MHH Kart Team: Menya 11. lett a Winter Cupon

ROK Winter Cup – Lonato (Olaszország), 2019. február 14–17.

A WSK után a ROK sorozatban is jeleskedett Krózser Menyhért. Az MHH Kart Team 11 éves versenyzője a Mini kategóriában a Winter Cup döntőjében pályafutása legjobb eredményét elérve a 11. helyet szerezte meg. Ezzel mellesleg nyert egy WSK-futamot is.

Az olasz ROK sorozat az egyik legnagyobb versenyével, a Winter Cuppal vette kezdetét, ahol hagyományosan rajthoz áll a világ gokart elitje. Ezen a hétvégén a WSK-ban sem rendeztek futamot, így sokan onnan is átruccantak.

A Mini kategóriának 54 résztvevője volt, akik közül Menya a 15. helyet szerezte meg az időmérőn, a kvalifikációs futamok után a 17. helyen állt, 21. helyen jutott döntőbe, ahol szárnyalt és egészen a 11. helyig tört előre. Ezt a teljesítményét még az ellenfelek is elismerték.

„A végére nagyon megfejelte a mókát – mosolygott Krózser Menyhért senior, csapatvezető, aki mindig kritikus szemmel figyeli fia versenyzését, de most ő is elégedett volt. – A ROK sorozatban más gumikon, más motorral versenyzett, mint ez idei két WSK-futamán. Ezeket meg kellett szokni. Lonatóban is régen mentünk már, de ez sem okozott gondot.

Az időmérő nem igazán jött ki, de utána voltak nagyon szép megvillanásai: a hetedik helyről rajtolva vezetett előfutamot és szépen jött fel. Közben szóltak, hogy van egy üresedés a következő hétvégi WSK-futamra. Mondtam Menyának, hogy bár azt a versenyt nem terveztük, ha jól megy, ott is rajthoz állunk. Fülig ért a szája, de a következő futam nem jött össze. Mondta is, hogy apa, ezt elcsesztem, ugye? Mondtam neki, hogy szerintem tudja, mit hibázott, tegyen meg mindent.

Hát megtett. A döntőben úgy versenyzett, hogy öröm volt nézni, még akkor is, hogyha halálra izgultam magam a pálya szélén. Nagyon elkapta a fonalat, a 21. helyről rajtolva folyamatosan előzött és végül 11. lett.

Most nagyon elkapta a fonalat, úgyhogy nem tehettünk mást, beneveztünk a hétvégi WSK-futamra is. Remélem, megmarad a lendülete.

EREDMÉNYEK

Krózser Menyhért, Mini

  • Résztvevők: 54
  • Döntő: 11.
  • Super Heat összesen: 21. (54-ből)
  • Super Heat 2: 16. (27-ből)
  • Kvalifikációs futamok összesítve: 17. (54-ből)
  • AC kvalifikációs futam: 15. (27-ből)
  • BC kvalifikációs futam: 8. (27-ből)
  • CD kvalifikációs futam: 7. (26-ból)
  • Időmérő összesítve: 15. (54-ből)
  • Időmérő futam: 8. (54-ből)

Az MHH Kart Team együttműködő partnerei:

Metál Hungária Holding Zrt., Carsystem Hungária Kft., Pillango GmbH

További információ

www.facebook.com/menya.hu

Wirtmann Ferenc–Kerekes József, Ford Escort Mk2, Győr Rally 2024, győztes és Historic Bajnok

Még a fotós is Wirtmann autóját javította a Győr Rallyn

Régen volt már olyan kalandos versenye Wirtmann Ferencnek és Kerekes Józsefnek, mint a Győr Rally. Az első gyorsasági után még csak betolni kellett a Ford Escort Mk II-est, a második körben azonban teljesen elnémult. Kisebb konzíliumot tartottak felette, hogy megtalálják a hibát, amiben még egy fotóst is bevontak. Végül némi telefonos segítséggel sikerült újra életre kelteni az autót. Ez után már csak az egész historic mezőnyt kellett utolérni etapon, ledolgozni egy büntetést és a célban pezsgőt locsolva megünnepelni a bajnoki címet.

„Tényleg kalandos verseny volt – nevetett Wirtmann. – Az első gyorsaságin letört az önindító kábele. Csak betolással indult az Escort. Szerencsére a historic mezőnye nagyon segítőkész volt. Idén már többször is volt önindító problémánk, úgyhogy rutinjuk van a betolásban. Ezúton is hálásan köszönöm a segítségüket. A szervizparkban megjavították a srácok, ezzel többet nem volt problémánk.“ 

Wirtmann Ferenc–Kerekes József, Ford Escort Mk2, Győr Rally 2024, győztes és Historic Bajnok
Wirtmann Ferenc–Kerekes József, Ford Escort MkII

Viszont nagy sietségükben a szervizparkból kifelé jövet kihagyták a tankoló zónát, ami miatt 30 másodperc büntetést kaptak, így váratlanul szorossá vált a verseny. 

„Navigátor hiba volt – szögezte le Kerekes Joti. – Egy pillanatra kizökkentem, Feri jó helyre fordult, de mondtam, ne oda menjen, eggyel arrébb. Amikor rájöttem a hibára már késő volt.“

Wirtmann Ferenc–Kerekes József, Ford Escort Mk2, Győr Rally 2024, győztes és Historic Bajnok
Wirtmann Ferenc–Kerekes József, Ford Escort MkII

Wirtmann nem bosszankodott, de volt egy pillanat, amikor felmerült benne, lehet, hogy elúszott a győzelem: 

„Én is hibázhatok, Joti is. Elég rég óta versenyzek, nekem is tudnom kellett volna, hogy be kell menni a tankoló zónába. A büntetéssel az előnyünk el is úszott, 11 másodperccel vezettünk Müller Roland Zsigulija előtt. Ráadásul Kalapács Zsolt a Rábaringen nagyon letalált az Opellal, adott nekünk hét másodpercet, ami rengeteg. Akkor éreztem, hogy nem annyira biztos ez a győzelem.“

Wirtmann Ferenc–Kerekes József, Ford Escort Mk2, Győr Rally 2024, győztes és Historic Bajnok
Wirtmann Ferenc–Kerekes József, Ford Escort MkII

Pedig az igazi riadalom még hátravolt. Az ötödik gyorsaságin, Sokorópátkán egyszer csak leállt a motor. 

„Jotival próbáltunk kapcsolgatni mindent, nagy nehezen életre kelt, de aztán megint leállt és akkor már nem is tudtuk újra indítani. 

Szerencsére lejtett a pálya, így begurultunk a célba. A két szervizesünknek Farkas Ferikének és Pál Lacinak még a fotós Zentai Gábor is próbált segíteni, ő elektromos szerelő. Végül felhívtuk Papp Arnit, aki az Escort elektromos rendszerét készítette, és közös erővel találtuk meg a leszakadt testkábelt. Miután meglett a hiba, ideiglenesen megoldottuk és mehettünk is. 

Wirtmann Ferenc–Kerekes József, Ford Escort Mk2, Győr Rally 2024, győztes és Historic Bajnok
Wirtmann Ferenc–Kerekes József, Ford Escort MkII

Akkorra viszont az egész historic mezőny elment már mellettünk, úgyhogy etapon igyekeznünk kellett, de végül késés nélkül értünk a következő időellenőrzőre.“

Wirtmannék versenye ezután konszolidálódott és végül több mint egy perc előnnyel nyertek. 

„Mindent egybevetve izgalmas verseny volt. Nem csak Kalapács, a zsigulisok is nagyon jól mentek, nehéz dolgunk volt ellenük. 

Wirtmann Ferenc–Kerekes József, Ford Escort Mk2, Győr Rally 2024, győztes és Historic Bajnok
Wirtmann Ferenc–Kerekes József, Ford Escort MkII

Az etapokat kicsit hosszúnak éreztem, már elszoktunk a 7–800 kilométeres versenyektől. Volt a murvás etap és a felhordásos gyorsasági is, azt nem nagyon szerettem. Nagyon jó ötlet volt viszont a szalmabála lassító, aminek az érintéséért nem járt büntetés.

A rendezés jó volt, a rajt-cél ceremóniának és a győri városi szakasznak is megadták a módját.“

Wirtmann Ferenc és Kerekes József is megadták a módját, hiszen a Győr Rallyn aratott D csoport és a D2-es kategória győzelmükkel mind a két bajnokságot megnyerték. Az idei Wirtmann 9. D csoportos bajnoki címe, és zsinórban a 17. szezonját zárja bajnokként.

Wirtmann Ferenc–Kerekes József, Ford Escort Mk2, Győr Rally 2024, győztes és Historic Bajnok
Wirtmann Ferenc–Kerekes József, Ford Escort MkII
Wirtmann Ferenc korábbi historic eredményei
  • 2008. C csoport magyar bajnok
  • 2009. C csoport magyar bajnok
  • 2010. C csoport magyar bajnok
  • 2011. C csoport magyar bajnok
  • 2012. C csoport magyar bajnok, Historic CEZ bajnok
  • 2013. Historic CEZ bajnok
  • 2014. D csoport magyar bajnok, Historic Eb C csoport 4. 
  • 2015. C csoport magyar bajnok, Historic CEZ bajnok, Historic Eb D csoport 2. 
  • 2016. D csoport magyar bajnok, Historic CEZ bajnok
  • 2017. D csoport magyar bajnok, Historic abszolút magyar bajnok
  • 2018. Historic abszolút magyar bajnok, Historic Eb D csoport 2. 
  • 2019. D csoport magyar bajnok, Historic CEZ D csoport 2. 
  • 2020. Historic abszolút magyar bajnok, D csoport magyar bajnok
  • 2021. Historic abszolút magyar bajnok, D csoport magyar bajnok
  • 2022. D csoport magyar bajnok
  • 2023. D csoport magyar bajnok
  • 2024. D csoport magyar bajnok
A Textura Sport Club partnerei: Textura Zrt., Valvoline és Sonax