MHH Kart Team: Levi nagyot lépett előre

Central European Rotax Max Challenge, Bonus Cup, Kecskemét 2021. március 14.

Az edzéseredmények alapján dobogóra várta magát Losonczy Levente a Central European Rotax Max Challenge, Bónusz Kupáján, Kecskeméten. Végül a SeniorMax kategóriában az ötödik helyet szerezte meg, ám ezt is hatalmas sikernek könyvelte el, hiszen még soha sem ment ilyen jól esőben.

Öt hónap kihagyás után versenyezhetett újra gokarttal az MHH Kart Team pilótája. Az edzéseken 2–4. időt futott, amely alapján jó eséllyel pályázhatott akár dobogóra is. Vasárnap azonban leesett az eső és mivel Levinek viszonylag kicsi a rutinja vizes pályán, alaposan fel volt neki adva a lecke. 

A 18 fős mezőnyből az időmérőn a 6. helyet szerezte meg. Az elődöntőben 4.-nek ért célba, de mivel beesett az első spoilere, kapott öt másodperc büntetést, így 6. lett. A döntőben a sora szerencsétlenül kapta el a rajtot, így a másik sorban indulók el tudtak húzni. Levi a 11. helyre esett vissza, ahonnan a 4.-re kapaszkodott fel. 

A szuperdöntőben a 2. helyen is állt, ám a felszáradó pályán egyre jobban veszítette abroncsa a tapadást, így végül 5. helyen ért célba, de bójadöntés miatt öt másodperc büntetést kapott és végül a 8. helyen zárt. Összesítésben pedig a CEE Bónusz Kupa 5. helyét szerezte meg. 

„Nagyon jó hétvégénk volt – mondta Losonczy Levente. – Az edzések alatt második–negyedik időket futottam, ami nagyon biztató volt. Vasárnap egy kicsit tartottam az esőtől, mert vizes pályán nincs nagy rutinom, de sokkal jobban ment, mint tavaly. Egy éve még a 15. hely körül voltam az esős időmérőn, most 6. lettem. A téli szünet alatt sokminden ülepedett le bennem és érzésre is sokkal jobban mentem, mint tavaly év végén. 

A három futam jól sikerült, az élmezőnyben tudtam menni. A szuperdöntőben jól rajtoltam, az első körökben feljöttem a második helyre. Ebben segített a guminyomás, hamarabb felmelegedtek az abroncsaim, de a futam második felére már nagyon felszáradt a pálya, ott elmelegedtek, ezért visszaestem. 

Az edzések után bíztam a dobogóban, titkon reméltem, hogy akár a győzelemért is tudok majd harcolni, de így is nagyon elégedett vagyok. Hatalmasat léptem előre a vizes pályán. Alig várom már, hogy a következő versenyen is bizonyíthassak.

Köszönöm Ben George segítségét, aki mind a vázat, mind a motort tökéletesen készítette elő és mint tréner is sokat segített, valamit a Fit4Race csapatának a munkáját, mind a személyes, mind pedig az online edzések során.“

EREDMÉNYEK

Losonczy Levente, MHH Kart Team, SeniorMax

Összesített eredmény: 5.
Szuperdöntő: 8.
Döntő: 4.
Elődöntő: 6.
Időmérő: 6.
Résztvevők: 18

Az MHH Kart Team együttműködő partnerei:

Metál Hungária Holding Zrt., Carsystem Hungária Kft., medVie GmbH, SOLENAL Organic Disinfection, Pillango GmbH, Laguna Fürdőszoba, Quality House

Wirtmann Ferenc–Kerekes József, Ford Escort Mk2, Győr Rally 2024, győztes és Historic Bajnok

Még a fotós is Wirtmann autóját javította a Győr Rallyn

Régen volt már olyan kalandos versenye Wirtmann Ferencnek és Kerekes Józsefnek, mint a Győr Rally. Az első gyorsasági után még csak betolni kellett a Ford Escort Mk II-est, a második körben azonban teljesen elnémult. Kisebb konzíliumot tartottak felette, hogy megtalálják a hibát, amiben még egy fotóst is bevontak. Végül némi telefonos segítséggel sikerült újra életre kelteni az autót. Ez után már csak az egész historic mezőnyt kellett utolérni etapon, ledolgozni egy büntetést és a célban pezsgőt locsolva megünnepelni a bajnoki címet.

„Tényleg kalandos verseny volt – nevetett Wirtmann. – Az első gyorsaságin letört az önindító kábele. Csak betolással indult az Escort. Szerencsére a historic mezőnye nagyon segítőkész volt. Idén már többször is volt önindító problémánk, úgyhogy rutinjuk van a betolásban. Ezúton is hálásan köszönöm a segítségüket. A szervizparkban megjavították a srácok, ezzel többet nem volt problémánk.“ 

Wirtmann Ferenc–Kerekes József, Ford Escort Mk2, Győr Rally 2024, győztes és Historic Bajnok
Wirtmann Ferenc–Kerekes József, Ford Escort MkII

Viszont nagy sietségükben a szervizparkból kifelé jövet kihagyták a tankoló zónát, ami miatt 30 másodperc büntetést kaptak, így váratlanul szorossá vált a verseny. 

„Navigátor hiba volt – szögezte le Kerekes Joti. – Egy pillanatra kizökkentem, Feri jó helyre fordult, de mondtam, ne oda menjen, eggyel arrébb. Amikor rájöttem a hibára már késő volt.“

Wirtmann Ferenc–Kerekes József, Ford Escort Mk2, Győr Rally 2024, győztes és Historic Bajnok
Wirtmann Ferenc–Kerekes József, Ford Escort MkII

Wirtmann nem bosszankodott, de volt egy pillanat, amikor felmerült benne, lehet, hogy elúszott a győzelem: 

„Én is hibázhatok, Joti is. Elég rég óta versenyzek, nekem is tudnom kellett volna, hogy be kell menni a tankoló zónába. A büntetéssel az előnyünk el is úszott, 11 másodperccel vezettünk Müller Roland Zsigulija előtt. Ráadásul Kalapács Zsolt a Rábaringen nagyon letalált az Opellal, adott nekünk hét másodpercet, ami rengeteg. Akkor éreztem, hogy nem annyira biztos ez a győzelem.“

Wirtmann Ferenc–Kerekes József, Ford Escort Mk2, Győr Rally 2024, győztes és Historic Bajnok
Wirtmann Ferenc–Kerekes József, Ford Escort MkII

Pedig az igazi riadalom még hátravolt. Az ötödik gyorsaságin, Sokorópátkán egyszer csak leállt a motor. 

„Jotival próbáltunk kapcsolgatni mindent, nagy nehezen életre kelt, de aztán megint leállt és akkor már nem is tudtuk újra indítani. 

Szerencsére lejtett a pálya, így begurultunk a célba. A két szervizesünknek Farkas Ferikének és Pál Lacinak még a fotós Zentai Gábor is próbált segíteni, ő elektromos szerelő. Végül felhívtuk Papp Arnit, aki az Escort elektromos rendszerét készítette, és közös erővel találtuk meg a leszakadt testkábelt. Miután meglett a hiba, ideiglenesen megoldottuk és mehettünk is. 

Wirtmann Ferenc–Kerekes József, Ford Escort Mk2, Győr Rally 2024, győztes és Historic Bajnok
Wirtmann Ferenc–Kerekes József, Ford Escort MkII

Akkorra viszont az egész historic mezőny elment már mellettünk, úgyhogy etapon igyekeznünk kellett, de végül késés nélkül értünk a következő időellenőrzőre.“

Wirtmannék versenye ezután konszolidálódott és végül több mint egy perc előnnyel nyertek. 

„Mindent egybevetve izgalmas verseny volt. Nem csak Kalapács, a zsigulisok is nagyon jól mentek, nehéz dolgunk volt ellenük. 

Wirtmann Ferenc–Kerekes József, Ford Escort Mk2, Győr Rally 2024, győztes és Historic Bajnok
Wirtmann Ferenc–Kerekes József, Ford Escort MkII

Az etapokat kicsit hosszúnak éreztem, már elszoktunk a 7–800 kilométeres versenyektől. Volt a murvás etap és a felhordásos gyorsasági is, azt nem nagyon szerettem. Nagyon jó ötlet volt viszont a szalmabála lassító, aminek az érintéséért nem járt büntetés.

A rendezés jó volt, a rajt-cél ceremóniának és a győri városi szakasznak is megadták a módját.“

Wirtmann Ferenc és Kerekes József is megadták a módját, hiszen a Győr Rallyn aratott D csoport és a D2-es kategória győzelmükkel mind a két bajnokságot megnyerték. Az idei Wirtmann 9. D csoportos bajnoki címe, és zsinórban a 17. szezonját zárja bajnokként.

Wirtmann Ferenc–Kerekes József, Ford Escort Mk2, Győr Rally 2024, győztes és Historic Bajnok
Wirtmann Ferenc–Kerekes József, Ford Escort MkII

Wirtmann Ferenc korábbi historic eredményei
  • 2008. C csoport magyar bajnok
  • 2009. C csoport magyar bajnok
  • 2010. C csoport magyar bajnok
  • 2011. C csoport magyar bajnok
  • 2012. C csoport magyar bajnok, Historic CEZ bajnok
  • 2013. Historic CEZ bajnok
  • 2014. D csoport magyar bajnok, Historic Eb C csoport 4. 
  • 2015. C csoport magyar bajnok, Historic CEZ bajnok, Historic Eb D csoport 2. 
  • 2016. D csoport magyar bajnok, Historic CEZ bajnok
  • 2017. D csoport magyar bajnok, Historic abszolút magyar bajnok
  • 2018. Historic abszolút magyar bajnok, Historic Eb D csoport 2. 
  • 2019. D csoport magyar bajnok, Historic CEZ D csoport 2. 
  • 2020. Historic abszolút magyar bajnok, D csoport magyar bajnok
  • 2021. Historic abszolút magyar bajnok, D csoport magyar bajnok
  • 2022. D csoport magyar bajnok
  • 2023. D csoport magyar bajnok
  • 2024. D csoport magyar bajnok
A Textura Sport Club partnerei: Textura Zrt., Valvoline és Sonax