel többet nem volt problémánk.“ 

Wirtmann Ferenc–Kerekes József, Ford Escort Mk2, Győr Rally 2024, győztes és Historic Bajnok
Wirtmann Ferenc–Kerekes József, Ford Escort MkII

Viszont nagy sietségükben a szervizparkból kifelé jövet kihagyták a tankoló zónát, ami miatt 30 másodperc büntetést kaptak, így váratlanul szorossá vált a verseny. 

„Navigátor hiba volt – szögezte le Kerekes Joti. – Egy pillanatra kizökkentem, Feri jó helyre fordult, de mondtam, ne oda menjen, eggyel arrébb. Amikor rájöttem a hibára már késő volt.“

Wirtmann Ferenc–Kerekes József, Ford Escort Mk2, Győr Rally 2024, győztes és Historic Bajnok
Wirtmann Ferenc–Kerekes József, Ford Escort MkII

Wirtmann nem bosszankodott, de volt egy pillanat, amikor felmerült benne, lehet, hogy elúszott a győzelem: 

„Én is hibázhatok, Joti is. Elég rég óta versenyzek, nekem is tudnom kellett volna, hogy be kell menni a tankoló zónába. A büntetéssel az előnyünk el is úszott, 11 másodperccel vezettünk Müller Roland Zsigulija előtt. Ráadásul Kalapács Zsolt a Rábaringen nagyon letalált az Opellal, adott nekünk hét másodpercet, ami rengeteg. Akkor éreztem, hogy nem annyira biztos ez a győzelem.“

Wirtmann Ferenc–Kerekes József, Ford Escort Mk2, Győr Rally 2024, győztes és Historic Bajnok
Wirtmann Ferenc–Kerekes József, Ford Escort MkII

Pedig az igazi riadalom még hátravolt. Az ötödik gyorsaságin, Sokorópátkán egyszer csak leállt a motor. 

„Jotival próbáltunk kapcsolgatni mindent, nagy nehezen életre kelt, de aztán megint leállt és akkor már nem is tudtuk újra indítani. 

Szerencsére lejtett a pálya, így begurultunk a célba. A két szervizesünknek Farkas Ferikének és Pál Lacinak még a fotós Zentai Gábor is próbált segíteni, ő elektromos szerelő. Végül felhívtuk Papp Arnit, aki az Escort elektromos rendszerét készítette, és közös erővel találtuk meg a leszakadt testkábelt. Miután meglett a hiba, ideiglenesen megoldottuk és mehettünk is. 

Wirtmann Ferenc–Kerekes József, Ford Escort Mk2, Győr Rally 2024, győztes és Historic Bajnok
Wirtmann Ferenc–Kerekes József, Ford Escort MkII

Akkorra viszont az egész historic mezőny elment már mellettünk, úgyhogy etapon igyekeznünk kellett, de végül késés nélkül értünk a következő időellenőrzőre.“

Wirtmannék versenye ezután konszolidálódott és végül több mint egy perc előnnyel nyertek. 

„Mindent egybevetve izgalmas verseny volt. Nem csak Kalapács, a zsigulisok is nagyon jól mentek, nehéz dolgunk volt ellenük. 

Wirtmann Ferenc–Kerekes József, Ford Escort Mk2, Győr Rally 2024, győztes és Historic Bajnok
Wirtmann Ferenc–Kerekes József, Ford Escort MkII

Az etapokat kicsit hosszúnak éreztem, már elszoktunk a 7–800 kilométeres versenyektől. Volt a murvás etap és a felhordásos gyorsasági is, azt nem nagyon szerettem. Nagyon jó ötlet volt viszont a szalmabála lassító, aminek az érintéséért nem járt büntetés.

A rendezés jó volt, a rajt-cél ceremóniának és a győri városi szakasznak is megadták a módját.“

Wirtmann Ferenc és Kerekes József is megadták a módját, hiszen a Győr Rallyn aratott D csoport és a D2-es kategória győzelmükkel mind a két bajnokságot megnyerték. Az idei Wirtmann 9. D csoportos bajnoki címe, és zsinórban a 17. szezonját zárja bajnokként.

Wirtmann Ferenc–Kerekes József, Ford Escort Mk2, Győr Rally 2024, győztes és Historic Bajnok
Wirtmann Ferenc–Kerekes József, Ford Escort MkII

Wirtmann Ferenc korábbi historic eredményei
  • 2008. C csoport magyar bajnok
  • 2009. C csoport magyar bajnok
  • 2010. C csoport magyar bajnok
  • 2011. C csoport magyar bajnok
  • 2012. C csoport magyar bajnok, Historic CEZ bajnok
  • 2013. Historic CEZ bajnok
  • 2014. D csoport magyar bajnok, Historic Eb C csoport 4. 
  • 2015. C csoport magyar bajnok, Historic CEZ bajnok, Historic Eb D csoport 2. 
  • 2016. D csoport magyar bajnok, Historic CEZ bajnok
  • 2017. D csoport magyar bajnok, Historic abszolút magyar bajnok
  • 2018. Historic abszolút magyar bajnok, Historic Eb D csoport 2. 
  • 2019. D csoport magyar bajnok, Historic CEZ D csoport 2. 
  • 2020. Historic abszolút magyar bajnok, D csoport magyar bajnok
  • 2021. Historic abszolút magyar bajnok, D csoport magyar bajnok
  • 2022. D csoport magyar bajnok
  • 2023. D csoport magyar bajnok
  • 2024. D csoport magyar bajnok
A Textura Sport Club partnerei: Textura Zrt., Valvoline és Sonax